2019. augusztus 17., szombat

Gyorskeresés

Warhammer 40K Inquisitor: Martyr Bemutató

Írta: | Kulcsszavak: warhammer . 40000 . 40k . Inquisitor . Martyr . neocore . games . arpg

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözöllek titeket. Ezt az írást már régóta terveztem összehozni, egy videó formájában beszéltem már a játékról hónapokkal ezelőtt, de az igazság az, hogy az a videó nem lett túl jó és mellette megfeledkeztem billentyűzetet ragadni és olvasható, érthető formába önteni a gondolataimat. Magam részéről konzolon, azok közül is PS4 Pro-n űzöm ezt a játékot megjelenés óta, ami többszöri csúszás után 2018. 08. 23.-án volt esedékes lassan 1 éve. Jelenleg még a nagy 2.0-nak nevezett frissítés előtt vagyunk, ha ősszel megkapjuk a javítást akkor természetesen időtől függően de majd leírom ebbe az írásba mi változott.

A hazai fejlesztőbrigád Neocore Games, a The Incredible Adventures of Van Helsing-ről lehet sokaknak ismerős. Nem véletlen tehát, hogy a nagy népszerűségnek örvendő Warhammer 40k világában játszódó ARPG is az ő kezeik között kötött ki hiszen van tapasztalatuk már ebben a műfajban és ez a franchise még nem próbálta ki magát benne pedig sokan, köztük velem is, nagyon vártunk már valami hasonlóra. A srácok elég kicsi stúdiónak számítanak és ez sajnos a végeredményen is meglátszik mivel kicsit túlvállalták magukat kezdve azzal, hogy egyszerre akarták minden nagyobb platformon megjelentetni a játékot ami végül nem is sikerült, de a többire később.


A töltőképernyők is látványos grafikákat kaptak

A játék legerősebb pontja maga a történet, állítom ARPG talán nem kapott ennyire tartalmas és kidolgozott történetet. Csavaros, érdekes és helyenként döntések elé is állít minket amiknek a további eseményekre ha nem is világot rengetően de van ráhatása. A sztorit remekül támogatják a grafikusok is, nekem kifejezetten tetszik a grafikai megvalósítás a gótikus W40K-ra jellemző megoldásokkal, sajnos konzolon lehet kicsit vissza van ilyen téren fogva, sokan lehet túlságosan fakónak vagy sötétnek találhatják és ezért nem biztos, hogy elsőre feltűnik a pályák változatossága. Pedig kapunk itt nagyobb nyílt havas-jeges pályákat, ugyanilyen alapterületi elrendezéssel romos csatatérré változott városokat, mocsaras alagútrendszerű vagy éppen egy űrbázis fedélzetén folyosókra tagolt térképeket. Első végigjátszásom során már nem emlékszem pontosan de olyan 20 óra körül lehetett a történet végére jutni.


A történet és a fejezetei bal oldalt

A fejezetek több küldetést is tartalmaznak, tehát nem a képen látott számban kell majd nekiugranunk az ellenségnek. A gyalulj le mindenkit feladaton felül azért lesz más dolgunk is, van ahol meg kell tisztítani teljesen az adott pályát, de van ahol csak X számú ellenséget kell levadászni (jellemzően valami nagy dögöt), meg kell menteni valaki(ke)t, feltartani a hullámokban támadó ellenséget vagy épp egy hatalmas gépezettel letarolni ami az utunkba kerül és van amikor ez időre is megy, de ez szerencsére ritka. A sztori küldetéseken kívül rengeteg mellék küldetés is van. Jelenleg a sztorit csak egyedül tudjuk játszani, a mellék küldetéseket tudjuk akár coop-ban is csinálni.


Egy kimentős mellékküldetés például

Kasztok tekintetében 3 lehetőséget kapunk, ezek merőben eltérnek egymástól és további 3-3-3 specializálódást rejtenek magukban amik inkább csak a játék kezdetekor az alapfelszerelésre van ráhatással. Választhatunk Pszi (ez a varázshasználó kasztnak felel meg), Védelmező (ő a tipikus tank) és az Orgyilkos (ő a csaj a csapatban, de viccet félretéve a neve egyértelmű milyen szerepkörben pompázik) közül. Kezdések én Védelmezőt választottam, azon belül is Nehéztüzér-t de hamar áttértem inkább az Offenzív játékstílusra kétkezes közelharci fegyverekkel mert sajnos mai napig nem az igazi az egyensúly a lőfegyverek és a közelharci fegyverek között és ezzel a kaszttal ha oda akarsz csapni akkor szinte muszáj átmenni közelharcra legyen az kétkezes fegyver vagy pajzs és egykezes kombó.


