2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Irigység....

    Az anyagi oldal... nincs az a szint amitől lentebb ne lenne irigy valaki. Mindig van.... ha valakinek több van: neked könnyű anyádék gazdagok... neked könnyű mert jól keresel... neked könnyű mert nincs annyi kiadásod... nincs az az érv ami meggyőzné... mindenre van egy "könnyű neked"

    De elvonatkoztatva: a magyar közemberek 99% a egy 150 milliós házra, egy 20 milliós autóra simán rávágják: vagy bűnöző vagy politikus... elképzelhetetlen hogy valaki megsolgozott érte, csakis csaló lehet...

    Doze 6 éve 124

  • Motorfelújítós Projekt vol.2

    Eltelt napok száma: 23

    Igazából még semmit nem csináltam :DDD , alkatrészvadászat, valamint szerszám vadászat zajlott. Jelenleg 100e forintnál járok.

    Amit vettem: Mindenféle tömítés, hengerfej csavarok, dugattyúgyűrű, hajtókarcsapágyak... de itt egy lista:

    Ezeket egy boltból rendeltem:

    -Vezérműszíj készlet (szíj+feszítő) (Gates)
    -Hosszbordás szíj (Gates)
    -Vízpumpa (aisin)
    -Szelepfedél tömítés (Elring)
    -Szelepszár szimering készlet (victor reinz)
    -Hengerfejtömítés (victor reinz)
    -szívókönyök tömítés (victor reinz)
    -Kipufogó leömlő tömítés (victor reinz)
    -Szerelőpaszta (victor reinz)
    -vezérműtengely szimering (victor reinz)

    Ezeket a második boltból:

    -Kupu. Tűzkarika (SGP)
    -Tömítő alátét olajleeresztő (SGP)
    -Dugattyúgyűrű készlet (NPR)
    -Hajtókarcsapágy

    A harmadik bolt:

    -Olajteknő tömítés (nevenincs, DE gyári utasítás szerint tömítőpasztával kell visszarakni az olajteknőt!!!)
    -Folytószelepház tömítés (SGP)
    -Hengerfejcsavar klt. (noname)
    -Olajgőz alias PCV szelep

    A negyedik:

    - 16db szelepvezető (AE)

    Folytatás...

    Doze 6 éve 4

  • Mozdonyvezetés margójára 2

    No, mit írtam az előző bejegyzésben?! : [link]

    A Mozdonyvezető leszállt, és elkezdett hazasétálni! A magyar újságírás/média abszurdja, konkrét tények és támpontok nélkül lehoznak egy olyan cikket, amiről fogalmuk sincs mikor/hogyan működhet... HVG, 24.hu, 444,888... nem pont ezektől vártam, az alfahír oké :DDD

    Ami igazából fáj, hogy a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) propellersapkás idiótái, akik előadják magukat hogy értünk hozzá.... ahha ja,

    No hát kerüljön ennek az esetnek a margójára: 12:45 perc Max. Szolgálati idő, valamint 10 óra vezetési idő lehet... Ez NEM máv utasítás, hanem TÖRVÉNYI!, a hatóság alias NKH áltál leírt, majd elfogadott vasúti törvény... aki ezt nem tartja be, annak nem a munkáltatójával kell számolni, hanem a hatósággal (az NKH=Rendőrség, NAV) 0-750.000Ft-ig terjed a bírság, valamint a munkáltatói oldalról pedig a csillagos ég... amit természetesen az alkalmazottan vernek le.

    Folytatás...

    Doze 6 éve 43

  • Mozdonyvezetősdi margójára.

    Lassan két éve hogy belekezdtem.... Ebben a hónapban jutottam oda hogy önállóan továbbítottam vonatot.

    Amire rájöttem: ezt sem rutinból, sem megszokásból, sem pedig csuklóból nem lehet csinálni. Mindig minden más, soha nem megyek ugyan azon körülmények között.... más a mozdony, más a szerelvény, más az időpont, teljesen változó... azonban a cél mindig ugyan az: A vonat Á-ból B-be jusson. Arról nem is beszélve hol tolatószolgálat, hol IC, hol pedig tehervonat.

    Nehéz kenyér ez, még ha bőséges is.

    A másik oldal viszont az emberi, a vasút egy csapatsport, ahol mindenki szükséges az üzemhez. Azonban te mint MV járod az ország adott részét sok emberrel kapcsolatba kerülsz, de igazán munkakapcsolatba nem, vagy csak sok-sok év múltán... egy állomáson szolgálatot teljesítő dolgozó már a kolléga nézéséből tudja mit akar.... én nem, és hosszú ideig nem is fogom még tudni. Aztán itt köszön be az emberi tényező, ha valaki életunt, vagy egy hajnali órában zargatom sokszor megvető pillantásokat/mondatokat kapok... 'há ezt nem tudod, vagy 'há ezt nem tanították?... persze tanították, de sokszor még állomása is válogatja hogyan szoktak 1-1 mozgást végrehajtani, akkor honnan tudnám? Sehonnan.... vagy ha hergelnek akkor megmondom hogy anyám p*csájából 431 sorozatú mozdonnyal robogtam ki.

    Folytatás...

    Doze 6 éve 58

  • Motorfelújítós projekt, vol.1

    Eltelt napok száma 1,

    Régóta szerelgetek otthon, kb 14 évesen kezdem simsonnal, mz, majd egy aprilia sportmotorral, mindegyik 2t volt... ez utóbbinak lélektana van, megtanultam a henger és dugattyú kapcsolatát, nagyon sok tanulópénz árán. Eltört dugattyú, átlyukadt dugattyú, megszorult dugattyú :DDD .... hézagolás. Ami a legfontosabb: míg nincs valamiben precíz gyakorlat addig csakis a szervizkönyv és abban foglaltak messzemenőkig betartása, ha nincs szerszám/célszerszám addig felejtős bármit is otthon tákolni, a végeredmény időleges lesz, valamint az új alkatrész beszerelése kidobott pénz, veheted a következőt. Az elméleti tudás.... nos nem árt ha van, tudod mi a mikrométer, tolómérő, vagy tudod mi a zsugorkötés. Persze aki 20 éve autót szerel a normálisabbika, annak "benne van a kezében", persze autószerelőket nem akarom megsérteni, de aki féltengelyt cserélt, vagy 1000 db féktárcsát, annak még gőze sem lesz a motorszerelésről... a bajok ott kezdődnek mikor a fent ecsetelt szerelő "meg akarja mondani", mert mát 20 éve csinálja.

    Folytatás...

    Doze 6 éve 11

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.