Hirdetés

Játszadozás a pfSense-sel

Habár nincs túl sok szabadidőm így érettségi előtt, de úgy döntöttem, hogy megépítem egy virtuális vállalat belső hálózatát, természetesen mindezt virtuálisan. Jelenleg most a szerverekre koncentrálok, a Windows szerver és a pfSense tulajdonképpen majdnem kész van, még a Linux szerver hiányzik, meg pár apró finomhangolás.

1. Captive Portal a vállalati dolgozóknak (Microsoft AD hitelesítés, csak az "Internet Access" csoport tagjai férhetnek hozzá az Internethez, és megoldottam, hogy a felhasználnak ne kelljen közvetlenül a csoport tagjának lennie a hozzáféréshez)

2. Proxy a hálózaton (itt éppen egy híres pornográf tartalmat hordozó oldalt blokkol)

Windows-kliensek nem tudnak frissítéseket keresni a WSUS-szerveren megoldása

Szóval adott egy Windows Server 2016 Datacenter (Evaluation) szerverünk, ami AD DC és WSUS-kiszolgáló is egyben. Adott egy Windows 10 Enterprise (Evaluation) kliensünk, ami a megfelelő csoportházirend-beállítássokkal be volt állítva, hogy a frissítéseket a WSUS-szerveren keresse!

Azonban az alábbi hibaüzenetekbe futottam (WindowsUpdate.log):
WS error: There was an error communicating with the endpoint at 'http://server.domain.tld:8530/ClientWebService/client.asmx'.
WS error: There was an error receiving the HTTP reply.
WS error: The operation did not complete within the time allotted.
time allotted.
WS error: The operation timed out
Web service call failed with hr = 8024401c.

Megoldás
Állítsuk alaphelyzetbe a Windows Update szolgáltatását a Microsoft útmutatója alapján, majd indítsuk újra a gépet! Miután ezt megtettük, gond nélkül fogja keresni a frissítéseket a kliens.

Melyik (valszeg. Kowalsky meg a Vega) szám lehet?

A Media Markt-ban hallottam egy jó számot, amiben a (talán szíriai) bombázásokról és az ahhoz kapcsolódó politikai eseményekről is beszéltek (kvázi zene, zenés aláfestéssel riport/tudósítás majd zene módon), de nem találom sehol.

Amire pontosan emlékszem, az az, hogy az USA kiáll azon országok mellett, akik demokratikus államformára térnek át (valami ilyesmi). Nem tudjátok esetleg mi lehet a szám címe?

IPTV: avagy a jövővel vissza a múltba?

Egyre többször felmerül a PH! Telekom-fórumán egy-két erős kijelentés az IPTV-vel kapcsolatosan. Sokan panaszkodnak arra, hogy a több százezer forintba kerülő TV-jükhöz kényszerűen rá kell kötniük a Szolgáltató beltéri egységét, amihez persze külön távirányító, energiafogyasztás és egyéb kellemetlenség is párosul.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a jövő a konvergált hálózatok felé húz. Alig tudunk az országban olyan helyről, ahol vezetékes technológiákat figyelembe véve külön hálózat szolgálna a TV-hez és a világhálóhoz (helló 29-es körzet). Azzal is egyetérthetünk, hogy a fejlődés hosszútávon leginkább IP-alapokon képzelhető el.

A T berendezkedését nem sok szolgáltató osztja, a hárombetűs ügyfeleihez leginkább koaxiális kávelen érkezik a szélessáv, amin már nem nagy művészet digitális (és analóg) csatornákat is küldeni (a kérdés persze, hogy ez így mennyire gazdaságos, mennyire pazarolja el az erőforrásokat). A négybetűsnek sincs nehéz dolga, meghatározó hálózata optikai vagy LAN, mely előbbihez RF Overlay segítéségével (azaz az optikán küldik a csatornákat, viszont abszolút nem IP alapon, ez ugyanúgy analóg vagy DVB-C), utóbbinál pedig külön koaxiális rendszerrel oldják meg a csatornák továbbítását.

Tesco Scan&Shop, avagy így kell ezt csinálni

Ma voltam a (debreceni) Kishegyesi úti Tesco-ba vásárolni. Korábban is láttam a fura, Android-alapú leolvasókészülékeket a bejáratnál illetve az önkiszolgálóknál is, de nem igazán tudtam, hogy mire valóak. A program ma indult Debrecenben, ennek örömére egy Tesco-s dolgozó volt a bejáratnál, aki elmagyarázta, hogy mire való ez az egész és hogyan használhatjuk (első pozitív tapasztalat: tényleg készséges dolgozóval tudtam beszélni, ez fura volt a Tesco-ban).

Nekiindultam a bevásárlásnak, a gép azonnal érzékelte az összes árucikket, a kezelése pedig szinte pofonegyszerű volt. A használata és cipelése nem volt fárasztó, az érintőképernyő azonnal érzékelte a parancsokat, szóval minden rendben volt (második pozitív tapasztalat). Az önkiszolgáló kasszánál is egyértelmű volt a fizetés, és ott is (szinte) minden rendben működött (a gép először egy ismeretlen árucikkről panaszkodott, de egy kasszás készséggel segített).

