Hirdetés

Gtx 1060 3gb vs Gta5

Mivel nem rég szert tettem egy gtx 1060 3gb-ra a gigabyte windforce 2x oc kivitelében gondoltam megnézem mit tud a kicsike. Értem ezalatt azt, hogy sokan azért nem javasolják ezt a vga-t mert, hogy kevés rajta a vram s ez visszafogja a teljesítményét. Ennek eldöntésére készítek pár játéktesztet, melynek első része itt is van, és pedig az egyik legmemóriazabálóbb játékkal kezdem: a Grand Theft Auto V-el. Mint ismeretes ez a játék fullHd-ban képes akár 4gb-nyit is elfogyasztani a videókártyánkból, s mivel a beállításokban mutatja, hogy mennyit is kér, ezért ideális tesztalanynak tűnt.
A gépem amin a mérést futattam:
i7-4790K 4,5ghz/1,185V
8gb 1600mhz Cl11es ram
Gigabyte gtx 1060 3gb Windforce 2x 1692mhz gpu/2252mhz vram/ 1987mhz tartós boost
120gb Kingston v300 ssd
750gb hdd(innen ment a játék)
Benq G2220Hd monitor 1920x1080

Hirdetés

Kétféle tesztet is csináltam. Az egyikben elértem a vram limit határát, míg a másodikban mindent a maximumra toltam s így menettettem. Mindkét teszt alatt futott a fraps ami rögzítette az értékeket, majd ezekből az értékekből készítettem egy framtime/time diagramot amin gyönyörűen lehet látni a dolgokat.
A vram limit határát feszegető beállítások:


Ezen beállítások mellett az advanced graphics-ban egyik opció sem volt bekapcsolva.
A teszt úgy zajlott, hogy össze-vissza mentem minden fele kocsival, s lehetőleg minden jellegzetes tájat igyekeztem bejárni, már amit össze lehet 6,5 perc alatt :)

Akkor ez lenne az első grafikon, melyen a függőleges értékek az egyes képkockák közt eltelt időt(framtime) jelentik, míg a vízszintes tengely a képkockák számát jelenti, ami mindkét diagramon 14.000-ig van.

Az átlagos fps 56 volt, az összes fps 1%-a volt kisebb 44-nél s 41-nél csak az összes fps 0,1%-a volt kevesebb. Ez a diagramon is látszik, ugyanis sehol sem éri el a 33,3 ms-os(azaz a 30 fps-es) határt a diagram.
Ennyit erről, szépen futott s a játék is szépen nézett ki. Következzen az érdekesebb diagram, a maximum beállításokkal futtatott teszt.

Itt az átlag fps-ünk 41, míg az 1%-os érték 21, s a 0,1%-os lett 19fps, ami nem túl jó, figyelembe véve a 30fps-es ,,határt". Maga a diagram jól tartotta magát amíg a városban voltam, de amint kimentem a füves részekre, onnantól a diagramól leolvasható, hogy mi történt. Nagyon szakadozott, ezt a tüskék a diagramban jól jelzik, a memória nem bírta a terhelést s újra kellett töltenie magát. Konkrétan így játszhatatlan volt.

Konklúzió:
Nagyobb vram igény esetén sajnos elfogy a gtx 1060 3gb ereje, hiába lenne meg a kellő kraft, a vram visszafogja. Viszont pár darab beállítás feláldozásával(aminek én személy szerint semmi jelentőségét nem láttam) simán játszható szintre hozható a játék, és onnantól nagyon szépen, akadásmentesen fut.

Ha ismertek még memóriazabáló játékokat, vagy csak szeretnétek látni, hogyan teljesít a vga különböző játékokban, kérlek privátban vagy hozzászólásban írjatok játékokat s én igyekszem letesztelni őket:)

Még van hozzászólás! Tovább