Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rowon: AXAGON EE35-GTR 3.5 külső merevlemez ház bemutatás
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Asszony valamelyik évben nagyot bizonyított. Hasonló volt a szitu, pont meg tudott állni, de látta a tükörben, h a mögötte érkezőnek nem fog összejönni, gyors szúrt egy 1-est, és kislisszolt a leálló sávba. A mögötte érkező meg telibeverte azt, akit ért... Anya megúszta.
-
mephi666
nagyúr
ja, de normál esetben akkora helyre sorolsz be, ahová egy anyahajó is beférne, aki elé pedig besoroltál, az folyamatosan lemarad, mert azért előzted meg, mivel nagy volt kettőtök közt a sebességkülönbség
(olyan helyre nem sorolok be, ahol nem tudok előre-hátra kényelmes követésit hagyni, ilyenkor vagy ugrok még egyet, vagy bele sem kezdek az előzgetésbe, ha sűrűnek ítélem a forgalmat és nem akarom feltartani a száguldozókat azzal, hogy "csak" óra szerinti 140-150es tempóval lépek végig...)
keveset pályáztam eddig életemben (talán 5ezer km körül?) és én is azt szoktam követni, amit írtatok: látom hogy előttünk fennforgás van, csökkentem a sebességet, kirakom a vészvillogót és figyelem a hátulról érkezőt... szlovén szakaszon pár hete volt elég sok ilyen... és talán még itthon az M7en volt hasonló, mint az esetben: csak a mögöttünk érkező lehúzott gyorsan a leállósávba, hogy ne csússzon bele a barom... (minket meg már nem ért el szerencsére)
pár évre meg nyaralni mentünk és az 52-esen Solt felé haladva a Kígyósi csárda után kb 1.5km-el jön egy szép jobbos ív, erdős területen... ki volt rakva jóval előre a munkavégzés tábla, 80-60-40es korlátozások jöttek, mire a kanyarba értünk... tényleg dolgoztak a kanyaron túl, megállt a sor: előttünk 1-2 autó, mi, mögöttünk egy fekete corolla... figyelem a tükröt: reccs, szállnak az alktrészek, toyota meg azzal a mozdulattal ment le önszántából inkább a fűre... nagyon észnél volt a sofőrje és azonnal reagált
megúszta, de mögötte összejött 3 kocsiból egy szendvics... nem volt pályasebesség, így csak anyagi kárnak nézett ki ránézésre: húzódtak le sorban és gondolom töltögették egy ideig a betétlapokat
-
kenwood
veterán
En arra mindig nagyon figyelek, hogy jo messze legyen a kozepso tukorben amikor bemegyek ele. Nyilvan a ket "V" tavolsagot en sem tudom tartani. Mondjuk az a legextremebb esetekre van kitalalva a leggyengebb (de meg nem hibas) fekre stb ... Ha egyutt lassulsz a sorral, vagy idoben eszleled az allo sort, akkor azert 130-rol satu nelkul is elegnek kell lennie kevesebbnek is. Ha viszont osszejon a legrosszabb forgatokonyv, akkor utana mondhatod,hogy 1000-bol 999 esetben eleg lett volna annyi is.
-
plömplöm
őstag
érdekelne, hogy a sok kövtáv-reklamátor vissza is úgy tér-e egy sávba, hogy a 2mp ott legyen. kedvencem az m6, ami általában szellemtanya, haladok szépen a szélső sávban, megjelenik egy gyorsabb autó mögöttem, megelőz és úgy jön vissza be elém, hogy kis túlzással összeérnek a lökhárítók. emberünket nem tolják, semmi sem indokolja, hogy így térjen vissza a sávba. ha eső után vagyunk, akkor pláne szoktam szeretni az általa felszórt taknyot...
-
stingy2
senior tag
Nos, elolvastam a cikket is. Tipikus amatőr hiba minden résztvevőtől.
