Hirdetés

Suzuki Swift 1.2 Hybrid CVT - A kényelem nem feltétlen kerül sokba

Az 1.2es Hybrid swift kéziváltóval már járt nálam, így leginkább az automata váltó hozzáadott plusszával foglalkoznék. A Vitara és SX4 S-Cross modell kivételével sima CVT váltót kínál a Suzuki akinek igénye van rá és a Swiftnél a hybrid rendszerrel ez nagyon jól lett párosítva.

A motor és a felszereltség sem változott, a CVT váltó szokásos motorpörgetése megmaradt itt is, viszont ha nem padlózzuk nagyon halkan lehet vele Budapest útjait bejárni, ráadásként ezzel a CVT konstrukcióval még a gyorsulása is jobb az autónak. Ez persze abból adódik hogy állandó nyomatékmaximumon tudja tartani a motort a váltó miközben gyorsulunk.

Suzuki Swift Sport 1.4 Hybrid - Étvágytalan méregzsák?

Eljött egy rövid tesztre a Swift Sport Hybrid változata, mit is mondhatnék róla, korábbi cikkben minden benne van az autóról, így térjünk a lényegre egyből.

A motor maradt 1.4 turbó benzin, viszont kapott egy kis villanymotort, plusz akkumulátorral, ahogy a Vitara és az Sx4 S-Cross is. Ez annyit jelent, hogy sokkal finomabb a start-stop elektronika, illetve terheléskor besegít a motornak a visszanyert energiából táplálkozó villanymotor. Teljesítményben ez 129 Lóerőt és 230Nm nyomatékot jelent számunkra, érdemleges különbség az elődhöz képest nem észlelhető, bár papíron gyengébb lett.

Suzuki Jimny 1.5 - Az utolsó mohikán Európában

Mire elért hozzám az autó, már be is jelentették, hogy Európában kivezetésre kerül. Szerencse vagy nem, de nem a kereslet hiánya miatt, hiszin majd egy évet kellett várni egy ilyen terepjáróra, hanem a szigorodó emissziós követelmények miatt.

Maga az autó amilyen egyszerű annyira imádnivaló, mintha egy mini G mercit kapna az ember, persze a lehető legolcsóbb formában. Mikor nálam volt az autó pont elcsíptük a hatalmas esőzést, de mondani sem kell ennek nem árt meg sem a hatalmas víz, sem a földút. Most sokan mondhatják, ezt egy Vitara is tudja, ami igaz is, de a Jimny az igazi terepen is otthon van, ahol a divat SUV már inkább kikívánkozik az aszfaltra.

Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V - A szigor szülte

Tesztre érkezett a Vitara 48V-os hybrid generációja, ezzel kapott pár extrát is, amit természetesen megemlítek, viszont általánosságban a Vitara maradt az ami, vagyis egy mini SUV, nem is változott belül, kívül, csak a motorháztető alatt van az érdemi változás.

Az előző 1.4 Boosterjet motor teljes átalakuláson ment keresztül, átdolgozták a turbót, finomították a szoftvert a Mild hybrid hajtáshoz, ezzel az autó ereje megmaradt ( papíron kevesebb lóerőnk van ugyan), viszont a városi araszolásban spórolósabb lett az autó. A rendszer egy kis akkumulátorból él, ami az első ülés alatt bujkál, ez hivatott tárolni, majd leadni az összegyűjtött energiát gyorsításkor, motorindításkor. A motorfék igen erős, majdhogynem villany autós, ekkor tölt vissza az indító generátor ami a motornak is besegít a hosszbordás szíjon keresztül, ezzel mérsékelve az étvágyát az autónak.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet - Felfrissült óriás

Lehetőség adódott az új Vitarát vallatni, ráadásul a legmagasabb GLX felszereltséggel, Allgripp-el felszerelve.

Korábban ez a motor már helyet kapott a Vitara S változatban, az S-Cross ban illetve a Swift Sportban. Leginkább a korábbi modellhez képest megváltozott részletekre koncentrálnék ebben a cikkbe, hiszen a többi változatlan.

