2008. július 5. szombat
Útitársunk Wörgl-ben leszállt, így lett egy üres fülkénk. Pillanatok alatt átalakítottuk az ülőhelyeket ágyakká, ablakot lehúztuk, így már a lábszag sem volt zavaró, és aludtunk reggel 6-ig. :D Picit még nyomorogtunk, de az már tűrhető volt. 6 előtt pár perccel ébresztett a kaller, hogy hamarosan Feldkirchbe érkezünk. Kimentem meglátogatni a WC-t, akkor fedeztem fel valamit: autószállító kocsikat viszünk! :D Durva volt, főleg, hogy még nem láttam 160-nal vontatható teherkocsit... :P Feldkirchen lefotóztam a szerb rettenetet (2.kép), amiben végül szerencsére nem aludtunk. :P



Felszálltunk egy Regionalexpressre. Úgy tudtam, hogy Bregenzbe megyünk, de útközben kaptam egy SMS-t, hogy átálltam a német T-Mobile hálózatára. Mondom "Mivan?", és még ők néztek hülyének, hogy nem tudom, hogy hová megyünk... :D Úgyhogy hát irány Németország, Lindau! :D Egész jó... Tegnap este még Szlovéniában voltam, ma meg már Németföldön... Jó! :) Nagyon jó! :D Sőt! Így a legjobb! :D Lindau a Boden-tóba nyúló kis félszigeten helyezkedik el. Közel van 3 országhoz, Ausztriához, Svájchoz, és Lichtensteinhez. Nagyon szép és nagyon gazdag kis városról van szó. Nézzétek csak a képeket. :) A Boden-tó partján találtunk egy távcsövet, ami elvileg 1 €-val működik, de gyakorlatilag elég a 10 forintos is. :D



(please insert 10 HUF :D)


Reggel 8 óra volt, ennek ellenére egy embert se láttunk az utcán, mint ahogy az utolsó képen is láthatjátok. Letelepedtünk egy játszótérnél, és megreggeliztünk. De hogyan? :D Magyarosan! :D Míg a képek készültek, alattuk szólt a mulatós ezerrel. :D Magyarok vagyunk, nem turisták! :D


Magunk kiszórakozása után elindultunk vissza az állomásra. Talent motorvonattal utaztunk vissza Ausztriába, Bregenzbe. Ott boltot kerestünk, és találtunk egy EuroSpart. 1,5 literes ásványvíz, 0,30 €. Megérte. Visszagyalogoltunk az állomásra. Túl sok ember várakozott a peronon, és mivel egy Talent ment ki Lindauba, ezért garantált volt a hering-party. Így vártunk 30 percet a következőre. Nem bántuk meg, mert jött egy csaj, aki Milka-csokit osztogatott, mert Bludenzben a Milka gyárban valami esemény volt, és népszerűsítette... A következő Talenttal visszamentünk Feldkirchbe, ahol felszálltunk az első nap lekésett Transalpin EC párjára. A cirka 16 kocsiból álló vonatot 1016 023 hozta, ami a Kyotoi egyezményt reklámozza. A Transalpinnal Innsbruckig utaztunk, közel 160 km/h-ás sebességgel. Időközben kaptunk segítséget is az Alpokban egy 1142-es személyében. Útközben is akadt látnivaló, bőven.



Megérkeztünk Innsbruckba. A pályaudvar a linzinél meg jobban hasonlít egy NASA-központra. :) Benéztünk a belvárosba, ahol lefotóztunk egy pár érdekességet, mint például:

Innsbruck állomás

Innsbrucki diadalív
Hirdetés
(A diadalív Mária Terézia bevonulásának emlékére épült, így hirdetve, hogy a 18. században felvirágoztatta a várost)

Innsbruckból a következő úticél a németországi Mittenwald volt. A szerelvényünk egy DB 111-es sorozatú villamosmozdonyból, 1 vezérlőkocsiból, és 3 silberlingi személykocsiból áll. Belül teljesen úgy néztek ki, mint valamilyen modernizált Bhv-ülésekkel ellátott halberstadti kocsi. :) Kényelmesek voltak. A vonat München Hbf.-ig közlekedett.
Többiek szerint ez a legszebb vonal. Szerintem nem. A táj olyan, mint Ausztria más részén, csak a vonalnak annyi a különlegessége, hogy magasan vezet, és van rajta egy pár szép műtárgy. Azért mutatok egy pár képet róla is. :)





