Hirdetés

Himnusz

Kölcsey Ferenc:

Himnusz

Isten, áldd meg a magyart,
Jó kedvvel, bőséggel,
Nyújts feléje védő kart,
Ha küzd ellenséggel;
Bal sors akit régen tép,
Hozz rá víg esztendőt,
Megbűnhődte már e nép
A múltat s jövendőt!

Őseinket felhozád
Kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
Felvirágozának.

Értünk Kunság mezein
Ért kalászt lengettél,
Tokaj szőlővesszein
Nektárt csepegtettél.
Zászlónk gyakran plántálád
Vad török sáncára,
S nyögte Mátyás bús hadát
Bécsnek büszke vára.

Hajh, de bűneink miatt
Gyúlt harag kebledben,
S elsújtád villamidat
Dörgő fellegedben,
Most rabló mongol nyilát
Zúgattad felettünk,
Majd töröktől rabigát
Vállainkra vettünk.

Windows XP SP3

Ennek az ideje is eljött a Windows már pár éve bejelentette az SP3-at, de itt van 2008 és hol a javítocsomag és egyáltalán mit fogunk kapni??

Utánnanéztem egy két info után a neten és ezkeet találtam->

"Kérdés: Mi lesz az SP3-ban?
Válasz: Számos hibajavítás, új technológiák támogatása (pl. WPA2, Link Layer Topology, új Távoli asztal kliens, Network Access Protection (NAP), Kernel-módú titkosítószolgáltatás, "Fekete lyuk" router detektálás, Termékkulcs nélküli telepítés, új msconfig stb.).
Viszont az Internet Explorer 7 nem volt a tervek között, így az SP3 beta-ban sincs (egyelőre?) benne, valamint nincs benne a Windows Media Player 11 (csak a 9-es), se Windows Defender, se .NET Keretrendszer 1.1, 2.0, 3.0.
Az SP3 tartalmazza az SP1 és SP2 javítócsomagokat is.

Kérdés: Az SP2 óta 900 hibát javítanak benne, holott a Windows Update-ről csak olyan 90-100 javítócsomag tölthető le, mi van a többi hibával?
Válasz: Először is, egy-egy javítócsomag több hibát is orvosolhat egyszerre. Mivel ezek nagy része nem biztonsági hiba, hanem olyan apróságok, amikkel nem is találkozunk, ezért nem adtak ki külön javításokat hozzájuk. Ki tudna most akár csak 100 hibát felsorolni (magától), amivel találkozott az SP2 óta, és nem javítottak ki.

Overlord Teszt

A kis kegyencek támadnak :)

Maga az Overlord játékkal 2006-ban találkoztam, amikor is megpillantottam róla az első Ingame videókat. A játék nagyon megragadó, lenyűgőző a táj mesés... na de ne szaladjunk ennyire előre.

Overlord

Vigyázz, kész kobold..

A játék maga eléggé furán kezdödik, olyan "in medias res" érzésem támadt (magyarul: "a dolgok közepábe vágni") ott vagyunk mi akiket most szedtek ki a sírból és öltöztettek fel.. aztán meg császárok vagyunk egy várban ahol sok a kis koboldszerű lény :P Első feladatunk a koboldok mozgásának elsajátitása, vagyis hogyan írányitsuk őket... Miután egy udvari bolondot szétvertünk belecsaphatunk a lecsóba... Magában a játék 4 nagy dolog játszik főszerepet: 1. maguk a koboldok 2. koboldok ürege 3. a vár és a benne lévő kohó és keltető és 4. a titogzatos teleportáló (amit vissza kell szereznünk, mellesleg ez az első küldetés..).

