Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val

Elvittem idén utolsó körére az autót. Gondoltam gurulok kicsit a városban. Tiszta idő, van 7 fok, napon talán 10 is. Pont alkalmas erre.

Persze, az első 500 méter után éreztem, hogy ebből kell még, ennyi nem elég. Átszellemülök, mikor benne ülök. Már nem az számít hova megyek, csak hogy menjek. Hogy bele tudjak lépni a gázba. Hogy lendülettel tudjak venni egy kanyart. Hogy olyan manővereket hajtsak végre vele, amit egyébként eszembe sem jutna egy utazás során.

Ez az autó bemászik a bőröd alá, bele a tudatodba. Elhiteti veled, hogy amit Ő akar, azt te akarod. Egy számító, agyafúrt nő, aki úgy rendezi a dolgokat, hogy végül a kedve szerint cselekedj. Mint a Kígyó, ami suttog a füldebe, hogy elkövesd az Eredendő Bűnt...

Sokkal több ez autónál... De hogyan lehetne ezt elmagyarázni azoknak, akik sosem érezték ezt? Hogy mondod el annak, akinek az autó csak egy helyváltoztatási eszköz, hogy mi az Alfa Romeo? Hogy magyarázod el a halnak, hogy milyen járni?

Alfa Romeo Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en!

Régóta tervezgettem már, hogy ellátogatok egy pályanapra a Giulia-val egy olyan pályára, ahol ki lehet autózni az 510 lóerős sportszedán képességeit. Eddig csak a Hungaroring volt belföldi opció, de régi F1-es pályánk nem keltett bennem csillapíthatatlan vágyat. Így, mikor tudomást szereztem a BPC átadásáról, felcsillant a szemem.

Ahogy elkezdtem utánanézni és egyre többet tudtam meg a pályáról, éreztem, hogy erre az aszfaltcsíkra mindenképp fel akarok hajtani. Nem meglepő tehát, hogy amikor két héttel az esemény előtt tudomást szereztem arról, hogy 2023 augusztus 19-én megtartják a pálya első nyílt napját, rövid teketóriázás után befizettem rá.

Amit a pályáról tudni érdemes, hogy majdnem olyan hosszú, mint a Hungaroring (4115 méter kontra 4381 méter), a pálya átlagos szélessége viszont nagyobb és a vonalvezetése is izgalmasabb versenyre ad lehetőséget, több egyenessel és gyorsabb ívekkel. A pálya gyakorlatilag alkalmassá tehető lenne Formula 1 versenyek befogadására is, az aszfaltcsík ennek megfelel. Egy ilyen licenszhez azonban még sok egyéb szabálynak is meg kéne felelni és nem mellesleg rengeteget kéne érte fizetniük. De ez az én szempontomból nem volt releváns, örültem, hogy megépült egy ilyen szintű versenypálya tőlem kevesebb, mint 100 kilométeres távolságra.

Első közös 3 hónapunk - Giulia Quadrifoglio krónikák #6

Már bő 3 hónapja nálam van az autó, ideje, hogy most már írjak róla kicsit. A legutóbbi bejegyzés még július elején született a témában, mikor megérkezett az autó az országba és először láttam élőben. Az azóta eltelt idő alatt összeszoktunk kicsit, a kilométer számláló pedig már átlépte a 7000-et.

Július 16, péntek volt a nagy nap, mikor először kigurult az autó a szalonból. Az első megtett kilométerek elég stresszesek voltak, alig találtam nyitott benzinkutat (azóta sem értem, mi volt aznap :U ). Aztán amikor meg akartam fordulni, bekeveredtem egy KFC drive thru-jába, ami keskeny volt, magas padkával, azt hittem már ott le fogom húzni a küszöböket az első kilométereken. Majd jött az órás dugóban állás befelé az Egér úton...
Mikor este hazafelé indultam az M6-oson, akkor tudtam végre haladni is az autóval.

BMW M4 (G82) tesztvezetés

Szóval, az előző bejegyzésben, melyben leírtam a Giulia leszállításának történetét, említettem, hogy egy ponton már komolyan fontolóra vettem, hogy más autót veszek, annyira kezdett kilátástalannak tűnni a helyzet.

Nagyjából ismertem az alternatívákat, az autós világgal eléggé képben vagyok. De meg kellett "szondázni" magam, hogy mi az, amire ugyanúgy rá tudnék kívánni, mint az Alfára és amiért ki tudnék adni ennyi pénzt, anélkül, hogy megbánnám.

A C8 Corvette mindig izgatta a fantáziámat. Amerikában ez egyébként egy árban van a Giulia Q-val. A jelenlegi generációval most először középmotoros lett az autó és nagyon jó a sajtója is. Gyakorlatilag egy olcsósított Ferrari. Igen ám, csak hogy az EU-ba még mindig nem jutott el hivatalosan, amiket meg hirdetnek az öreg kontinensen, az szürkeimport, és az áruk 35-50%-kal az Alfa felett van. Megnézve egyébként más USA autókat is, melyeket hivatalosan is forgalmaznak az EU-ban, ez az árlépcső ott is megtalálható, szóval később sem várhatók olcsó C8-asok itt. Ezt így tehát akkor egyelőre kihúzhattam a listáról.

