Prológus:
Egy kalandtúra leírása....
Ausztria. 2008. július 3-6. V63-019 barátom írása, az ő engedelmével közlöm itt :)
(A zárójeles, dőlt betűs kiegészítések tőlem származnak.)
UPDATE: Térkép! (PDF)
UPDATE II.
Cikk végén árak felkerültek :)
Hirdetés
2008. július 3. csütörtök
Péntek reggel a Keletiből 5:55-kor induló Dacia nemzetközi gyorssal kívántunk elhagyni Magyarisztánt, ám mivel Debrecen és Budapest nincs éjszakai vonat, ezért Co-driver barátunk felajánlotta, hogy náluk aludhassak, ezért ezúton is 1000 köszönet. :)
Tehát a Győrbe való utazásaim során gyakran igénybe vett 6105 gyorssal utaztam a Nyugatiig. Annó azért szerettem utazni ezzel a vonattal, mert minimum 10 kocsiból állt, ám aznap csak 6 jutott. Szerencsére benne hagyták azt a 2 db 29-05-ös Bp kocsit, így legalább kényelmesen tudtam utazni, ha már a vonat mindenütt megállt... De most gondoljunk bele. Elindul a vonat Záhonyból 10:12-kor, és menetrend szerint Szolnokig minden állomáson és bokorban megáll... Szegény vezér... És szegény utasok... De van pofájuk GYORSVONAT-nak hívni, míg a Budapest - Győr között közlekedő gyorsvonatokat, amik viszonylag kevés helyen állnak meg, GYORSÍTOTT SZEMÉLYVONAT-nak hívni? MÁV-OVER...
2008. július 4. péntek
2008. július 4. péntek
...hát elérkezett a várva várt nap. Koránkelés után Co-Driver úrral felpattantunk a gyors 20-as buszra, ahonnan átblic... menetjegy váltása mellett (:D) elbuszoztunk Keleti pályaudvarig. Gyönyörködtem az EC170-ben, mert még DB-kocsikból álló vonatot nemigen láttam életemben. Mondjuk nem is gondoltam volna, hogy fogok is ilyenben utazni, de nem sietem el a dolgot. :D Aztán megjött Kand úr is, ők ketten megvették a jegyüket Hegyeshalomig. Csatlakozott hozzánk V. Zsolti barátunk is a túrához.
Dacia nemzetközi gyors, késik +10 percet Románia felől... Ez még olyan átlagos, de a Keletiben csak sikerült még +10 percet hozzádobni, így +20 perc késéssel indultunk. Kaller jön, mondja nekünk, hogy még véletlenül sem mehetünk ki az országból ezzel a vonattal, át kell szállni... Mondjuk neki, hogy csak Hegyeshalomig megyünk, mert majd ott fogunk fotózni... persze-persze... :D Amúgy egyedül csak a MÁV-nál létezik ez a szabály, hogy egy vonatot nem lehet 2 fajtájú (belföldi és nemzetközi) menetjeggyel igénybe venni... És megint... MÁV... Győrben a +20 perces késéshez hozzácsaptak újabb +10 percet, biztosítóberendezés problémák sokasága miatt... Végül +30 perces késéssel megérkeztünk Hegyeshalomba. MÁV-kaller figyelt minket egy darabig, aztán elindult hátrafelé, mi gyorsan visszapattantunk a Dacia-ra. Mikor a vonat át lett adva az osztrák kollégának, megnyugodtunk. :)
És hát innentől kezdődik csak igazán a túra: Welcome to Austria. :)
A +30 perces késést Bécsig nem sikerült ledolgozni a vezérnek, így sajnos buktuk a csatlakozást a TRANSALPIN EC vonattal... Egymás mellett haladt el a 2 vonat, szépen integettünk nekik... :P
