Hirdetés

Honda Accord 7 Gen (2003-2008) 2.0 Olajcsere

Úgy gondolom nem egy nehéz művelet, és egy pár képes útmutatóval bárki elvégezheti otthon, havernál, árok fölé járva, vagy más egyéb módon. Természetesen a munkavégzésre vonatkozó biztonsági előírásokat betartva!
Felhívom továbbá a figyelmét mindenkinek, hogy én nem autószerelő vagyok, csak hobbi szinten bütykölöm a vasat, és az olajcserét is a tizenkilenc éves unokatesóm tanította meg nekem, kb 1 év szakmai gyakorlattal. Szóval a profizmustól messze áll az itt leírt meló.

Csak akarni kell

A munka elvégzését a legkényelmesebben egy szerelőaknában, vagy autóemelő alatt tudjuk véghez vinni. A legtöbb autóban hasonlóan néz ki a művelet, szóval más márkatípus tulajdonosai is meríthetnek a metódus leírásából.
Előnyként hoznám fel a szerelési díj megspórolását, az autónkkal kialakított bensőséges kapcsolat erősítését, és azt, hogyha a boltban nem vágnak át, akkor legalább biztosak lehetünk abban, hogy mi került az autónkba.

Amire szükségünk lesz:

Olaj

Leeresztő csavar alátét

Olajszűrő

Üres flakon plusz egy betöltő tölcsér

Kesztyű

Nyomatékkulcs, krova kulcs 17-es fejjel, krova csavarhúzó 10-es fejjel, olajszűrő leszedő (helyettesíthető erős karral, és csiszolópapírral), szerelő lámpa

Féktisztító spray

Csont a kutyának, hogy lenyugodjon a munka idejére

Mielőtt neki esünk, mint borjú az anyjának, érdemes bemelegíteni az autó motorját. Vigyük el a csajunkat (hiánya esetén anyánkat) melóba, vagy csak simán ugorjunk be a szomszédos 40 km-re eső városba meginni a reggeli kávénkat / esti kakaónkat, majd menjünk a szerelés helyszínére, hogy ne csesszük el a még megmaradt napi pihenőidőnket még jobban. Ha odaértünk, hagyjuk hűlni a motort, mert ha ráfolyik a kezünkre a többmillió fokos olaj, tőből égeti le derékig az egész testünket. Ellenőrizzük a jelenlegi olaj szintjét, olaj színét, hogy minden rendben van-e? Természetesen ezt jobb, ha a csere intervallum alatt többször is megnézzük, de én ilyenkor is rápislantok. Egyfajta spirituális búcsúként szánom a régi olajnak, ami eddig szolgálta a motoromat...eztán meg apa Stihl-jét fogja.

Olajszint ellenőrzés

A kontroll után le is csavarhatjuk a 710-es alkatrészt, hogy a későbbi leeresztésnél kellő levegőt kapjon felülről a blokk.

A 710-es

Ettől fogva nem árt igyekezni, mert a blokk nyitva van, kitéve mindenféle szennyeződésnek, és annak, hogy valami belemásszon. Nem örülnénk neki, ha egy vízisikló kenné a fogaskerekeinket az olajcsere utáni első indításnál, ugye?
Nincs más hátra, mint hogy lemásszunk az aknába, és magunkkal vigyük a fentiekben sorolt szerszámokat, kellékeket, de legalábbis a kezünk ügyébe készítsünk mindent.

A hetedik generációs Accordnál van egy kis szerelő ajtó, amit el kell távolítani ahhoz, hogy hozzáférjünk az olajteknőhöz, és a leeresztő csavarhoz. Itt lesz szükségünk a tízes krova csavarhúzóra, de megteszi bámilyen tíz mm-es lazító szerszám. Letekerhetjük foggal is, de arról küldjön nekem fotót az illető, és azonnal törlöm ezt a blogbejegyzést, továbbá lemondok. Óvatosan tekerjük, mert valószínű jönni fog vele egy alátét is, és ha azt elveszítjük, mehetünk át fater műhelyébe, és kotorászhatunk a kuplerájban egy fél órát, mire eredményre jutunk.