A 3 kaszt

Karaktereink nagyon sok lehetőséget kapnak a fejlődésre és, hogy saját szájízünkre formálhassuk őket képességek és harcmodor tekintetében. Ahogy fejlődünk, úgy válnak használhatóvá újabb fegyvertípusok, tulajdonságok és hőstettek teljesítése után további képességek. Negatívum, hogy nagyon sok a lehetőség és a játék nem nagyon tartalmaz semmiféle tutorialt ami segítene a kezdő játékosnak eligazodni ebben az útvesztőben, viszont van lehetőség a képességpontokat újra elosztani később ha valamit úgy éreznénk eltoltunk.


Karakterlap

Képességfa, többi kasztnál 1-2 képesség más

Játékmenet tekintetében egyelőre inkább taktikai jellegű a megvalósítás, felszerelésünket menet közben nem változtathatjuk, ha valamin módosítani akarunk akkor azt csak az űrhajónk hídján tudjuk megtenni. Mondjuk jelenleg nem bánik túl bőkezűen a játék a harc közben összeszedhető felszerelésekkel és azok nagyobb része is haszontalan, vagyis inkább csak pénz és nyersanyag forrásnak jók, ezen lenne mit javítgatni még sokunk szerint. A vezérlő teremben találjuk a hajó kapitányát aki amolyan piactérként üzemel, a Technopap-ot akinél felszerelést tudunk majd gyártani és módosítani például és még pár dolgot.


Technopap fejlesztési fa

Csillagtérképünk elég tartalmas, kezdetben 1 szektor volt elérhető, de azóta a további szezonok alatt megnyílt további kettő, amin belül további alszektorok és rendszerek találhatóak amiken belül több küldetést is el tudunk végezni. A küldetések között közvetlenül váltani/utazni nem tudunk, mindenképpen legalább a csillagtérképre vissza kell menjünk. Minden küldetés végén kapunk egy ládát ami véletlenszerű loot-ot tartalmaz, ilyen ládát többféle módon is szerezhetünk, ha klántagok vagyunk akkor vásárolhatunk a kapitánynál időközönként, elérhetünk hetente a teljesítményünk alapján bizonyos dícsőségszintet amiért ugyancsak kaphatunk ilyen jutalmat. A csillagtérképen utazgatva látványos képek tárulnak elénk, viszont borzalmasan darabos a féregjárat animáció mai napig, nem is értem.


Csillagtérkép

Rengeteg dolgot akartak a fejlesztők bele pakolni a játékba, volt rombolható környezet, fedezék rendszer amik megjelenéskor sajnos nem működtek megfelelően és ezért utólag volt amit kivettek patch-ekben és módosítottak rajta. A lőfegyveres harc is jó lehetne, de mint korábban írtam valahol el van csúszva az egyensúly és a felemásul működő fedezékrendszer miatt kifejezetten nem is érzem érdemlegesnek vele próbálkozni. Vihetünk két szett fegyvert amik között váltogathatunk, de olyankor a képességeknek újra kell töltődniük. A fegyverek amúgy szerintem elég változatosak, sok lehetőség van és az egykezes eszközöket variálhatjuk is, persze itt sem minden kombónak van értelme. A játék sebessége nagyon ingadozó, van amikor prímán fut, de van amikor teljesen érthetetlen módon beesik a képkocka még akkor is ha teljesítmény orientált módot választunk a beállításokban.


3 kártyalap a Nagy Arkánum tarotjai közül

Látványra hatalmas pirospont a grafikusoknak, imádom a részleteket és látszik, hogy nagyon gondosan álltak a munkához. Ugyanez igaz a zenékre, nagyon jól illik a kettő egymáshoz és prímán megalapozzák a W40k-s hangulatot. Több mint 100 órát töltöttem ezzel a játékkal eddig és kifejezetten megunni sem sikerült, a harc is amikor minden klappol nagyon élvezetes. A DLC-k/Season-ok is egész jól sikerültek, tartalmasak és bár bőségesen van mit javítani azért látszik, hogy dolgoznak vele és nem hagyták az első nehézségkor hátra az egészet. Ráadásul mivel hazai fejlesztőbrigád ezért van a játékban magyar felirat is, bár ez néha kicsit összecsapott hatást kelt az elgépelések miatt.

