2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Mercis kalandok - Huszonharmadik rész

Írta: | Kulcsszavak: Mercis kalandok . Mercedes . Mercédesz . Merci . Mercedes Benz . autó . javítás . szerelés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Ezúttal egy szokvány javítás és alkatrészcsere csomaggal érkeztem az autót illetően, na meg némi fotóval.

Hát akkor csapjunk is bele az elmúlt időszak történéseibe.

Kezdődött ott a történet, hogy már régóta érett a két hátsó lengéscsillapító cserélye. Így megvásároltam őket, MaxxGear márkát és kb 25000 Forint volt. A szerelő kis izzadtság árán cserélte ki őket, ugyanis a feltehetőleg gyári, de nem saját gátlói úgy be voltak állva, hogy nem lehetett összenyomni őket. Ezért pattogott hát a kocsi az úton. Jó oké csere megvan, öröm és boldogság.

Na akkor nézzük azt a kardáncsapágyat! Ez is nagyon régóta esedékes dolog volt már, visított, búgott meg minden, pedig bő két éve cseréltük. Hát szétszedéskor láttam meg mi volt a problem, csak én hülye elfelejtettem hogy nem csapágy kell, hanem az egész kardánfelfüggesztés. Mert az ugyanis szét volt szakadva, a zsír kiment a csapágyból, ledarálta már teljesen.

Jó mondom akkor ez legyen következő alkalommal.

Akkor már kössük össze a kellemest a hasznossal, ugyanis a kormány sosem állt egyenesen (jelzem most sem teljesen), így hát foglaltam időpontot a kardánfelfüggesztés előttre egy órával egy futóműállításra is.
Persze mikor jön a baj, nyilván amikor dolog van, hát szétment a vezető ajtó kilincse belül, így lehúzott ablakkal kellett ajtótt nyitni kívülről.

Persze gondoltam én, hogy ezzel megúszom. ÁÁÁ aki ezt gondolta, az olvasson inkább estimesét. Ez annak túl rossz! Hát megyek a futóműveshez, a négy kerék össze vissza áll, plusz a 3 éves gumik cserések, ugyanis az AKH nál olyan frankón lett beállítva, hogy ledarálta a két első, a hátsók meg szimplán keresztbe áltak. Oké a futómű beállítva és mondta az öreg, hogy ne 2.0 vagy 2.2 re fújjam, hanem inkább 2.4 re a gumikat, ugyanis a modern abroncsok oldalfala már vékonyabb. Hát akir 40 éve ezt csinálja, tán ért hozzá. Persze kértem megerősítést más szerelő rokon és ismerőstől is és ők is ezt mondták. Én hülye eddig erre hogy nem gondoltam. Persze médium nem vagyok. Na így hát vehettem négy új gumit is az autóra. 195/65 R15 Lauffen 4 évszakosokat kapott. Valami 68000 Forint volt a négy új gumi, még egy évesek sincsenek DOT alapján. Így beállított futóművel új gumikkal, gátlókkal és kardánfelfüggesztéssel jelentősen halkult az autó és a vibráció benne.

Na szóval futómű beállítáva, kardánfelfüggesztés egy óra múlva cserélve, a kilincs megjavítva. ÁÁÁ mondom végre Keleti Kényelem - Nyugati Izgalom kipipálva!

Há hogyne, mondá az autó. Mostanában azt játsza, hogy pöccre beindul, aztán főleg D be rakva a váltót, amíg a motor teljesen üzemmeleg nem lesz annyira remeg, hogy a gépháztető is le akar esni a kocsiról. Ez és a hátsó fék cseréje lesz a következő menüpont a terítéken!

Összesítés:
Négy új gumi 68000 Ft.
Két új lengéscsillapító: 25000
Kardánfelfüggesztés: 8000
Futóműállítás: 14000
Gumicsere: 10000
Egyéb munkadíjak: 10000

További fejezetek:

Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész
Mercis kalandok - Huszonkettedik rész
Mercis kalandok - Huszonharmadik rész

Óda a Mercedeshez
Mercis kalandok - A könyv

Lalikirály

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az autójavítók és félre bütykölők magyar szövetsége ezzel a dallal köszöni meg a hozzájuk való jóságodat.

Limahl - Never Ending Story

Jó egészséget kívánunk a következő találkozásig!

Viszlát, hamarosan.
Sok szeretettel várunk!

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Lalikiraly válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hát nézd ez egy több élű fegyver, ha úgy nézzük. Az előző tulaj nemtörődöttségére nyilván nincs megoldás, illetve csak ez vagy bontó.
Perpill ha nagyon akarnám talán tudnék váltani egy jobb állapotúra, de feltételezhetően, sok dolgot kezdhetnék előlről.

Másrészt az új alkatrészek rettentő silány minőségűek, még a gyárik is kezdenek, pedig igen borsos az ár.

Most ami idegesít az a motor remegés és nem tudom mitől lehet. És addig amíg teljesen be nem melegszik, utána teljesen eltűnik.

Mindíg azonnal indul valamikor egy felet fordul a főtengely, néha néha rájön egy percre hogy ingadozik az alapjárat, de azon kívül porszáraz, póklakta a géptér...
Motortartó lesz egyébként valószínűleg.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) Hieronymus válasza Lalikiraly (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Most ami idegesít az a motor remegés és nem tudom mitől lehet. És addig amíg teljesen be nem melegszik, utána teljesen eltűnik."