Szerelő ajtó

Olajteknő, leeresztő csavar

Ha ez megvan, helyezzük a korábban említett üres flakont, és a tölcsért olyan pozícióba, hogy amint kitekerjük a leeresztő csavart, fel tudja fogni a kiömlő olajat.

FIGYELEM!

Lényeges, hogy az Accord motorjában 4,2 liter olaj volt/van, tehát egy négy literes kannába nem tudjuk mindet leereszteni, szét fog folyni mindenfelé, ami nem szép látvány. Ügyeljünk rá, mert így is mellé fog menni valamennyi, aminek a kártékony hatását minimalizálhatjuk pár felesleges karton papír, vagy rongy leterítésével a teknő alá.
Miután rögzítettük az elhasznált olajat felfogó tölcsért, és tárolóedényt, leeresztőedényt, fogjuk a 17 -es krovát, és lazítsunk a leeresztő csavaron! Óvatosan el tudunk jutni addig a pontig, ahol még van lehetőségünk korrigálni az edény helyzetét, egy esetleges korábbi hibás pozícionálás esetén. Csavarjuk ki teljesen a csavart, és eresszük ki a motorban levő elhasznált olajat!

Csordogáló olaj

Ha a nagyja már szemmel láthatóan eltávozott, célba vehetjük az olajszűrőt, amit jellemzően elég trágya helyre raktak. Magyarul, nehéz hozzáférni. A jobb oldali kerék felé tekingetve keressük!
Korábbi listámban felsorolt krova plusz olajszűrő leszedő szerszámunkat használva lazítsunk a szűrőn! Kell egy kis idő, mire rájön az ember a használatára. Továbbá adnék egy tippet is: rövid szárú krovára szereljük fel a leszedő fejet, azzal könnyebben tudunk viháncolni, mint egy hosszú karúval.

Leszedő szerszám, használat módja

Az eltávolítása már simán menni fog kézzel, de hogy a benne maradt olaj, illetve ami a blokkban azon a helyen maradt, és mind kifolyik a francba, az garantált.

Olajszűrő csonk

A kenőanyag ennyi idő alatt már jellemzően kifolyt a motorunkból, szóval jöhet az összeszerelés.
Fogjuk az új olajszűrőnket, és a gumi peremét finoman kenjük be a régi olajból merítve!

Új vs. régi szűrő

Olajos ujjvég

De akár pároztathatjuk is a leharcolt példánnyal, és egy szájrapuszi után csavarhatjuk is a helyére.

Szex

Ez azért fontos, hogy az a gumi tömítés szépen igazodjon az elhelyezés során, és az alkatrész ne ugorjon le a felhelyezés után megtett csereintervallum alatt.

Velem megesett, a korábbi autómnál, hogy egy utángyártott szűrőnél, a dobozából való kibontása után kipottyant ez a gumi. Visszanyomkodtam, hogy jóvanazúgy', és 100 km után levágta a szűrőt a csonkról egy hangos puffanás kíséretében. Olajnyomás jelző lámpa felvillant, mondom "mi a rák!?" De szerencsére pont ott gurultam egy benzinkút kihajtója mellet, szóval motor le, és üresben arrébb frédibéniztem.

Na, ha ez megvan, tekerjük a helyére!

FONTOS!

Ne használjuk a korábban kezünkben levő szűrő lazító célszerszámot, mert az, ahogy a neve is mutatja, csak leszedésre jó.
Ugyanis az a cejg ráfog a szűrőre, belehasít az oldalába, és griffmadár karmaiként kapaszkodik szegény filterünk húsába, míg nem enged a menet, ezzel tönkretéve az alkatrész burkolatát.

Egyébként vannak specifikusabb, olajszűrő szerszámok, azokkal lehet szorítani is.

Olajszűrő lazító/szorító fej

Én kézzel rátépem, maximum csiszolópapírral megfogva tépem rá, és kész is.

Új olajszűrő a helyén

Sajnos nem találtam pontos Nm megadást, ezért csinálom így. Véleményem szerint abban a csonkban egy ilyen mozdulattal nem lehet kárt tenni.