Egy pillanatra Nyugat-Európában éreztem magam: egy korrekt, azonnal működő és készséges munkatársakkal megtámogatott rendszer segítségével (aminek minden részletére odafigyeltek) kényelmesen és gyorsabban meg tudtam oldani a bevásárlásom, anélkül hogy az alkalmazottak acsarkodnának velem, vagy hogy egy összekókányolt rendszer lefagyjon vagy összeomoljon. Így kell megszerettetni az emberekkel a technológiát...

MacOS: Ez most komoly?

FIGYELMEZTETÉS: A cikk teljes mértékben a saját véleményem tükrözi!

"Ez most egy vicc, ugye?" Ez a kérdés túl sokszor hallatszott el az utóbbi hetekben, ugyanis szobatársam a korábbi Windowsos gépét egy új generációs MacBook Air-re cserélte. Én meg még soha nem használtam eddig MacOS-t, szóval kíváncsian figyeltem, hogy hogy boldogul vele, milyenek a benyomásai. Az ő benyomásai nem voltak rosszak, viszont az enyém annál inkább. A teljesség igénye nélkül 2 dolog:
- Nem mindegy, hogy milyen egeret kapcsolok hozzá: nonszensz, nehogy már kétszer drágább egeret vegyek azért, hogy működjön a csoda gépemmel.
- Nem mindegy, milyen telefont kapcsolok hozzá: az odáig oké, hogy a gép az iTermékekkel kvázi együtt lélegzik, de az, hogy Androidos telefonokkal minimálisan (értsd: max. kép és zene csere lehetőség), vagy egyáltalán nem működik együtt, az kiborít.
Erről jut eszembe a helyzet: gépet kölcsönkapom, hozzádugok egy Samsung-telefont, de csak tölti. Kérdem szobatársam, mi ez, a válasz: "Azon a porton nem szereti az Androidos telókat, csak a másikon." Mi!?

UPC Direct összefoglaló (tervezet)

A UPC Direct témaösszefoglalóját szeretném megújítani, itt lenne hozzá egy tervezet. Várom a véleményeket! :)

Mielőtt kérdeznél, kérlek, olvasd el az alábbi összefoglalót!

Bevezetés
A UPC DTH S.à r.l. egy, a Liberty Global leányvállalataként Magyarországon is működő telekommunikációs és távközlési vállalat, mely műholdas televízió mellett már Internet és telefonszolgáltatást is biztosít előfizetői számára. A UPC Direct jelenleg harmadik a magyarországi műholdas piacon, a több mint 282 ezer előfizetőjével (2015. Január). A UPC Direct nem összekeverendő a kábeles tévészolgáltatást nyújtó UPC Magyarország Kft.-vel.

Elérhetőségek, ügyfélszolgálat
Telefonon:
- Telefonszám: 1214 (külföldről: +36-1/688-1048)
- Elérhetőség: hétköznapokon 8:00-22:00 óráig, hétvégén 10:00-22:00 óráig

NAT "megakadályozása" a nem engedélyezett IP-k számára (Windows 2012R2)

A helyzet a következő: van 3 szerverem, mely közül az első (az ábrán a nullás) két NIC-cel rendelkezik, és ami végzi a NAT-ot. Egy másik szerver Proxy-szerverként üzemel, a felhasználók ezen keresztül érik el az Internetet (a harmadik szerver szerepköre mindegy).

Az szeretném elérni, hogy a NAT-szerver segítségével az Internetet közvetlenül (tehát nem proxy-n) csak pár gép tudja elérni, a többi gépnek muszáj legyen a Proxy-t használnia. Ugyanis jelenleg ha valaki beírja a NAT-szerver IP-címét alapért. átjáróként, akkor ki tudja kerülni a proxyt. Hogyan tudnám megoldani ezt a problémát?

Telefonvásárlás

Körülbelül egy hónappal ezelőtt született meg bennem az elhatározás, hogy a már 3,5 éves SP-m helyett keressek egy új telefont, az "öreg harcost" pedig adjam el. Az áttörés múlt hét szombaton történt, amikor is két vevő is jelentkezett, majd tegnap megköttetett az egyik vevővel az üzlet: az SP 20.000 Forintért elkelt (úgy, hogy anno vettem 73k-ért).

Ezzel felmerült egy másik kérdés: mi legyen a következő szerencsés, aki hasonló ideig tud majd szolgálni a mindennapjaim során. Az elvárások amit megfogalmaztam itt találhatóak, de röviden: tartós, stabil és gyors készülékre vágyom megbízható szervizháttérrel, és mindezt 125 ezer forintért. Már régóta szemezgettem a OnePlus 3-mal, amit ma meg is rendeltem a gyártótól.

A szervizükről viszont hallottam jót is és rosszat is, és nem tudom, hogy ebből a szempontból helyesen döntöttem-e. Abból a szempontból szerintem igen, hogy a Sony szervize is kellően szidva lett, de az SP két látogatása során maximálisan korrektek voltak. Tehát a szervizben bízom, és remélem, hogy - az SP-vel ellentétben - nem kell megtapasztalnom a minőségét.