Nos, nem akarok komolyabb hangvételű kritikát írni a játékról, ezért marad csak ez a kis bejegyzés "gondolatok" címszó alatt. Tényleg, annyit se ér a dolog, hogy akár egy címlaposabb megközelítéssel vágjak bele.
Tehát a lényeg, hogy a napokban kipróbáltam az épp aktuális NFS-t a Rivals-t.
Az első megérzés sajnos tükrözi a végkövetkeztetést is: Csalódás.
Mostanában nem játszottam újabb autós játékkal, ez az "első" az elmúlt pár évből. Tehát viszonylag régebbi játékokhoz viszonyítok, mint a TDU1, NFSHP (2010), Burnout Paradise, Blur, SplitSecond, Grid2 stb...
És azt kell mondjam még ezekhez a régi játékokhoz képest is csalódás a Rivals.
Az első megdöbbenés gyorsan jött. Nem kellett rá sokáig várni. Két azaz összesen kettő nézet van a játékban. Sőt, ha szigorú akarok lenni akkor csak egyetlen egy!
Van egy közepesen távoli nézet az autóról és egy, amikor az autó elejéről nézünk és csak a teret látjuk az autóból már semmit. Hát ez nevetséges. Nem akartam elhinni. Ezt komolyan gondolták? Egy ilyen nagynevű autós játék - még ha arkád is - egyetlen egy nézettel? Azt még elviselem, hogy nincs bent belső nézet - bár ezt is nehezen - de hogy tényleg csak egy nézőpont legyen? Vicc.
Oké, ezen túltettem magam. Aztán jött egy kis pozitívum. A grafika. A grafika szép. Jól kidolgozott a környezet, jól törnek a tárgyak... és gyönyörű a táj, a háttér. Igen jól meglett csinálva, ahogy tájanként változik az időjárás, az eső a napszakok váltakozása. Le a kalappal, tényleg jó lett.
Bár meg kell hagyni, hogy az autók kidolgozottsága kb semmiben sem jobb, mint majd 7-8 éves TDU1-é volt anno. Egyáltalán nem érzem valósághűbbnek az autókat. A grid2-ben sokkal szebben kidolgozottak az autók. A táj és a környezet az okés.
Na és kb ennyiben kis is merültek a pozitívumok a játékból. De tényleg. És akkor lássuk a negatívumokat az eddigiek mellett:
A "versenyek" egyhangúak és unalmasak. Kb semmilyen kihívást nem adnak. Szinte az összes küldetést, az összes versenyt elsőre teljesíteni tudtam. Az autók vásárlása és fejlesztése is túl gyorsan és könnyen összejön. Az ember nem örül eléggé egy kis motortuningnak, mert pillanatok alatt összejön, nincs meg az az érzés, hogy igen megdolgoztam érte. Ehhez mérten persze nincs is akkora hatása. Érezni rajta, hogy az egész upgrade rendszer azért van benn, hogy legyen valami.
Az autó designolás is nulla. Van 1-2 jó ötlet, de alapvetően egy régi NFS-Undercover-ben komolyabb lehetőségek voltak. Itt meg semmi. Rálehet rakni a matricákat, de alig van pár értelmes és azokat is csak egy meghatározott méretben és helyen...
Szóval az egész játékon pár óra alatt át lehet jutni. A feladatok csak az első két körben érdekesek, harmadikra és azon túl meg már unalmasak. Kb csak túl akar lenni rajta az ember.
Kb 4 nap alatt lenyomtam a karrier részt, ami alatt este 1-2 óra játékot értek. Tehát max olyan 7-8 órát toltam vele. Na most ez kb semmi a TDU-s 55-60 órámhoz, ami csak ahhoz kellett, hogy eljussak kb 70%-ig a játékban. És ezt megcsináltam 2x offline és egyszer online... plusz a sok sok óra online játék... Össze se hasonlítható a Rivals-al.
Aztán a zene. Vannak benne jó számok, de nincsenek csatornák, állomások amik között váltani lehetne. Ömlesztve megy a két órányi zene egy random lejátszással és kész. Se stílus szerinti kategorizálás se semmi nincsen. Ami azért elég szar. Még szerencse, hogy számot váltani lehet.
A rendőrös üldözések nem rosszak. A helikopteres móka kifejezetten tetszett. Végre ér valamit a helikopter az ilyen üldözéseknél... Meglepve tapasztaltam, amint egyik este egy üldözés során beszáll elém a heli és elvakít a refivel a levegőből. Tényleg jó volt, grafikailag is, meg végre volt egy kis nehézség benne.
Ellenben a rendőri üldözések idővel mocskosul idegesítőek lesznek. Nem tud az ember normálisan autózni a pályán, mert kb 3 perc és tuti elkezdődik egy üldözés. De tényleg kb 1 de legyen 2 számot nem tudtam végighallgatni menet közben, mert kezdődött egy üldözés. És eleinte jó móka meg rálehet fogni, hogy sosincs unalom a játékban, de no, a 10. után már tényleg a f...om kivan vele, hogy nem járhatom be a pályát anélkül, hogy ne kéne menekülnöm 43x a rendőrök elől... Szóval ezt egy kicsit túl érzékenyre tették benne.
Ha már itt tartunk ami meg a pályát illeti rendkívül pici! Komolyan nagyon pici. Pár perc alatt körbe lehet menni vele. Hogy legyen mihez viszonyítani a TDU1-ben a sziget körút futam közel egy 50 perces verseny volt, ami alatt körbejártuk a szigetet ráadásul nem is a leghosszabb úton. Itt ez több száz km-t jelentett 200-280-as átlag tempó mellett. Na most az ennek megfelelő futam NFS-Rivals-ban kb 45 km és talán 10-15 perc lehetett, már nem is emlékszem.
Szóval na, nem ezt várná az ember egy 2013-as játéktól. TDU anno sokkal sokkal nagyobb pályát csinált meg saját korában igen jó grafikával.
Szóval no, összességében unalmas a játék, pici pályával, amin még free rideolni se nagyon lehet, szép grafikával, amit kicsit elront hogy egy darab autós nézet van és, hogy nulla a törésmodell az autóknál.
Pénzt nem ér a játék. Az már biztos.
Szerintem hanyagolni kéne ezt az NFS frencsájzt most egy jóidőre. Érezni, hogy semmi újat nem tudnak kitalálni. Ami nem is akkora gond, hiszen a grafika a látvány az fejlődik. De az, hogy összességében rosszabb játékot hoznak össze, mint mondjuk egy 2010-es NFS HP az már vicc. De a Burnout Paradise is sokkal élvezetesebb játék volt.
Tényleg, nincs értelme folytatni. Majd egyszer, talán később. Ha már képesek lesznek több nézetet belerakni egy játékba és kitalálni valami érdekesebb játékmenetet, mint a válassz a három féle mission közül aztán kész.