Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Okos Otthon kezdőknek
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Jhonny06:] Soha többé UPS
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Útvonal
Fórumok » Hálózat, szolgáltatók » Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon) (kiemelt téma)Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:53:21
LOGOUT.hu
Hozzászólások
dptrsk
Topikgazda
Én újra felhívnám a 1412-t és újra nyittatnám a hibajegyet...
btz
addikt
Mértnem a kovász készítésről kérdezted? Ha már a szakmai kérdéssel zaklatod
ⓑⓣⓩ
spici
tag
Nem mondott semmit, csak annyit OK és, hogy böngészésre alkalmasnak mondható stb stb stb.
Mondom igen, 30mbit es netet böngészésre kötettem be.
pietrasko:
Ezt teszem lassan 6. hónapja, minden egyes alkalommal kimagyarázzák magukat hülye indokokkal, pedig engem aztán nehezen vernek át, szakmabeli vagyok... itt rontják el az egészet.
[ Szerkesztve ]
#41133696
törölt tag
Hát a régebbi MT ügyfélazonosítónkra utoljára én is akkor tudtam belépni, amikor a kinti hőmérséklet is közelebb volt a 40-hez mint a 20-hoz Viszont már nem érint abszolút, mert azon márcsak a telefon marad, a másikra az újabbra meg betudok lépni, és azon lesz az Internet és az IPTV is, meg a másik hoppá is azon van. Ettől függetlenül elég gáz, hogy ez így ment és megy náluk. Ami a honlapot illeti, nekem is volt, hogy kiírta, hogy a címemen nem létesíthető kapcsolat aztán a VDSL2-ről neteztem
(#56442) Gubek-Einste: Ja, így már Tesco gazdaságos lesz
dptrsk
Topikgazda
Akkor hívd fel újra őket és jelezd a kötbérigényedet és a hiba jelenlegi fennállását.
6 hónap kötbér az azért elég sok lesz...
Feltéve, hogy nem új hibát jeleztél, hanem mindig újranyittattad a meglevő hibajegyet 72 órán belül.
Én azt szoktam, ha nem érti meg a szerelő mi a gond, rendben zárja le, majd újranyittatom, elmegy s már telefonálok is.
Sajnos vannak ilyen szerelők...
De vannak 100%-ban korrektek is, volt hogy kijött és egy nap után felhívott, hogy sikerült-e megoldani a problémát, mert ha nem akkor újranyitja és keresik a további hibát, de akkor épp megoldódott.
spici
tag
Nem ugyanaz a hibajegyen megy a kezdetek óta mivel az a gond, hogy a hiba szeles időben jelentkezik így ha például 1 hétig nincs szél akkor nincs hiba így nem tudom bejelenteni, ez a gond hogy a szelet nem lehet kiszámítani.
Ezek olyan felfogással vannak ha szél van gond van, de ha eláll a szél akkor kijavították a hibát, azaz megvárták míg eláll a szél.
Elméletileg Júniustól felülvizsgálják az összes eddig bejelentett hibajegyemet Április 1-ig kb mert irreálisan sok hibajegyem van, kb 50, és kb 40 az elmúlt 6 hónapban.
De fényképezni szoktam ezeket, például pingelem a 192.168.9.1 -et (Telekom ADSL Teszt szerver) és ott kb 10%-os csomagveszteség és átlagosan 150-es ping szokott lenni, de ezeket a képeket semmibe nézik, a modemben készítetteket is, mindet... szégyen ez a cég.
poli27
veterán
Valahol el van törve a kábel tuti ez a baja...
spici
tag
Ezt mondom én is nekik 6 hónapja, de azt a kurva jelerősítőt baszkurálják, kábelt még 1x sem hallottam / láttam ellenőrizni náluk, csak arra a kurva jelerősítőre vannak ráizgulva...
wmati
addikt
Pedig egyszerű lenne fel mászik oszlopra rá rakja műszert és meg rángatja a kábelt az mozog következő oszlopig, nálunk legalábbis is kerestek anno kábelhibát.
st.stofi
tag
Fontos, hogy nem csak minket felhasználókat, hanem a szolgáltatót is kötik bitonyos törvények, rendelkezések. Ha a hibabejelentésed kapcsán a hiba javítása nélkül zárnák le a hibajegyet, a lehető leghamarabb, de mindenképp 72 órán belűl jelezd ezt a Telekom felé, ugyanis a 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet 9. § 10. pontja kimondja, hogy:
"Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben az előfizető az eredeti hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló szolgáltatói értesítéstől számított 72 órán belül."
Ugyan ezen rendelet fenti § 2. potja azt is kimondja, hogy a szolgáltató köteles javítani a valós hibát:
"A szolgáltató köteles az előfizető által bejelentett, a hibabehatároló eljárása eredményeként valósnak bizonyult, érdekkörébe tartozó hibát kijavítani."