Az Österreiches Bundesbahn, azaz Osztrák Szövetségi Vasutak dolgozói mindent megtesznek az utasokért, és így tud nyereségesen üzemelni. Példát vehetne a MÁV róla, ha akarna... No de több szó ne essen a MÁV-ról... :P Érkezéskor 2 ÖBB-s ember állt a peron végénél, és minden, a Dacia-ról leszálló utasnak adott 1-1 doboz almalevet, így kérve elnézésünket a késésért, amiről egyébként nem ők tehetnek. Nagyon kedves gesztus volt. :)
Elfotózgattunk egy órát Westbahnhof-on, akadt egy pár érdekesség, például:
DB (Deutsche Bahn) 101 sorozatú mozdony
DB ICE (InterCityExpress) 3
Először úgy lett volna, hogy a 2. képen látható ICE motorvonattal megyünk el Linz Hbf.-ig, de túl sokan voltak rajta, ezért inkább maradtunk a 4 perccel később induló Stiegl-Express InterCity vonattal. Eme vonatunkat a Deutche Bahn 101 138-6 pályaszámú mozdonya továbbította. Wels-ig a pálya 200 Km/h-ás sebességre van tervezve, ezt a sebességet szépen el is értük. :)
Cirka másfél órás utazás, és Bódi Guszti Aranyeső c. mulatós számának jópárszor történő meghallgatása után futottunk be Linzbe...
Az állomás belülről...
Kívülről...
Utastájékoztatás felsőfokon
(A vágányszám után a betűk azt jelölik, hogy a vonat a peron mely részén áll meg, illetve percre pontosan írják a késést, már 1 perctől is.)
Szavakba nem lehet önteni, egyszerűen csodálatos, hogy a sógoréknál mik találhatók, és ez még semmi! De mindent a maga idejében. :) Elindultunk megkeresni egy Hofer boltot. Az osztrákok Hofer boltjai nálunk az Aldik. :) Vettem 3 sört, egy Ottakingert, és 2 Bergköniget. Az Ottakinger az osztrákoknál a prolisör, a Bergkönig meg le volt árazva. :D
Vásárlás után tujáztunk (villamosoztunk) egy kicsit, 2 megállót tettünk meg, hogy visszajussunk a főpályaudvarra. Linz villamoshálózatain leginkább DÜWAG és ALSTOM gyártmányú gépek fordulnak elő. A képen látható ALSTOM szerelvény éppen a főpályaudvar felé igyekezett.
Visszatértünk az egyik Alstom-szerelvénnyel az állomásra. Innen egy Regionalexpress vonattal (helyközi gyorsított személy) mentünk Selzthal állomásig. A vonatunk tolt ingaszerelvényként közlekedett, 3 darab CityShuttle kocsikból, 1 CityShuttle-vezérlőből, és a vonat végén levő 1142 586-5 pályaszámú villamosmozdonyból állt.
Festői tájakon haladtunk át, egyszerűen csodálatosak. :) De inkább beszéljenek a képek:
Selzthal állomásra 16 óra körül érkeztünk meg. Az állomásépület régen épülhetett, de nagyon szépen rendbe volt rakva. Örülök neki, hogy Ausztriában nem lett az összes állomás űrközponttá átalakítva, mint Linz, vagy Innsbruck. Az Alpokban a kisebb állomásépületeket mindig igyekeznek úgy ápolni, hogy az a régi időket emlékeztesse. Selzthal állomás pont ilyen. :) Az első képen látható vonattal jöttünk Linztől. Hamarosan egy 60-as években gyártott, ma is közlekedő, ám lassan kikopó IC-motorvonattal, egy dupla 4010-essel (3. kép) utaztunk tovább Bischofshofen állomásig. Ez a vonal - mint ahogy látjátok - tele van ívekkel, így sikerült itt is egy pár szép képet készítenem. :)
