2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Opel Astra G váltószoknya és kézifékkar szoknya csere

Írta: | Kulcsszavak: Opel . Astra G . váltószoknya csere . autószerelés . autó szépítés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Gondoltam megosztom a kis autókozmetikámat a nagyérdeművel.
Egy bő fél évvel ezelőtt vettem magamnak egy kis G Astrát. Nem kell racsing verdának gondolni. 1.2 De én meg párom bőven elvagyunk vele. Na most én mániákusan ragaszkodok hozzá, hogy a kocsi kívül belül, nemhogy patyolat legyen, attól is tisztább... Azt szoktam mondani, sokszor tisztább mint néhány orvosi műtő.

Na de a lényeg, az én autómat sem kíméltem az elmúlt 16 év.
A típusbetegségek meg főleg.
Értsd: Toronycsapágyak, stabilizátor rudak, fűtés (belső levegő átváltó) és szokásos apróságok.
Itt értendő a címben említett váltószoknya és a kézifékkar szoknyája is borzalmas állapotban voltak már. Az összes G Astrában ilyen, nem kell messzire menni.
Nos először vettem egy váltószoknyát ami hát cirka 3800 Forint volt, a műanyag keretes változat.

Ennek a cseréjéről készítettem egy videót.

Aztán persze már a videó végén is ahogy említem, a következő delikvens az a kézifékkar izlésesebbé tétele lesz. Tehát azt is megrendeltem 4200 Forint volt ugyancsak a műanyag keretes változat, mert a sajátja az autóé, az már rommá is volt törve.

Erről a cseréről csak két képet készítettem:


Fent a régi, alant az új szoknya. Fényév különbség...

Szerintem megértek a cserére és megérte megcsinálni.

Köszönöm hogy elolvastad kis szösszenetemet. Szép napot kívánok.

Vígh Lajos

Hozzászólások

(#1) bandon


bandon
tag

Anno én is végigjártam ezt az utat... Gratula :) :R

Üdv: bandon

(#2) Balage21


Balage21
tag

Ezen már túl vagyok én is, sokkal esztétikusabb lesz a beltér. Viszont ami megütötte a szemem, hogy 16 éves létére milyen recés a kormány, és még a duda gomb is matt. Mennyit futott ez a kocsi? Vagy netán ezeket is cserélted?

(#3) Lalikiraly válasza bandon (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Szia!

Igen szuper lett tőle! Köszönöm :)

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#4) Lalikiraly válasza Balage21 (#2) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Szia!

Hát akkor most kapaszkodj, az autóban 303000 kilométer van.

Nos hogy ne legyen a kormány állapota annyira meglepő, az első lökhárítót már cserélték rajta, mert a színe napsütésben picit egy árnyalatnyit elüt. Így szerintem belecsúsztak valakibe, amitől eldurrant a légzsák és kicserélték a kormányt. Ezek szerint valószínűleg az egészet, bár az utastér többi része sem kopottas szinte egyáltalán, tehát vigyáztak is rá.

A motort meg biztosan generálozták, mert a víztartája belül feketés, tehát egyszer biztosan megfőzték a motort. az 1.2-es hajlamos megforralni magát, főleg ha nem is tudna róla a tulajok, hogy a termosztát hajlamos megadni magát, nekem az is új benne, már mint amikor megvettem már új volt.
Egy Opel márkakereskedésbe volt beadva.

Full "fapad" változat az autó. Csak servo kormány van és kb ennyi az extralista. Sem klíma, sem központizár semmi sincs. De viszont egészen rendben van. A hátsó lökhárítón is van egy kis műanyagos javítás, viszont rozsda sehol semmi. a kipufogóját is cserélték már mert utángyártott.

Én meg mióta megvettem motorolaj, olajszűrő, váltóolaj, légszűrő, pollenszűrő, új BOSCH gyertyák (nem biztos hogy a legjobb, vagy BERU vagy GM ajánlott inkább) első kerékcsapágyak, stabrudak, teljes műszerfalvilágítás, már csak a középső kijelzőt kell kicserélnem, mert a fele bevan esve és a lámpája is csak a felének világít, ehhez kapcsolódóan kikellett cserélni a hőmérséklet érzékelőt. Meg a teljes első féket tárcsát és betétet is cseréltem rajta.

Na meg az antennát kellett magát a kis rudat kicserélnem, meg kapott egy Blaupunkt bluetoothos autórádiót is :)

Én imádom a kis autómat. Szín városban 6.7 volt eddig a legnagyobb fogyasztásom.
Sokszor azt sem veszem észre hogy jár a motor.

[ Szerkesztve ]

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#5) Balage21 válasza Lalikiraly (#4) üzenetére


Balage21
tag

Na ez érdekes, ugyanis az enyém egy 1998.10 havi X16SZR - a hagyományoss 8 szeleps 1.6-os - óra szerint 228.685 km-el. A kormányom lényegében fényes, a bal oldali dudagomb félig beszakadva, opel embléma zöld műanyagra kopva.
Ezt látva viszont felmerül bennem a kérdés, hogy mennyi lehet az enyémben valójában? :) 1,5 éve németországból behozott autó, meglepően jó állpotban. Kormány alapján 500.000 van benne.
Álljon itt felsorolás érdekességképpen, hogy én mit cseréltem az elmúlt 1,5 évben:
- termosztát kétszer, BEHR majd Valeo. (Sosem lesz tökéletes...)
- vezérlés, botdászíj, vízpumpa
- bordásszíj feszítő görgő
- vízhűtő, klímahűtő, klíma töltés
- akkumulátor
- stabilizátor rúd és pálcák
- jobb első kerékcsapágy
- főtengely szimering, vezérmű tengely szimering
- szelepfedél tömítés
- 4 új BERU gyertya
- BOSCH vízhőfok jeladó
- VEMO főtengely holtponti jeladó
- olaj szűrőkkel kétszer
- váltóolaj

(#6) Lalikiraly válasza Balage21 (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Korrekt szervízlista.
Lehet mikor behozták megtekerték. Egyébként láttam céges G-t amiben 130 volt és megvolt kopva.

Hidd el nagyon használat függő.

Futóműved hogy áll?

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) petipetya


petipetya
nagyúr

Pornó ment a háttérben?

"nincs rá lezsóidő"

(#8) Lalikiraly válasza petipetya (#7) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hogy?

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#9) petipetya válasza Lalikiraly (#8) üzenetére


petipetya
nagyúr

Az angolul beszélő női hangra gondoltam, aztán rájöttem hogy nem nálad ment, bocsi :D

"nincs rá lezsóidő"

(#10) Balage21 válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


Balage21
tag

A futómű rendben van, csak két stab pálcát kellet cserélnem mert kopogott. A bal oldalinak a csavarja úgy össze volt rohadva, hogy egyszerűen letört a stabilizátor rúdról így azt is cserélni kellet. Ehhez ugye meg kellett emelni a motort, mert Opelék ügyesen befűzték alá... :)
A lengéscsillapítókat meg már cserélték, mert 4 gázos SACHS van alatta mi biztosan nem gyári.
Hamarosan viszont érik a hátsó féktárcsák cseréje...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.