Autópályán általában több száz méterről látom, hogy áll a sor. (nem a kocsi előtti 50 m-t bámuljuk bőszen magunk előtt, hanem gyűjtjük az információt 4-500 m-ről!) Na, ilyenkor nem az a megoldás, hogy szépen becsorgok a végére, hogy vmi seatos bfék lezúzza a kocsit családostól, hanem a sor vége előtt 2-300m-rel kirakom a villogót, és majdnem állóra fékezem az autót legkésőbb a sor végétől 100m-rel. Közben többet nézem a tükröt, mint ami előttem van, mert ott már pontosan tudom mi van. Amikor a mögöttem lévő 2-3 autón látom, hogy észnél vannak és "megállási" sebességre lassultak, akkor elgurulok a dogó végéig. Ha jön egy "b.fax", akkor van időm ,és ami fontosabb helyem! gyorsítani, vagy kihúzódni, és mindenki boldog.
Ok, hogy bennem van 30 év alatt pár millió balesetmentes km., de higgyétek el, meg lehet tanulni. -
koanla
aktív tag
válasz
philoxenia #36 üzenetére
Semmivel. De ez miért kérdés?
-
válasz
philoxenia #19 üzenetére
"A porvihar nyilván nem digitális, azaz lassítok, mert látom, hogy majd csökken a belátható út. "
Már te. Sok Schumacher meg akkor se lassít, ha akkora köd van, hogy ki kell szállni, megnézni, hol az út -
koanla
aktív tag
válasz
philoxenia #33 üzenetére
Teljesen igazad van!
Egyrészt követési távolság, csak pongyola módon nem írtam oda. Másrészt meg a _távolságot_ valóban méterben mérik, de a megfelelő követési távolságot időalapon lehet megmondani, az aktuális sebesség függvényében.A 6m teljesen jó kövtáv amúgy, egészen 21,6km/h-ig.
-
stingy2
senior tag
válasz
philoxenia #33 üzenetére
"A távolságot méterben mérik. Pont.
" -ööö..és a fényév?
-
stingy2
senior tag
"180-nal toltak ott a belsoben, par metereres kovetesi tavolsaggal,"- azért azt vágod, hogy amit írtál, az így azt jelenti, hogy a haverod is 180-al tolta neki, különben nem tudták volna pár m-es köv. távval tolni a belsőben...Ha meg gyorsabb jön, ki kell húzódni a szélsőbe. Igen 130-cal is, ha a mögötted érkező szabálytalanul gyorsabban jön.
A tükör meg alap, autópályán (is meg országúton, városban stb) mindig pontosan tudom, mi van mögöttem.
C-s jogsinál beléd verik, hogy "Tükörrr b+++" -
kenwood
veterán
Haver sokat vezet, kb. 5 rafutasos balesetet uszott meg eddig "manualis abs" es kikerulos megoldasokkal. Elmeselte reszletesen mindegyiket. Egyiket sem lehetett volna satufekkel elkerulni. Allitolag nem telhet el vezetes kozben 10 mpnel tobb anelkul,hogy a tukorbe neznel. Probalok igy vezetni, de nekem nem megy,es a rutinom sincs meg hozza. A legutobbi esete olyan volt,hogy 180-nal toltak ott a belsoben, par metereres kovetesi tavolsaggal,es egyszer csak allo kocsisor. A leallosavban sikerult megallnia. Ha nem tudja, hogy mi van tole jobbra, a folyamatos tukor ellenorzes miatt akkor egy ilyen manoverre nincs ido,es vagy o szall bele a kocsisorba, vagy ot csinalja meg hatulrol a barom allat, aki 180-nal olyan kovetesi tavolsagot tart,ami 50-nel is balesetveszelyes. Tudjatok, vannak azok a V-betuk itt-ott a palyakon. Elvetve latsz olyat,aki tart abbol egyet, mikozben ketto lenne a biztonsagos. Ki is van tablazva,hogy az egy veszelyes
-
koanla
aktív tag
A követési távolság becsapós, mivel időben mérjük. A feltartást meg már írtam eggyel feljebb.
A lámpák meg: így is alva indulnak el a zöldnél, utána pedig azzal kompenzálnak, hogy narancsságán, de akár piroson is átmennek még.
De ha bármi miatt megtorpan a sor, akkor nem jó kövtávot tartva tényleg feltartás lesz, mert a koccanó járművek nem fognak eltűnni azonnal. -
koanla
aktív tag
válasz
philoxenia #17 üzenetére
A távolságot időben mérik, szóval a 15-20m az sebeséggfüggő; vagyis önmagában semmit nem mond. Van olyan tempó, amelynél még jó, van ahol már nem és van, amikor fölöslegesen sok.