Bischofshofen állomás is inkább hasonlít egy űrközponthoz, de még megmaradt az állomás kinézete. Itt a tervezett 10 perc helyett 20-at töltöttünk el, ugyanis késett a Salzburgból jövő Agram EC, ami továbbközlekedett egészen Zágrábig. Az Agram 5 kocsiból állt, 4 horvát és egy szlovén kocsiból. A kocsi teljesen jó állapotban volt, csak a alattunk levő forgóvázból hallottunk néha fura hangokat... :P :D Egy hátránya volt a vonatnak, hogy nem lehetett lehúzni az ablakokat, így nem tudtam olyan jó képeket készíteni a gyönyörű tájról, de azért megosztom veletek. :)
Villachig egy 1142-es húzta a szerelvényünket, onnan a 1216 144-es pályaszámú 3 áramnemű Taurussal mentünk tovább a szlovén határállomásig, Jesenicéig. A két ország közötti határt egy közel 10 km-es alagút jelentette. Amint átértünk a túloldalra, a táj is megváltozott. Noha Szlovénia volt az első ország, ami kivált Jugoszláviából, még azért lehetett látni, hogy eme terület is a Balkán részét képezte. Mindenesetre örülök, hogy itt is lehettem, mert így már elmondhatom magamról, hogy jártam Magyarország mind a 7 szomszédos országában. :) Íme egy pár kép:
Jesenicéből a 21:55-kor induló D414 számú vonattal mentünk vissza Villach felé. A vonat 5 kocsiból állt, 2 horvát hálóból, 1 szerb termes kocsiból, valamint 2 szlovén fülkés kocsiból. Legnagyobb bánatunkra az utolsó 2 szlovén kocsit lekapcsolták, és csak 3 kocsi ment tovább Ausztria felé. Mivel hálókocsiba nem ülhettünk, kénytelenek voltunk beülni a termesbe a szerbek közé. Villachban a kocsi kap még 2 osztrák kocsit, ezért addig nem aludtunk el. Villachban leugrott Kandúr barátunk, és megkereste a vonatunkhoz kapcsolni kívánt 2 kocsit. Meg is lett, az 1. vágányon állt ott 1 osztrák fekvőhelyes és 1 osztrák fülkés kocsi. Sikerült egy fülkét találni, ahol egy ember tartózkodott, vele beszéltük meg, hogy akkor mi ott aludnánk. Belement. :D Elfoglaltuk a fülkét, és akkor kezdődhetett a lábszaggal tarkított nyomorgás-party. :D Szegény ember mellettem ült, egy percet se aludt, inkább laptopozott. Kicsit nehezen, de sikerült elaludni.... :D
Két kép az urakról:
Kandúr - V63019 úr
Co-Driver a magánvéleményével a nyomorgásról
2008. július 5. szombat
Útitársunk Wörgl-ben leszállt, így lett egy üres fülkénk. Pillanatok alatt átalakítottuk az ülőhelyeket ágyakká, ablakot lehúztuk, így már a lábszag sem volt zavaró, és aludtunk reggel 6-ig. :D Picit még nyomorogtunk, de az már tűrhető volt. 6 előtt pár perccel ébresztett a kaller, hogy hamarosan Feldkirchbe érkezünk. Kimentem meglátogatni a WC-t, akkor fedeztem fel valamit: autószállító kocsikat viszünk! :D Durva volt, főleg, hogy még nem láttam 160-nal vontatható teherkocsit... :P Feldkirchen lefotóztam a szerb rettenetet (2.kép), amiben végül szerencsére nem aludtunk. :P
Felszálltunk egy Regionalexpressre. Úgy tudtam, hogy Bregenzbe megyünk, de útközben kaptam egy SMS-t, hogy átálltam a német T-Mobile hálózatára. Mondom "Mivan?", és még ők néztek hülyének, hogy nem tudom, hogy hová megyünk... :D Úgyhogy hát irány Németország, Lindau! :D Egész jó... Tegnap este még Szlovéniában voltam, ma meg már Németföldön... Jó! :) Nagyon jó! :D Sőt! Így a legjobb! :D Lindau a Boden-tóba nyúló kis félszigeten helyezkedik el. Közel van 3 országhoz, Ausztriához, Svájchoz, és Lichtensteinhez. Nagyon szép és nagyon gazdag kis városról van szó. Nézzétek csak a képeket. :) A Boden-tó partján találtunk egy távcsövet, ami elvileg 1 €-val működik, de gyakorlatilag elég a 10 forintos is. :D