A sok krómdíszítés felesleges flancolás, igaz divatcikk lett a Vitara, pedig egy emelt hasmagasságú kis családi autó akar lenni megfizethető áron. A GLX felszereltségben ami hasznos és kellemes újítás lett a hátsó keresztirányú forgalom figyelő, kiparkoláskor ahol nem látni oldalirányba nagyon hasznos, a másik ilyen jópofa funkció a holttér figyelő rendszer. Akár a felsőbb kategóriás autóknál ugyanúgy itt is hibátlanul tette a dolgát, mit is várnánk, ez egy Suzuki. Jön, megy, minden működik hibamentesen (valószínűleg nagyon sokáig).

Suzuki Sx4 S-Cross 1,4 T - Ereje teljében

Hosszú Németországi túrára vittük a Suzuki Sx4 S-Cross tesztautót, 4 személyel csomagokkal. Korábban is már kipróbáltuk a modellt a gyengébbik motorral, mégis azt kell mondanom ehhez a típushoz az öblösebb motort ajánlott választani.

Az autó külseje sokakat megoszt, mégis nekem bejön, tekintélyt parancsol az utakon. Már elég nagy darabszámban értékesítették itthon, mégis sokan megbámulják, hogy ilyen autót is tud adni a Suzuki ha arról van szó. Összeszerelésre nagyon egyben van az autó, mondhatni ez a "Mi autónk" a Vitarával egybe véve, hiszen már csak ezen két modell készül Esztergomban.

Citroen C4 Cactus - Szúrós kényelem

Az új Citroën C4 Cactus járt nálam teszthéten, melynek formája sokak számára furcsa (bevallom nekem is az volt) és ezzel hívja fel magára az utca figyelmét. Lássuk mit is tud valójában az autó.

Nálam majdnem a legmagasabb felszereltségű tesztkocsi járt (nem volt napfénytető), viszont kézi váltós példány volt, aminek nagyon örültem, szerencsére nem a kissé lomha robotváltóval kellett nyúzni a „kaktuszt”.

Az autó eleje leginkább a C4 Picasso elejére hasonlít, persze itt is feltűnik az AirBump elnevezésű betét, ami puha gumis műanyagból készült, és a kocsi fényezett elemeit hivatott megvédeni kisebb koccanásnál, ajtórányitásnál, illetve akár egy elszabadult bevásárlókocsitól is. Ennek érdekében a kocsi oldalát és hátát is borítja, no de kanyarodjunk vissza előre. A nappali menetfény külön lámpatest, elegánsnak mondható és egyszerű megoldás.

BMW 220d xDrive Gran Tourer - A család barátja

Az előző Vitara cikkem után most egy egész más karakterű autóval ismerkedtem meg. Lehetőségem nyílt egy BMW 220d xDrive Gran Tourer modellt tesztelni, amit nem hagyhattam ki. Kíváncsian vártam, milyen élményeket tapasztalok a BMW prémium egyterűjével töltött napok során.

Külső, belső

Külső jegyeiben igyekeztek megtartani a márka sajátosságait, elölről leginkább egy 1-es BMW-re hajaz. Hátul kicsit az X5-ös idézi, de az arányok kissé furák, főleg ezen a hosszított verzión. Elég megosztó a formaterv, bár a tesztidőszak végén már a fara is igen megtetszett. Oldalnézetből a domborításokkal igyekeztek némi sportosságot belecsempészni a vonalakba, így próbálták elejét venni a sablonos és unalmas dobozformának, de ez csak részben sikerült.

Suzuki Vitara S 1.4T - A magyar bestia

Tesztelésre érkezett hozzám az új Vitara S, ráadásul abból is az összkerékmeghajtású verzió. Mivel épp a tesztidőszakra esett egy lengyelországi kiruccanás, így adta magát a lehetőség, hogy ez az autó szolgáljon szállítóeszközként.

A Vitara S külsejében nem túlzottan tér el a sima szívóbenzines verziótól. Leginkább a hűtőrács új dizájnja, a ledes lámpa dekorbetétjének piros színe és az ezüstre fújt külső visszapillantó tükrök különböztetik meg a többiektől. A városi terepjárók között gyorsan igen népszerű lett a Suzuki újdonsága, ezt hűen tükrözi a magyarországi eladási lista is, ahol jelenleg már az abszolút első helyre is felküzdötte magát.

Az orrában van egy kis Range Rover dizájn, de mégis egyedi és mással nem összetéveszthető, tetszetős a megjelenése. A tesztautón téligumik voltak, amit egy külön rendelhető könnyűfém felnivel párosítottak, szerintem ez nagyon jól illik hozzá, talán még jobban is, mint az alapból hozzáadott magasfényű fekete kerekek.