Hirdetés

Miért tart egy gépjárműadó fizetés több mint 30 percig...?

Hirdetés

Jött ugye első félévben ez a pdf. Akkor működött, elég volt rákattintani a linkre, és egyszerűen beifezettem az első félévet. Most meg akármelyik linkre kattintok, azt írja: Fizetési kötelezettségét már teljesítette, további teendője nincs. Csak sajnos ez nem igaz, mert a 2.félév nincs kifizetve.
Végignéztem a "A gépjárműadó befizetését támogató link használata"-át. Pont csak az nincs ott ami kéne, webes felület ahol ezt a sz@rt be lehet fizetni.
Mi van még? nav app... telepítettem. Eleve hülyén írja, 1 félév esedékes... NEM b+, az ki van fizetve. Jó, ki lehet választani a 2. félévet. ok. simple... nem enged be, számlázási adatokat kér. Jó, akkor próba újra, akkor meg már nem lehet kijelölni a 2. félévet, mert az app szerint folyamatban van a fizetés. Közben jött egy email, hogy sikertelen... majd még 2.
Komolyan mondom, csekket fogok kérni... Miért nem lehet egy nomális webes felületen befizetni?
szerk.: mire ezt a szösszenetet megírtam, úgy látszik letelt az idő, és újra ki tudtam jelölni a 2. félévet. Megadtam neki a kártya adatokat, és vééégre sikerült kifizetni. Hurrá, ennek is örülhetek, hogy befizettem. Így most az első részletre azt írja, esedékessé vált, a másoodikra meg befizetve. Még jó, hogy az elsőről küldtek elismervényt és el is mentettem 3 helyre.

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Donki Hóte #8 üzenetére

    Pedig nem olyan bonyolult: a haverok altal fejlesztett webapp szar, pedig amennyit kiszamlaztak erte, annyibol lehetne jo is.

  • Zirowe

    nagyúr

    válasz Zirowe #6 üzenetére

    Jött válasz a navtól, ami mind szép és jó, csak az android app utoljára júliusban frissült és az van fent nekem:
    Tisztelt Ügyfelünk!

    Hivatalunkhoz érkezett megkeresésére az alábbi általános tájékoztatást adjuk.

    A NAV Mobil applikáció frissített változata lehetőséget biztosít a gépjárműadó második, szeptember 15-én esedékes részletének befizetésére függetlenül attól, hogy az adóhatóság a magánszemély adószámláján a gépjárműadó adónemen tartozást, vagy túlfizetést tart nyilván.

    A befizetés indítása előtt, javasoljuk, hogy ellenőrizze az adószámla tartalmát, amelyet a https://ugyfelportal.nav.gov.hu címen az „Adószámla” menüpontban tekinthet meg. Az adószámla csempe tartalmazza az adószámla egyenlegét, amelynek részletezését a „Bővebb információ” gombra kattintva kérheti le. A paraméterek megadásánál az „Adószámla típusánál” a tételeset kell választani, majd a „Lekérdezés indítása” gombra elkészülő adószámla kivonaton tekintheti meg adónemenként az egyenleget.

    Amennyiben az adószámla megtekintését követően is szeretne befizetést teljesíteni, de azt az applikációban nem tudja teljesíteni, akkor lehetősége bankkártyás befizetést teljesíteni az ONYA felületen is.

    Az ONYA (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás) https://onya.nav.gov.hu portálon keresztül az alábbi módokon érheti el az ELEKTRONIKUS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁST, illetve a VPOS fizetést.

    Az ONYA (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás) honlapon a „Fizetés” gombra klikkelve van lehetősége az adózónak az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás indítására.

    Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás – Megbízási csomagok felületen az „Új csomag összeállítás” gombra klikkelve van lehetősége az adózónak, hogy létrehozzon egy új megbízási csomagot.

    VPOS megbízási csomag összeállításához először az „Új csomag összeállítása” gombra kattintva a fizetéssel kapcsolatos, a teljes csomagra jellemző alapadatok ún. „Csomagadatok” (pl.: csomag elnevezése, fizetési mód, adózó kiválasztása,) megadása szükséges. VPOS fizetés indításához az „OTP bank” és a „Bankkártyás (VPOS)” fizetési mód beállítása szükséges.