(please insert 10 HUF :D)
Reggel 8 óra volt, ennek ellenére egy embert se láttunk az utcán, mint ahogy az utolsó képen is láthatjátok. Letelepedtünk egy játszótérnél, és megreggeliztünk. De hogyan? :D Magyarosan! :D Míg a képek készültek, alattuk szólt a mulatós ezerrel. :D Magyarok vagyunk, nem turisták! :D
Magunk kiszórakozása után elindultunk vissza az állomásra. Talent motorvonattal utaztunk vissza Ausztriába, Bregenzbe. Ott boltot kerestünk, és találtunk egy EuroSpart. 1,5 literes ásványvíz, 0,30 €. Megérte. Visszagyalogoltunk az állomásra. Túl sok ember várakozott a peronon, és mivel egy Talent ment ki Lindauba, ezért garantált volt a hering-party. Így vártunk 30 percet a következőre. Nem bántuk meg, mert jött egy csaj, aki Milka-csokit osztogatott, mert Bludenzben a Milka gyárban valami esemény volt, és népszerűsítette... A következő Talenttal visszamentünk Feldkirchbe, ahol felszálltunk az első nap lekésett Transalpin EC párjára. A cirka 16 kocsiból álló vonatot 1016 023 hozta, ami a Kyotoi egyezményt reklámozza. A Transalpinnal Innsbruckig utaztunk, közel 160 km/h-ás sebességgel. Időközben kaptunk segítséget is az Alpokban egy 1142-es személyében. Útközben is akadt látnivaló, bőven.
Megérkeztünk Innsbruckba. A pályaudvar a linzinél meg jobban hasonlít egy NASA-központra. :) Benéztünk a belvárosba, ahol lefotóztunk egy pár érdekességet, mint például:
Innsbruck állomás
Innsbrucki diadalív
(A diadalív Mária Terézia bevonulásának emlékére épült, így hirdetve, hogy a 18. században felvirágoztatta a várost)
Innsbruckból a következő úticél a németországi Mittenwald volt. A szerelvényünk egy DB 111-es sorozatú villamosmozdonyból, 1 vezérlőkocsiból, és 3 silberlingi személykocsiból áll. Belül teljesen úgy néztek ki, mint valamilyen modernizált Bhv-ülésekkel ellátott halberstadti kocsi. :) Kényelmesek voltak. A vonat München Hbf.-ig közlekedett.
Többiek szerint ez a legszebb vonal. Szerintem nem. A táj olyan, mint Ausztria más részén, csak a vonalnak annyi a különlegessége, hogy magasan vezet, és van rajta egy pár szép műtárgy. Azért mutatok egy pár képet róla is. :)
Mittenwald, Németország. Őszintén szólva, én másra számítottam. Úgy gondoltam, hogy Németország sokkal fejlettebb, mint Ausztria. De szerintem nem így van. Félreértés ne essék, nem kell balkáni állapotokra gondolni, ez a kisváros is gyönyörű, csak valahogy én másra számítottam. Képek láttán tuti, hogy hülyének fogtok nézni, dehát ez van. :)
Ezt képet nézve, akárhogy is próbálom, mégis arra a hármasfogatra irányul ott a jobb oldalon. :D
Hogy mit tolnak? :D Ezt:
1 €-val működik, de asszem működik ez is 10 forintossal. :D És legalább nem kell cipekedni. :D
