2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

3 ember - 3 nap - 3000 km

Ausztria. 2008. július 3-6. V63-019 barátom írása, az ő engedelmével közlöm itt.

[ ÚJ TESZT ]

2008. július 6. vasárnap

Valamikor 6 óra környékén ébredtem fel. Már jóval túl voltunk Linzen. Ismét közel 160 km/h-s sebességgel hasítottuk a szelet. Késésünk nem volt, ám a vonaton tömeg annál inkább. Innsbruckban jópáran csatlakoztak a vonathoz. Úgy tűnik, itt divat az éjszakai vonatozás. Itthon is megvalósítható lehetne, de akkor minden kocsiba 1 rendőrt kellene állítani...

Bécsbe fél 8-ra, pontosan érkeztünk. Volt itt 30 percünk, addig lefotóztuk az A1 nevű osztrák mobilszolgáltatót reklámozó Taurust, valamint a Pozsonyon át Kassáig közlekedő InterCity-vonatot. Következő vonatunk a Lehár Ferenc EuroCity volt, aminek célállomása Budapest-Keleti pályaudvar. Nem, még nem megyünk haza, csupán csak a 11 km-rel arrébb levő Wien Meidling állomásig utazunk. :) Wien Meidlingtől a következő úticél Wiener Neustadt, más néven Bécsújhely. :) Szlovák B kocsiban ülve tettük meg ezt a kb. 40 km-es távot. Kandúr és Co-driver mesterek elmentek meglátogatni az étkezőkocsit, addig én gyönyörködtem a vonalban. Már amennyire lehet egy alföldi pályán. :P :) Stabil 140-es pálya, a kocsi futása teljesen jó volt. A kaller megint csak rendes volt, rossz kallerral Ausztriában nem is találkozhatunk. :) Pár kép...

A1

A kassai IC

Az emlegetett szlovák kocsi...

Wiener Neustadttól ErlebnisZug-gal (élményvonat, nosztalgiavonat) mentünk tovább, ami valójában egy nosztalgiakocsikból álló vonat. Sötétolajzöldre lekent Schlieren-kocsikból és 1 nosztalgia étkezőkocsiból állt a szerelvény, a vonóerőt pedig egy 1141-es villamosmozdony biztosította.

A Semmering... Ausztria talán egyik legcsodálatosabb vonala...(Nem csoda, hogy a UNESCO Világörökség része) Tele viaduktokkal és alagutakkal... Nálam ez a vonal viszi a pálmát. :) Most csöndben maradok, beszéljenek a képek... Nézzétek csak...

Mürzzuschlag állomáson leszálltunk a nosztalgiavonatról, és egy órás várakozás után indultunk vissza.
A bécsi S-Bahn-hálózatban közlekedő 4020-as motorvonattal mentünk vissza Payerbach-Reichenau állomásig. Ennek az állomásnak is megmaradt a régi hangulata. :) Az állomás mellett egy kis szabadtéri múzeum is található, ahol régi járművek vannak kiállítva. Ezen állomáson 1 órát töltöttünk el. Egy pár kép:

Visszaindultunk Wiener Neustadtba, ugyanazzal a nosztalgia-szerelvénnyel, amivel jötttünk idefele. Már látszott rajtunk, hogy fáradunk, egypárszor el is bóbiskoltunk. :) Wiener Neustadtba pontosan érkeztünk, átszálltunk egy EUREGIO-ra, ami Grazba közlekedett tovább. Pontosabban Sopron - Szombathely - Szentgotthárd útirányon át. Igen... Megyünk haza! :D Még egy pár utolsó kép innen:

Még Payerbach-Reichenau állomáson

Hát akkor... Irány Magyarisztán... A határhoz közeledve egyre jobban látszódott, hogy közeledünk haza... Sárgult a fű, mindenféle gaz burjánzott... Pér kép innen is:

Mattersburg Nord megállóhely

Mattersburg

Utolsó képen az utolsó osztrák állomás látható. (Loipersbach-Schattendorf) Utas nincsen, a peronon egyedül csak a GySEV-es kalauz van. Magyar szavakat tőle viszont jó volt hallani. :)

Fenti állomás elhagyása után egy pár méterrel van a határvonal. Rögtön utána egy MÁV-szabványos vasúti átjárón haladtunk át... Újra itthon...

Sopronba pontosan érkeztünk meg, egyből elindultunk jegyet venni. Pechünkre pont aznap ért véget a soproni VOLT-Fesztival, az ISIS InterCityre már nem volt helyjegy, így én buktam Keletitől a Tisza nemzetközi gyorsvonatot. A 14:35-kor induló gyorssal mentünk el Győrig, ahol Kandúrék még tudtak venni az IKVA-ISIS InterCityre egy helyjegyet, én inkább nem kockáztattam, és inkább vettem egy helyjegyet a 19:20-kor, Budapest-Nyugati pu.-ról induló CÍVIS InterCityre. Győrben látszott, hogy a MÁV-nál vagyunk, a Celldömölk felől pontosan érkező, majd a soproni gyorsvonattal összezáró, Budapest-Keleti pu.-ig közlekedő gyorsvonatot a menetrendeben leírt 16:31 helyett 16:54-kor menesztették el, majd Győrszentivánon újabb +10 percet hozzáverve, Budapest-Keleti pu.-ra a tervezett 18:18 helyett 18:50-kor érkeztünk meg... Üdvözöljük Magyarországon... Köszi MÁV... 73-as busszal áthajtottunk Zuglóig, onnan meg IC-vel Debrecen. Itt már rendkívűli esemény szerencsére nem történt.

Összegezve: 3 csodálatos napot sikerült eltöltenem a sógoréknál. A kezdés és a befejezés a MÁV részéről ugyan csúnyán sikerült, ennek ellenére nem hagyom, hogy erre emlékezzek életem talán eddigi legjobb kalandjáról. :)

Végül egy kis statisztika:

Ausztriában megtett távolságok összesen: 2942 Km

Vonatozással eltöltött órák száma: ~57 óra

Átszállások száma: 24

Útvonal: ...Hegyeshalom - Wien Westbahnhof - Linz - Selzthal - Bischofshofen - Jesenice (Szlovénia) - Villach - Feldkirch - Lindau (Németország) - Bregenz - Feldkirch - Innsbruck - Mittenwald (Németország) - Innsbruck - Brennero (Olaszország) - Innsbruck - Langem am Arlberg - Wien Westbahnhof - Wien Meidling - Wiener Neustadt - Mürzzuschlag - Wiener Neustadt - Sopron...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.