Hirdetés

2022. május 23., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vimes


vimes
senior tag

A “hangja van a szervónak” dolog nekem is ismerős :D bár annak az lett a vége nálam, hogy ki lett cserélve a teljes szervó :( A tiedben még eredeti a kormánymű akkor?

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#2) aujjobba válasza vimes (#1) üzenetére


aujjobba
addikt
LOGOUT blog

Sajnos nagyon sok esetben allo helyzetben tekergetik a kormanyt, a szervo nem erre a felhasznalasra van meretezve.
Nem is csoda, ha hamar megadja magat.

(#3) Hannibhál válasza vimes (#1) üzenetére


Hannibhál
őstag

Csak hidegbe csinálja mint rájöttem, az meg már nem zavar, és úgy tudom eredeti van még benne :)

trust me, i'm finally an engineer:)

(#4) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

a sajátom (1.6 benzin seat altea xl):
össz: 591 000 Ft
üzemanyag: 438 000 Ft (7,8 l/100km átlag)

50,4 Ft / km (11 726 km 2021-ben)

Teljes életútra 68 Ft/km, mert ez a 3. év és én is vezérléscsere + 1 szett új gumival kezdtem. Meg vonóhorog, meg apró javítások, épp ami kellett mindig.

...csak én vagyok helikopter?

(#5) DEJVID


DEJVID
őstag

Jetta, mint nagy utazóautó?

(#6) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

14 éves fóccvágen csoportos dízel 300 ezer kilométerrel...
jön még derűre ború...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Jesus... meghívók miatt ennyit menni... öcsém ugyanezt csinálta nyáron, őt sem értettem :)

Jettába ennyi idő után benzin is ment? :P

(#5) DEJVID: 2 embernek miért ne lenne jó utazó autó? Fiesta után főleg, legalább nem alul motorizált.

(#8) bambano válasza szabonagyur (#7) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"legalább nem alul motorizált.": de, az. ;]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) dabadab válasza szabonagyur (#7) üzenetére


dabadab
titán

legalább nem alul motorizált.

Ez mondjuk igaz, mert nem alul, hanem elöl van a motorja - ami egy kicsit gyenge, de nem erről volt szó ;]

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#10) szabonagyur válasza bambano (#8) üzenetére


szabonagyur
félisten

Utazni pályán miért lenne gyenge? :N

(#11) vimes


vimes
senior tag

Hmm, szép :) - nálam szépen elkezdett csöpögni, ami aztán konkrétan olyan folyássá fokozódott, hogy kb. 100km alatt minimumig esett a szint :( - a szervizben mondtak, hogy ez típushibája a Fiestának, es hogy a hasonló korú társainál már szinte az összesben cserélve lett a kormánymű...

(#2) aujjobba: igen, tudom hogy ez nem tesz jót neki, nem is csinálom/csináltam :) bár hogy a korábbi tulaj "fárasztotta-e így" azt nem tudom. Azt mondjuk tudom, hogy 50e km-rel korábban javították már egyszer...

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#12) bambano válasza szabonagyur (#10) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mert egy 1345 kilós saját tömegű autóhoz egy 105 lovas motor az én fogalmaim szerint gyenge. 10.4 alatt gyorsul százra.
az elődjéhez volt szerencsém, igaz, benzinesben, az reumás lótetű kategória nálam. pedig a számok szerint nem rosszabb.

másrészt 300 ezret futott dízel az szinte biztosan komoly felújítás előtt áll. azért akarták eladni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#13) DEJVID válasza szabonagyur (#7) üzenetére


DEJVID
őstag

2 embernek a méreteivel talán, de arra meg nem kell 4 ajtó. Anyagok, kényelem, zaj, teljesítmény, ezek szerintem nem megfelelőek ahhoz, hogy jó utazóautó legyen.

(#14) szabonagyur válasza bambano (#12) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ha pályán utazik vele mondjuk 200 km-t nem teljesen mindegy az a gyorsulás? Értelmezésem szerint nem versenyezni vette.

Ahogy írta apróért vette, lehet tényleg nevetséges áron, annyiért ha 2 évet van nála is lehet megéri neki.

#13DEJVID: 2 ember meg 2 gyerek miért ne férne el (ha lesznek ennyien egyéltalán vagy meglesz még akkor is az autó)? Ne essünk már túlzásokba. Most ha nekik megfelelő mi ezzel a gond? Véleménye szerint előre lépett és neki megéri.

[ Szerkesztve ]

(#15) dabadab válasza szabonagyur (#14) üzenetére


dabadab
titán

Ha pályán utazik vele mondjuk 200 km-t nem teljesen mindegy az a gyorsulás?