Mittenwald után visszatértünk Innsbruckba. A vonatunk München felől késett 5 percet, így veszélybe került az átszállás Brennero felé. Szerencsénkre a Németországból érkező Allegro Paganini EC késett 15 percet a kufsteini pályafelújítási munkálatok miatt, így gond nem volt. Vonatunk megérkezett egy 1116-ossal. Befoglaltuk az egyik olasz kocsiban egy fülkét, aztán ettünk. Meg mulatóst hallgattunk, természetesen. :D
Olaszországban már voltam korábban, tehát tudtam, hogy milyen népség. Lusta, egymással kiabáló, temperamentumos emberek. Most sem hazudtolták meg magukat. :) Vasút szempontjából a lustaság ott mutatkozik meg, hogy az olasz dízel tolatómozdony átgurítja Ausztriába, aztán hagyja gurulni. Pedig ebből már volt egyszer probléma, lásd 1116 062 esete... :P (a 062-nél az történt, hogy simán elgurult, személyzet nélkül, és végül egy szakadékba zuhant) Meg a menesztés is... Jujj... egy zöld kendő legyintésével történik... No Comment! :P Képek:
19:45 környékén megérkezett Verona felől a La Garda EC, amivel visszamentünk Innsbruckba. Az egyik kocsiban megrohamoztuk a konnektorokat, mert mindegyikőnknek lemerülni próbált valamije. :) Útközben összeismerkedtünk 2 innsbrucki csajjal. A csajokat tiszteletbeli magyarokká avattuk, akik meghúzták a szilva házipáleszt. :D Aranyosak voltak, kár, hogy hamar elrepült az idő. Mindenesetre kép készült a csajokkal, a képért 1000 köszönet Co-driver mesternek. :)
Innsbrucktól az OEC568 számú EuroCityvel mentünk el Langen am Arlberg "megállóhelyig" A "megállóhely" kongott az ürességtől, nem csoda, ugyanis egyrészt, mert este 10 óra volt, másrészt meg csak télen van számottevő forgalma a közelben elhelyezkedő síparadicsom miatt, nyáron még a pénztár sem üzemel. Itt is volt lift, de ez most nem működött. :) A WC meg 10/10 pontos volt... :D Lehet e-mailt küldeni az állomásról is, de a többiek elmondása szerint, 3 éve nem érnek célba az onnan elküldött levelek. Igazuk is van, mert tényleg nem kapott tesóm levelet tőlem. :D Akkor egy pár kép Langen am Arlbergről:
Innen a következő úticél ismét Wien Westbahnhof, ahová a Hollywood Megaplex Kino EuroNight vonattal utazunk. Ismét alvás következik. Forda szerint a vonat 2 db fülkés 2. osztályú kocsiból, és 6 db háló-, illetve fekvőhelyes kocsiból áll. Vonóerőt 2 Taurus biztosítja, az egyiket elfelejtettem, a másik pedig 1116 016 volt. :) A 2 darab fülkés kocsi tele volt, illetve Innsbrucktól volt lefoglalva. Szerencsénkre volt még egy kocsi a vonatba sorozva, egy Metropolitan 2. osztályú termes kocsi. Volt 4*2 ülőhelyünk, amit magyarosan befoglaltunk. Nyugodt(abb)an lehet termes kocsiban aludni, Ausztriában jobb a közbiztonság, mint itthon. Itt is látszott, hogy nem Magyarországon vagyunk, a jegyvizsgáló ugyan felébresztett minket olyan éjjel 1 körül, de nem úgy, mint itthon, hangos kiabálások közepette. Nyugodtan, kultúráltan, egyszer gyengén megrázva ébresztett. Nem haragudhatunk a jegyvizsgálóra a felébresztés miatt, ő csupán csak a munkáját végzi. Bécsbe reggel fél 8-ra érünk, úgyhogy még messze van a vége. Eme Metropolitan kocsik teljesen korrektek, éjszakai vonatba tökéletesek, szerintem. Én speciel, teljesen nyugodtan tudtam aludni, annak ellenére, hogy a vonat kb. 90%-os kihasználtsággal közlekedett.