Kővetkező lépésként tegyük vissza az olajteknő csavarját az új alátéttel!

Leeresztő csavar és új alátét

Ezt, a szervizkönyv leírása alapján húzzuk meg 44 Nm-rel!

Belőve 44 Nm-re

Aki kevésnek érzi, húzzon még rajta! Ha be van állítva 44 Nm-re, úgy sem fog tudni.

Nyomikulcs munkában

Ezzel a mozdulattal az alátét roncsolódik, tehát valószínű többet bír mint 44 Nm, és ezért is kell mindig új belőle. Visszalazítani nem ér, különben kaparhatjuk az olajunkat a földről a csavarral együtt, meg kukázhatjuk a motort.

Ha mindezzel rendben vagyunk, tölthetjük az olajat a blokkba.

Lassan megtelnek a kapillárisok vérrel

4.2 liter. Én ennyit szoktam, ennyit is ír a gépkönyv.

Útmutató

710-est visszatekerjük, és röffentünk egyet a slusszkulccsal. Az olajnyomás visszajelző lámpának ki kell aludnia. Ha nem, akkor gáz van. A könyvvel ellentétben ez kb fél másodperc, nem öt. Persze biztosan függ a nedű sűrűségétől is, meg hogy hány fokban csináljuk.

Műszerfal

Kicsit járatjuk a motort, majd leállítjuk. Amíg feltakarítjuk a disznóólat, amit műveltünk magunk körül, ülepszik az olaj, és nézhetünk is ezek után egy nívót. Nem kell megijedni, nem lesz a felső pontnál, mert a fogaskerekek kimázolták belülről az autó szívét az indításnál, ami csak pár óra múlva lesz alapállapotban vagyis mérhető pozícióban.
Ha van még kedvünk, meg egy kis féktisztító spray-nk, az autó alá mászva letakaríthatjuk az autó alvázán szétfolyt olajat, hogy elkerüljünk egy későbbi "hát ez meg hol a faszomba' engedi az olajat?!" felkiáltást, egy ritmikus szívizomgörcs kíséretében. A féktisztítónak nagyon jó zsír, és szemgolyó oldó hatása van. Óvatosan prickeljünk' vele!

Féktisztítú spray

Ha pikobelló minden, zárhatjuk a kis szerelőnyílásunkat is.

Ajtó a helyén

Célszerű a műveletet a nyugalmi fázisunk (nyolc óra alvás) előtt csinálni, és a következő indítás, utazás előtt szemügyre venni a szintet. Sőt, én rendszerint még a csavarra is rátépek, ő...akarom mondani, ránézek, de még pár km után is.
Az olajszintet meg már a fent említett módon, csereintervallumok között is érdemes többször ellenőrizni. Nagyjából ennyi. Motorháztető lezár, mehetünk mesét nézni.

Kedves fórumtársaktól kapott ajánlásokat alább tüntetném fel.

-egy ilyen olajcsere alkalmával érdemes az ajtónyílások zsanérjait valamilyen szilikon alapú olaj spray-vel befújni, esetleg máshonnan beszerezhető, erre a célra használható kenőanyaggal kezelni.
-vannak típusok, ahol a konstrukció megengedi az olajszűrő előtöltését. Nálam egy kicsit nehézkes lenne, mert szinte vízszintesen áll a szűrő, és amíg feltekerném, kifolyna a betöltött olaj.

Köszönet a tippekért.

FIGYELEM! A művelet során mindig tartsuk be a megfelelő biztonsági előírásokat, rögzítsük az autót, és csak saját felelősségünkre szereljük járművünket, magunk, és mások testi épségének kockáztatása nélkül!

Az elhasznált motorolajat MOL benzinkutakon tudjuk leadni, ezzel hozzájárulva a környezetre kevésbbé káros megsemmisítéséhez.

Természetesen nem mondom, hogy ez az Accord olajcseréjének legsterilebb módja, ezért a bejegyzés alatt vagy akár privátban is szívesen fogadom az ötleteket, egyéb, jobb megoldásokra, melyeket szükség szerint elhelyezek a leírásomban.

Még van hozzászólás! Tovább