2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Cyberpunk 2077 vélemény (és nem csak a játékról)

Eljött, megérkezett, de sokan nem örülnek és keserű, krómmal, vérrel és töltényekkel teli szájízzel tekintenek rá.

[ ÚJ TESZT ]

Kicsit spoileresen – A játék története II. rész

Spoileresen, de csak szolidan! A játék története és változatos (?) cselekménye II. rész

A játékban a döntéseinknek komoly súlya van és alakíthatja a történet menetét, kik lesznek a barátaink, barátnőnk, hogyan alakulnak azok a helyek, és emberek élete, akikkel kapcsolatba kerülünk. Azonban fontos kiemelni, hogy a rengeteg párbeszéd miatt ez nem lesz túl gyakori. Ettől függetlenül érdemes alaposan elolvasni és úgy meghozni a döntéseket, hogy számolnunk kell vele, milyen hatással lesz a későbbiekre. Egyéb esetben, emberéleteket menthetünk meg, vagy taszíthatjuk le őket a kaszás ölelésébe, csak a szokásos, tudjátok.

A játék végkimenetelét legjobban befolyásoló karakterek történeteit, mindenképpen érdemes a fő történet szál előtt teljesen elvégezni. Egyrészt azért, hogy nagyobb választékod legyen a végkimenetel szempontjából, másrészt a játék „mellékszálaknak” nevezi őket. De nem, és itt érünk el a játék második vagyis inkább két és feledik technikai hibájáig.

A játék első felvonását elérve, komoly gonddal küzdünk, hiszen az idő megvan számlálva, azonban ez az idő nincs kőbe vésve, hogy mégis mennyi az annyi. Azonban a legnagyobb baki és ez a feledik, amit elkövethettek, hogy folyamatosan próbálják siettetni a karakterünket a megoldás felé. Bizonyos küldetésenként rosszul lesz, párbeszédek Johnny-val, melyek sürgetnek, és az állandó felvillanó hibaüzenetek, szédülések, arra sarkalnak, hogy haladjunk a történettel. Ez azonban egy oltári nagy malőr a készítők részéről. Egyrészt értem, hogy miért csinálják, hiszen gyakorlatilag haldokolsz és egy haldokló nem kezd el az utcán random emberekkel üzletelni és napokat eltölteni különféle küldetéseken. Másrészt, így folyamatosan olyan érzésed van, hogy bakker mi van, ha összeesik a karakter? Nyilván nem fog, de ettől függetlenül ezt a részét mindenképp javítanám valahogy. Vagy később kapd meg az ereklyét, vagy később kezdjen el „bántani”. Mindenesetre a készítők eltudták érni nálam, hogy egy kicsit azért aggódjak. Ez pedig piros pont és ezért csak félhiba.

Az igazi második technikai hiba, az az, hogy mellékküldetésekként hivatkozik olyan kardinális történetekre, amelyek összetettsége, mélysége, a karakterekkel való beszélgetések, motivációik és maguk a küldetések, elképesztően részletesek. Nem is értem, hogy miért szedték őket külön. Ezt is valamiképp átprioritizálnám a készítők helyében, mert sokan lemaradnak olyan „mellékküldetésekről”, melyek a végkimenetelt befolyásolják.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Cyberpunk 2077 2. rész

    A végjátékot befolyásoló küldetések és szerelmi szálak ismertetése erős spoiler alert mellett!

  • Cyberpunk 2077 egy év után

    Megannyi frissítés, csiszolás, újrakiadás és ígéret után lássuk, érdemes-e karácsonyi ajándékként gondolni rá?

Előzmények

  • Ryzen 7 3700X: 15 év után újra AMD

    Az AMD Athlon 64 3500+ volt az utolsó mohikán, amit még 2005-ben vettem, azóta csak Inteleket nyúztam...

  • Cyberpunk, Chippin In

    Nem vagyok sem ember, sem gép | csak a kettő között valami pép | forró szerelem, frankó dinamó | tenyerelj a gombra, eressz szabadon.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.