...egyéni, különleges és erőteljes zongoratechnikája miatt fiatalabb korában minden zongorát tönkretett...
Lisztről azt állították, hogy napi 10–12 órát gyakorolta a skálákat, trillákat, arpeggiókat, javítandó technikáját és kitartását. Ezeket a zongoratechnikákat gyakorta felhasználta műveiben, amely rendkívüli technikai nehézséget okoz előadóinak (erre jó példa a Transzcendens etűdök ötödik darabja, a Feux follets (Lidércfény)). Liszt ezekben saját magát és tökéletes ujjtechnikáját állította különböző kihívások elé. [link]
Liszt útikocsija
Liszt nagyon sokat utazott, ami nagyon fárasztó volt, főként, hogy legtöbbször éjszaka kelt útra. Az akkori közlekedési eszközök a postakocsi és a „diligence” kényelmetlenek és lassúak voltak, így Liszt építtetett magának egy saját útikocsit. Ez a kocsi egyben lakókocsi is volt, több ember is elfért benne, és még egy zongora is helyet kapott. A zongoraművész a lakókocsijában tudott gyakorolni, komponálni, enni és aludni is. Ramann a következőket írta a kocsiról: „Oroszországból offenbachi útikocsijával érkezett, mely újdonságnak számított, és amelyből kettő volt neki… Ezeket a kocsikat nagyon megcsodálták. Minden luxussal, minden elképesztő kényelemmel felszerelve nappal szalonként, étkezőként szolgáltak, éjjel pedig hálószobaként.” [link]