Ha ezt nem teszi meg, a NMHH-hoz fordulhatsz, az eljárás igaz díjköteles, 3000 Ft-ba kerül, de egy számodra kedvező határozat esetén ez visszafizetésre kerül, és a hatóság kötelezi a szolgáltatót a hiba javítására, és egy ezzez hasonló határozat szerinten nálad is eléggé meg tudná győzni a Telekomot, hogy hozzáértő szerelőkkel sos kijavítsa a hibát:
Krystal_s
addikt
"Én azt szoktam, ha nem érti meg a szerelő mi a gond, rendben zárja le, majd újranyittatom, elmegy s már telefonálok is."
Ezzel az a gond, hogy újra és újra az az ember jön ki. Amikor véletlenül más jön és megtalálja a hibát (legutóbb szomszéd utca egyik részén a kábel), akkor is képbe kerül a fő szerelőimitátor, mintha az irányítana itt mindent, és az új ember véleménye hirtelen megváltozik. A válasz pedig továbbra is az, hogy ha ez nem elég, akkor el kell költözni, minek 10-nél gyorsabb net, amikor neki is elég. Egyszer miután fél napra 4-től másnap reggelig kikötötte a vonalat (gondolom szándékosan, azzal indokolva, hogy neki már lejárt a munkaidő) egy fórumtárs segítségével sikerült Pestről felülbírálni és külön neki szóltak ide, hogy mit csináljon, akkor javítottak valamit (semmit). Pár hónapra rá, azaz most újra előjött a hiba, megkaptuk a korlátot és már a "fenyegetést", hogy 10-re fogja átrakni. A fórumtárs pedig nem válaszol bármit is írok neki. o.O Pedig senkit nem bántottam meg. Eléggé x -akta megy a háttérben.
Dajkusz
tag
Sziasztok!
Szerintetek mennyire járható út az, ha veszek egy saját Docsis 3 modemet pl egy NETGEAR CM500-ast, felhívom a T-t hogy állítsák át a mac címet az új modemére, mert modemcsere volt, de hálózati hiba miatt a szerelő nem tudta aktiválni? Mi történne?
Egyébként 120/10-es kábel netem van!Eddig egy Epc 3925 modemmel operált ami autómata időzítőre kötve heti 2x hajnali 3kor újraindult. DMZ be routerboard volt rákötve, így azért megbírkozott a forgalommal, ami átment rajta.
Azonban 2 hete behalt szegény cisco, és hoztak helyette egy dlink 704 típusú rémséget. Na itt kezdődik a horror, ez a modem nem való semmire, nem is részletezem, szar az egész! Dhcp, wifi azonnal offolva, mindent kilőttem rajta amit csak lehetett, változatlan. Hívtam őket, hogy szar az egész. Kijött a faszi, kicserélte egy másik dcm 704-re. Na ez egy fokkal használhatóbb, de 1 óra használat után böngészés közben minden harmadik oldalbetörtésre timeoutol vagy pár másodperc mire felfogta hogy mi van és betölti.
Intruder2k5
MODERÁTOR
Szia!
Felejtsd el, ott sem hülyék vannak azért...
Próbálj meg a RouterBoard DHCP szerverében 3rd party DNS-t beállítani a klienseknek, hogy ne a D-LIINK dolgozza fel a DNS kéréseket, ezzel még levehetsz némi terhet a válláról, hátha stabilabb lesz.
[ Szerkesztve ]
Dajkusz
tag
Ez velem megtörtént már!
A csávó hozta anno a cisco modemet, és úgy ment el, hogy nem üzemelte be. Én hívtam fel a thome-ot és diktáltam be nekik a mac címet, utánna működött.
Inkább az a kérdés, hogy a netgear modemmel, amire nincs nekik fw meg semmi, működne e rajta a szolgáltatás
Dajkusz
tag
Milyen dns-t használjak? A T-jét?
Intruder2k5
MODERÁTOR
Nem tudom Telekom-nál miként működik ez, de UPC-nél a regisztráció úgymond két szintű, tehát van egy weboldal ahol bárki beregisztrálhat magának modemet, de csak olyat, aminek a MAC címe már előzetesen rögzítve lett egy UPC-s adatbázisban. Tehát mondjuk egy ex Telekom-os modemet nem lehet oda sem regelni. Próbáltam, nem sikerült... Na most ha Telekom-nál is hasonlóképpen működik, akkor lehet az ügyfeles sem tudna neked idegen modemet regelni, mert neki sem engedné, lévén feltehetően nincs adminisztrátor joguk!