    Adózóként kizárólag saját adóazonosító jel, illetve az ahhoz kapcsolódó adószám választható ki, amelyre vonatkozóan a természetes személy rendelkezik VPOS fizetési jogosultsággal.
    A fizetési határidő automatikusan az aktuális dátumot követő nappal töltődik ki, felülírására nincs lehetőség.

    A kötelezőként megjelölt csomag adatok megadását követően kerülhet sor a tétel adatok (tétel összeg, ügyleírás, adónemkód – adónem) rögzítésére.
    A fizetés összegek megadására úgy van lehetőség, hogy a csomagban lévő tétel összeg(ek) összesen adata minimum 10 Ft, maximum 10 Millió Ft lehet (ettől eltérő összegre VPOS tranzakció nem indítható).

    A csomag- és tételadatok teljes körű megadását követően a csomag mentésére és/vagy fizetés indítására van lehetőség.
    „Mentés” esetén a rögzített adatok eltárolódnak, azok később módosíthatóak (szerkeszthetően), illetve belőlük fizetés indítható. Sikeres mentés esetén a program a „Szerkesztés folytatása”, a „Vissza a megbízási csomagokhoz” és a „Fizetés” lehetőségeket ajánlja fel.
    „Fizetés” esetén a bankkártyás fizetési folyamat elindul, annak lebonyolítására a fizetés indítását követően 8 perc áll rendelkezésre. Az időkorlát túllépése esetén a Bank a fizetésre indított tranzakciót elutasítja. A „Fizetés” indításával egyidejűleg a csomag (fizetési tranzakció) adatait a program az EFER közvetítésével automatikusan továbbítja a VPOS befizetések lebonyolítására szerződött pénzforgalmi szolgáltató (OTP Bank Nyrt., továbbiakban: Bank) részére, amely válaszul visszaadja a tranzakciós azonosítót (pénzügyi ügyazonosító) és az átirányítási URL-t.

    A „Fizetés” indításával a program a befizetést indító adózót átirányítja a Bank fizetési oldalára, ahol az adózó megadhatja a terhelendő bankkártya adatait (kártyatípus, kártyán szereplő név, kártyaszám, lejárat, kártyát kibocsátó bank neve, érvényességi kód) és a tranzakciót jóváhagyhatja. A fizetés során az ismert logókat (MasterCard, Maestro, VISA, Electron, American Express) viselő összes bankkártya termék elfogadott, függetlenül attól, hogy melyik kibocsátótól származik.

    A közlemény rovatban a fizetésre kötelezett magánszemély adóazonosító jelét kell feltüntetni.

    Az adószámla egyenlegére vonatkozó részletes tájékoztatást a NAV illetékes adó- és vámigazgatóságától kérhet e-Papír szolgáltatáson keresztül (https://epapir.gov.hu), postai úton levélben, illetve személyesen (meghatalmazott útján) az ügyfélszolgálaton.

    Lehetősége van továbbá ügyfélazonosító szám (PIN kód) birtokában a 1819-es telefonszám 2. menüpontjában tájékoztatás kérésére.

  • Donki Hóte

    veterán

    Nem értem a problémát.

    Ott a számlaszám, hogy mire kell utalni, utald rá a kért összeget, az utalásnál a megjegyzés rovatba írd be az azonosítóidat.

    Évekkel korábban elmentettem a NAV gépjárműadó beszedési számlát a partner adatbázisba az internet bankomban, 1 perc az utalás teljesítése (évente egyszer utalok, kifizetem márciusban a teljes összeget, akinek autója van, azt nem vágja a földhöz az, hogy márciusban 15-20 eFt-al többet utal).

  • ZS3NI

    őstag

    Ezt én is beszívtam. :D iOS NAV appon sikerült végül harmadszori próbálkozásra. Androiddal nem ment, folyton befagyott..

  • Zirowe

    nagyúr

    Ugyanígy jártam, tegnap írtam nekik levelet, hogy súgják már meg a megoldást.
    App-ban túlfizetés és az elsőre írja, hogy esedékes, de kijelölve nem enged fizetni.
    A korábban küldött levél meg használhatatlan és a második részletre nincs link.
    Teljes káosz.

