Eléggé mission imposibble-nek érzem a dolgot, de azért megpróbálom, hátha lesz valami csodával határos megoldás.
Egyszer pár hónapja már rákérdeztem a dologra, de nem sikerült megoldást találni...
Semmi lelki nyavajától nem kell tartani, tisztán "szakmai" dologról van szó. Játékról... : )
Na, a lényeg az, hogy jó egy éve újítottam magamnak egy VGA-t hogy újra tudjak játszani mai játékokkal is.
Egészen 2010-ig voltam aktív, majd az akkor már 3 éves kiöregedett gépemmel feladtam a játékot, mivel igen gyengusz volt már az akkori játékokhoz... Tök mindegy, a lényeg, hogy azért van tapasztalatom rendesen ilyen téren...
A gond az, hogy amióta újra játszok több esetben is úgy érzem, hogy a kép nem folyamatos. Persze az fps megvan bőven, nyilván ez az első amire mindenki gondol. A probléma viszont ennél sokkal sokkal összetettebb. És V-sync ide vagy oda, nem számít.
Tehát a lényeg az, hogy általánosságban elmondható, hogy minden játéknál tapasztalok egyfajta "mouse lag"-et. Ami azt jelenti, hogy ahogy mozgatom az egeret - nézelődök egy fps játékban akármi... - apró micro lag-eket tapasztalok. Mintha kicsit szaggatna, de inkább azt mondanám, hogy nem folyamatos a kép. Szakadozik. De nem akad, mert az fps bőven megvan.
A röhej az egészben az, hogy amennyiben billentyűzettel mozgok, tehát mondjuk egy fps játékban megyek előre-hátra, oldalra úgy teljesen folyamatos a kép. Amint az egérrel mozdulok, na akkor kezdődik a gond. Annyira nem zavaró és lehet egy mezei szem észre se venné, de azért én észreveszem és tisztán emlékszem, hogy régen ez nem így ment...
Próbáltam már mindent... egér másik usb-ben, több fajta egér, egér érzékenységek állítgatás meg mindenféle egér beállítás... De semmi eredmény.
Amit tudni kell, hogy a konfigom miatt bizonyos játékokban proci limites vagyok. De igazából ennek se lehet hozzá köze, mert olyan játékokban is fellelhető ez a probléma, amivel a régi gépen is játszottam, az pedig egy c2d + 9800gtx volt... Tehát jóval gyengébb még a mostani AMD-s APU + 270x kombónál is. Lásd CoD MW1 és hasonló régiségek.
Ami még változott az a monitor. Most egy VA paneles monitorom van, korábban pedig egy TN-es volt. Igazából az előző kb 5ms-os volt a mostani meg talán 9ms a valósában. Ez is és a régi is HDMI-n kapcsolódott a vga-hoz.. Tehát elvileg itt sem lehet probléma.
Ami még érdekes, hogy ebben a monitorban van egy un. AMA, ami segíti a gyorsabb pixelváltást. Ez a funkció sem számít bele igazán. Kipróbáltam kikapcsolva és maxon. Semmi nem változott. Nem hinném, hogy ennek köze van hozzá, hiszen sokan játszanak IPS paneles monitoron is, aminek még nagyobb a késleltetése picivel.
Szóval ez egy általános probléma megszokható.
Ami miatt viszont született ez a bejegyzés az egy másik ehhez szorosan kapcsolódó probléma.
A lényeg a következő: bizonyos játékokban a fák és egyéb árnyékolt objektumok egér mozgatásra hajlamosak villogni, villódzani. Ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk állok a dzsungel közepén, előttem az erdő meg a sok fa meg minden, zöld és fekete árnyékok mindenhol, mondjuk legyen szürkület vagy este...
Ahogy mozgatom az egeret a fekete mintha villogni kezdene. Hol kikapcsol-hol be. Ahogy mozgatom az egeret azzal szinkronban ilyen fekete villódzást látok (tehát nem fekete-fehér, hanem több fekete, kevesebb fekete, ami árnyékot jelöl ugye).
A furcsaság, hogy ezt egyáltalán nem minden játékban tapasztalom.
Legutóbb Crysis 1-ben láttam, ma pedig FarCry 3-ban! Mivel Crysis 1-et elég rendszeres egyedire szabtam konfigfájlból grafikailag így akkor - ezt pár hónapja vittem végig újra - sikeresen rátaláltam milyen "effekt" okozza ezt a villódzást. Crysis 1-ben ezt a motion blure okozta. Azt a fajta motion blure amit akkor látni ha mozgatom az egeret és elmoss az elmozdulást. Egyszerűen elmosódik minél gyorsabban mozgatom, annál jobban. Crysis 1-ben ennek az erősségét lehetett állítani konzolból. Arra jöttem rá, hogy minél erősebb ez az elmosódás a villódzás is annál erősebb. Ha levettem nullára, akkor már majdnem megszűnt. Sőt. Asszem talán nullás értéken meg is szűnt. De attól még nem normális a dolog, hiszen anno 2007-ben mikor megjelent akkor is végigtoltam és ilyet nem tapasztaltam.
Most, hogy FarCry3-at elkezdtem tolni, ugyanezt tapasztaltam a dzsungelben, főleg este, amikor sok az árnyék és a fekete szín. Nappal igazából nem észrevehető.
Egy a lényeg, hogy van ez a probléma és rohadtul zavaró párosítva a már szokásos mouse laggel katasztrofális számomra. Azt már a Crysis-ból tudom, hogy valószínű mi okozza ezt a problémát. De nem értem, hogy miért és hogy hogyan lehetne megszüntetni.
További érdekesség, hogy más játéknál ilyet nem tapasztaltam.Nemrég toltam végig a Mafia2-t és kiváló volt minden. Végigtoltam a Cod-okat meg a BF-eket az elmúlt hónapokban és semmi ilyen nem volt. Most itt a FarCry3 és van.
Nem tudom mit csináljak, de valamit kéne tenni, mert ez így nem okés. A Mouse lag se tetszik, de azt még talán elfogadom, de ezt a villódzást már nem. Így kb játszhatatlan az egész.
Szóval várom az ötleteket... Természetesen mindenből a legújabb driver van fent. De mit sem változott a dolog az előzőekhez képest.
Nyitott vagyok minden épkézláb ötletre... Gondoltam a proci limitre is, de erősen kétlem, hogy az ilyet okozna. Az egér se mezei, valami gigabyte gamer nyavaja, de tökmindegy, mert mezei egérrel is u.a. minden. Próbáltam IPS és ugye saját VA monitoromon is, mindenféle beállítással. Próbáltam a VGA beállítások mindegyikével. V-sync így meg úgy meg amúgy... Semmi. Ha mozgatom az egeret akkor is darabos a kép, ellenben ha bill-el mozgok akkor folyamatos.
Kifogytam az ötletekből.
Előzmények: [link]