Alcor NUN 2GB MP4 lejátszó TESZT

Pár hónappal ezelőtt megvásároltam ezt a kis szépséget és hogyan is mondjam nagyot csalódtam benne. Persze pozítivan... :)

Alcor NUN 2GB MP3/MP4/Avi player

Specifikációk:
-2,2" kijelző
-MP4, MP3, WMA, WAV, AVI lejátszás
-JPEG, BMP megjelenítés
-diktafon, FM rádió, felvételi lehetőség
-beépített hangszóró
-2db fejhallgató kimenet
- TXT böngásző

Kinézet:
Nagyon formás úgy néz ki mint egy átlagos Video és MP3 vagy MP4 lejátszó oldalán 4 gomb található a PLAY, Volume +, Volume - és a bekapcsoló gomb ami a nagy hiánya a HOLD gomb de azt menüben belehet állitani. Ezenkivül még van rajta 3 érintőbillyentyű melyekkel navigáni tudjuk magunkat a menüben. Ha széjjel nézünk rajta akkor találunk ég két fejhallgató bemenetet, ami szerintem egy 20 ezer forintos géptől nem vár el az ember. Ezenkivül még ami nagyon szuper az, hogy fejhallgató nélkül is tudjuk hallgatni kedvenc slágereinket és filmeink hangját is eléggé élethűen adja le (senki se számitson 5.1-re :) ), ám egy dolog fontos MAX hangerőn ne hallgassuk, mert akkor ronda lesz a hang.

Colin Mcrae Dirt teszt!! Újratöltve

Először is elmondanám hogy a helyesírási hibákért nem válalok felelőséget :)

Akkor csapjunk bele a tesztet úgy készitettem el hogy minden kisebb pontját a játéknak kiértékelném és utánni egy összpontozást és egy géptesztet mutatnék be->

Colin Mcrae: Dirt

Vigyázzz kanyar..!!

Maga a Colin Mcrae játékok 1998-ban adta ki a Codemasters cég mellyel helyből a szimulátorok királyává vált. Mivel a játékban eredeti licencelt autók voltak. Aztán kijött rá pár évre a Colin 2 mindenki nagy kedvence mostanság is sokan játszanak vele grafikája és az autók fizikája szép volt és törtek az autók!! Aztán jött a 3 majd a 4 nem sokban különböztek szerintem a grafika terén a pályák változtak, a 2005 évi Colin nem hozott új szint a játékosok életében és már az ember az gondolta ennek nem lesz jó vége de ekkor..

KICSI KOCSI ÚJRA SZÁGULD "HERBIE""

A Kicsi Kocsi visszatért! És nem is akárhogyan. Egy olyan filmben láthatjuk viszont 1981-ben eltűnt kedvenc kis Vw-nket, amely méltó utódja a legendás Herbie filmeknek. A kicsi autó nagy kalandjait eddig 4 filmben követhettük nyomon, a "Tele a tank!" ötödikként pedig most felújítja a hagyományt és reméljük, útjára indít egy új szériát ebből az aranyos családi vígjátékból. Egy olyan film ez, amelyet mindenkinek bátran ajánlhatunk korhatár függetlenül.

Az öntudatos kisautó kalandjait 1969-ben vitték először vászonra és rögtön óriási sikert aratott hihetetlen bájával és egyszerű bugyutaságával. Az "Édes bogaram" című első kalandot követte az "A kicsi kocsi újra száguld", a "Herbie Monte Carlóba megy" és a "Herbie Goes Bananas". Minden rész hatalmas sikereket könyvelhetett el, mégis, 1981-ben a Walt Disney az utolsó kalandot vitte szalagra. Bizony, ezzel a lépéssel tették legendássá az azóta is ismert Herbie nevet, hiszen a csúcson hagyták abba a szériát, ezzel indítva el annak újabb sikertörténetét. A nyolcvanas években a moziban már lefutott Kicsi Kocsi filmek ezután debütáltak a világ televízióiban, és újabb rajongókat szereztek mind a filmek, mind a Volkswagen bogár számára. A rengeteg ismétlést megért filmek még most is tévénézők százezreit képesek leültetni a készülékek elé. Legjobban talán a Bud Spencer-Terence Hill páros filmjeihez lehetne hasonlítani azt a jelenséget, amelyet a Herbie-filmek is mutatnak: a nézők bár sokszor látták már őket, mégis újra megnézik, mert egyszerű képi világukkal és történetükkel pontosan azt a hatást érik el, amiért készültek: 100%-os kikapcsolódást nyújtanak az egész családnak.