  • flymi

    addikt

    Az első félévest elutaltam, de ugye a bejelentkezésekkel, kódokkal együtt is negyed óra lehetett kábé.
    A második félévest meg befizettem csekken, ma. Postán, sorban állás nélkül (kivételesen jókor mentem).
    Tök jó dolog (lenne) ez az oldjunk meg mindent appról meg digitálisan, HA működik. De inkább nem.

    Lehet régimódi vagyok, de én megvagyok a sárgacsekkel, a postáskisasszonytól legalább nem veszem el a kenyeret.
    Tecsóban is szépen beállok a keziccsókolomjónapotkívánok kasszához (ha épp van). Nem az önkiszolgálóshoz, mert én nem ott dolgozom.
    Benzinkúton se azért hagyom a komának, hogy telecsöpögtesse a kocsit, mert félek a fegyverektől vagy nem tudom kezelni, hanem azért, mert többek között ő ezért van ott, ez a munkája. Ha nincs ott, akkor természetesen én emelem le a pisztolyt.
    Szerintem.

  • Ebbe én is belefutottam. Miért nem lehet egy nomális webes felületen befizetni? - A NAV-mobil appban be lehet, végül azt választottam, persze azzal is volt némi kínlódás (pl. miért is lenne az ügyfélkapunak mobilra optimalizált bejelentkezési felülete). Mondjuk csak ezért van fenn a telefonomon...

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz kraftxld #2 üzenetére

    A német megoldás a faék egyszerűségű.
    Évente egyszer beszedik az adót, a tulajdonos folyószámlájáról. Nincs mit elfelejteni.
    Elegendő be- és kijelenti a járművet.

  • kraftxld

    félisten

    Milyen jó lenne, hogy faék egyszerű felület, bekéri a rendszámot, kiírja, hogy esedékes-e befizetni, ha igen, simán kártyával megcsinálod :)

  • deske76

    csendes tag

    Üdv!

    Milyen furcsa, a napokban én is belefutottam ebbe a gondba. Nálam is esedékes volt a 2. részlet...
    Mondom, nosza, akkor befizetem... Ésssss..... Ugyan ezekbe futottam bele én is..
    Kerestem alternatívát, de nem leltem, néztem a tárhelyemet, hogy mit lehetne és hogy???

    Gondoltam egyet és felmentem az ügyfélkapumra... ott a keresőben elnavigált a gépjárműadó menüpontba, melyet átolvasva, ajánlotta a NAV-app applikációt.

    Okés, letöltöm, megcsinálom ami kér, nálam is az első félév esedékes.... Mondom, ezt hülye, hisz be van fizetve, ott a NAV levél a tárhelyemen, hogy fizetve...
    Rákatt a 2. félévre, átirányít a Simple appbe... Mondom, ez szuper, máris fizetem.... Rákatt a fizetés alklamazásban (mert regisztrált vagyok), de hibát dobott fel és itt megállt a tudománya... :W
    MI a f@sz van , mondom, ezt miért csinálja... aztán pity a telón, email és sms, hogy a tárhelyemre érkezett a sikertelen ügy,
    appban is folyamatgban... mondtgam, rendicsek.. appból kijelentkezés és vissza.. Láááám , ismét mehet a menet... újra, de mos a normál fizetést választom... beírok minden adatot, amit kér és így már engedi...

    Na ez is letudva, mondtam magamnak...

    Azért dühítő, hogy másként nem lehet megoldani, mégis mit csinál az aki nem nagyon ért ezen fizetések megoldásában, az esetleg ballagjon be egy ügyfélkapuba.... érthetetlen, hogy az ügyfélkapú rendzserben sem lehet elintézni,m csak írja, hogy hol, hogyan tudod elintézni..

    Az is fura, hogy a NAV miért nem küldte egy hónappal előtte a tárhelyre az értesítést, hogy befizetésre váró adóm van, amibenm ott lenne a link (pont úgy, mint az elsőben)

    Ui: Amúgy az sms-ben való csekk kérés is megy, és azt pár napon belül küldik is...

    A lényeg, hogy leróttam amit kell, hagyjanak békébe! :C :))

Még van hozzászólás! Tovább