Hirdetés

A nagy buszteszt (Credo és Ikarus) UPDATE

A BKV két héten keresztül tesztel két új, magyar gyártású buszt: a Credo Citadell 19-et, és az Ikarus V187-et.


Az Index videóját az eseményről ide kattintva érheted el

Mindkét busz magyar fejlesztés, sok magyar beszállítótól beszerzett alkatrésszel. Az Ikarus külön érdekessége, hogy wifi-n keresztül internetezhetünk az utazás közben.

Credo Citadell 19:

Ikarus V187:

A buszok az első héten, május 17-19-e között a 239-es, május 20-21-én a 139-es útvonalán, majd május 22-től május 28-ig a 173-as járaton közlekednek. A tesztbuszok menetrendjét itt tekinthetitek meg!

2010.05.17-én hétfőn volt szerencsém mindkét buszon utazni (239-es viszonylaton). Egy rövid élménybeszámoló következik:

Ikarus V187: a menetrendhez képest egy kis késéssel érkezett a busz. Feltűnően sokan utaztak a buszon, pedig nem sokkal a végállomás után szálltam fel. A jármű tele volt "buszb.uzival" :) Hátul, a harmadik ajtónál szálltam fel. Szép, világos beltér, és az új járművekre jellemző illat fogadott. Lehuppantam egy ülésre a 3. ajtó mögött. Nagyon kényelmes volt az ülés, nem zsibbasztott el a kb. 20 perces út alatt. Hátránya, hogy ez a plüss ülés nagyon hamar koszolódni fog, ha pedig egy alkesz / csöves ül rá, a szagot szépen magába szívja... Hátul viszonylag kevés a nyitható ablakok száma, ez nagy negatívum. A csukló résznél sok kapaszkodó van. A 3. ajtóval szemben az eddigi budapesti buszokon megszokhattuk, hogy van hely a nagy csomagokkal, illetve babakocsival közlekedők számára. Nos, az Ikaruson ezt megspórolták. Van ugyan egy kis állóhely, de két ember is szűkösen fér el. Szerintem nem megfelelő az üléselrendezés, de ezen lehet változtatni. Az összeszerelési minőség elfogadható, bár egy-két részlet nem tetszett. A motor zaja viszont nagyon erősen hallatszott az utastérben, jobban le kellene szigetelni. Külön megemlítendő még a kamerarendszer, légkondícionáló berendezés, a GPS, és a wifi (ezt nem teszteltem). Összességében szerethető a busz, viszony vannak hiányosságok, nálam 10/6,5 pontot kap.

Credo Citadell 19: nagy szerencsém volt, hogy visszafelé elértem. Már kiállt a megállóhelyről az Urániánál a busz, de szerencsére pirosat kapott. A sofőr mégis kinyitotta az ajtót, köszönöm utólag is :) A buszba beszállva kicsit sötétebb tónusú anyagok fogadtak. A világítás folyamatosan ment, nagyon szép a végigfutó lámpasor a buszban. Valahogy komolyabb benyomást keltett ez a busz, mint az Ikarus. Az ülések itt is nagyon kényelmesek voltak, de szintén plüss borítást kaptak. Szintén a 3. ajtónál telepedtem le. Itt nem volt kialakítva a már előtt említett beugró állóhely, az ajtóval szemben végig ülések húzódtak. Ez nagy hiba. Az összeszerelési minőség itt egy fokkal rosszabb, láttam egy guruló csavart is, plusz valamelyik műanyag elem itt folyamatosan nyiszogott. Nyilván egy vadonatúj fejlesztés, lehet ezen még csiszolni. A hátsó traktusban több nyitható ablak van, ez nagy pozitívum! A motor hangja is kevésbé szűrődött be, csendesebb volt a jármű. Itt is kamerákkal volt felszerelve a busz, volt légkondi, a wifi viszont kimaradt. Összefoglalva egy komolyabb jármű benyomását keltette a busz. Nálam 10/7 pontot kapott.

Egy kis zárójeles kiegészítés: mindkét buszban ugyan az a motor van; MotorCummins ISL E5 320B dízelmotor, EURO5. A hangjuk alapján sejtettem. A teljesítményükkel nem volt semmi gond, de valami borzalmasan kulturálatlan járásúak. Valami rettentően idegesítő csattogó csörgő hangot adnak ki időnként. Nem vagyok gépész, nem tudom megállapítani, hogy ezt mi okozta, de ezek a motorok nem szimpatikusak...

Még van hozzászólás! Tovább