Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Teljesen reális költségeid vannak, sőt van amit nagyon jó árban csináltak meg.

Amúgy kérdés: van értelme ennyire a L/KM-el szórakozni? Városban nem fog kevesebbet enni az fix, városon kívül is nagyon jó érték, az a 2 deci még kb. mérési hibahatár lehet.

Amúgy meg mindig van mit csináltatni egy autón ha mindig 100%-t akarsz. Én az éven a fix kötelezőkön kívül olyanokat csináltattam/cseréltettem amiknél szinte mindenki hülyének nézett, hogy ugyan minek azt, ilyen alkatrész nincs is benne stb...

A Ft/Km-nél a fix tételeket amik pár évre leoszthatóak szerintem érdemes leosztva kalkulálni, mert nagy részük tervezhető (pl. gumik 4 évet tuti kihúznak ha nincs defekt, de a nagy szerviz sem most lesz még, várhatóan fékek sem).

Sok balesetmenteset hozzá.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#2) Hannibhál válasza szabonagyur (#1) üzenetére


Hannibhál
őstag

Köszönöm szépen a jó kívánságot :)
Annyi értelme van a l/100km-el foglalkozni, hogy szeretem figyelni, csökkenteni pedig egyfajta játék magammal, egy kihívás :)
Hibahatárt kizárnám, 21e km átlaga az elég pontos ilyen értékekhez szerintem.
Jah engem is néztek annak, hogy minek még javítattni, hiszen olyan jó hangja van... Mondom szeretném is hogy ilyen maradjon :)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#3) Tikakukac


Tikakukac
titán

Én is elkezdtem 2 éve Excelben vezetni a dolgokat a családi verdára, mert egyszerűen a szervizek nonstop elsumákoltak mindent és nem tudtam mit tenni, akkor kezembe vettem és szervizelek én.

És kegyetlen pénzek elmennek egy ilyen ezy 1.4-es alsókateg szívó benyás autóra is 2000 elejéről. De ez van, újabb kocsi csak drágább lenne.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#4) joghurt válasza Hannibhál (#2) üzenetére


joghurt
addikt

Egyetértek. A fogyasztáscsökkentés egy jó, hasznos, és környezetbarát játék.
Az én kocsimban is az elején átlag 700 km volt egy tankolással, manapság szomorú vagyok, ha 800 előtt tankolnom kell.

A nagyberuházásokat (gumi, nagyszerviz) tényleg több évre teszed, viszont remélhetőleg emiatt a jövő évi számaid sokkal jobbak lesznek.

A tej élet, erő, egészség.

(#5) mcdermott87


mcdermott87
csendes tag

Szia! Tök jó összefoglaló. A manuális excelezésnél én jobban szeretem pl a spritmonitor, fuelio, drivvo mobil alkalmazásokat, ezekből a költségeket exportálni lehet csv-be, amit az excel vagy egyéb táblázat kezelő szoftverek támogatnak. Olajcserével kapcsolatban érdeklődnék, hogy mikor vettétek volt-e frissen elvégezve? Egy olajjal 20 ezret levezetni soknak tűnik. Sok mindent írnak mindenféle autóhoz csereperiódusnak de szerintem az 1 év / 10000km a legjobb bármilyen motornak (amelyik előbb bekövetkezik). Még egy kérdés, 2x szerepel fékkel kapcsolatos tétel a táblázatban, külön volt cserélve a fékpofa és a tárcsa, vagy egyéb fékkel kapcsolatos karbantartás történt?

(#6) Hannibhál válasza mcdermott87 (#5) üzenetére


Hannibhál
őstag

Köszi:)
Alkalmazást azért nem szerettem volna, mert csak feleslegbe húzná a telefonom, illetve ezt is telefonon vezettem, így kb mintha egy alkalmazást vezettem volna, csak még a kiexportálással sem kellett bajlódnom:)
Olajcsere augusztusban volt 10e km után, aztán 15 ezrenként fogom cserélni magamnak otthon, alapból 10e-ként gondoltam, de mivel főleg városon kívül megyek 100km-eket minimum, ezért úgy gondoltam ki lehet tolni addig.
A féknél kellett cserélni a tárcsát is meg a betétet is azért szerepel külön.