A "sor feltartása" pontosan az egyike azoknak a dolgoknak, amik miatt idegbetegek módjára vezetünk. Legyen olyan bűbájos ás úgy menjen a sor, hogy biztonságos legyen. És akkor nincs "feltartás". Szerintem fontosabb a megfelelő kövtáv, mint hogy valakit - vélt módján - ne "tartsak fel". Amennyi jármű van már, sokszor lesz "feltartás", ez már része a közúti közlekedésünknek. Szóval türelem kéne ide.
A bevágós dologra meg: azért toljam egyszer netán össze a sort magam előtt, hogy jaj, a mellettem haladó ne váltosn sávot elém? Váltson nyugodtan, egészségére. Semmi nem fog történni akkor sem.
Egyébiránt az is érdekes kérdés, hogy mit csinálsz akkor, ha mondjuk nem több-, hanem irányonkét egy-egysávos útról beszélünk - és a játék kedvéért mondjuk nincs lámpa közel s távol? Ott sem lehet tartani?
-
BiP
nagyúr
Amit láttam videót, totál vakon mentek bele a porviharba ész nélkül. Kódolva volt a baleset.
Nem tudom, hogy vannak vele, de ha látom, hogy messze nem látszik semmi a portól, akkor messziről, már azelőtt lassítok, mielőtt odaérnék bele a porviharba. Nem az van, hogy tövig nyomom, és csak akkor fékezek hirtelen, ha odaértem, és épp elfogy a látótávolság.
-
updog
őstag
válasz
philoxenia #19 üzenetére
"A porvihar nyilván nem digitális, azaz lassítok, mert látom, hogy majd csökken a belátható út"
Yes, but:
Szóval valamiért a legtöbb érintett nem (így...) gondolkozott. Vagy nem látott...
Pont a hétvégén jöttem az M3-on Bp. felé, ugye Nyíregy felé volt baleset, mégis a Bp. felé vezető oldal (is) betorlódott a bámészkodók miatt, háromszor, három különböző engem követő autó jött a komfortzónámnál közelebb minden lassításnál, pedig én aztán pumpáltam a féket, nyomtam a vészvillogót lassítás közben (nyilván főleg inkább előre figyelve, de azért a visszapillantóban látva hogy kb. nem is látom az autót magát, csak azt, hogy már a s*ggemben van. Ha satuznom kellett volna, tuti belémjön).
-
BiP
nagyúr
válasz
philoxenia #13 üzenetére
Elém országúton, pályán mindig befér* egy kocsi.
Ha normál követési távolságot tartasz, akkor be is fog eléd állni. És akkor maradhatsz le megint, hogy meglegyen a táv.#15 koanla :
"Városban ez sajnos nemigen tartható."
Miért nem?
Városban kisebb a sebesség, ezért a követési távolság is rövidebb. Tehát ilyen módon tartható.De ha nagyon lemaradsz, akkor konkrétan feltartod a forgalmat. (pl. lámpánál sokkal kevesebb autó fér át, stb. És ha többen is lassúznak, akkor növeli a dugó kialakulási esélyét).
Egyébként városban nem is a követési távolság szokott a gond lenni, hanem hogy csomóan mobiloznak. Rég zöld van, de a jómadár még nem figyel, stb.
-
biker
nagyúr
válasz
philoxenia #21 üzenetére
pedig nekik elő van írva, hogy olyan távot kell tartani, hogy az előzését megszakító jármű beférjen.
