2021. június 15., kedd

Gyorskeresés

JVC KD-X161 autórádió bemutató 2/1

Írta: | Kulcsszavak: autórádió . fejegység . JVC . bemutató . kicsomagolás . multimédia lejátszó

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Páromtól szülinapomra kaptam ezt az autórádiót.
Az mondjuk már lassan túlzás, hogy autórádiónak hívjuk, hiszen gyári neve is multimédia egység.
Ez csak egy kicsomagoló írás, mert a beszerelés után a második részben fogom bemutatni jobban.

De nézzük sorba a tényeket.

Az eszköz becsületes neve, mint a címben is JVC KD-X161
Egy egész elegáns masszív dobozban kapjuk meg, aminek minden oldalán rajta van a fejegység és szép színes és a fontosabb információk piktogrammjai.

A doboz hátulján pedig a legfontosabb tulajdonságokból mutatnak be párat. Ezekről is teszek említést, de előbb csomagoljuk ki és nézzük meg mi jár hozzá.

Felnyitva a doboz fedelét elénk tárul a külön Magyar használati utasítás, alatta a két szerelőkulcs és a fő kábel adapter a bekötéshez.

Ezek alatt találjuk meg magát a szerkezetet példásan becsomagolva. Az előlap a helyén a keret és a beszerelőkeret is.

Jobban nem akartam kibontani a készüléket, ezért az előlapon lévő fóliát rajta hagytam, ne sérüljön még véletlenül sem, ugyanis még egy két-három hét mire be lesz szerelve. Vegyük szemre kicsit.

A dobozban belül és a leírásban is fel van tüntetve a bekötéshez szükséges segétlet, illetve az, hogy az adott színű vezetéknek mi a funkciója.

Szemezgessünk a tudásából.
FM Rádió
USB csatlakozó iPhone és Android támogatással
Aux csatlakozó (e két utóbbi biztonsági kis ajtó mögött van)
Többszínű gombmegvilágítás.
Levehető előlap
Automata és kézzel is állítható fényerő
Masszív felépítés, stabilan áll az előlap és még kis hűtőborda is van a hátulján (Ami az olcsó rádiókra nem jellemző)

Ahogy a leírást olvastam, az úgymond "olcsó" autórádiókhoz képest nagyon sok a beállítási lehetőség. Nemcsak a mély és magas hangok, hanem vannak szűrők a mély és magasra, így az autóhangszóróktól le lehet vágni a sub frekvenciát, ezáltal nem terheljük annyira őket olyan frekvenciájú hanggal, amit amúgy le sem tud adni.

Android mobilnál nem kell alkalmazás, így a mobilt rádugva csak USB háttértár módba kell kapcsolni és onnan már le is játsza a zenét és természetesen tölti a telefont. Talán fontosabb az, hogy tölti a telefont, minthogy pendrive ról lejátszon zenét. Jah igen még a FLAC ot is támogatja. Na az viszont fontos. Bár mp3 esetében is 320-as alattival nem szívesen állok szóba.

Javarészt ezért is örülök nagyon eme ajándékomnak, mert a Merciben lévő jóöreg CD. AUX os Kenwood fejegységet váltja.

A tudásának részletei és bemutató videó pedig a következő részben lesznek.

Innen vettük
Gyártói oldal
*Itt megjegyezném, hogy a Magyar oldalon Bluetoothal és csak piros gombvilágítással szerepel, melyből egyik sem igaz...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JVC KD-X161 autóhifi fejegység USB/AUX
JVC KD-X161 autóhifi fejegység USB/AUX adatai:

Mechanika nélküli autórádió USB bemenettel

A KD-X161-es autórádió mindazt megadja, amit a JVC név magába foglal: Minõség és innováció egyben. A készülék képes USB fogadásra (Android támogatás), és az elõlapon helyet kapott egy AUX bemenet is, ezzel szinte minden hanghordozó fogadására képes. A rádiózás szerelmesei 18 FM csatornát menthetnek el. 15 elõre programozott hangzáskép közül kiválasztható a legjobban tetszõ, de az egyéni beállítás is megoldható a háromsávos hangszínszabályzó segítségével. Erõsítõ csatlakoztatását egy pár RCA kimenet biztosítja, így akár egy subwooferrel is kiegészíthetõ a hangrendszer. De egy mélynyonó akár közvetlenül a fejegység saját erősítőjével is meghajtható. Automatikus fényerõállítás, gyári kormány-távvezérlésre való elõkészítés, levehetõ elõlap, jól áttekinthetõ kezelõfelület segíti a biztonságos közlekedést.

