2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Cyberpunk 2077 vélemény (és nem csak a játékról)

Eljött, megérkezett, de sokan nem örülnek és keserű, krómmal, vérrel és töltényekkel teli szájízzel tekintenek rá.

[ ÚJ TESZT ]

A Nagy fába vágott Kis fejsze

Hype és annak következményei

Az első oldal a játék kevésbé jó startjáról és az általános vélekedésről fog szólni.

Szeretném leszögezni a legelső sorok között, hogy nekem PC-n volt lehetőségem a játékkal játszani, azonban a nagy átfogó konzolos híreket, teszteket és a CD Red kommunikációját is végigkövettem, és nem csak a játékot de magát a CDPR-t is górcső alá vesszük. Hiszen rengeteg kérdés merült fel az emberekben, miért így adták ki, miért ennyire bugos, miért nem megy normálisan a régi konzolokon. Hiszen a bejelentéskor még nem is volt PS 4 Pro és Xbox One X!? Azonban én úgy gondolom, megválaszolható a kérdések zöme egy egyszerű magyarázattal.

Túl korán jött a játék, és túl sokat, túl jó minőségbe mutattak meg belőle a korábbi E3-ak során, ezzel pedig akkora hype-ot generáltak idő előtt, hogy már nem tudták tovább tolni a játék kiadását. Vagyis egyszerűbben fogalmazva a marketing és PR által kiásott saját gödrébe bukott fel. Na persze ez nem jelenti azt, hogy a játék maga rossz lenne, erről szó sincs.

Hogy mire gondolok? A játék egy olyan nagy, élő, pulzáló, nyílt világot akart szép grafikával, kidolgozott karakterekkel, hosszú és mélyen szántó történettel bemutatni, amit az akkori technika egyszerűen nem tudott volna úgy megjeleníteni, ahogy azt megálmodták. A világ amihez nyúltak, a cyberpunk világa, nem lehet kicsi, nem lehet csak érintőlegesen a felszínt kapargatni. Ennek egy ízig-vérig NextGen játéknak kellett lennie, legalábbis aki ismeri a világot és olvasta a korábbi könyveket, vagy játszott a szerepjátékkal, az ezt várta, és amit ígértek, az ezt sugallta.

Röviden, essen pár szó az elmúlt napok történéseiről, a lelkünkben parázsló kandallóra locsoljunk egy kis benzint.
Megjelent december 10-én (sokadik halasztást követően) a játék, mely a day1 patch-csel startolva a korábbi hibák (streamekben előforduló bugok és glitch-ek) nagy részét javították, de még így is olyan optimalizálatlan volt a gép teljesítményétől függetlenül, hogy az fps drop és lag tenger üdülőhelyévé vált.
Ez valóban egy olyan játék, amit sokan vártunk, a hype olyan magas volt és aminek az első beharangozó teaser videója 2013. januárjában látott napvilágot (közel 8 éve). Wahoo, 8 év, kimondani is sok, nemhogy arra gondolni mit fejleszthetnek eddig... majd arculcsapásként ért... nem is... pofonok egész hadával ért fel sokaknál az az élmény, amit elsőnek átadott a játék.
És itt meg is állnék egy pillanatra. Fontos leszögezni, hogy ez a kellemetlen viszketés bizony csak az első párnapos játékosoknál volt tapasztalható, akik csak később tudtak játszani (már az 1.04-es patch után) azoknál ez a csalódottsági élmény jó ha a fele volt. Kivéve konzolon... Mert ott, hát .. Ott... Ha nem PS 4 Pro vagy XBOX (persze itt vannak droppok! de jóval élvezhetőbb) vagy esetleg új generációs konzolod van, akkor a kezed egyre közelebb kúszott ahhoz a bizonyos pénzvisszatérítés gombhoz.

A játék lenyűgöző, a grafikáját és részletességét tekintve monumentális és tényleg szép, de erről később. Nagyobb baj, hogy többnyire csak pislogva vártuk, hogy a szemeteskuka, amit az égbe lőtt az autónk azzal, hogy nekiment, vajon visszaesik-e ránk, vagy a textúrák egymásba fonódása milyen groteszk műveket kreál, az amúgy is hajmeresztő világba. Mert a játékélményt, azt, hogy kezembe véve az irányítást elinduljak Night City aszfaltdzsungelét, kibervereit és nagyszabású történetét felfedezni, nagyban nehezítették a játékot megakasztó crashek, a játékost akadályozó bugok. Viszont, aki túl tudta tenni magát, és elfogadta, hogy vagy vár akár heteket, vagy elfogadja az elfogadhatatlant #bugpunk2077 #cyberbug akkor kevesebb részleteséggel, kevesebb fps-sel, de játszható maradt a játék.

És itt be is zárnám a játékot nyitó elégedetlenkedések ajtaját, foglalkozzunk most az elénk tárt világgal.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Cyberpunk 2077 2. rész

    A végjátékot befolyásoló küldetések és szerelmi szálak ismertetése erős spoiler alert mellett!

  • Cyberpunk 2077 egy év után

    Megannyi frissítés, csiszolás, újrakiadás és ígéret után lássuk, érdemes-e karácsonyi ajándékként gondolni rá?

Előzmények

  • Ryzen 7 3700X: 15 év után újra AMD

    Az AMD Athlon 64 3500+ volt az utolsó mohikán, amit még 2005-ben vettem, azóta csak Inteleket nyúztam...

  • Cyberpunk, Chippin In

    Nem vagyok sem ember, sem gép | csak a kettő között valami pép | forró szerelem, frankó dinamó | tenyerelj a gombra, eressz szabadon.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.