Zoli barátom is vágyik egy jó Schwalbira, mióta ment az enyémmel. Számba vettük a pénzügyi korlátokat és a lehetőségeket, és arra jutottunk, hogy megengedhet magának egy hasonló luxuscikket. Neki is fogtunk, hogy találjunk egy használható motort, amire rá lehet ülni, vagy ami egy jó alap jó áron a megbízható motor létrehozásához.
Képeket kaptunk, meg hangzatos ígéreteket. Felújítva, másik vásárlása miatt eladó. Fényezés rendben, a lebontott vázról is vannak képek a festést követően. A szétszedett blokkról is vannak képek. Talán még az is lehet, hogy motort kapunk a pénzünkért 120e jó magyar forintért.
Sajnos a Simson árakkal kicsit eltévedtek azok, akik meg szeretnének szabadulni a portékától. Előfordul, hogy munkát ölnek egy motorba, de azt elfelejtik, hogy a gyáritól eltérő állapot senki számára nem vonzó, továbbá, hogy egy őszinte, lepusztult motorból sokkal jobb dolgozni, mint egy tákolt, foltozgatott romba életet lehelni.
Hirdetés
Képet, nevet nem teszek közzé, nem vagyok ilyen csúnya, gonosz ember. A hirdetés után naivan elindultunk, és megtaláltuk az eladót.
A motor, gondolom mondanom sem kell, több sebből vérzett. A "felújított" blokkban semmi erő nem volt, a villany kritikán aluli minőségben készült el, a festés csúnya volt, de legalább a váz festése tartósnak és kicsit jobb minőségűnek tűnt. A kerekek az egyes körökben "cigánykróm" -ként elhíresült kályhaezüst neolux gagyi arany színű változatából kaptak. Rettenetes összkép volt, de nem volt tragikusan lepusztulva 120e Ft-ért.
A tökéletes eredményért létrehoztam egy rendszert, ami jó irányadó becslés lehet Schwalbe vásárlása esetén:
Induljunk ki abból, hogy 300'000 Ft-ért legyen egy teljesen felújított motorunk - ez az én esetemben is megvalósulhatott volna könnyű szerrel, ha egy kicsit hamarabb találom meg a megfelelő embereket és tudást. A jelen motorkerékpáron a következő munkálatokat kellett volna elvégezni a "tökéletesség" eléréséért:
Új csomagtartó - 8000 Ft
Új küllők - 7500 Ft
Apróbb alkatrészek horganyzása - 5-10000 Ft
Lengéscsillapítók felújítása (és egy görbe szárú cseréje) - 20000 Ft
Megbízhatóbb külső transzformátoros gyújtás átépítés - 10000 Ft
Blokkfelújítás
Munkadíj 20000 Ft
Főtengely (felújítás /csere) 8000/15000 Ft
Apróságok a blokkban attól függően, hogy kell-e a kuplunghoz nyúlni, és a hengerhez 10-30000 Ft
Karburátor - 7000 Ft (bing volt rajta, amit a gazdája nem tudott tisztességesen beállítani, ki tudja, ez is milyen problémákra utalhat)
Festés - 60-80000 Ft (sajnos, ennyiért vállalnak manapság, hát nem olcsó... Ebben a homokolás is benne foglaltatik)
Egyéb apróságok, bowdenek, külső alkatrészek (kormánytakaró lemez amit kifurkáltak okosan...) 10-25000Ft
Tehát a minimum - maximum összeg amit Zoltán elkölt, 165-232 ezer forint között mozognak. Ez persze úgy, hogy nincs utánajárás, és mindent, ami nem a motorblokk, Ő maga csinál. Látható, hogy így a motorért kért 120 ezer Ft már nem olyan jó biznisz, pláne, hogy jelenleg használhatatlan állapotnak örvend szegény.
A becslésem pesszimista - a saját példámból okulva - de még így is rádobnék egy 1,2-es szorzót a maximumra, hiszen a szekrényből kieső csontvázak bármikor meglephetnek. És ekkor még szó sem volt arról, hogy esetleg a sokat állt (de keveset futott) gumik nem az igaziak. Persze az eladó még egyéb alkatrészeket adott volna a motorhoz, ami még rendben is lenne, de a készülék jelen állapota annyira kilátástalan volt, hogy nem volt értelme ennyi pénzért belevágni a bizniszbe.
Csak azt sajnáljuk mindketten, hogy nincs a közelben még. Szebb, jobb, de legalább több. Mert az alaptézis az, hogy szart nem veszünk, és már legalább tudjuk, hogy mi pénz motort csinálni belőle.