-
biker
nagyúr
"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)Én ezért utáltam meg a távolságtartó tempomatot. Legkisebb távolság kb 40m a gépkönyv szerint, na ez a magyar autósnak "mi a fas..é nem mész közelebb? hát akkor én beférek utánfutóval is" érzést váltja ki, és mindenki miatt szívtam
Képtelenek felfogni egyesek, hogy azért van ott az a távolság, hogy legyen terem reagálni, nem akarok a seggében menni senkinek.... -
-
updog
őstag
Majdnem jó, 1mp jelent ~36 métert, tehát 2 mp ~72
Amúgy lehet hogy egyre gondolunk, valóban ha a reakcióidő alatt megtett utat is hozzáadjuk (amit szívesen megnéznék az átlag magyar sofőrre vontakoztatva, mert java részénél tippre másodperces nagyságrendű), akkor egy lassító autót 2 mp követési távolsággal még talán ki tudsz védeni, de ha ő is egy álló járműbe csapódik már (pl. mint nemrég a porviharos baleset) akkor esélytelen, lényegében szinte 130-cal rongyolsz bele mire észreveszed, ergo tulajdonképp kevés a 2mp követési távolság a pályán
-
koanla
aktív tag
válasz
philoxenia #13 üzenetére
"Városban ez sajnos nemigen tartható."
Miért nem? -
Egon
nagyúr
Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...).
Izé. 3.6 a szorzó, amivel jelen esetben osztani kell, ergo durván 36 méteres távolságot jelent a 2 másodperc jelen kontextusban. Btw az átlagos féktáv reakcióidő nélkül is töb mint 70 méter ekkora sebességnél, úgyhogy ezek a távolságok kalkulálnak azzal is, hogy nem nullára fog megállni az előtted levő autó, hanem neki is van féktávja...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Elém országúton, pályán mindig befér* egy kocsi. Városban ez sajnos nemigen tartható.
*azaz be tud elém állni, ha megelőz
nem kell lassítanom -
koanla
aktív tag
És ha Te nem tartasz kövtávot, akkor más Mögötted már fog? Csak akkor vannak a picsádban, ha Te tartasz? Azt nem tudják elviselni?
A STOP tábla relevanciáját sem értem a követési távolság nem-tartásával kapcsolatban.
Nekem is tele van a tököm azzal, hogy már az a kivétel, ha valaki betartja a szabályokat - kövtáv nekem is óriási vesszőparipám. Sőt, STOP táblánál már dudált le engem is helyijáratos busz itt az utcánk elején, meg személyautó már ment el mellettem, mert annyira nincs a sok majom eszköztárában, hogy meg kell állni - én meg megállok mindig; sőt, ha van vonal felfestve, akkor a vonalnál.
De mondhatom azt is, hogy a megkerülés még sokkal jobb, mintha megtolnának hátulról - mint ahogy most már a sokadik autómat törik össze STOP táblánál; volt, amelyiket kétszer is. Az egyikhez még rendőrt is kellett hívni, mert nem ismerte el. A másiknak meg egyenesen azt volt pofája mondani, hogy én gondolkodjak el, hogy mit kéne máshogy csinálnom. Ide lehetne még citálni a vasúti átjárót is, ahol sokan megsértődnek, ha lassít előttük valaki, nemhogy eszükbe jutna esetleg szétnézni. De sajnos a sort sokáig lehetne folytatni, mert katasztrófa, ami megy.De azt nem hiszem, hogy az a válasz, ha mi is a probléma részévé válunk; sokkal inkább a megoldásnak kéne lennünk.
-
-
updog
őstag
Csak az utolsó mondatra reagálva - amióta hétszemélyesünk van, és a hátsó sorban utazik az egyik gyerek (~50 centire a kocsi hátuljától), rettegek hogy valami marha belénkfut (amint a pici akkora lesz hogy normális gyerekülésben kibír másfél órát, újra 2. sorban fog mindenki ülni).
Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...). Igaz, még nincs 10 éve hogy vezetek, de 20 éve utazok rendszeresen autópályákon, szerintem ennyi idő alatt nem túl sok 60 méteres távolságtartást láttam. Tegnap is előztünk egy kamionsort, szemmel láthatóan lemaradva az előzőtől, ~130-cal mentem én is a belsőben a többiek után. Természetesen a tükörben láttam magam mögött a tömör kocsisort és a közvetlen mögöttem lévő szerintem egy autónyi távolságot nem hagyott...
-
Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!
Mintha csak magamat hallanám, én ilyen esetekben elengedem a gázt, és hagyom sebességben gurulni/lassulni az autót... esetleg néhány finom fékjelzés.
A paraszt mondjuk ettől nem lesz kevésbé paraszt, de legalább felmegy a vérnyomása.
Ahogyan elválnak az útjaink,egy erős gázfröccsel amúgy is kilő mögülem...A fő, hogy épségben megúsztátok!