2008. július 6. vasárnap
Valamikor 6 óra környékén ébredtem fel. Már jóval túl voltunk Linzen. Ismét közel 160 km/h-s sebességgel hasítottuk a szelet. Késésünk nem volt, ám a vonaton tömeg annál inkább. Innsbruckban jópáran csatlakoztak a vonathoz. Úgy tűnik, itt divat az éjszakai vonatozás. Itthon is megvalósítható lehetne, de akkor minden kocsiba 1 rendőrt kellene állítani...
Bécsbe fél 8-ra, pontosan érkeztünk. Volt itt 30 percünk, addig lefotóztuk az A1 nevű osztrák mobilszolgáltatót reklámozó Taurust, valamint a Pozsonyon át Kassáig közlekedő InterCity-vonatot. Következő vonatunk a Lehár Ferenc EuroCity volt, aminek célállomása Budapest-Keleti pályaudvar. Nem, még nem megyünk haza, csupán csak a 11 km-rel arrébb levő Wien Meidling állomásig utazunk. :) Wien Meidlingtől a következő úticél Wiener Neustadt, más néven Bécsújhely. :) Szlovák B kocsiban ülve tettük meg ezt a kb. 40 km-es távot. Kandúr és Co-driver mesterek elmentek meglátogatni az étkezőkocsit, addig én gyönyörködtem a vonalban. Már amennyire lehet egy alföldi pályán. :P :) Stabil 140-es pálya, a kocsi futása teljesen jó volt. A kaller megint csak rendes volt, rossz kallerral Ausztriában nem is találkozhatunk. :) Pár kép...
A1
A kassai IC
Az emlegetett szlovák kocsi...
Wiener Neustadttól ErlebnisZug-gal (élményvonat, nosztalgiavonat) mentünk tovább, ami valójában egy nosztalgiakocsikból álló vonat. Sötétolajzöldre lekent Schlieren-kocsikból és 1 nosztalgia étkezőkocsiból állt a szerelvény, a vonóerőt pedig egy 1141-es villamosmozdony biztosította.
A Semmering... Ausztria talán egyik legcsodálatosabb vonala...(Nem csoda, hogy a UNESCO Világörökség része) Tele viaduktokkal és alagutakkal... Nálam ez a vonal viszi a pálmát. :) Most csöndben maradok, beszéljenek a képek... Nézzétek csak...
Mürzzuschlag állomáson leszálltunk a nosztalgiavonatról, és egy órás várakozás után indultunk vissza.
A bécsi S-Bahn-hálózatban közlekedő 4020-as motorvonattal mentünk vissza Payerbach-Reichenau állomásig. Ennek az állomásnak is megmaradt a régi hangulata. :) Az állomás mellett egy kis szabadtéri múzeum is található, ahol régi járművek vannak kiállítva. Ezen állomáson 1 órát töltöttünk el. Egy pár kép:
Visszaindultunk Wiener Neustadtba, ugyanazzal a nosztalgia-szerelvénnyel, amivel jötttünk idefele. Már látszott rajtunk, hogy fáradunk, egypárszor el is bóbiskoltunk. :) Wiener Neustadtba pontosan érkeztünk, átszálltunk egy EUREGIO-ra, ami Grazba közlekedett tovább. Pontosabban Sopron - Szombathely - Szentgotthárd útirányon át. Igen... Megyünk haza! :D Még egy pár utolsó kép innen:
Még Payerbach-Reichenau állomáson
Hát akkor... Irány Magyarisztán... A határhoz közeledve egyre jobban látszódott, hogy közeledünk haza... Sárgult a fű, mindenféle gaz burjánzott... Pér kép innen is:
Mattersburg Nord megállóhely
Mattersburg
Utolsó képen az utolsó osztrák állomás látható. (Loipersbach-Schattendorf) Utas nincsen, a peronon egyedül csak a GySEV-es kalauz van. Magyar szavakat tőle viszont jó volt hallani. :)
Fenti állomás elhagyása után egy pár méterrel van a határvonal. Rögtön utána egy MÁV-szabványos vasúti átjárón haladtunk át... Újra itthon...