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#7) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Igazából a költségek nekem teljesen reálisnak tűnnek, a nagy szerviz legdrágább tétele gondolom a vezérlés volt, az általában 90-150.000 Forintig is tud terjedni márkától/típustól függően, a Fiesta esetében ez nem tudom mennyi. Akkor pedig nem olyan vészes az a nagy szerviz sem, egyhamar nem kell cserélni.

Egyébként gratulálok hozzá, sok hibamentes km-t! :)

[ Szerkesztve ]

(#8) Hannibhál válasza .Szaki. (#7) üzenetére


Hannibhál
őstag

65-70 körül volt díjjal együtt ha jól emlékszem, de ugye sok apró tétel összejött, meg márkaszervízbe volt ugye, s ott 12e ft-os móránkénti munkadíj van, de legalább jól megcsinálták és számla van róla, meg 1 év garancia, ennyit nekünk meg megért(meg hát após lassan 19 éve odahordja és eddig egyik autójával sem volt baja, pedig évi 30e-t megy)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#9) Stanlee válasza mcdermott87 (#5) üzenetére


Stanlee
őstag

Nekem regebben a cegnel Octavia-am volt, az 1.6-os MPI motorral. Annal 30000/2ev volt a javasolt valtozo olajcsere-periodus vagy 20000 km. Mivel sose birta az olaj 24-25000km-nel hosszabb ideig, igy atvaltottunk a 20 ezres csereperiodusra. Evente 60-70 ezer km-t mentem veluk, igy igazabol mindegy volt, hogy jol tervezhetoen van evi 3 szervizlatogatas, vagy mondjuk egy 2000 km-es ut elejen kiirja, hogy akkor nemsokara olajcsere, mert en most ugy erzekelem, hogy rossz a minosege az olajnak.

Engem amugy mindig is elbizonytalanitott, hogy mennyi az optimalis olajcsere periodus, mert az igazan nagy motorok, amikkel a kogeneracios eromuveinkben dolgozunk csak kisse modifikalt diesel motorok, ott rossz gazminoseg eseten 1000 uzemorankent van olajcsere, foldgazeromuvekben 2000 orankent. Igaz hogy masfajta korulmenyek kozott dolgoznak a motorok, mint egy autoban, de ha csak 50 km/h-val egyezik meg az 1500-as fordulaton valo folyamatos mukodes, akkor is a foldgaz motork 100 ezer km-es futasteljesitmenynek felelnek meg, az olajok amiket hasznalunk meg nem annyival jobbak. Igaz 500 uzemorankent bevizsgaltatjuk az olajat laborban.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#10) Hannibhál válasza Stanlee (#9) üzenetére


Hannibhál
őstag

de ott gondolom nincs napi szinten akár 2-3 hidegindítás, és ugyanazon hőmérsékleten, ugyanazon a terhelési szinten megy, szóval még csak össze sem lehet hasonlítani a motorolaj körülményeivel. Ez csak annyit mutat meg, hogy az olaj a neki kedvező körülmények között ennyit is BÍRNA, de hát a körülmények...

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#11) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Megjött a kedvem, ha elment a corsa leírom mennyibe fájt. Mindent lejegyeztem, minden tankolást helyileg is. Az utolsó fillért.
Na az lesz a döbbenet, de többet nem hibázunk az Opel vonallal. :R

(#13) Kolondrum válasza D1Rect (#12) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ugye milyen jó? Ott kiderül a mennyi... Én beletöltöttem már a vételárat.

(#14) mcdermott87 válasza Stanlee (#9) üzenetére


mcdermott87
csendes tag

Más a helyzet munkagépeknél és más olyan autónál ami jelzi, hogyha az olaj degradálódott. Sokban függ a használat módjától is. A Totalcar Égéstér egyik podcastjában Göbi elmeséli, hogy teljesen más olajat engedtek le egy taxiból -ami gyakorlatilag sose hűl ki- és egy vidéki állatorvoséból -ami sose melegszik be- ugyanolyan csereperiódus után. A 10000 vagy 1 év csereperiódus nem feltétlenül jó minden használat típushoz, de bolondbiztos szerintem (amíg jó olaj kerül a motorba).

