2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Cyberpunk 2077 vélemény (és nem csak a játékról)

Eljött, megérkezett, de sokan nem örülnek és keserű, krómmal, vérrel és töltényekkel teli szájízzel tekintenek rá.

[ ÚJ TESZT ]

Kicsit spoileresen – A játék története I. rész

Spoileresen, de csak szolidan! A játék története és változatos (?) cselekménye I. rész

A játékot indítva három kaszt közül választhatunk. Ami jól hangzik, hiszen választhatunk Nomád, Utcakölyök és Céges alkalmazott közül. Itt a történetek eltérnek, mindhárman máshol csatlakoznak be a történet folyamába, azonban ez a szabadság csak álca. Pont annyira, mint a játék történetében a kis emberek élete, mert azt hiszed, van választásod.

A Nomád kezdése a városon kívül kezdődik, és nyilván a meló, amit elvállalt végül a város felé fogja terelni, ami beszippantja, mint egy örvénylő szarvihar. A meló kezdetén, elsőként fogunk együtt dolgozni Jackie Welles-szel és itt ismerjük meg. A határon befelé indulva, meg is kezdődik az utazás. Adrenalinbomba, autósüldözés, lövöldözés, robbanások, ami kell.

Az Utcakölyök nevéhez méltóan, bunyóval indít, és az orrtörését rakja épp helyre. Kiderül, hogy közel két évet távol volt, tehát ő sem tud olyan sokat az utcán és a bandákkal való történésekről. Egy autó megfújása közben találkozik Jackie Welles-szel, akinek ugyanazt a kocsit kéne ellopni, de közbe szólnak a rend éber őrei, majd közös úton indulnak el.

A Céges karakter már ismeri Jackiet, akit telefonon, egy fürdőszobai tükör előtti hányással köszönt. Ezt követően szivárogtatás történik a cégen belül, majd váratlan fordulat, elveszítjük céges hátterünket és muszáj vagyunk az utcán túlélni, amit természetesen a nulláról kezdünk, és ebben lesz segítségünkre Jackie.

A három kaszt közül nincs jó, vagy rossz választás. Bármelyiket választhatod. A játék első fél órájára van hatással, azt ezt követő küldetés már mindenkinél fix. Továbbá a játékban lévő dialógusok kábé 95%-ban nincs is jelentősége. Fontos döntés nem tartozik a választott kasztodhoz, így vissza is kanyarodhatunk arra, amit az elején mondtam. A választás csupán illúzió.

Ez a játék első technikai hibája, hiszen a szerepjáték világában a kasztod és annak tulajdonságai fognak meghatározni, így az egész játékmeneted alakíthatják. Azonban itt nem ez történik. Válaszd hát bármelyiket, az első fél órán kívül és néhány párbeszéd blokkon kívül nincs a cselekmény végkimenetelére hatással.

A karaktergenerálásról

Ezt az akadályt szépen megugrották a készítők. Elég nagy a választék az általad generálható karakter kinézetében, így mindenki el tudja dönteni milyen nemhez akar tartozni és milyen kinézetet akar. Fontos, ez (tudtommal) nem változtatható, így az animációkban, tükrökben azt a bamba majmot kell nézned, akit generáltál.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Cyberpunk 2077 2. rész

    A végjátékot befolyásoló küldetések és szerelmi szálak ismertetése erős spoiler alert mellett!

  • Cyberpunk 2077 egy év után

    Megannyi frissítés, csiszolás, újrakiadás és ígéret után lássuk, érdemes-e karácsonyi ajándékként gondolni rá?

Előzmények

  • Ryzen 7 3700X: 15 év után újra AMD

    Az AMD Athlon 64 3500+ volt az utolsó mohikán, amit még 2005-ben vettem, azóta csak Inteleket nyúztam...

  • Cyberpunk, Chippin In

    Nem vagyok sem ember, sem gép | csak a kettő között valami pép | forró szerelem, frankó dinamó | tenyerelj a gombra, eressz szabadon.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.