2016. szeptember 25., vasárnap

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Honda DIO Elite SR (SA50) - Back to life! - Part 3

    Nos hát az áttét középső fogaskerék forgóágy-perselyezés (hú de nehéz volt megszülni!) ugyan sikeres volt, de a fogak nagyon megsínylették a hajtóműházba került port. Ugyanis felül van egy furat, ahol egy kisebb labirintus van. Itt kap levegőt a hajtóműház. Ám ebben a furatban egy gumiágyban gyárilag van egy kiálló gumicső, ami megakadályozza a por bejutását. Elég fura megoldás, de hiszek a mérnököknek.
    Szóval a cső hiánya miatt ide bejutott a por és megette a csapágy nélküli alu forgó-ágyat.
    Csak, hogy érezhető legyen a probléma súlya itt egy újabb kép a gondos gazdájú motorról:

    Lényeg, hogy keresnem kellett egy komplett félblokkot, mivel a blokk oldalon és a hajtásház deknifedél részén is szétkopott a középső áttét fogaskerék forgó-ágya. Így teljesen szétverte a fogazatot az összes fogaskeréken.
    A neten kutatva végül seikrült egy Honda DJ félblokkot találnom Jászberényben. Őrület. Az ügyintéző hihetetlenül készséges volt és segítőkész. Többszöri egyeztetés után megrendeltem a félblokkot, ami két napon belül(!!!) nálam volt. Hát igen...ahogyan ígérte a tulaj, tényleg hibátlan hajtásházzal és fogaskerekekkel. Semmi kotty vagy ilyesmi. :)
    Egyetlen bibi volt az egésszel: atomjaira kell szétbontanom a teljes blokkot, hogy megejtsem a cserét és jó legyen a hajtás. :O

    Folytatás...

    Borosz 1 hete 4

  • Honda DIO Elite SR (SA50) - Back to life! - Part 2

    Lassan haladok, de ez várható volt. Gyakorlatilag atomjaira kell szedni a masinát. Nem baj. Időm van. Télire terveztem egyébként is a felújítást. Először kicsit visszatérek a függőben lévő dolgokhoz...
    Variátorház, görgők.

    Ahogy látható, jó állapotnak örvend és így én is - nem kell újat vennem. :) Tehát ez pipa.
    Henger, dugattyú, hengerfej.

    Ide csak két képet töltök fel. Fogy a hely. :) A helyzet a következő volt. A dugattyú teteje teljesen elkormolódott. 1mm-t is elérte a vastagság. Drótkefe segített rajta. A dugattyú oldalát egy kicsit meghúzta a hengerfal, de egy szaki szerint az ilyet még ő is jó szívvel beszerelné.
    A hengerfej belső kupolája is ugyanígy nézett ki - 1mm vastag ráégett korom.

    Folytatás...

    Borosz 3 hete 2

  • Honda DIO Elite SR (SA50) - Back to life! - Part 1

    Nem is olyan rég vettem egy Aprilia Habana 50 ccm-es robogót, ami nagyon le volt amortizálva. Estek is vele, a gazdája meg nem törődött a jószággal és 2 évre száműzte a fészerbe. Lévén, hogy én amolyan DIY ezermester vagyok úgy döntöttem megveszem és kicsit kipofozom. Jó vétel volt: 70.000-ért megszereztem sisakkal és dobozzal. Ritka példány volt. Addig-addig ügyködtem, hogy sikerült beindítanom és kultúrált állapotba hoznom a szamarat. Azzal jártam munkába, téptem vele a városban és élveztem, ahogy a szél borzolja a borostámat. :)
    Aztán, ahogy ez nálunk általában lenni szokott, kompromisszumot kellett kötnöm az élettel és a helyzettel: autócsere/vásárlás folytán a vásárláskor nem tudtam otthagyni a plusz 4db 85%-os Kléber téli abroncsot DEZENT Alu felnire szerelve. Értitek... Így a plusz kiadást a motorozás sínylette meg. A Habananak mennie kellett. R.I.P. motorozás.
    Ám teltek-múltak a hetek és nem nyugodtam. "Kell nekem egy robogó! Így nem lehet élni..."

    Folytatás...

    Borosz 1 hónapja 3

  • Tömegkályha építése házilag

    A kályha mindössze 3 hét alatt készült el és jórészt egyedül csináltam mindent. A gázszámlánk feleződött!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 2 éve 193

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.