FLAC: A FLAC egy olyan tömöritési mód, amellyel a digitális audio jeleket veszteségmentesen lehet eltárolni a fájl méretének csökkentése mellett információvesztés nélkül. Ez a JVC autórádió ezt a tömöritési módot is le tudja játszani.

Mélynyomó közvetlen csatlakoztatás: A készülékre ráköthetünk egy kis teljesitményű mélynyomót, igy nem szükséges külön erősitőt használnunk. Lehetőség van az autórádióról egy hangszórószett és egy mélynyomó megszólaltatásának.

Kormánytávvezérlési lehetőség: Mint minden JVC rádió ez a modell is alkalmas, hogy a gépjármű kormánytávvezérlőjével összeköthessük. Ehhez egy külön megvásárolható adapterre van szükségünk. Az adapter gépjármű specifikus, ezért kérje szakértő segitségét. Ajánlott kormánytávvezérlő adaptereket talál a Dietz márka kinálatában.

Fényerő állitási lehetőség: Beállithatja kézzel, vagy választhatja az automatikus beállitást, igy nappali fénynél erősebben világit a kijelző, a jobb láthatóság érdekében.

Digital Track Expander: A tömöritett MP3 vagy VMA fájlok esetében egyes frekvenciák megvágásra kerülnek. A Digital Track Expander visszaállitja a tömöritésből származó veszteségeket 20kHz és 44,1kHz tartomány között, ezáltal jobb minőségű zenei élvezetet nyújt ezen fájlok hallgatásakor.

Részletes technikai adatok:

Kijelző:

2 soros VA LCD kijelző
Mobiltelefon akkumulátor töltöttségi szint kijelzés
Változtatható színű gombmegvilágítás és fehér kijelző
Automatikus fényerőállítás
Médialejátszás:

MP3/WMA/WAV/FLAC lejátszás ID3 TAG támogatással, az USB-n keresztül
USB lejátszó:

Lejátszható formátumok: MP3/WMA/FLAC
Véletlen sorrendű lejátszás/ismétlés
Skip Funkció
ID3 Tag címke kijelzés
AUX/USB csatlakozó:

MP3/WMA/WAV/FLAC lejátszás ID3 TAG támogatással, az USB-n keresztül
Előlapi AUX bemenet (3,5 Jack)
Az USB-n keresztül tölti Okostelefonunkat maximum 1,0 A töltéssel
Rádióvevõ:

HS-IVi típusú vevőegység (Magas érzékenység és szelektivitás a 8 változtatható sávszélességű KF szűrővel)
RDS EON szolgáltatás (Radio Data System)Ez a rendszer a digitális adatokat FM rádiójelekkel együttesen továbbítja. A készülék az alábbi önműködő RDS szolgáltatásokat használja:
PS: Programszolgáltatás neve (8 karakterig megjeleníti az állomás nevét)
AF: Alternatív frekvenciaválasztás (ha egy csatornához több jel is elérhető, automatikusan kiválasztja a legerősebbet)
TA/TP: Közlekedési információk (közlekedési hírekre kapcsol automatikusan)
PTY: Műsortípusok (A pillanatnyi műsor típusát jelzi. Az állomások között műsortípus szerint is kereshet)
18 FM, 6 MW/LW programhely
Android támogatás:

Android Music Playback (Audio mód és Autó mód) USB-n keresztül!
Erősítő:

4 x 50W MOS-FET belső erősítő
Audio DAC: A tökéletes hangzás elérése érdekében
3 sávos Parametrikus EQ a hangzásképek változatos beállításához
Easy EQ beállítás a gyors és precíz hangzásképek beállítására
15 előre beállított hangzáskép
Source Link EQ: Forrás specifikus hangzás beállítás ( a rádiónál és az USB/AUX forrásnál is használhatunk más-más hangzásképet)
1 pár 2,5V-os RCA kimenet külső erősítő csatlakoztatására
LPF szűrő: Low Pass Filter, amely lehetővé teszi a mély hangok vágási frekvenciáját
Extrák:

JVC Smart Music Control: Androidos telefonod segítségével távvezérelheted a készüléket
JVC Playlist Creator: ezzel az extra szolgáltatással saját lejátszási listát készíthetsz
Kormánytávvezérlésre előkészítve (külön megvásárolható adapter szükséges)
Méretek:

Készülék beépítési méretei: 182 x 53 x 100 mm (szélesség x magasság x mélység)
Készülék súlya: 0,6 kg

Tudj meg többet a(z) JVC márkáról

A Japán gyártó 1927-ben alakult. Számos fejlesztés fűződik a nevéhez, mint a világ első elektromos orgonája, az első sztereó hangrendszer, az első bakelit lemez lejátszó, az első 2 fejes videomagnója, de hosszan folytathatnánk a gyártó elismert fejlesztéseit. Mára az autó hifi és kamera piac egyik meghatározó szereplője. Autó hifiben levehető előlapú multimédiás készülékei az utóbbi évek egyik legsikeresebb termékei. High-End projektorai, profi GC-PX100 kamerája és minőségi HA-FXZ200 fejhallgatója 2013-2014-es évben EISA díjat is kiérdemelte!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha bármi kérdésetek lenne, vagy kiegészítést kértek a cikkhez, várom az üzeneteket kommentben, vagy privátban is. Köszönöm szépen, hogy elolvastátok.

<<<FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK>>>

Lalikirály

Hozzászólások

(#1) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Remélem örömöd leled benne,ha türelmes ember vagy.Félreértés ne essék,nem az irigység,vagy a troll szól belőlem,csak gondoltam szólok,hogy az android alkalmazást nemigen kellene erőltetni,mert jobbik esetben nem működik.Rosszabbik esetben megy a rádió a kukába.A másik:tény és való,hogy egy csomó hangszínszabályzási lehetőség rejlik benne,egyebek között 3 hangszínszabályzó,loudness 2 fokozatban,bass bosst funkció,hangszóró méretének kiválasztása,magassugárzó méretének kiválasztása,sound lift,autó méretének kiválasztása,meg írhatnám még vagy fél óráig,de egyben ez az átka is.Teszem azt,áll az autó,beállítod pl a rádión az összes,számodra alkalmas hangzásjavító alkalmazást.Örömbodottá,készen vagyunk.Aha...Ugyanezt a műsort végig lehet zongorázni az összes forráson.Aux,android,stb.Jó játék,ha van szabad egy,másfél órád.Aztán menet közben,rázkódó autónál,megintcsak finomítani kellene a hangzáson,mert nem úgy szól,az autó menetzaja tompítja a hangzást.Ha lehetőség nyílik rá,inkább kérj meg valakit,hogy vezessen,amíg a rádióval játszol,mert az apró gombokat,meg a rengeteg beállítási lehetőséget végigszöszölve nem biztos,hogy teljes mértékben tudsz a vezetésre is koncentrálni.Ha minden oké,és sikerül úgy beállítani,ahogy szeretnéd,egy csoda,ahogy szól.A legótvarabb,gyári hangszórókból is képes tiszta, minőségi hangot elővarázsolni,egy jóféle első szettel meg előfordulhat,hogy mélyládára sem igen kell költeni.A ráírt teljesítmény ugyanis közelít a valósághoz.Vagy valami.A saját autómban simán kihajtja a két 16 cm mélyközepet,meg hátul a két nagyovált,úgy,hogy háromnegyed hangerőn nem lehet megmaradni a kocsiban.Szóval jó cucc.Ha sikerül beállítani.Nem egynapos meló.Azért őszintén kívánom neked,hogy sok örömödet leld benne,mert zsivány jó cucc.Csak szöszölős.

Ha megveszed a legolcsóbbat,nem spórolsz-csak kidobod a pénzt.//az igazi boldogság az,amikor (legalább)négy 30 centis mélynyomód dübörög,és hányingered van a basszustól...

(#2) Lalikiraly válasza Jack Hunter (#1) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Szia!

Köszönöm szépen!

Az nem is tudtam, hogy ehhez is van android app. A leírásban nem szerepel, csak annyi, hogy háttértár üzzemódban kezeli a telefont és kész.

A Pioneer amit előtte akartam az ARC appos lett voltna, de azt mindenki szidta, hogy fagy, az app és a fej is. Mondom felejtős akkor.
Nekem már ha tölti a telefont elvagyok.
A hangzásjavítókat nem nagyon használom, max a loudot, ha elgurul a gyógyszer :D

Nagyon köszi amúgy :) Érdekelnek az ilyen beállítási lehetőségek, pl milyen vágást érdemes a frekinél beállítani. Csak elől van egy komponens gyári, hátul meg kettő 17 es szélessávú hangszóró.
Ennyit szerintem elfog bírni.

Viszont nem értem ezt az appos dolgot, hogy egyik gyártó sem képes megcsinálni, ha már ráírja, hogy android vezérlés? Ennél a JVC nél ezt a funkciót én nem láttam...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#3) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Sajnos a JVC sem képes normális appot csinálni a készülékéhez.Az áruházban van több mint 100 ezer letöltés,és az értékelés nem éri el a 3 csillagot.Mindenki szidja mint a bokrot.Én nem is kínlódtam vele,minek?Auxon rákötve a telefont,telefonról,tartó segítségével ugyanúgy,ha nem kényelmesebben lehet léptetni a zenét,kiválasztani a kedvenc műsort,akár hangerőt állítani.Kényelmesebb,mint fejegységről.
Más.
Én sem vagyok hangszínszabályzó rajongó.Kedvelem a loudnesst, ez tény és való.Viszont a rengeteg hangzásjavító funkcióért cserébe bőven ellettem volna egy pluszmínusz tizes skálán állítható magas,közép,mély hangszínszabályzóval.Azért tököltem vele ennyit,mert gyárilag-hát eléggé lelombozóan szólt.Miért választottam ezt?Mert nem elégszem meg a dzsunka kategóriával,valami középszerűt szerettem volna,ami nem kerül sokszázezerbe.Lélektani határ volt a 25 ezres kategória.Ez még bőven belefért,normálisnak tűnt,de nem láttam bele.Elcserélném?Nem valószínű,hogy ennyiért kapok jobbat,tehát nem.
A frekivágást nálad úgy csinálnám meg,hogy legyen 50 hz az alja hátul,elöl meg 80-100.Felső vágást nem alkalmaznék.Ennél lejjebb nem biztos hogy érdemes ereszteni,mert valószínűleg úgysem képes megszólaltatni.
Nem szeretek wattokkal dobálózni,mert nincs sok értelme,tájékoztató adat csak.De hogy megnyugtassalak,nálam a két hátsó ovál 120w/darab,elöl meg 60w/darab.Az nem baj,ha nagyobb teljesítményű hangszórót akasztasz rá,csak oda kell rá figyelni,bizonyos hangerő fölé nem szabad tekerni,mert vagy az erősítő melegszik túl,vagy a torz jel nyírja ki a hangszórót.Tipp:álló autónál szóljon valami dübörgős zene,ahol rengeteg mély van.Valami minimal,koronita,hip-hop,vagy hasonló.Lassan emeld a hangerőt addig,amíg nem hallasz halk,de egyre erősödő torzítást.Ha ez a jelenség például 20-as hangerőnél jelentkezik,de a fejegység hangerőszabályzója nem érte még el a maximumot,akkor vedd vissza két-három fokozatot.Ezentúl legyen ez az érték a maximum.Ha nem elég a hangerő,akkor kénytelen leszel plusz erősítőt beiktatni.Ha kisebbek a hangszóróid teljesítménye,mint az erősítő,a recept ugyanez.Hangerő lassan felemel,és erősen figyel.Egy bizonyos szinten túl elvékonyodnak a basszusok,esetleg "felkoppan"a hangszóró.Nézd meg,mit ír ki a hangerőszabályzó.Legyen megint 20.Addig kell visszahalkítani,amíg újból teljesek lesznek a basszusok.Nézd meg,milyen számot látsz,és ezentúl ez legyen a maximum.Ha kevés,nagyobb hangszórókat kell venni,vagy esetleg mélyládát beiktatni,és a hangszórókat frekivágással szabályozni.
Jaj,igen,azt még elfelejtettem majdnem,de igen,tölti a telefont usb-ről.Azt hiszem,mindenre válaszoltam.

Ha megveszed a legolcsóbbat,nem spórolsz-csak kidobod a pénzt.//az igazi boldogság az,amikor (legalább)négy 30 centis mélynyomód dübörög,és hányingered van a basszustól...

(#4) Lalikiraly válasza Jack Hunter (#3) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Hát ez nekem úgy jött, hogy a Merciben van egy rági CD auxos Kenwood fej.
De az USB nagyon kell. Elől egy 16 os komponens gyári szett van ami helyett Macaudio street lesz, a gyárik már ócskák.
Hátul egy pár 17 es szélessávú van ide is kétutas street kerül. Mert hullák a hangszórók.
A fejegység meg úgy jött, hogy jön a szülinapom és párom kérdezte mi kéne, igazából az autórádiót még ő hozta fel. Mert régen is többször vettem 10 környéki hulladékokat, de egyik szarabb volt mint a másik.
Előszört találtam a Pioneert, de sokan szidták, hogy az app sem működik a fej fagy meg ilyesmi. Így hagytam és inkább a JVC lett. a Kenwood abszolút imádnivaló.

Te melyik appal próbáltad és mit tud az app?
De nem hiszem hogy fogom használni.

Köszi a segítséget nagyon. Én is így gondoltam a vágást, hogy az aljából kell. Felülről felesleges.

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#5) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Értem.Az USB tényleg jó dolog.Személy szerint inkább az aux+telefon+Spotify kombót használom,de ugyebár az internet is véges,ezért is jó az usb.Milyen appot használtam?Amit kidobott az áruház,a legelső 3 letöltésre került,de egyik sem működött.Sem a jvc audio control,se a music control,sem a remote.Erről ennyit.Az általad kiválasztott hangszórók teljesen megfelelnek a belépő kategóriának,és a fejegységnek is.Lehet,hogy a magasakból kevés lesz,ha koaxiálist választasz,javasolnám a komponens szettet,még ha kissé drágább is,sokkal lineárisabb lenne a frekiátvitel a magas tartományban.Amennyiben már van az autódban magassugárzó,akkor jó lehet a koax hangszóró is.Lélekrázó,mennydörgő,szélvédő hullámoztató basszusokra ne számíts,azt csak mélyládával,vagy nagyon drága szettel lehet elérni-de azért ne bánkódj,tisztességesen fog szólni.Hosszútávon mégis azt javasolnám,hogy szerezz be egy kicsi,zárt ládát,25-30cm mélyhangszóróval.A zárt láda hangja nem annyira fárasztó,de viszont rengeteget dob az élményen.Egy mélynyomó szettet viszonylag olcsón meg lehet kapni, körülbelül 50 ezerért már elég tisztességes cuccot lehet szerezni.Használtan is körül lehet nézni,de azzal csak óvatosan: mindegyiknek megvan az oka, amiért eladó,így ezeket személyes kipróbálás után érdemes megvenni.Sok sikert hozzá,és boldog születésnapot! :)

[ Szerkesztve ]

Ha megveszed a legolcsóbbat,nem spórolsz-csak kidobod a pénzt.//az igazi boldogság az,amikor (legalább)négy 30 centis mélynyomód dübörög,és hányingered van a basszustól...

(#6) Lalikiraly válasza Jack Hunter (#5) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Persze, hogy nem működik az app, amikor a fej nem tud kommunikálni vele. Az x160 vagy csak olvasni tudja az android tárhelyet és kész kifújt.

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#7) Castell


Castell
aktív tag

Most volt 2 éves az x141-esem, ami gyakorlatilag hasonló ehhez. Állandóan lefagyott, vagy meghülyült a kijelzője, kb. 1 hónap mire rájöttem, hogy egy kis kontakt spray csodákra képes. Szerintem jó minőségű a cucc, ez a minimum, ha valaki belépő rádiót akar venni. A gruppis és pl. a sal-t gyorsan felejtse el mki. Egyébként az androidos app gyakorlatilag tényleg semmi, sokszor meghülyül...

(#8) kovbandi82


kovbandi82
őstag

Sok sikert a fejhez. Szerencsédre Neked szabvány hely van, nekem viszont speckó, járműspecifikus kell bele, mivel nem szabvány 2 din, hanem nagyobb. Azonban a vezetékes (Aux, USB) megoldásnak nem vagyok a híve, BT-n szeretem hallgatni. A Spotifyban, mivel írtad, nem végtelen a neted, lokálisan is le lehet tölteni a zenéket.

(#9) Lalikiraly válasza kovbandi82 (#8) üzenetére


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog (1)

Köszi!

Már eleve az USB miatt megérte nekem. Írok majd róla, amikor be lett rakva.

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.