Hirdetés
Pár hasznos mértékegység a hajózással, és a hajókkal kapcsolatban.
Vízvonal:
A vízbe merülő hajó testén a (hullámmentes) vízfelszín által érintett vonal.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Merülés:
A hajó vízbe legmélyebben merülő pontjának vízszinttől számított függőleges távolsága.
Egyes helyeken a tengeren is, de különösen a folyókon rendkívül fontos ismerni, hogy a hajó milyen mélyen merül a vízbe. Ezért a hajók oldalán – általában több ponton – merülési mércét helyeznek el. Korábban ezt szegecselték, majd egy ideig a festett jelölés volt használatban, manapság hegesztik.
A merülési mércéről leolvasott adatok alapján kiszámítható a hajóba berakott rakomány mennyisége.
A merülési mérce segítségével pontosan ellenőrizhető a hajó úszáshelyzete is, ennek révén kiküszöbölhető az oldalra dőlés, illetőleg előre vagy hátra bólintás (orr- vagy fartrimm).
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Titanic 100
Bevezető
Bevezető:
Ezen a napon 100 éve, hogy jéghegynek ütközött, majd elsüllyedt a Titanic, amely az egyik legtöbb emberáldozatot követelő hajószerencsétlenség volt. Ezért illőnek láttam, hogy átfogóbb képet adjak a hajóról és annak katasztrófájáról. A katasztrófának köszönhetően sok ma életben lévő (jog)szabály született, mely ha megelőzni nem is, de minimalizálni tudja az emberáldozatok számát egy ilyen balesetnél.
Jó ideig nem volt a hajózásban kitétel a megfelelő számú mentőcsónak egy hajón. A Titanic katasztrófája kellett, hogy ráébredjenek, elsüllyeszthető egy ilyen hajó és ha nincs megfelelő számú mentőcsónak, akkor ezrek veszhetnek oda. Ugyan a II. világháború idején a Wilhelm Gustloff nevezetű óceánjáró katasztrófája még több emberáldozatot követelt, de az más helyzet volt. Azóta szerencsére ilyen nagy veszteséggel járó baleset nem volt a hajózásban.
Kiemelik a Costa Concordiát
Minden idők eddigi legnagyobb hajómentésére készülnek az olaszországi Giglio közelében, ahol januárban zátonyra futott és oldalára dőlt a Costa Concordia luxushajó. A most vázolt tervek szerint a várhatóan májusban kezdődő művelet lényegében megszakítás nélkül zajlik majd, a hét minden napján, huszonnégy órában, legalább tíz hónapig, de talán egy évig. A munka tervezésénél két fő szempont van: hogy egyben tartsák a hajót, és minél kisebb környezeti kárt okozzanak.
Az előzetes számítások szerint a hajó mentése 300 millió dollárba kerül majd, azaz majdnem pontosan felébe a 114 ezer tonnás óceánjáró értékének. Utána már a biztosítók dolga eldönteni, hogy mi történjen vele: helyreállítják és ismét vízre teszik, vagy ócska vasként dolgozzák fel........
Ma a médiában.
Ma bemenetem Debrecenbe ott a fórumba meglátogattam a média markot, volt lehetőségem egy pár dolgot megnézni élőben amit szerettem volna. Telefonokat, tábla pc-t,....stb. Egy pár személyes véleményt írok, amit azalatt a pár perc alatt tapasztaltam velük kapcsolatban.
Nokia Lumia 710: Képeken tetszett, élőben még szebb szerintem. Sebessége kiváló, nekem az anyaghasználattal sem volt gond .
Nokia N9: Ez is tetszett szép élőben is, viszont kevésnek találtam a főképernyők számát, úgy emlékeztem több van benne.
Samsung Galaxy Nexus: Ezt csak üvegen keresztül néztem meg. Elég nagy darab az biztos.
Samsung Galaxy Note: OMG, egy tepsi, nagyobb mint gondoltam. Sajnos csak üvegen keresztül tudtam megnézni.
Iphone 4s: Szinté üvegen keresztül láttam nagyobb mint gondoltam.
Ipad 3: Ezt működés közben próbáltam ki, közvetlenül mellette volt az Ipad 2, gyönyörű kijelzője van az biztos, de nem láttam akkora különbséget a 2-höz képest mint gondoltam. Szerintem nem éri meg az árkülönbséget e miatt, de ez csak az én véleményem.