Sziasztok!!!
Azért jött létre ez az írás, mert sajnos az eladók egy része megakarja kímélni magát a kellemetlenségektől, és minden ügyintézést a nem kellően tájékoztatott ügyfélre akar hárítani. Itt a PH!-n nem egy írás szól erről. Olvasd végig, mert végén is van egy pár info. Túl kacifántos lenne ha mindent bele írnék.
Az eladónak kötelessége, felvenni a kapcsolatot a szervizzel garanciális probléma esetén, neki kell állni mindenféle közbe jövő költségeket (gondolok itt a futárra). Erről a készülék bevételekor adnia kell egy jegyzőkönyvet melyben rögzíti a dátumot, és a hibát. Ebből egy példányt kap az ügyfél, továbbá se a számlát, se a garancia papírt nem tarthatja meg az eladó. Készülék az eladónak 15 napon (a két jegyzőkönyv közt eltelt idő nem vonatkozik bele a garancia idejébe, vagyis kitolódik annyival) belül megjavítva vissza kell adnia a tulajdonosnak, és erről is egy jegyzőkönyvet kell kiállítani, dátummal, és mellékelni kell a szerviz által kiadott papírt, melyben rögzítik a készülékben kicserélt alkatrészek listáját. A kicserélt alkatrészekre a garancia idő ismét előröl kezdődik, amihez nem nyúltak annak ketyeg tovább. Amennyiben nincs lehetőség javításra, az eladónak lehetősége van az azonos típusú, és új készülékre való cserére, akkor eszerint kell eljárnia. De ha nincs lehetőség rá, akkor ki kell fizetnie a számlán lévő összeget, esetlegesen köthetnek külön megállapodást, az ügyféllel. Amennyiben az eladó nem teljesíti a rá kiszabott határidőt (fentebb a 15 napos rész), és eltelt kb. 30 nap, akkor jogunkban áll elállni a szerződéstől (ami csak is az ügyfélen múlik, nincs bele szólása az eladónak) jelentős kellemetlenségre hivatkozva, és amennyiben visszaadjuk a készüléket minden tartozékával, megkapjuk a számlán lévő összeget (nem kötelezhet, hogy abban boltban vásároljuk le).