-
Egeszen elkepeszto mennyisegu gyoker van az utakon, idonkent raketavetoket szeretnek elolre-hatulra beepitve.
-
zolikaDB
veterán
"A hír egyébként - bármilyen meglepő -, de ebben a formában nem igaz, mert:"
- origo"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)
- reszketek a STOP (!!!) táblánál, amikor állóra fékezek, mert rendszeresen/de ma is a ZÚJ DÁCSIJA, AA rencámmal a picsámba satuzik. STOP ember, most jövök a templomból.
A stop tábla nem azt jelenti, hogy ÁLLJ, elsőbbségadás kötelező? Állj, akkor is ha nem a Kádár János féle menet vonul át előttem.Ezért nem lehet féktávolságot tartani.
* kérdezd meg a Juhász Jenőt, hátha van valami kontaktja, ahol a P3-at kikalapálják.
-
Nem márkaszervizbe került, hanem egy biztosítóval szerződött szervizbe. Lehet át kellene vitetni oda az autót?! Soha nem történt még velem ilyen és nem igazán tudom hogyan tovább.
Abban bízok, hogy mivel a Seat inkább a kocsink alá ment, mint neki, ezért hátha nem tört annyi minden. De az tény és való, hogy nem láttam sem a csomagteret, sem a mankókerék környékét, se azt, hogy mi van a lökhárító mögött.
Közben eszembe jutott, hogy a gyereküléseket is valószínűleg cseréltetni kellene. Vajon a biztosító ezt is fizeti?
-
"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"
A képek alapján itt nem csak a lökhárító kapott, hanem a karosszéria/alváz is, de ne legyen igazam.
A kérdésre pedig. Márkaszervizben, gyári technológiával észrevehetetlenül javítható, úgy, hogy utána a gyári állapottal megegyező lesz az esztétikai és funkcionális működése is. Persze nem kis pénzért (lásd az őzzel történt ütközésről készült bejegyzést), de mivel Te (is) voltál a vétlen fél, ezt a Seatos biztosítója fogja intézni az általad választott szervizzel.
-
"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"
Egy külső képből ezt nem lehet megmondani, de jóval kisebb ütközésnél is láttam már olyat, hogy a pótkerék beszorult a tartójába, pedig ott kívülről szinte nem is látszott sérülés az autón.
-
Az a lényeg hogy nem történt komolyabb baj! Hogy okoskodjak is, lakott területen kívül, pláne autópályán, ha valamilyen okból nagyobbat kell lassítani, pumpálom a féket és rögtön nyomom a vészvillogót is, pont ezért, hogy felhívjam a mögöttem lévő figyelmét.
-
A posztod alapján az Origo hozta a formáját és képesek voltak egy koccanásos balesethez egy megfelelően bulváros címet adni. Esetleg lehetett volna meg "hihetetlen" vagy "elképesztő" jelzőkkel még egy kicsit turbózni rajta...
-
Pécsi gyerek
addikt
Örülök neki hogy mindenki jól van
Az utakon katasztrófa ami megy sajnos
Kitartás az ügyintézéshez
Új hozzászólás Aktív témák
lo [Origo - Súlyos baleset történt az M7-esen, óriási dugó van a Balaton felé]A vörös Toyota Prius+ tulaja vagyok.tl,dr:...
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Debreceni gyorsétkezdék, éttermek
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Triplázás jöhet: az Amazon és a Google szerint az atomenergia a jövő
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nokia 2660 Flip - JOMObil
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Eredeti játékok OFF topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- Chieftec Smart Seriels GPS-500A8 80 Plus minősítésű 500W tápegység
- Honor Magic6 Lite 8/256GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Samsung Galaxy TAB S7+ 128 GB WiFi, gyári Samsung tok és billentyűzetes tok
- Xiaomi 11T Pro 8/256GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Apple Watch Ultra 2 Cellular, Véroxigén
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- MSI RTX 4090 SUPRIM - 2.5 ÉV Garanciával!
- Lenovo ThinkCentre M720q / M920q Tiny mini PC- 8.gen Win11- Számla/garancia
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Hp Prodesk 600 G5 SFF/ i5-8500, i5-9500, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest