Norton 360 Premium: 75GB Cloud PC Backup for 10 Devices 14.99€-ért? Igen!

A történet nem lesz a legrövidebb.

Az előzmények:
A Telekom oldalán láttam, hogy a Symantec-re nagy akció van: Norton Security Online - Telekom üzleti szolgáltatások
Aki ismer, tudja, hogy régen nagy nortonos voltam. Először úgy voltam vele, hogy jó, legyen egy 5 gépes licenc, két PC-re, egy iPadre, és két androidos Galaxy-ra.

A fő motiváló erő, hogy elegem volt már abból, hogy kb 2012 óta - ekkor kezdtem el leválni a Nortonról - mindig a Windows Defenderben a kivételeket kellett menedzselni, mert nem valami okos, és a Windows Firewall Control is azon a szinten van, mint 2006-ban kezelhetőségét tekintve.

Az első gond az volt, hogy a Telekomnál megint benyomták, hogy hosszabbítsam meg, újítsam meg az előfizetésemet, mert már nem korszerű ... szokásos kapitalista marketingtrükk... tökéletes nekem úgy ahogy van, ameddig le nem jár...

Hirdetés

Szóval ez így le is zárult.

Oké, vásároljunk máshonnan...

Az elsődleges email címemhez akartam beregisztrálni. Mert ez a logikus. Mivel 10 éve kb hogy leléptem, hát feltételeztem, hogy az email címem már nincs a rendszerben. Tévedtem, és ekkor úgy tűnt, hogy még jó is.

Oké, lépjünk be... Mivel anno úgy gondoltam, hogy már nem térek vissza - legalábbis ez lehetett az oka - , a jelszószéfemből törölhettem a Symantecet, mert nem volt már meg a bejegyzés. Nem gond, küld egyszeri kódot az email címemre. Remek, majd átírom gondoltam - egyébként átírni engedte! Csakhogy korábban is biztonsági paranoiás voltam, ezért 2FA hitelesítés aktív.

Ezzel nem is lenne gond... csakhogy nem Google Authenticatort, vagy emailt egy alternatív címre kér - bár utóbbit ilyen esetben nem szokás - hanem a 10 évvel korábbi mobilszámomat, ami már nincs is a tulajdonomban... Na innen kezdődött az igazi bonyodalom!

Este 10 fele járt az idő... még elalvás előtt felveszem a kapcsolatot chaten a Norton Supporttal. 0-24-ben elérhetőek, de csak angol nyelven lehetséges kommunikálni velük.

Elmondom az ügyfélszolgálatnak a bajomat. Mondják, hogy készséggel segítenek. Kérik a backup kódokat... mondom ... hát 10-11 éve léptem le, az már nincs. Feltesznek még pár kérdést. Például , hogy látják, nincs előfizetésem, miért ragaszkodom ehhez az email címhez? Mondom mert most akarok előfizetést vásárolni...

Oké, és ekkor közli velem, hogy sajnos így nem tudja visszaállítani, ha tudná akkor 4 kérdéssel korábban, rögtön az elején megtette volna :-) Regisztráljak újra, másik email címmel. Így kénytelen voltam regisztrálni a másodlagos email címemmel.

Semmi gond, mondom ha vásárolok a Norton 360 Premium: 75GB Cloud PC Backup for 10 Devices (15-Month Subscription) | StackSocial
Stack-től licencet nem lesz gond? Erre a fentebbi szöveget nyomja be... Erre írom, hogy nem akarok én Stackes kiherélt szoftvert vásárolni, csak kulcsot, és azt írom be a Nortontól közvetlenül letöltöttbe... Ja, az nem gond mondja...

De közben mondja, hogy 50€-ért tud nekem 104€ helyett hivatalos kulcsot... mondom, köszi, azt hiszem maradnék a 33$-nál, ha minden oké... ja minden oké mondja, csak haramdik féltől származó kulcsnál nincs terméktámogás stb... ehh..

Oké, 33.53$-t kicsengettem érte, aztán jött volna az aktiváció nemes pillanata:

Mivel folyamatos kapcsolatban voltunk, írta, hogy ő beaktiválja nekem... mondom ok, bár nem értettem miért... szóval küldjem el neki a kulcsot a chat ablakban. Természetesen megtaláltam az aktivációs oldalt, és akkor jött a meglepi... Na jó, ha már úgyis felajánlotta a segítséget, akkor itt az ideje beírnom a chat ablakba a kulcsot.

Beírom. Kis türelmet kér.

Aztán a kérdés: Melyik országban vagyok én? Melyik országban van a Webshop?

Mondom én Magyarországon, a Webshop meg nem tudom.

Sajnos mivel harmadik féltől vásároltam, ezért nem tudja aktiválni, de 14.99€-ért tudja konvertálni megfelelőre! Elfogadom?

Naja... 33,53$-om már levonódott, csak nem hagyom veszni. Az új Norton fiókomban megadtam a bankkártyám adatait, engedélyt kértek a levonásra, és kész is.

Az eredeti ajánlatuk 49.90€ volt. Most ugye 33.53$-nál és 14.99€-nál tartunk.

Reggel eszembe jutott, hogy rákérdezek a pontos helyzetre, hogy akkor most a StackSocial-os alappal mi a helyzet? Mégis a fiókhoz van kötve?

Másik ügyintéző volt, kis türelmet kért, végigolvasta az előző kommunikációt, majd közölte, hogy nem, a StackSocial-os egyáltalán nem lett aktiválva, így ott kérjek Refundot. Ez így történt.

Ez azt jelenti, hogy az 1 éves, 10 gépes licenc - eredetileg 15 hónap volt - 14.99 €-mba került, és közvetlenül a Symantectől!

Még van hozzászólás! Tovább