Számtalanszor merül fel érvként telefon vásárlásánál, vagy ha a nagy nevű cégek üzletpolitikája kerül szóba. Miről is van szó? Az emberek megszeretnek egy márkát (jobb esetben), és elvárják, hogy a pénzükért még évekig támogassa az ő készüléküket a gyártó új szoftverekkel, kiegészítőkkel, alkatrésszel, szervizzel. Sajnos ez többnyire nem, vagy nem az elvárt szintnek megfelelően valósul meg, a vásárló ekkor elégedetlen, vagy szidja a márkát, vagy ha ezzel segget csinálna a szájából, csak magában zsörtölődik.
Nem jártam utána minden gyártó támogatói stratégiájának, csupán egy szösszenetet osztanék meg veletek, ami a minap történt meg velem. Apósom megkért, hogy segítsek a Nokia 6700c telefonján frissíteni a térképet. A folyamat nem várt nehézségekbe ütközött, annak ellenére, hogy a gyártó kiterjedt (magyar) üzlet és szervízhálózattal és a telefon otthoni kezelésére messzemenőkig képes szoftverrel (ovi suite) is rendelkezik. Apósom felhívta a Nokia ügyfélszolgálatát, ahol tájékoztatták, a problémát vagy a szolgáltató segítségével, vagy az ovi suite-tal tudja megoldani. A szolgáltatónál tájékoztatták, hogy a térképek kiadása a Nokia feladata, így maradt a gyári szoftver, mely szerint minden a legnagyobb rendben.
Egy kis utánajárást követően megtudtuk, az sem mindegy, melyik verziójú ovi suite-tal próbálkozunk, sőt, arra is fény derül, a gyártó a 13.10 verziószámú szoftvert csak a T-s készülékekre adta ki, a többi 6700c (többek között a bátyámé is) valamiért nem kapta meg ezt a frissítést, és az ezzel járó ingyenes hangos navigációt sem.
Mivel az említett készülék T-s, a legfisebb szoftverrel, és a legújabb ovi suite-tal megpróbáltuk a téképeket letörölni, és újra feltenni, hátha sikerült rácsalogatni a 2 éve megépült bekötő utakat..