Az első találkozás - Giulia Quadrifoglio krónikák #5

A felejthetetlen pillanat, mikor először látod meg a szerelmed... És hiába a hosszú várakozás és a magas elvárások, nem okoz csalódást.

Leszállítva a kereskedőhöz - Giulia Quadrifoglio krónikák #4

Eltelt már 4 és fél hónap a legutóbbi bejegyzésem óta, melyet idén február közepén írtam. Akkor április végére, május elejére prognosztizáltam az autó érkezését. Sajnos, a dolgok - ahogy eddig sem - most sem mentek ennyire simán.

Február közepe után még március elején is megeresztettem egy hívást a kereskedő felé, aki "megnyugtatott", hogy márc. 24. helyett már április 16-ra van besorolva az autó gyártásra. "Remek", gondoltam, mi mást is vártam. Sebaj, egyre kevesebbet tolnak rajta. Ha így haladunk, akkor április végére tényleg le lesz gyártva és akkor május végéig már nálam lesz az autó.

Egy hónap malmozás után április elején újabb érdeklődő telefon. Kiderült, hogy még mindig a 16-ai időpont az aktuális. Nocsak, nem tán tényleg legyártják akkor? Kezdtem örülni. Úgy voltam vele, hogy nem is hívom már a kereskedőt ez után, majd keres ő, amikor már látja, hogy le van gyártva a kocsi. Ez úgy működik, hogy van egy programjuk, ami heti szinten frissül és abban látják, hogy éppen milyen státuszban vannak a rendelések. Ha ebben megjelenik az autó alvázszáma, az azt jelenti, hogy le lett gyártva, ugyanis gyártáskor kap alvázszámot.

Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3

Már május volt, mikor először érkezett hír a Quadrifoglio-k (Giulia és Stelvio) 2020-as változatairól. Akkor már közel 6 hónapja nem lehetett rendelést leadni ezekre a modellekre, ugyanis az előző modellév rendelését leállították 2019 októberében, ahogy azt az előző bejegyzés második felében már említettem.
A járványhelyzet hozta új norma szerint egy online bemutatót tartottak az újdonságokról, amely itt tekinthető meg vagy összefoglalva el is lehet olvasni ezen a linken.

A nagy nyersolaj spekuláció - 2020 áprilisa, az olajpiac fekete hónapja

Nos, ezt a bejegyzést már egy páran várják egy ideje. Mostanában inkább az új kocsimmal kapcsolatban írtam a blogot, de odaértem a történetben, ahol összeérnek a szálak, így elszántam magam, hogy leírom ezt is.
2020 márciusáig kell visszatekintenünk, ha a látni akarjuk, hogy hol kezdődött a dolog. Valójában, egy bejegyzés is kapcsolódik hozzá, hisz megörökítettem itt is, amikor belevágtam ebbe a kockázatos vállalkozásba.

Frissítsük fel egy kicsit az emlékeket, hogy is nézett ki a világ gazdasági szempontból tavaly tavasz elején. Két kulcsmomentumot emelnék ki:

1. Beütött a koronavírus járvány és addigra nyilvánvalóvá vált, hogy ez globális lesz, mindent érinteni fog. Ennek hatására példa nélküli módon kezdtek el beszakadni a tőzsdék.
2. Az oroszok az aktuális OPEC gyűlésen nagyon összerúgták a port a szaúdiakkal, nem tudtak megegyezni az olajkitermelés visszafogásáról. Így a világjárvány okozta keresleti sokkot megfejelték egy kínálati sokkal, ugyanis mindkét ország az "ami a csövön kifér" kitermelésre kapcsolt.

Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2

Nagy lendülettel kezdtem neki az előző írásnak, melynek írása közben realizáltam, hogy érdemesebb egy kicsit nagyobb kontextust adni a történetnek, így az egy elő-előtörténet lett, külön bejegyzésben (így sem eresztettem azért bő lére).

Tehát valamikor a 2019-es év elejére tehető, mikortól tudatosan kezdtem a Quadrifoglio, a Giulia ikerturbós V6-os változata felé orientálódni. Egy jó barátom ültette el a bogarat a fülemben. "Ennyi pénzből már új autó helyett vehetsz inkább egy használt QV-t, ami mégis csak a csúcsmodell"

Tavasztól kezdve folyamatosan a mobile.de-t és az autoscout-ot pörgettem, ismerkedtem a felhozatallal. Nem szűkítettem le túlságosan a szóba jöhető konfigurációkat, de leginkább a Misano kék színűeket néztem, esetleg a sötétszürkét (Vesuvio) vagy a feketét (Vulcano), piros vagy sárga féknyereggel.