Ezt a Facebook csoportot azért hozom létre, hogy itt külön dedikáltan csak JavaScript programozással tudjunk foglalkozni, a Javascript és annak keretrendszerei, mint Angular, Reakt, VueJS stb... iránt érdeklődő személyeket gyűjtsön össze.
Hírek, Tutorialok, Videók, Példakódok, Kérések és kérdések, minden jöhet, ami JavaScript-el kapcsolatos.
Csatlakozz!
Hirdetés
JavsScript Hungary csoport a Facebookon
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
5
Építsünk Tetris játékot JavaScript alapokon II - Dobáljunk random tetrominokat!
Az előző bejegyzésben bemutattam a Teris játék alapját a Grid játékteret és azt, hogyan tudunk erre különböző Tetris alakzatokat kirajzolni, különböző színekkel egy adott pozícióban. Ebben a bejegyzésben pedig random tetrominok-kal fogunk dobálózni és ide-oda forgatni.
Továbbra is azokkal a tömbökkel dolgozunk, mint az előző bejegyzésben. A tetrominoNames tárolja a tetromin-ók elnevezését az oTeromino, lTetromino, zTetromino stb... a tetrominok mátrixát a squeren (a squares tömb tárolja magát a játékteret), a theTetrominoes pedig az összes tetrominot gyűjti egy tömbbe. A colors tömb a színeket tárolja.
Ezt azt egészet amúgy célszerű lenne egy objektumban tárolni, de ez majd csak a következő verziók feature-e lesz.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
7
Új online háttérrendszer tesztelő alkalmazást kerestem.
Eddig csak a #POSTMAN-t ismertem API tesztelésre (amit szintén alig pár hónapja ismertem meg igazán és jöttem rá a webfejlesztésben betöltött fontos szerepére), de a használata során rájöttem, hogy nekem kissé túlbonyolított a felülete, így valami letisztultabbat, mégis dizájnosabb felületet kerestem.
Elsőkörben a ReqBin-t dobta fel a Google, ami pedig kissé fapadosnak tűnt a Postman után. Aztán mentem tovább és így futottam bele az Apitester.Com-ba, ami egy béta projekt, de rendkívül bíztató, hogy a Google ezt dobta másodiknak.
Egyelőre nem keresek tovább, ez bőven megfelel a céljaimnak.
Azért kommentben megírhatod, hogy te milyen eszközzel teszteled a háttérrendszered működését, az mért jó, milyen extrákat tud, stb...
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
NodeJS JavsScript alkalmazások automatikus futtatása
NodeJS alkalmazások automatikus futtatására találtam egy remek cuccot a PM2-t
A NMP INSTALL -G PM2 PARANCCSAL TELEPÍTHETJÜK, AMIT A TERMINÁLON TUDUNK KIADNI.
EZUTÁN PM2 START SERVERNEVE.JS PARANCCSAL INDÍTHATJUK A NODEJS-ES JAVASCRIPT ALKALMAZÁSAINKAT
1. kép: A PM2 monit parancsot kiadva egy négy felé osztott ablak nyílik meg a terminálon, ahol egy helyen figyelhetjük az elindított NodeJS alkalmazásainkat. A JavaScript alkalmazás által console log-ot és az alkalmazás minden fontos adatát
2. kép: A PM2 list paranccsal a terminálban kilistáztathatjuk a futó alkalmazásainkat, azok CPU és memóriahasználatát és futási idejét lehet látni, illetve a NodeJS alkalmazásaink futtató rendszerfelhasználó nevét.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Építsünk Tetris Játékot JavaScript alapokon I - Rajzoljunk Tetromino-t
Készítettem egy Tetris játékot JavaScript programnyelven , ami alatt rengeteg sok dolgot tanultam, sok minden amit eddig nem láttam az körvonalazódni kezdett, illetve nagyon sok minden teljesen kivilágosodott számomra. Ezért szeretnélek téged is végigvinni ezen a folyamaton, a játék kódjainak bemutatásával.
A cikk több részes lesz, mert az anyag nagyon terjedelmes, nem fér bele egy teljes cikkbe, illetve így az egész cucc emészthetőbb lesz.
Hol is kezdjük?
Elsőként készítsük el magát a játék teret.
A Tetris játék fő játéktere egy téglalap, amiben különböző alakú objektumok haladnak felülről lefelé. Ha a leérkezett objektumokból kirakunk egy teljes sort, a sor eltűnik és pontot kapunk. De most nem azért vagyunk itt, hogy a játék menetét ismertessem.
Ha már foglalkoztál HTML-el, vélhetően rögtön beugrik, hogy a téglalap fő játéktér kivitelezhető egy <div>-vel, a benne lévő alakzatok rácsba rendezett div-ek színezésével kirajzolható. Tehát lesz egy fő téglalap alakú div-ünk, benne négyzet alakú div-ekkel.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Felhasználói felület PHP sessionnal és Fetch API-val
Az alábbi tutorialban egy olyan felhasználói felületet készítek el, SQL kapcsolat nélkül, ami a PHP sessionjából dolgozik
A "Webalkalmazás" egy egyszerű login felületből áll, majd bejelentkezve az USER PROFIL-t érhetjük el. A felületre jelszó nélkül lehet belépni, a felhasználónév pedig a login felületen beírt név lesz. A backend SQL-hez nem kapcsolódik, szóval a profilok nem "valóságosak", most csak a PHP session működését és a sessionból kinyert adatok frontend oldalon történő megjelenítését szeretném megmutatni.
De nézzük meg képekben, hogy miről is van szó.
Ez a login form. Benne egyetlen input mezővel. Ide bármit beírhatunk, a login gomb megnyomásakor ez lesz a felhasználónevünk. A gyors instant user létrehozás érdekében az inputmező alapértelmezett értéke a Guest + 4 jegyű szám.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Easybackend PHP-vel és Fetch API frontendel
A backendet legtöbbször arra használunk, hogy adatokat küldjünk neki és az letárolja ezeket a kapott adatokat, majd visszaküldje azt a frontendnek, ha annak szüksége van rá. Magyarul úgy is mondhatjuk, hogy háttérrendszer. De akár számításokat is lehet elvégeztetni egy ilyen háttérrendszerrel, nemcsak tárolásra alkalmas.
A cikkben bemutatott kódok egyikében sincsenek adatbázis kapcsolatok, nincsenek benne bonyolult dolgok, épp ezért szeretném az alább bemutatott kis "Easybackend"-en illetve az ehhez kapcsolódó "Easyfrontend"-en keresztül bemutatni neked a Backend vs Frontend kommunikáció működését, ha kezdő vagy és nem nagyon érted miről van szó.
Mit csinál a bemutató alkalmazás? Az alkalmazás bekér egy számot, amit továbbít a szervernek, az megkapja ezt a számadatot, majd nagyon egyszerű műveleteket hajt végre rajta (Duplázás, Felezés, Hozzáad egyet, Levon belőle egyet stb), ezután a frontend lekéri a kiszámolt végeredményeket és kiírja egy megadott "div"-be (Lásd HTML alapismeretek).
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0