Hirdetés

3D: igényfelmérés

Low-poly modellezéssel meg UVW textúrázással kezdtem foglalkozni az elmúlt pár héten, és számomra érdekesnek tűnik a téma. lenne-e igény egy ezzel kapcsolatos tutorialra/leírásra?

update: igen, azt elfelejtettem leírni, hogy ez mit is takar. nos: a low-poly modellezésnek az lényege, hogy egy modellt minél kevesebb polygonból hozzunk létre, így erőforrásokat takarítsunk meg.
az UVW textúrázás pedig... gondolom mindenki látott már GTA3/Vice City/San Andreas skint (aki nem, annak katt ide), az pl UVW textúra. az egész testre egy darab textúra van ráhajtogatva, ebbe a fények, árnyékok is előre bele vannak égetve, ezzel is erőforrást takarítunk meg.
szinte az összes játékban használják ezeket a technikákat fix helyzetű és megvilágítású modellek készítésére, de sokszor "lényegesebb" dolgokat is így modelleznek.

Még van hozzászólás! Tovább