2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Batman: Arkham Origins

2013-ban megjelent a szuperhős játékok Szent Gráljának, az Arkham sorozatnak a harmadik része, melyhez sok reményt fűztem, részben csalódtam, részben pedig elégedett lehettem.

[ ÚJ TESZT ]

Áttekintő: Batman a játékvilágban

Batmannak, akárcsak a mozivásznon, a monitorok és tévék előtt is hányattatott sorsa volt az elmúlt két évtizedben, tele rossz, rossz és csúf, ráadásul rossz játékokkal. Ez persze sarkítás, hisz voltak címek, melyek elértek egy elfogadható szintet minőség terén, de összességében elmondható, hogy a jó öreg denevér nem volt meghatározó tényezője a számítógépes játékok világának, köszönhetően annak, hogy leginkább a különféle rajzfilmsorozatokhoz kapcsolódó, széttagolt és különböző platformokon megjelenő alkotásokról beszélhetünk.

Aztán 2009 nyarán, egy évvel a The Dark Knight kirobbanó mozis sikere után a Rocksteady, egy alig fél évtizeddel azelőtt alapított fejlesztőcsapat a Warner és az Eidos égisze alatt megjelentett egy játékot, mely után egyöntetűen mindenki úgy gondolta: Batman visszatért a videojátékok Gotham City-jébe, hogy megmentse szeretett városát az enyészettől.

Batman: Arkham Asylum

Persze nem volt tökéletes játék az Arkham Asylum, rövid történet, kissé repetitív boss-harcok és az RPG elemek szegényessége jellemezte (de legalább volt). Összességében azonban a legjobb Batman játék, talán az egyik legjobb TPS és a sok kreatív ötlet (platform elemek, rengeteg szétszórt trófea és fejtörő, melyek kitolták a játékidőt, free-flow harcrendszer, sokféle különböző challenge map), a mindig fantasztikus szinkronnal és zenével megspékelt remek történet miatt 2009 legjobbját üdvözölhettük benne.

Nyilvánvaló, azzal, hogy Nolan új életet lehelt Batman kalandjaiba a filmek világában, ráébresztette a Warnert, hogy van még rá kereslet, és az Arkham Asylum közönség és kritikai sikere is bebizonyította számukra, hogy jól tették, hogy a Rocksteady-re bízták játékadaptációt, noha a kvázi párhuzamosan készült Batman filmeknek és játékoknak semmi közük nem volt egymáshoz.

A siker után a fejlesztőcsapat gőzerővel munkálkodott a folytatáson, melynek az Arkham City alcímet adták, s melyet a teljesség igénye nélkül a következők jellemeztek: az Asylum területének többszöröse a bejárható terep, fejlesztett free-flow harcrendszer, újragondolt boss-harcok, okosabb AI, hosszabb, tartalmasabb fő sztoriszál, mellékküldetések tömkelege, csaknem háromszor több összeszedhető Riddler trófea, grafikai fejlesztések, többféle választható ruha minden játszható karakternek, a zene újragondolása és... Catwoman! Meglepően sok Catwoman.

Nem fogok írni többet az Arkham City-ről, mivel a Rocksteady túlzás nélkül állítható, hogy egy örök életű klasszikust alkotott, melyet mindenkinek kötelezően ajánlott kipróbálni. A kritikusok elolvadtak tőle, a közönségsiker kirobbanó volt, díj- és pénzeső volt a készítők jutalma.

A történethez hozzátartozik egy mellékszál, az Arkham City Lockdown, mely iOS és Android platformokra jelent meg, ugyanúgy az Unreal Engine 3 alapjain, ugyanazokkal a dizájnelemekkel. Noha nem a korábbi Arkham játékokat fejlesztő srácok voltak a felelősek a programért, a NetherRealm Studios (a 2013-as Injustice: Gods Among Us kapcsán ismerős lehet a nevük) szép munkát végzett és egy szerethető, de nem biztos, hogy mindenki számára maradandó élményt nyújtó beat 'em up játékot készített (mai napig letölthető, bár kissé borsos áron).

Batman: Arkham City Lockdown

Itt érkeztünk el jelen bemutató alanyához, a tavaly megjelent Batman: Arkham Origins-hez. Bevallom őszintén, nem figyeltem a közösségek reakcióját az előzetesen közreadott anyagok kapcsán, így nem kezdhetem olyan frappáns kifejezéssel magát a tesztet, mint az, hogy „felfokozott várakozás előzte meg a játékot”. A tények a következők: a Rocksteady épp mással foglalkozott, így a Warner az Arkham City Wii U portjáért felelős Warner Bros. Montréal kezébe adta legkedvesebb hősünk sorsát. Jól tették? Járjunk utána!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Xbox 360 "újratöltve"

    Jön a nyár, így ismét szeretnék felkészülni a hőségre, na és nem utolsó sorban arra, hogy a konzolom társaságát még sokáig élvezhessem.

  • Age Of Mythology - feltámadás

    A istenek haragja feltámadt hamvaiból, s főnixként szárnyalva ragyogja be újra az RTS-ek egét. Megéri megvenni?

  • Batman: Arkham Knight

    Az Arkham Knight jött, látott és akkorát bukott a legtöbb játékos szemében, ami nem volt méltó egy ilyen játéksorozat lezáró darabjához.

Előzmények

  • Játékok a NES-korszakból

    Rövid írásomban a számomra top 6 NES játékot mutatnám be egy kis múltidézés keretében.

  • Mi is az a Star Citizen?

    A Star Citizen alapvető besorolása az űrszimulátor, amely single- és multiplayer részt is tartalmaz.

  • The Bureau: XCOM Declassified

    Third person taktikai lövöldözés, XCOM alapon. De ha a játékot kell értékelni, akkor bajban vagyok...

  • CRYSIS 3 :: Multiplayer

    Crysis 3 Multiplayer egy pörgős FPS játék, rengeteg lehetőséggel és a korát ismét megelőző grafikával.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.