2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

3 ember - 3 nap - 3000 km

Ausztria. 2008. július 3-6. V63-019 barátom írása, az ő engedelmével közlöm itt.

[ ÚJ TESZT ]

2008. július 4. péntek

2008. július 4. péntek

...hát elérkezett a várva várt nap. Koránkelés után Co-Driver úrral felpattantunk a gyors 20-as buszra, ahonnan átblic... menetjegy váltása mellett (:D) elbuszoztunk Keleti pályaudvarig. Gyönyörködtem az EC170-ben, mert még DB-kocsikból álló vonatot nemigen láttam életemben. Mondjuk nem is gondoltam volna, hogy fogok is ilyenben utazni, de nem sietem el a dolgot. :D Aztán megjött Kand úr is, ők ketten megvették a jegyüket Hegyeshalomig. Csatlakozott hozzánk V. Zsolti barátunk is a túrához.

Dacia nemzetközi gyors, késik +10 percet Románia felől... Ez még olyan átlagos, de a Keletiben csak sikerült még +10 percet hozzádobni, így +20 perc késéssel indultunk. Kaller jön, mondja nekünk, hogy még véletlenül sem mehetünk ki az országból ezzel a vonattal, át kell szállni... Mondjuk neki, hogy csak Hegyeshalomig megyünk, mert majd ott fogunk fotózni... persze-persze... :D Amúgy egyedül csak a MÁV-nál létezik ez a szabály, hogy egy vonatot nem lehet 2 fajtájú (belföldi és nemzetközi) menetjeggyel igénybe venni... És megint... MÁV... Győrben a +20 perces késéshez hozzácsaptak újabb +10 percet, biztosítóberendezés problémák sokasága miatt... Végül +30 perces késéssel megérkeztünk Hegyeshalomba. MÁV-kaller figyelt minket egy darabig, aztán elindult hátrafelé, mi gyorsan visszapattantunk a Dacia-ra. Mikor a vonat át lett adva az osztrák kollégának, megnyugodtunk. :)

És hát innentől kezdődik csak igazán a túra: Welcome to Austria. :)

A +30 perces késést Bécsig nem sikerült ledolgozni a vezérnek, így sajnos buktuk a csatlakozást a TRANSALPIN EC vonattal... Egymás mellett haladt el a 2 vonat, szépen integettünk nekik... :P

Az Österreiches Bundesbahn, azaz Osztrák Szövetségi Vasutak dolgozói mindent megtesznek az utasokért, és így tud nyereségesen üzemelni. Példát vehetne a MÁV róla, ha akarna... No de több szó ne essen a MÁV-ról... :P Érkezéskor 2 ÖBB-s ember állt a peron végénél, és minden, a Dacia-ról leszálló utasnak adott 1-1 doboz almalevet, így kérve elnézésünket a késésért, amiről egyébként nem ők tehetnek. Nagyon kedves gesztus volt. :)

Elfotózgattunk egy órát Westbahnhof-on, akadt egy pár érdekesség, például:

DB (Deutsche Bahn) 101 sorozatú mozdony

DB ICE (InterCityExpress) 3

Először úgy lett volna, hogy a 2. képen látható ICE motorvonattal megyünk el Linz Hbf.-ig, de túl sokan voltak rajta, ezért inkább maradtunk a 4 perccel később induló Stiegl-Express InterCity vonattal. Eme vonatunkat a Deutche Bahn 101 138-6 pályaszámú mozdonya továbbította. Wels-ig a pálya 200 Km/h-ás sebességre van tervezve, ezt a sebességet szépen el is értük. :)

Cirka másfél órás utazás, és Bódi Guszti Aranyeső c. mulatós számának jópárszor történő meghallgatása után futottunk be Linzbe...

Az állomás belülről...

Kívülről...

Utastájékoztatás felsőfokon

(A vágányszám után a betűk azt jelölik, hogy a vonat a peron mely részén áll meg, illetve percre pontosan írják a késést, már 1 perctől is.)

Szavakba nem lehet önteni, egyszerűen csodálatos, hogy a sógoréknál mik találhatók, és ez még semmi! De mindent a maga idejében. :) Elindultunk megkeresni egy Hofer boltot. Az osztrákok Hofer boltjai nálunk az Aldik. :) Vettem 3 sört, egy Ottakingert, és 2 Bergköniget. Az Ottakinger az osztrákoknál a prolisör, a Bergkönig meg le volt árazva. :D
Vásárlás után tujáztunk (villamosoztunk) egy kicsit, 2 megállót tettünk meg, hogy visszajussunk a főpályaudvarra. Linz villamoshálózatain leginkább DÜWAG és ALSTOM gyártmányú gépek fordulnak elő. A képen látható ALSTOM szerelvény éppen a főpályaudvar felé igyekezett.