Nem. Az ilyenek szoktak 110-zel beköltözni a belső sávba, mert gyorsabban nem akarnak menni, a külsőbe meg nem mennek ki, mert ha valami lassabbat utolérnek, akkor könnyen beragadnak mögé.

DRM is theft

(#16) szabonagyur válasza dabadab (#15) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ugyanannyi autót látok bőven jobb gyorsulással meg nagyobb motorral a belsőben keringeni, mint gyengébb motoros autót.

Na mindegy, én örülök a kollégának, tudja mit vett és mennyiért, és a kollégát ismerve legalább nem egy lerúgott szar lesz az úton mert legalább szervizbe is fog járni az autó.

Ha ennyi pénz volt rá hiába jösztök itt azzal, hogy kevés.

(#17) dabadab válasza szabonagyur (#16) üzenetére


dabadab
titán

Egyébként láthatóan elment melletted, de bambanoval alapvetően arról beszéltünk, hogy az "alulmotorizált" meg az "alul motorizált" az nagyon mást jelent :)

DRM is theft

(#18) bambano válasza szabonagyur (#14) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az eléggé elterjedt vélekedés a szaksajtóban és a szakportálokon, hogy 300 ezer km után a dízelek zöme felújításra szorul, ami nagyon messziről is jól látható összeg. nem ritkán a vételár többszöröse.
de megígérem neked, hogy drukkolni fogok, hogy a posztoló ne így járjon.

a véleményem másik része meg az volt, hogy ez milyen autó. mivel két és fél évig jártam az elődjével, kb. 75 ezer kilométert toltam bele, így az elődjéről eléggé konkrét tapasztalatom és véleményem van. nekem is adtak egy "megismételhetetlen" meg "kihagyhatatlan" ajánlatot, simán otthagytam, és vettem helyette rendeset.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#19) Hannibhál válasza bambano (#18) üzenetére


Hannibhál
őstag

Uh lett látom sok komment, igyekszem reagálni:)

DEJVID: Még csak ketten vagyunk, de anno apósékkal ezzel jártuk meg németországot és ausztriát, odafele két részben, visszafele csak egyben ami bő 10 óra volt. Nem egy kéjutazás volt, de arról már nem a kocsi tehetett, bármi másban is hosszú lett volna az út :) DE nyilván van jobb is, az biztos, attól h én dicsérem ez még mindig egy középkategóriás autó.

dabadab: ezt kikérem magamnak, nem szoktam belsőbe menni 110el, max 90el okés? :C
Másrészt mivel a 85-ösön s a 86-oson megyünk legtöbbször ott 110 a sebességkorlát tehát még jó is vagyok vele :C

bambano: Én is félnék mástól ilyen dízelt venni, meg úgy amúgy dízelt, de ez 1 éves korától apóséknál volt, ők meg vigyáztak rá, mind belül, mind kívül :) Motorügyileg rendben, majd valamikor a kettőstömegű fog bejátszani, azonkívül minden rendben van vele két műhely szerint is. Meg elég kedvezményes áron kaptuk meg, majdnem fele annyiért mint amennyiért a piacon látunk ilyeneket, így meg ha komolyabb összeg el is megy rá, akkor is helyben vagyunk :)
DE hangsúlyozom ismeretlentől én sem vettem volna meg, a 105 paci meg lehet kevés, de arra amire kell(A-ból B-be elvigyen) untig elég, hülyéskedni meg majd a fiesta lesz pályán, mert rendes közlekedők között hülyéskedjen akinek 7 anyja van :) Meg szerintem a 105 paci a legtöbb ember vezetőképességének még így is sok, nem hogy a több, de ez csak az én magánvéleményem

trust me, i'm finally an engineer:)

(#20) bambano válasza Hannibhál (#19) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"majd valamikor a kettőstömegű fog bejátszani": tudod te.
meg a porlasztócsúcsok, a nagynyomású szivattyú, stb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) Hannibhál válasza bambano (#20) üzenetére


Hannibhál
őstag

annyit azért majd nem használjuk, meg szakik szerint is ezek a motorok jó kezekbe eltudnak menni bőven 300 fölé is :)
De ha úgy van akkor meg veszünk másikat, oszt csókolom, amúgy is jobban szeretem a benzineseket :)

trust me, i'm finally an engineer:)

(#22) Ed3r_X_ válasza bambano (#20) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr
LOGOUT blog

Bocsi a beröfögésért, de az 1.9 PD-ben hol van nagynyomású?

Asszony Skodájában most lesz lassan 360k km. Jó rég óta használja, a kuplung-kettős tömegű még gyári, ráadásul 70 ezer km már lement úgy, hogy 150 lóra meg van írva. PD elemektől sem kell félni, már nem csillagászati áron mennek, illetve fel is lehet újítani őket.

A küszöbcsere miatt inkább ráncolom a homlokom. Nem szoktak ezek annyira rohadósak lenni, csak gondolom az évek alatt elfelejtették kitakarítani a retket az első sárvédőív mögött, ahol a küszöb kezdődik.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#23) bambano válasza Ed3r_X_ (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a pdtdi motorba akár 2000 bar nyomáson is történhet a befecskendezés. ezt a nagy nyomást nem úgy állítják elő, hogy teszkó akciót hirdetnek a hengerben, amitől a gázolaj önként tolakodni kezd a henger felé. tehát van benne.
hogy konkrét is legyek: minden hengernél van, egybe van építve a befecskendezővel.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#24) DEJVID válasza Hannibhál (#19) üzenetére


DEJVID
őstag

"Arról nem a kocsi tehetett" Persze, mível nem is erre van. Attól, hogy meg tud tenni sok kilómétert egyhuzamban, még nem lesz utazóautó. Hidd el, van amiben meg sem érzel ennyit.

(#25) Ed3r_X_ válasza bambano (#23) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr
LOGOUT blog

Tudom, hogy működik és a megnevezésekkel is tisztában vagyok. De a PD elemre a nagynyomású szivattyú nevet elsütni nem igazán helytálló. (a hsz amire válaszoltam)

Ha rendben karban volt tartva, akkor kutya baja az autónak, még ennyi km-nél is. Egyik kollégámnak van egy 5.5-ös Passat-ja, lassan 600 ezer lesz benne, a motor meg bontatlan.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#26) Hannibhál válasza DEJVID (#24) üzenetére


Hannibhál
őstag

Elhiszem, bár az az autó valószínűleg a mi gazdasági helyzetünkön kívül helyezkedik el:)
Az ami mifelénk általános, ahhoz ez is igen jó :)

trust me, i'm finally an engineer:)

(#27) #90088192 válasza Ed3r_X_ (#25) üzenetére


#90088192
törölt tag

Bontatlan? :DD
Hogyan cserélték olajat/szűrőt?
Az összes tömítés folyik?
Mert a gumi/műanyag alkatrészek nem bírnak annyit ki.
600E kilométer alatt a porlasztó/befecskendező elem annyit kopik, hogy az kimondottan káros egy motor számára, azt benne hagyni barbárság.

[ Szerkesztve ]

(#28) Ed3r_X_ válasza #90088192 (#27) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr
LOGOUT blog

Bontatlan alatt értsd, hogy a hengerfej még nem volt levéve, nem volt gyűrűzve, síkolva, hónolva, se más.

PD elemet lehet hogy cseréltek, majd megkérdem. Párom Octijába viszont ott van 356 ezer, abban 100% hogy még PD elem sem volt cserélve. A szelepfedél tömítésnél kicsit könnyezik, de ennyi. Nem városi autó, jóformán 50-60 km-nél rövidebb utakra be sincs indítva (illetve nem volt soha 1200-as fordulaton kínozva és ha kell bizony akkor beleforog a 3500-4000-be is)

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#29) #90088192 válasza Ed3r_X_ (#28) üzenetére


#90088192
törölt tag

Sajnos 2 külön dolog, hogy meddig megy fizikailag, és meddig üzemel valami az előírt paramétereken belül.
Ezt nagyon sokan nem értik, hiszen még megy.... :R
Mert a főtengely csapágyak is kopnak, aminek sokáig semmiféle külső jele nincs, de katasztrofális meghibasadossal végződik.
Vagy a dugattyú tetején/gyűrű hornyokban lerakódott koksz.
Ez igaz az egész olajzó rendszerre is.
Nálam lassan 300E van a vezérműláncban, lehet elmenne még egyszer ennyit, de nem fog, mert fontosabb az üzembiztos működés paramétereken belül, így nem tudja károsítani a többi elemet. :R
Nem sok magát hozzáértőnek gondoló ember gondolja ezt végig sajnos. :(

(#30) Ed3r_X_ válasza #90088192 (#29) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr
LOGOUT blog

Megértem ezt a részét. A saját kocsimon általában elébe megyek mindennek. Idén pl. a vezérlés nekem is ugrik ki, hiába láncos, stb, akkor is. Jobb a békesség, minthogy összecsattanjon nekem.

A hátsó hidam is cserés lesz, mert futómű ellenőrzéskor kibukott, hogy a jobb hátsó széttart (kátyú, vagy padka). Semmit nem érezni belőle, de márciusban kicserélem akkor is. Van aki leszarná, mert futómű állításra se vinné el.

Mondjuk mindezek előtt most februárban kuplungcsere lesz, nem bírja a plusz nyomatékot már :) Ja meg egy olajcsere, mert hiába 20000 km a gyári ajánlás, én kicserélem akkor is 10000 után, az összes szűrővel egyetemben.

[ Szerkesztve ]

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.