Teljesen biztos, hogy a motor remeg be és nem valami más alkatrész a motor mellett?
Például a hűtő is berezonálhat. Persze a motortól rezeg be, de segítség a hibakeresésben.

Lízingelt Ford Fiestak voltak a cégnek ahol dolgoztam. Egy mellékállásban dolgozó autószerelő is használta a covid idején. Megesküdött mindenre, hogy a hűtő felfüggesztése rezonál be. Technikailag igaza volt. De nem látszott gond.
Pontosan ugyan ezt a jelenséget produkálta az autó, mint amit te leírtál.

Irány a Ford szakszerviz. Teljesen hivatalos Ford partner cég. A szaktudás mélységet azért firtatnám. De legalább telefonos segítséget kérhetnek a Ford tudásbázisától. A első gond az volt, hogy az autóban semmi hibakód. A telefonos segítség kérés sem működött.

Akkor már sejtettem, hogy a döglődő akkumulátor töltése miatt "dübörög" az autó, alapjáraton. De két autószerelő és a Ford ellenében pofa alapállás volt. Nem én találtam fel a spanyolviaszt.
Az idő kora télben fordultával egyik reggel az akkumulátor nem tudta elindítani az autó.
Az öreg akkumulátor magával vitte a motor remegést.

Vélhetően más a hiba nálad. De próbáld meg kideríteni a regés forrását.

Más.
Az autódnál nem tudod eliminálni az anyagelfáradás okozta problémákat. Sokszor nem az a karosszéria elem vagy alkatrész fog tönkre menni amelyik már nincs rendben. Azt fogod többször cserélni, amelyik a hiba miatt többlet terhelést kap.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) Lalikiraly válasza Hieronymus (#3) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Onnan gondolom, hogy a motor remeg, mert az üzemmeleg állapotot elérve 90% ban elmúlik. Néha egész kultúráltan szinte észrevétlenül jár. Több Mercis ismerős is egyöntetűen a motortartót javasolja. Ugyanis ezek ilyen olajtöltetű "gomba vagy citrom" alakú cuccok. De bő két éve cseréltük őket, igaz akkor sem éreztem szine semmi javulást. Ezt is többen mondták, hogy bizony van eset amikor az új nem jobb a gyári régitől. Érdekes, de tényleg így van.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#5) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Szerintem a guminyomással nem érdemes játszani, rá van plakátolva az autóra, hogy mennyi, és annyit kell
bele nyomni.

Az én tapasztalatom az, hogy a gumiszerelők túlságosan gyakran ignorálják a gyári ajánlásokat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Lalikiraly válasza bambano (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Na jó de vedd azt is figyelembe, hogy a gumi és az autó között cirka 24 év van. Az alatt azért elég sokat változott a gumik összetétele és kialakítása. Továbbá ha a gumiszerelőn kívül 2 mercis és további két autószerelő is pont ugyanazt az értéket a 2.4 et mondja egymástól tök függetlenül. Ráadásul az autó is sokkal jobban érzi magát " értsd megy". Stabilabb és jobban is tapad az úthoz. Továbbá az alacsony nyomás miatt látható volt a levett gumikon, hogy a széle kopott el a közepe meg nem. Ahogy a műszaki oktatáson ábrázolva volt.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) Hieronymus válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A guminyomást az autógyári ajánláson túl a gumigyártók kellene megadni, kerékméret és terhelési tömegre.
De te ilyennel nem fogsz találkozni.

Elméletileg te is ki tudod sakkozni az optimális keréknyomást. A futófelületet átkened valami anyaggal pl. kréta, ami átkenődik az útra. Amikor a legszélesebb és legegyenletesebb a keletkező nyom, megtaláltad az optimális nyomást. Pont.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) Lalikiraly válasza Hieronymus (#7) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Igen de vedd a képtletbe, hogy például a keréknyomást elindulás előtt hideg gumival kell, továbbá menet közbe melegszik, nem véletlen van hogy a rally meg versenyautókon állandóan nézik :) Jó egy személyautón meg emberek szinte sose néznek rá, én azért havonta biztosan.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#9) Hieronymus válasza Lalikiraly (#8) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Elméletileg 0,2 eltérés esetén már korrigálni kellene a keréknyomást.
Ebbe azért még belefér a melegedési nyomás növekedés.
Az új autók folyamatosan mérik a kereket nyomást. Tizedes pontossággal meg tudják mutatni a kerekek nyomásait. Kritikusan alacsony nyomás esetében figyelmeztetik a vezetőt.

Illetve akkor sem állítgatod a keréknyomást, ha tele van a kicsi utasokkal pedig elméletileg kellene.
Téged vélhetően nem érint. Autópályán gyors autózás esetén emelni kell a keréknyomást.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#10) nullpoint válasza Hieronymus (#7) üzenetére


nullpoint
senior tag

Pontosan ezt kéne ahogy írod.
Érthetetlen hogy ezt a gyártók miért nem teszik meg. Másik érthetetlen hogy miért nem kötelezik erre a gyártót. :W

Az összes információ ami a gumihoz elérhető, az a maximális nyomás.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.