VW_Polo_32 éve :)

VW Polo - 32 éve, most 2,3 milliótól
1975-ben mutatkozott be a Volkswagen Polo első generációja. Az immár harminc éves kisautó legújabb változatát ma mutatták be hazánkban.

2001-ben leplezték le a Polo negyedik generációját, az azóta eltelt idő alatt a Volkswagen család arculata folyamatosan változott. A Phaeton indította el a folyamatot, amely az új Passattal és Borával tetőzött. Idén a Polo is átesett a frissítésen, a megújult autó immár hazánkban is elérhető.

Formailag nem változott a kocsi, viszont az új designelemeknek köszönhetően megjelenése egészen más. A legfeltűnőbb újítás a Passatéhoz hasonló új első fényszóró és hűtőmaszk. A fényszóró korábbi két kerek egysége az újítás során közös bura alá került.

Hátul is új lámpatestet találunk, amelyben a márkatársakhoz hasonlóan a kerek forma a domináns. Az oldalsó irányjelzők a tükörházba költöztek, és kissé megváltozott a hátsó szélvédő formája is. A korábbi színekhez hat új fényezés is társult, tehát már 11 közül lehet választani.

VW_Transpoter

A Transporterek első generációja (T1)

1956
Március 8-án gördültek le az első Transporterek az újonnan létesített hannoveri Volkswagen Transporter üzem gyártószalagjáról; a sorozatgyártás április 20-án kezdődött. A legelső Transporter könnyűsúlyú: 890 kg tele tankkal, vezető és pótkerék nélkül. Ám ezekkel együtt sem éri el a 2. típus (az 1. típus a Bogár volt) az 1 tonnát - a saját tömege 990 kg. Hasznos teherbírása: 750 kg-ig terjed. 2-3 személyes vezetőkabinjával és 4,6 m3 rakterével a Volkswagen Transporter fordulékonynak bizonyul és - az akkori viszonyokhoz képest - gyorsnak is: maximális sebessége 75 km/h. Ezt kicsi, 1131 cm3 farmotorja biztosította, mely 3300 / perc mérsékelt fordulatszám mellett 25 LE-s teljesítményre képes. Ezt a motort nem csúcsteljesítményre, inkább megbízhatóságra tervezték. 9 literes fogyasztás városban és hosszú élettartam volt a szerénység jutalma.
A busz változattal 8 személy szállítható és a két hátsó üléssor kiszerelésével könnyedén alkalmassá tehető teherszállításra is. Az első generációs Transporterből 1967-ig összesen 1.800.000 db-ot adtak el.

VW_Beetle történelem #2

Már lassan 10 éve, 1998-ban jelent meg a Volkswagen Beetle, amely a retro hullám egyik megindítójaként nagy port kevert, ám igazán az Egyesül Államokban lett sikeres, ahová a gyártott modellek több mint fele került. Hamarosan azonban érkezik az utód, amellyel Európában is nagyobb sikereket szeretne elérni a VW.

Az újdonság állítólag az elődmodellhez képest kevésbé lesz golyóformájú, bár a hangsúlyos kerékjáratok továbbra is megmaradnak. A fényszóróknál már LED technikát használnak majd és a lökhárítók is gyökeresen eltérnek az elődmodellen látottaktól. Ez azt jelenti, hogy alapvető koncepciót érintő változásokról nem igazán beszélhetünk, de erre igazából nincs is szükség, inkább csak a manapság népszerű sportos vonulathoz alkalmazkodtak a tervezők az alacsonyabb tetővonal megrajzolásával.

Míg a jelenleg futó Beetle a négyes Golf padlólemezét használja, az újdonság már a PQ36-os kódszámú alapra épül, amelyre a következő (hatos) Golf és az új A3 is készül és amelynek fő előnye, hogy hossza jelentős mértékben változtatható. Ennek persze jóformán csak költségcsökkentés szempontjából van értelme, amely remélhetőleg egy kedvezőbb árfekvésen is meglátszik majd.

