Ide vele! :)

Szép autó, jó autó, ide vele, MOST! :)

Aston Martin Rapide S

Orvosi bérek - talán végre valami

A napokban jelentette be [link] a Magyar Rezidens Szövetség, hogy várhatóan tömegesen mondanak majd fel orvosok jövő év január elején, ha nem emelik meg a fizetésüket legalább háromszorosára az átlagbérnek.

Elméletben nem gondolom, hogy egy orvos órabérének alacsonyabbnak kellene lennie mint mondjuk egy ügyvéd órabérének. A gyakorlatban ezt persze sok más tényező is befolyásolja, mint például hogy az ügyvédek önmagukat foglalkoztatják legtöbbször, vállalva ennek minden kockázatát, az orvosokat pedig az állam, ami komoly bizonyosságot jelent a munkahely létét illetően, de még így is elvárhatjuk, hogy az orvosokról is el lehessen mondani: jól keresnek.
A probléma most talán az, hogy a hálapénz rendszere miatt az illetékesek úgy gondolták: az egy orvosra jutó jövedelem rendben van (vélhetően ezért nem gyakoriak az orvosok elleni vagyonosodási vizsgálatok), az eloszlással meg nem foglalkoznak.

Líbiai történések

Végre úgy tűnik, hogy az a drágalátós Nyugat elhatározta magát és hajlandó elküldeni a búsba Kadhafi urat.
Ami szerintem nem oké, hogy mi, mint az EU soros elnöke, akik 1956-ban a nyugat nemsegítése miatt szívtunk egy hatalmasat, miért nem tudjuk azt mondani, hogy igen, tudjuk mi van ott, küldünk oda pár dolgozót (katonát) hogy rendet tegyen? ([link])
Itt vannak a remek Gripen repülőink, amiknél az extralistán kipipáltuk a "légi utántöltésre alkalmas" funkciót is, gondolván hogy majd egy jóféle NATO kötelékben lehet velük össze-vissza bombázni a világot.
Na kérem! Itt a remek alkalom! Mi vagyunk az EU soros elnöke, az mnyp-k államosításából van egy valag pénzünk, tessék szépen odaküldeni 3 remek Gripen repülőt. Azért hármat, mert tiszteljük a nagyokat, akik 6ot küldenek. Vagy legalább felajánlani vagy valami. Harcolniuk jóeséllyel úgysem kell, Kadhafi bá' előbb mond le mint hogy megvárja amíg néhány század jól képzett és felszerelt nyugati repülő megtámadja, azt a kis kerozint, amivel odarepkednek a fiúk Szicíliába meg megérné a buli. Már csak a 3 kiválasztott pilóta ilyen módon megszerzett NATO-s tapasztalata, tudása stb.-je miatt is.
Ehelyett mi történik? "a honvédségnek nincs olyan képessége vagy kapacitása, amelyet most használni lehetne". Nincs, a fenéket nincs, csak akarni kellene, meg megmutatni a világnak, hogy nem csak mi tudunk forradalmat csinálni, akár fülkékben is, hanem tudjuk mivel jár egy forradalom és hajlandóak vagyunk támogatni másokat.
Igen, felnőni, eljátszani, hogy most mi vagyunk a nagyfiúk.

biztonsági öv

A következőkben egyes képek a "nyugalom megzavarására alkalmasak" vagy mi

Néha felnézek a Lánglovagok.hu-ra, csak hogy szörnyülködjek egy kicsit, mi az, ami remélem velem sosem történik meg.
Amit viszont ma este feltűnt, hogy több balesetnél is teljesen olyannak tűnik a helyzet, ami - az én abszolút avatatlan és nem szakértői szemem szerint - bőven túlélhető lett volna biztonsági öv használatával, illetve fordítva: nem értem, hogy ha használt biztonsági övet az áldozat, akkor hogy sérülhetett meg olyan rettentően súlyosan?
A balesetek leírásánál nem találtam sajnos erre vonatkozó információt (használt-e az illető vagy sem).
De vegyük az eseteket:
1: "Kisteherautó hajtott személygépkocsi oldalába a 26-os főúton"
A személygépkocsi sofőrje meghalt. Ezen a képen [link] viszont nekem teljesen olyannak tűnik a helyzet, hogy a vezetőülés nem deformálódott, kicsit talán balra tolódott. Ilyen körülmények között hogyan lehet, hogy meghalt a sofőr?

Ügyintézés

Lejárt az útlevelem úgyhogy kértem ma másikat, majd volt egy kis dolgom egy bankban. Szerintetek melyik volt a gyorsabb?
Éljen az V. kerületi okmányiroda és haljon a BudapestBank Lipótvárosi fiók! A bankban többet vártam, mint a teljes okmányirodai várakozás-ügyintézés stb....

na ne...