(#15) Hannibhál válasza mcdermott87 (#14) üzenetére


Hannibhál
őstag

meg hát ami rendszer jelzi az olajelhasználódást, az is csak bizonyos algoritmus alapján számolja ki, nem konkrétan az olajat vizsgálja, ugyanis ahhoz tribológiai vizsgálat kéne, hogy kiderüljön mennyit romlott az olaj...
Bemeneti adatként megkapja az üzemórát, hány hidegindítás, mennyire hidegbe, utánna mennyit ment stb és ezekből kalkulája.
Egyetemen olajvizsgálatokkat végeztem, és hadd ne mondjam mennyit romlik az olaj már 0,1% koromtartalomtól is :D

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#16) mcdermott87 válasza Hannibhál (#15) üzenetére


mcdermott87
csendes tag

Én kérek elnézést :) :R

(#17) Hannibhál válasza mcdermott87 (#16) üzenetére


Hannibhál
őstag

nem kell, nem voltam tudor, csak gyakornok de közel 1,5 évig csináltam, jó volt :) diagramokat meg kopásképeket elemeztem, szakdolgozatom is ebból lett(mérésfejlesztésből)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#18) Hieronymus válasza Stanlee (#9) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az új Fiesták esetében is már csak kétévenként van olajcsere. Pontosabban kötelező szerviz.

Nyilván az idő vagy kilométer limit előtte csere nem okoz kárt.
Otthon is lehet cserélni. Ez esetben jobban is lehet vigyázni. A megfelelő minőségű olaj és olajszűrő jobban megfizethető, mert nincs kapcsolódó költség.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#19) Stanlee válasza Hannibhál (#10) üzenetére


Stanlee
őstag

Volt egy ket motor, ami elegge ridegtartasban volt. Ugye ezek menetrendtarto eromuvek voltak, megvolt hogy mikor kellet be es kikapcsolni oket. Kezdetben egyikbe se volt beepitve meg olajmelegito, igy amikor leallt hajnal 1 orakor, akkor attol fuggoen, hogy kint milyen ido volt, vagy lehult vagy sem. Mivel a gaz minosege neha rossz volt, akkor a motor nem indult el. Inditasi ciklusonkent otszor probalta a program beinditani a motort, utana hibaval leallt. Volt olyan, hogy a huszadik probalkozasra sikerult beinditani, addig az olyan volt, mintha az autodat inditod, de lefullad es ezt csinalod egmyas utan husz alkalommal. Ami mas ezeken a motorokon meg, hogy inditasi ciklusban az elejen alacsony fordulatszamon (100 alatt) beolajozza magat a motor. Az automotorokhoz kepest meg kulonbseg, hogy uzemorankent merettol fuggoen megesznek valamennyi olajat, mondjuk a legkisebbek ettelk 0,25 kg-ot orankent, a nagyobbak meg 1 kg-ot is. Szoval mindig folyamatos volt az utantoltes friss olajbol. Az olajcsere periodus inkabb attol csokkent drasztikusan, amikor rossz volt a gaz minosege. Sok kenhidrogen miatt par szaz ora utan mar lehetett cserelni az olajat sajnos... De ez mar nagyon offtopic, elnezest a tematol valo elteresert.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#20) Hannibhál válasza Stanlee (#19) üzenetére


Hannibhál
őstag

No problem, sőt én szeretek ilyeneket olvasni, mindig tanul az ember:) haverom mazda 6-osa ilyen, az is 1000km-ént egy liter olajat bekér XD

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#21) JoeYi


JoeYi
őstag

nekem a tesó van :) 40e km és 4 év után 41 Ft/km-re jött ki. Illetve ha levonon a telekocsis bevételt, akkor 29 Ft/km

Ilyen alacsony fogyasztást sose tudtam kihozni, mint te, viszont a nagyjavítás kísértetiesen hasonló összegbe került :)

(#22) Hannibhál válasza JoeYi (#21) üzenetére


Hannibhál
őstag

A fusion magasabb így a légellenállásod magasabb s mivel ugyanaz a motor így kb esélytelen h ugyanazt kihozd belőle :)
Amúgy igen, a te cikkeid alapján jött az ötlet :R

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#23) jaja1981


jaja1981
addikt

Használd spritmonitort. Itt még hasonlíthatod is a költségeidet.

(#24) Carlytoo


Carlytoo
aktív tag

Patent kis autó. Hozzáértő vásárlás volt. Nekem egy 2001-es Vectra B-m van. 8,8-as átlagfogyival. Sokszor használom városi körülmények között, amúgy lehetne kicsit lejjebb tornázni a fogyasztást.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.