Sopronba pontosan érkeztünk meg, egyből elindultunk jegyet venni. Pechünkre pont aznap ért véget a soproni VOLT-Fesztival, az ISIS InterCityre már nem volt helyjegy, így én buktam Keletitől a Tisza nemzetközi gyorsvonatot. A 14:35-kor induló gyorssal mentünk el Győrig, ahol Kandúrék még tudtak venni az IKVA-ISIS InterCityre egy helyjegyet, én inkább nem kockáztattam, és inkább vettem egy helyjegyet a 19:20-kor, Budapest-Nyugati pu.-ról induló CÍVIS InterCityre. Győrben látszott, hogy a MÁV-nál vagyunk, a Celldömölk felől pontosan érkező, majd a soproni gyorsvonattal összezáró, Budapest-Keleti pu.-ig közlekedő gyorsvonatot a menetrendeben leírt 16:31 helyett 16:54-kor menesztették el, majd Győrszentivánon újabb +10 percet hozzáverve, Budapest-Keleti pu.-ra a tervezett 18:18 helyett 18:50-kor érkeztünk meg... Üdvözöljük Magyarországon... Köszi MÁV... 73-as busszal áthajtottunk Zuglóig, onnan meg IC-vel Debrecen. Itt már rendkívűli esemény szerencsére nem történt.
Összegezve: 3 csodálatos napot sikerült eltöltenem a sógoréknál. A kezdés és a befejezés a MÁV részéről ugyan csúnyán sikerült, ennek ellenére nem hagyom, hogy erre emlékezzek életem talán eddigi legjobb kalandjáról. :)
Végül egy kis statisztika:
Ausztriában megtett távolságok összesen: 2942 Km
Vonatozással eltöltött órák száma: ~57 óra
Átszállások száma: 24
Útvonal: ...Hegyeshalom - Wien Westbahnhof - Linz - Selzthal - Bischofshofen - Jesenice (Szlovénia) - Villach - Feldkirch - Lindau (Németország) - Bregenz - Feldkirch - Innsbruck - Mittenwald (Németország) - Innsbruck - Brennero (Olaszország) - Innsbruck - Langem am Arlberg - Wien Westbahnhof - Wien Meidling - Wiener Neustadt - Mürzzuschlag - Wiener Neustadt - Sopron...
Köszönetnyilvánítás
Köszönettel tartozom:
- a MÁV-Start Zrt. debreceni menetjegyiroda munkatársának a Sommerticket helyes és szép kitöltéséért. :)
- Az Österreich Bundesbahn, avagy az Osztrák Szövetségi Vasutak valamennyi dolgozójának, amiért azért (is) dolgoztak, hogy 3 szép napot tudjak országukban eltölteni. :)
- Kandúrnak, amiért tudott németül, így túl sok gondunk nem akadt. :)
- és végül, de nem utolsó sorban, ezúton is köszönetet mondannék Co-driver barátomnak, amiért elszállásolt, és "kiráncigált" engem Debrecenből, hogy világot lássak. :) Kösz haver! ;) :)
- Valamint köszönöm neked is, hogy elolvastad! :)
hackeeee kérésére kiegészítem árakkal:
Sommerticket (július 4. - szept. 13. érvényes idén)
- 20 éves korig 25 €
- 20-26 év között 59 €
Ezzel munkanapokon 8-24, hétvégén, ünnepnapokon 0-24 korlátlanul* utazhatsz az osztrák államvasutak vonalain.
* fogaskerekű vasutakra, és magánvasutakra nem érvényes, kivéve a GySEV Sopron-Ebenfurth szakasza.
A határig lehet váltani 60%-os kedvezményű jegyet, ez kicsit olcsóbb, mintha simán teljesárúval utaznál.
Odakint az árak jók, napi 3-5 €-ból már jól el lehet lenni, akár joghurtos reggeli, nasi is belefér, meg 1-2 sör is.