Mittenwald, Németország. Őszintén szólva, én másra számítottam. Úgy gondoltam, hogy Németország sokkal fejlettebb, mint Ausztria. De szerintem nem így van. Félreértés ne essék, nem kell balkáni állapotokra gondolni, ez a kisváros is gyönyörű, csak valahogy én másra számítottam. Képek láttán tuti, hogy hülyének fogtok nézni, dehát ez van. :)





Ezt képet nézve, akárhogy is próbálom, mégis arra a hármasfogatra irányul ott a jobb oldalon. :D

Hogy mit tolnak? :D Ezt:

1 €-val működik, de asszem működik ez is 10 forintossal. :D És legalább nem kell cipekedni. :D
Mittenwald után visszatértünk Innsbruckba. A vonatunk München felől késett 5 percet, így veszélybe került az átszállás Brennero felé. Szerencsénkre a Németországból érkező Allegro Paganini EC késett 15 percet a kufsteini pályafelújítási munkálatok miatt, így gond nem volt. Vonatunk megérkezett egy 1116-ossal. Befoglaltuk az egyik olasz kocsiban egy fülkét, aztán ettünk. Meg mulatóst hallgattunk, természetesen. :D
Olaszországban már voltam korábban, tehát tudtam, hogy milyen népség. Lusta, egymással kiabáló, temperamentumos emberek. Most sem hazudtolták meg magukat. :) Vasút szempontjából a lustaság ott mutatkozik meg, hogy az olasz dízel tolatómozdony átgurítja Ausztriába, aztán hagyja gurulni. Pedig ebből már volt egyszer probléma, lásd 1116 062 esete... :P (a 062-nél az történt, hogy simán elgurult, személyzet nélkül, és végül egy szakadékba zuhant) Meg a menesztés is... Jujj... egy zöld kendő legyintésével történik... No Comment! :P Képek:


19:45 környékén megérkezett Verona felől a La Garda EC, amivel visszamentünk Innsbruckba. Az egyik kocsiban megrohamoztuk a konnektorokat, mert mindegyikőnknek lemerülni próbált valamije. :) Útközben összeismerkedtünk 2 innsbrucki csajjal. A csajokat tiszteletbeli magyarokká avattuk, akik meghúzták a szilva házipáleszt. :D Aranyosak voltak, kár, hogy hamar elrepült az idő. Mindenesetre kép készült a csajokkal, a képért 1000 köszönet Co-driver mesternek. :)

Innsbrucktól az OEC568 számú EuroCityvel mentünk el Langen am Arlberg "megállóhelyig" A "megállóhely" kongott az ürességtől, nem csoda, ugyanis egyrészt, mert este 10 óra volt, másrészt meg csak télen van számottevő forgalma a közelben elhelyezkedő síparadicsom miatt, nyáron még a pénztár sem üzemel. Itt is volt lift, de ez most nem működött. :) A WC meg 10/10 pontos volt... :D Lehet e-mailt küldeni az állomásról is, de a többiek elmondása szerint, 3 éve nem érnek célba az onnan elküldött levelek. Igazuk is van, mert tényleg nem kapott tesóm levelet tőlem. :D Akkor egy pár kép Langen am Arlbergről:




Innen a következő úticél ismét Wien Westbahnhof, ahová a Hollywood Megaplex Kino EuroNight vonattal utazunk. Ismét alvás következik. Forda szerint a vonat 2 db fülkés 2. osztályú kocsiból, és 6 db háló-, illetve fekvőhelyes kocsiból áll. Vonóerőt 2 Taurus biztosítja, az egyiket elfelejtettem, a másik pedig 1116 016 volt. :) A 2 darab fülkés kocsi tele volt, illetve Innsbrucktól volt lefoglalva. Szerencsénkre volt még egy kocsi a vonatba sorozva, egy Metropolitan 2. osztályú termes kocsi. Volt 4*2 ülőhelyünk, amit magyarosan befoglaltunk. Nyugodt(abb)an lehet termes kocsiban aludni, Ausztriában jobb a közbiztonság, mint itthon. Itt is látszott, hogy nem Magyarországon vagyunk, a jegyvizsgáló ugyan felébresztett minket olyan éjjel 1 körül, de nem úgy, mint itthon, hangos kiabálások közepette. Nyugodtan, kultúráltan, egyszer gyengén megrázva ébresztett. Nem haragudhatunk a jegyvizsgálóra a felébresztés miatt, ő csupán csak a munkáját végzi. Bécsbe reggel fél 8-ra érünk, úgyhogy még messze van a vége. Eme Metropolitan kocsik teljesen korrektek, éjszakai vonatba tökéletesek, szerintem. Én speciel, teljesen nyugodtan tudtam aludni, annak ellenére, hogy a vonat kb. 90%-os kihasználtsággal közlekedett.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!