VW_Golf I-II.történelem #2

A Golf I-II története

Egy biztos: ha nincs a Golf, ma már nincs Volkswagen. A német gyár ugyanis még a hetvenes évek elején is csak egy, a hetvenes évek technikáját alkalmazó modellje volt az egyedüli sikeres személyautója. A Bogár népszerűsége pedig rohamosan csökkent, hiszen ekkor már kezdtek megjelenni az alsó-középkategóriás modern autók, köztük élen a jó helykihasználással rendelkező, négy tárcsafékes, pörgős bokszermotorral szerelt Alfasud, vagy éppenséggel az Opel Kadett harmadik, C generációja. És nem csak ezekkel az autókkal szemben tűnt elavultnak a Bogár, a K70 is bizonyította, hogy a Volkswagen is dolgozik a probléma megoldásán...

A Volkswagen vezetőségének szerencséje, hogy radikális váltásra szánta el magát, a motor majdnem megelőzte az egész autót, a hátsó tengely mögül az első elé került, keresztbe fordult, és immár az első kerekeket hajtotta. A Golf név nem a gazdagok sportjáról, hanem az azonos nevű tengeri áramlatról származik. Időben is jókor készült el az első Golf, hiszen a kis fogyasztású, 1,1 literes 50 lóerős motorral szerelt példányok ’74-ben, az olajválságok közepette kerültek piacra, 7995 márkás áron. A Bogárhoz képest még a – feláras – négy utastérajtó illetve a bővíthető csomagtartó is a fejlődést jelezte. A vízhűtéses motorral szerelt autót 1974 májusában mutatta be a nemzetközi sajtónak a Volkswagen, Münchenben. A Bogárnál fél méterrel rövidebb, de annál sokkal tágasabb autó nagy tetszést aratott. A két, bemutatásra kerülő autó az 1,1-es 50 lovas, illetve az 1,5-ös, 70 lovas volt, 140 illetve 160 km/h-s végsebességgel. Az erősebb változat nem csak motorjában tért el a kisebbtől, neki már radiál abroncsai, elöl tárcsaféke, valamint fékrásegítője is volt. 1976 márciusában már a fél milliomodik Golf elkészültét ünnepelték, és még ennek az évnek októberében elkészült az 1 milliomodik autó is.
De 1976 nem csak ezekről az évfordulókról emlékezetes, hanem a harmadik modellváltozat bemutatkozásáról is. A fiatal wolfsburgi fejlesztőmérnökök szabadidejükben a mechanikus K-Jetronic befecskendezéssel kísérleteztek, és meglepően jó eredményeket értek el. Mikor ezt bemutatták a VW Modell-Stratégia Bizottságának, azok a Golf sportváltozatának gyártásáról döntöttek. Nem sokkal később, 1976 júniusában bemutatták az első GTI-t, melynek 1,6 literes, befecskendezős motorja 110 lóerős volt. Ha ehhez hozzávesszük a 800 kg-os tömeget, érthető, miért lett olyan népszerű az autó. 181 km/h-s végsebessége jelentősen túlszárnyalta a középkategóriában akkoriban átlagosnak számító 165 km/h-s végsebesség átlagot. A 14 000 márkánál kicsivel olcsóbb autó azonnal hatalmas népszerűségre tett szert, Németország-szerte GTI klubok alakultak, és útjára indult az osztrák wörthersee-i találkozó. Alig néhány hónappal a GTI után a spórolós emberek is örülhettek, hiszen bemutatták az 50 lovas, 1,5-ös dízelmotorral szerelt változatot. A benzines blokk csapágyait, kenését és a hűtését kicserélték, és már készen is volt az öngyújtós, mely a karburátoros benzineshez hasonló menetteljesítményeket nyújtott mintegy 2 literrel alacsonyabb átlagfogyasztás mellett.