2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Játékos VGA-k fejlődése az elmúlt 10 évben

Vajon milyen fejlődési pályát járt be a 2007 és 2017 közötti 10 év alatt a VGA-k teljesítménye?

[ ÚJ TESZT ]

7. felvonás v2 - GTX 1080 Ti vs Vega 64

Mivel a Vega méretét tekintve az nVidia GP102-es GPU-jához hasonlít, technológiailag ez a két chip tekintendő egymás ellenfelének, ezért ezt az összevetést is megejtjük, a bővebb körítés mellőzésével. A versenyzők nVidia oldalon a GTX 980 Ti és a GTX 1080 Ti, AMD oldalon pedig a Fury X és a Vega 64.

A nyers adatok:

GeForce vonalon tiszta déjà vu, mintha a 980 -> 1080 lépést látnánk. Egy különbség van déjà az 1080 Ti-ben le van tiltva egy fél backend blokk (á lá GTX 970, csak most be van vallva), ezért a ROP kapacitás kisebb mértékben nő. Elvileg a sávszélesség is megsínylené ezt a vágást, viszont ez kompenzálásra került a gyorsabb, 11 GHz-es effektív órajelű memóriával. Így a becsült gyorsulás 64%.
A Vega 64 vicces módon szinte minden unitszámban tükrözi a Fury X-et, egyedül a memóriabusz felezett méretű. Így a funkcionális kapacitásokon az órajel igen tekintélyes növekedése látszik, a memória sávszélesség pedig szinte változatlan, mert a felezett buszt kompenzálja a csaknem duplázott órajel, a HBM2-nek köszönhetően. A várt javulás 34%, ami eleve nem arra utal, hogy a Fury X-hez hasonlóan pariban lesz a (technológiai) konkurenciával.

Így fest a valóság:

Az alsó két kategória látványosan mutatja, hogy két csaknem egyforma méretű GPU-ról van szó. Ehhez képest teljesítmény terén a GTX 1080 Ti mutat fel 30%-kal magasabb értéket, fogyasztásban pedig a Vega 64. A sebességnövekedések kb. pariban vannak a becslésekkel, egy kicsivel jobbak - ez a Vega esetében kb. az architektúra javulását mutatja (mivel azonosak a unit számok), a GP102 esetében pedig azt, hogy az architektúrás hangolások mellett egy kicsivel sikerült csökkenteni a skálázódási gondot a 980 Ti-hez képest.
A hatékonyság:

Míg teljesítmény / fogyasztásban hasonlóan rossz a helyzet, mint a GTX 1080-nal szemben, a másik két mutató egy kicsit jobban fest, ismét csak arra rámutatva, hogy az órajel emelésével könnyebb arányos teljesítménynövekedést elérni, mint a funkcionális egységek szaporításával.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.