OBD-II
OBD-II avagy EOBD más néven: JOBD, EOBD2:
Megszületése az állami szabályzásnak volt köszönhető: emisszió csökkentés és a teljes üzemanyag és motorrendszer diagnosztizálása. Ha hiba lépne fel, akkor azonnal tájékoztat egy kis lámpácska a műszerfalon. Ha még nagyobb a baj, akár le is tiltja azonnal az autó vezérlését (aki járt már így, biztos élvezte...).
Amerikában 1996-tól kötelező az összes autóhoz, Európai bizottság határozata szerint 2001-től az összes benzines, 2003-tól az összes dízel autóhoz kötelező (jó megállapítási alap lehet, ha Euro 4 emissziós autónk van).
SAE J1850 PWM és VPW: GM és Ford használja. pulzus-szélesség moduláció és változtatható impulzusszélesség. Főleg USA-ban elterjedt.
ISO 9141-2, ISO 14230, KWP 2000: Német autók imádják.
ISO 15765: CAN-BUS: Bosch és Intel találmány, az ipari alkalmazásból jött az ötlet, hogy autókban is jó lehet. (2008 után az egyeduralkodó)
A szabványos EOBD az emisszióval kapcsolatos vezérlésre, diagnosztizálására tér ki, azonban a gyártók sokkal bővebb támogatottságot adhatnak: ABS, ESP, automata váltó, 4x4, légzsák, multimédia, műszerfal stb..
Egy kis segítség csatlakozónk lábkiosztását illetően:
A következő részben a CAN-BUS rendszerekkel szeretnék foglalkozni.
Ha valakinek észrevétele, tapasztalata vagy esetleg más mondanivalója van [IDE] írhat nyugodtan.