Összegzés: a játék atmoszférája, hangulata és játékmenete oda tudja szögezni az embert. Nagyon sok munka van benne ez látszik és nem dőltek hátra, folyamatosan dolgoznak rajta. Próbáltak új dolgokat tenni a műfajba, ez nem igazán jött össze de mint olyan sci-fi ARPG nincs a platformon meg úgy általában sem jut az eszembe másik. Története szerintem kifejezetten jó, tartalmas és ez a Drukhari és Khorne kiegészítésekre is igaz. Technikailag sok sebből vérzik és ha ezt nem tudja az ember félre tenni akkor neki nem feltétlenül tudom nyugodt szívvel ajánlani. A sztori után grindelőssé tud válni és bár többféle küldetés van, egy idő után azok is unalomba fulladhatnak.

Ha pontoznom kellene: 7/10 - 72/100


Bye-Bye

A játékot Playstation 4 Pro konzolon, digitális formában vásárolt Imperium Edition-nel játszottam.

Hozzászólások

(#1) ProEvoFan


ProEvoFan
(veterán)

Fasza bemutató lett. :R
Engem is elvarázsolt a játék, pedig mindent megtettek a készítők, hogy megutáljam.PS4en sokszor nem adta be időben a trófeákat, random fagyások, kék képernyős hibaüzenetek cseszték fel az agyamat...de nem sikerült nekik.Ki is platináztam, szóval ez az a játék, aminek ha elkap a hangulata, - ezáltal félretudod tenni a cikkben említett technika problémákat - akkor játszatja magát.
A "nagy" patchet és a kiegészítőt várom.A kieg konkrétan első napos vétel lesz, ha nem adják teljes árban (17-21k), tehát annyi lesz, mint PCn (25 euró ~ 7,5-8k)

PSN ID: ProEvoFan_hun

(#2) Xaels válasza ProEvoFan (#1) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

A Prophecy-t én is várom, meg a patch-et is. Ott árválkodik a 4. szintű Pszi-m, de már nem akarom a javítás előtt felhúzni meg jön is játék ami el fogja venni az időm. A hangulatot meg a játékmenetet jól eltalálták csak kellenne pár jó programozó még akik rendbe kapják és optimalizálnak.

[ Szerkesztve ]

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) ldave


ldave
(nagyúr)
LOGOUT blog

Párszor már majdnem megvettem, de most már úgy vagyok vele, hogy megvárom a nagy update-t és csak utána majd.

A Slime draws near! Command?

(#4) Xaels válasza ldave (#3) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

Pontos dátum még nincs őszre tervezik utána nem sokkal jön a Prophecy standalone kiegészítő is ami új sztorit és kasztot is tartalmaz majd.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#5) Coradiel


Coradiel
(csendes tag)

Én PC-n játszom vele, itt már kijött a kieg és a nagy patch is.
A patch sokat gyorsított a játékmeneten, de a kampányok kevesebb sors pontot adnak. Eddig 50-100-200 sors pontot ért egy teljesen befejezett kampány, most 10-et. A sebzéserősítő bónuszt már csak sors pont és credit ellenében lehet megvenni, szóval ha tudtok és van pénzetek akkor még most érdemes betárazni. A míves fegyverek eladásából nem jön többé sors pont.
Csak azért mondom ezeket mert én a DLC-ket sors pontból vettem eddig és ez a változtatás így kicsit fájt nekem.
Az új kaszt hasznos lesz azoknak akik szeretnek segítőket idézni, viszont a kezdésnek megkapott egységek harmatgyengék, mind sebzésben, mind életerőben.
A korábbi kasztok számára folytatódik a Martyr története, ha már végig jutottál rajta akkor egyből folytathatod.
Az új kaszt viszont egy teljesen más irányból kapcsolódik be ugyanezen a ponton.
Ha valami érdekel akkor igyekszem válaszolni nektek.

Üdv! Coradiel

(#6) Xaels válasza Coradiel (#5) üzenetére


Xaels
(félisten)
LOGOUT blog

[link] van topikja már, követjük azt is. Köszönjük az információkat.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.