Hirdetés

Bukósisak, az életmentő extra!

Jómagam azok közzé tartozom, akik a legszívesebben kerékpáron is kötelezővé tenném a bukósisak használatát. Legalábbis a kerékpáros verziót. Igen, persze ezzel van egy olyan gond is, hogy télen hideg. Erre a problémára a zártabb és sokkal masszívabb robogós illetve motoros sisakok lennének az alkalmasak, csak ezzel meg az a baj, hogy finoman szólva nevetségesen néz ki egy kerékpáros egy ilyen sisakban.

Ezt én is elismerem, de ennek az az oka, hogy a kerékpár immáron évszázados történelme során egyszerűen nem alakult ki ez a gyakorlat. A XIX. Század végén, és a XX. század elején nem álltak rendelkezésre bukósisakok, hiszen a motorizáció is gyerekcipőben járt. Aztán amikor meg már voltak sisakok, az akkor már több évtizedes kerékpáros hagyományokon nem változtattak.

Jégeső után, igencsak fájt volna, ha egy baseball sapka lett volna rajtam!

A kerékpáros sisakok is a versenykerékpárokon debütáltak, Magyarországon az 1990-es években kezdett a MTB-kel terjedni, de ma is 100 kerékpárosból talán ha egy használja.
Elektromos rollereknél teljesen más a helyzet, mert a 2010-es évek második felében terjedtek el, és akkor már a fejlett bukósisakok régen a piacon voltak, és az elektromos rollert vásárlók az elejétől kezdve előszeretettel nyúltak a bukósisakokhoz, így a lakosság számára is együttesen került elfogadásra az új járművel, melyet egyébként fejben is a motorokhoz helyezte közelebb mintsem a biciklikhez.

Télen lényegében a kerékpáros sisakok használhatatlanok, mert szemben a motoros sisakokkal ezek hidegek.
Emellett a kerékpáros sisakok az állat és az arcot nem védik, valamint a nyaki részt sem.

A jó bukósisak nemcsak védelmet nyújt, de komfortos is. A bélése mosható, a fejre jól illeszkedik, és szellőző rendszerrel is el van látva!
Nyáron nem meleg, és télen nem hideg! Véd a szemünkbe repülő rovaroktól is!

Nem kötelező, de hasznos extra ha a plexije cserélhető, és van benne integrált napszemüveg is! A Plexiből pedig rendelkezésre áll hagyományos, azaz teljesen átlátszó, és "tint plexi" is. Mindezek mellett mégis légiesen könnyű. Ami még ezeknél is fontosabb, hogy rendelkezzen EU-s biztonsági minősítéssel.

Higgyétek el, hogy kerékpárosoknál is indokolt lenne biztonsági szempontból. Az egyik ismerősöm - gépjármű vezetési szakoktató volt ráadásul - úgy halt meg, hogy elesett alacsony sebességnél a kerékpárral, és fejjel az útpadkára zuhant. Vagy gondoljatok Michael Schumacher balesetére! Igen, motoron jól néz ki, robogón jól néz ki, hála a jó égnek, hogy elektromos rolleren is jól néz ki! Igen, sajnos kerékpáron nem, de fentebb írtam, hogy ennek az az oka, hogy egyszerűen nem látunk ilyen embereket. Mióta robogózom és elektromos rollerezem azóta sosem megyek el a bukósisakom nélkül!
Mondjuk azóta meg nem kerékpározom, egyrészt mert jelenleg nincs biciklim, másrészt azért nincs biciklim, mert igaz, hogy előtte 25+ évig kerékpároztam, de már bukósisak nélkül nem érezném olyan biztonságban magamat, mint elektromos rolleren meg robogón a sisakban!

Még van hozzászólás! Tovább