Visszatértünk az egyik Alstom-szerelvénnyel az állomásra. Innen egy Regionalexpress vonattal (helyközi gyorsított személy) mentünk Selzthal állomásig. A vonatunk tolt ingaszerelvényként közlekedett, 3 darab CityShuttle kocsikból, 1 CityShuttle-vezérlőből, és a vonat végén levő 1142 586-5 pályaszámú villamosmozdonyból állt.

Festői tájakon haladtunk át, egyszerűen csodálatosak. :) De inkább beszéljenek a képek:

Selzthal állomásra 16 óra körül érkeztünk meg. Az állomásépület régen épülhetett, de nagyon szépen rendbe volt rakva. Örülök neki, hogy Ausztriában nem lett az összes állomás űrközponttá átalakítva, mint Linz, vagy Innsbruck. Az Alpokban a kisebb állomásépületeket mindig igyekeznek úgy ápolni, hogy az a régi időket emlékeztesse. Selzthal állomás pont ilyen. :) Az első képen látható vonattal jöttünk Linztől. Hamarosan egy 60-as években gyártott, ma is közlekedő, ám lassan kikopó IC-motorvonattal, egy dupla 4010-essel (3. kép) utaztunk tovább Bischofshofen állomásig. Ez a vonal - mint ahogy látjátok - tele van ívekkel, így sikerült itt is egy pár szép képet készítenem. :)

Bischofshofen állomás is inkább hasonlít egy űrközponthoz, de még megmaradt az állomás kinézete. Itt a tervezett 10 perc helyett 20-at töltöttünk el, ugyanis késett a Salzburgból jövő Agram EC, ami továbbközlekedett egészen Zágrábig. Az Agram 5 kocsiból állt, 4 horvát és egy szlovén kocsiból. A kocsi teljesen jó állapotban volt, csak a alattunk levő forgóvázból hallottunk néha fura hangokat... :P :D Egy hátránya volt a vonatnak, hogy nem lehetett lehúzni az ablakokat, így nem tudtam olyan jó képeket készíteni a gyönyörű tájról, de azért megosztom veletek. :)

Villachig egy 1142-es húzta a szerelvényünket, onnan a 1216 144-es pályaszámú 3 áramnemű Taurussal mentünk tovább a szlovén határállomásig, Jesenicéig. A két ország közötti határt egy közel 10 km-es alagút jelentette. Amint átértünk a túloldalra, a táj is megváltozott. Noha Szlovénia volt az első ország, ami kivált Jugoszláviából, még azért lehetett látni, hogy eme terület is a Balkán részét képezte. Mindenesetre örülök, hogy itt is lehettem, mert így már elmondhatom magamról, hogy jártam Magyarország mind a 7 szomszédos országában. :) Íme egy pár kép:

Jesenicéből a 21:55-kor induló D414 számú vonattal mentünk vissza Villach felé. A vonat 5 kocsiból állt, 2 horvát hálóból, 1 szerb termes kocsiból, valamint 2 szlovén fülkés kocsiból. Legnagyobb bánatunkra az utolsó 2 szlovén kocsit lekapcsolták, és csak 3 kocsi ment tovább Ausztria felé. Mivel hálókocsiba nem ülhettünk, kénytelenek voltunk beülni a termesbe a szerbek közé. Villachban a kocsi kap még 2 osztrák kocsit, ezért addig nem aludtunk el. Villachban leugrott Kandúr barátunk, és megkereste a vonatunkhoz kapcsolni kívánt 2 kocsit. Meg is lett, az 1. vágányon állt ott 1 osztrák fekvőhelyes és 1 osztrák fülkés kocsi. Sikerült egy fülkét találni, ahol egy ember tartózkodott, vele beszéltük meg, hogy akkor mi ott aludnánk. Belement. :D Elfoglaltuk a fülkét, és akkor kezdődhetett a lábszaggal tarkított nyomorgás-party. :D Szegény ember mellettem ült, egy percet se aludt, inkább laptopozott. Kicsit nehezen, de sikerült elaludni.... :D

Két kép az urakról:

Kandúr - V63019 úr

Co-Driver a magánvéleményével a nyomorgásról

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.