Olvasom a sportgézán, hogy "Schmidt Pál a parlamentben fogadta a [Forma1-es] pilótákat[link]". ez idáig rendben is van, úgy nagyjából.
Na de az, hogy perpill ő a házelnök, a megválasztott köztársasági elnök, a MOB elnöke, de rangjával mit sem törődve "megköszönte Ecclestone-nak a lehetőséget, hogy a győztesnek ő adhatja át a díjat." egy vicc komolyan. főleg azért, mert nem kölcsönös udvariasságról van szó, Ecclestone mindössze annyit mondott, hogy "Boldog vagyok, hogy már 25-ödször lehetek itt Magyarországon. Nem volt könnyű idehozni a versenyt, de sikerült, remélem, most is érdekes futamot láthatnak majd a nézők.".
tényleg itt tartunk, hogy egy "jöttment"* üzletember előtt a legfelsőbb szintek alázkodnak meg, míg ő csak odavet valamit, hogy azért mégis megszólaljon? hihetetlen...

*nagy rajongója vagyok a Forma 1 sorozatnak, semmi bajom személyesen Ecclestone úrral, sőt bizonyos szempontból jómagamat is a "jöttment" üzletemberek közé sorolom, de a Schmidt Pál által betöltött pozíciókból nézve szerintem egy üzletember legfeljebb egy a sok másik üzletember közül.

BKV sztrájk - miért?

A mai napon írtam már erről. Az a bejegyzés talán nem is sajnálatos módon eltávozott az örök bitmezőkre; ennek így kellett lennie, akkor a düh beszélt belőlem, szerencsére még időben "le lettem állítva", köszönöm annak, aki ebben segített.
A mostani bejegyzésemben inkább arról írok, miért is lettem dühös, holott már nem is tudom mikor voltam utoljára az.
Ami érzelmeket váltott ki belőlem az ez az indexes bejegyzés volt. Persze, mint minden indexes cikknek ennek is lehet vitatni a valóságtartalmát - bár azért szakállamtitkárok szájába adni olyat, amit nem mondtak, kérdéses, hogy mennyire éri meg - de a lényeg akkor is átjött:
a bkv dolgozói (az őket képviselő szakszervezetek) nem érik be 13%-os béremeléssel!
Ez az, amin elindulva a korábbi bejegyzésemben tényleg porba gyaláztam mindenkit, most helyre tenném a dolgokat: _nem_ a buszsofőrködéssel van bajom, mint szakmával. Sőt, nem is a sztrájkkal van bajom. (legalábbis a most nem erről van szó)
Ami viszont súlyos problémát jelent szerintem, az a dolgozók felelőtlen és szűk látókörű álláspontja a béreiket illetően.
Adott egy BKV, amiről senki nem tudja, hogy milyen helyzetben van egészen pontosan, hiszen senki nem tudja, mire költi azt az eszelős mennyiségű pénzt, ami ott elfolyik. A lényeg, hogy egy masszívan veszteséges, folyamatosan állami támogatásból fenntartott és finanszírozott mammutvállalatról van szó, ahol bármiféle hatékonyságnövelés, szervezeti optimalizáció, átszervezés és hasonló varázsszavak merev ellenállállásba ütköznek.
Ez a vállalat felszív egy halom állami pénzt - egy olyan államtól, amelyik külföldi "segélyszervezetek" hiteleire szorul - majd ezt a pénzt bármilyen átszervezés, fejlesztés, színvonal javítás helyett kénytelen arra költeni, hogy 7 százalékos gazdasági visszaesés mellett 13%-nál is magasabb mértékben emelje a dolgozók bérét.
A buszvezetőket nem azért ítélem el, mint amire sokan céloztak korábban, mert buszt vezetnek. Azért ítélem el, mert nem képesek, vagy nem akarnak képesek lenni arra, hogy felfogják: nem, nincs. Mert nincs miből. Mert ha neked emelünk, a Bélát el kell küldenünk, viszont akkor neked is többet kell dolgoznod. Ennyi.
Ez az értetlenkedés, ez a be nem látás, ez a felelőtlen, gátlástalanul önző, és abszolút szűk látókörű álláspont, megspékelve két információval (bruttó 250ezer körül keres egy buszsofőr, ami kb. annyi, mint egy osztályvezető orvos vagy egy tanár fizetése) elég volt ahhoz, hogy több éves nyugalmamból (tényleg nem tudom mikor voltam utoljára mérges) kizökkentsen.
Ismételten elnézést kérek azoktól, akiket szakmájukat illetően sértettem meg.

Valutagyűjtemény

Kicsit furcsán hangzik, de igaz: van aki bélyeget gyűjt, van aki a különleges bogarakat, van aki több ezer éves pénzérméket... - én pedig az utóbbi pár évben külföldi pénzeket.
A gyűjtés szabálya számomra, hogy csak azokból az országokból teszek a gyűjteménybe pénzt, amelyekben valóban járok is, nem jöhet tehát szóba egy bevásárlás a helyi pénzváltónál. Az euró pedig "nem ér", hiszen az előbb-utóbb hazánkban is hivatalos pénzzé válik - akkor majd forintot teszek félre.

A gyűjtemény persze nem nagy még, hiszen nehéz bővíteni pont az euró miatt. Lássuk tehát, mit tartalmaz:
Angol font: 5, 10, 20(régi), 20 (új)
Cseh korona: 50, 100, 200
Török líra (régi): 50.000, 100.000, 250.000, 1.000.000
Szlovák korona: 20, 50, 100, 200
Román lej (új): 1, 5, 10, 50
Horvát kuna: 20, 50
Szlovén tolár: 100