Amúgy én azóta vettem apróban egy UPC-s EPC3925-öt, és azt használom is, az eredetileg nálam lévő EPC3208 meg pihen a polcon.
Azt sajnos nem tudom, hogy elvben működne-e olyan modem ami egyébként nincs használva a Telekom hálózatán, erre talán dchard tudna válaszolni, ennyire nem vagyok DOCSIS tudor.
szerk.:
Mindegy milyet, bár én inkább javasolnák Google DNS-t, vagy bármi mást ami Neked szimpatikus. De persze lehet a T-st is használni...
[ Szerkesztve ]
mlinus
őstag
nem engedik saját modem használatát sajnos
dchard
veterán
"nem tudom, hogy elvben működne-e olyan modem ami egyébként nincs használva a Telekom hálózatán, erre talán dchard tudna válaszolni, ennyire nem vagyok DOCSIS tudor."
Bármelyik DOCSIS kompatibilis modem működik bármilyen hálózaton, tehát a kérdésre a válasz: igen, bármelyik szolgáltató modeme működik a másik hálózatán is, ha az ember be tudja regeltetni. Műszaki, technikai akadálya biztosan nincs.
A saját teszthálózatomon 7-8 féle kábelmodem és HGW lóg a legkülönbözőbb gyártóktól egy ED3 CMTS-en, mind működik rendesen akár egymás mellett is, boningban, voippal, IPTV-vel Jah és bridged módban is
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
Dajkusz
tag
Tehát ha sikerülne valami csoda fojtán beregisztálnom a mac-jét, mind a 2 külső címet megkapná(iptv+internet)? Arról álmodni sem mertem volna
Itt nem a műszaki/technikai oldalról van a kérdés, az teljesen nyilván való, hogy ilyen szempontból nincsen akadály (jó példa az IPTV és a bridge mód kérdése is), hanem adminisztrációs szinten. Mint Intruder2k5 is írta a UPC-s esetet ahol is csak az előzetesen rögzített eszközt lehetett használni. Lehet, hogy a T-nél is van ilyen szintű eljárás és/vagy a használt firmware-ben van olyan beállítás/funkció amelyik szükséges a hálózat használatához.
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
poli27
veterán
A Telekomnál is van egy adatbázis, felhívod az smc-t és csak azt tudja beregelni ami benne van a rendszerben, tehát megtalálja a sorozatszám alapján. Másikat nem tud!
spici
tag
Köszönöm a választ, először azt tanácsolták, hogy várjam meg a telekomos panaszbejelentést, ha azzal nem vagyok megelégedve akkor érdemes feljebb / tovább lépni.
Attól félek inkább, hogy akkor jönnének tesztelni amikor véget ér a szeles időszak és oda 6 hónapnyi telefonálgatás, vagy kötelezhetem őket arra, hogy teszteljék , vizsgálják meg a kábeleket máshonnan hozott , hozzáértő szerelőkkel vagy erre nekem nincs jogom?
Kérhetsz független szakértői vizsgálatot de az nem olcsó és neked kell fizetned.
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
spici
tag
Ja igen és arra kötelezhetem, hogy pl 150méternyi kábelt ellenőrizzen le?
Teko001
őstag
Ha hatóság vagy, igen. Kötelezni bármire csak ők tudják a szolgáltatót. A te lehetőségeid a hibajegy újranyitása, esetleg a kijövő szerelővel való tárgyalás ha normális, hogy mit kéne szerinted, mit néztek már meg, stb.., illetve elmehetsz az előbb említett hatósághoz, vagy más illetékes szervekhez, hogy vizsgálják ki.
[ Szerkesztve ]
Gabesz87
veterán
Srácok, egy kis segítséget please. Itthon szülőknél gondolkodom, hogy le kéne cserélni a helyi kábelszolgáltatót, mert elég pocsék a TV minősége. Csomó adás zizis, szemcsés. Viszont arra volnék kíváncsi, hogy a T-s IPTV-ben, ha ide beköttetnénk, benne lennének a helyi TV adók? A telekom honlapján olvastam valami olyat, hogy az analóg csatornakiosztásban lévő regionális adók is benne vannak a digitálisban. Ez így van?
Teko001
őstag
Pontosan melyik csatorna?
Sofian
őstag
Igen. Benne vannak.
Gabesz87
veterán
Körzeti TV a neve (Szalka TV/Namény TV/Csenger TV), de ezenkívül van még amúgy a csomagban Kölcsey TV, meg M1 TV Mátészalka.
Sofian: Ok, köszi!
[ Szerkesztve ]
poli27
veterán
Ha nincs kábeles telekom ott csak adsl sztem inkább sat tvt kötes be mint dslre iptv-t.
Gabesz87
veterán
De van elvileg, néztem a honlapon. Tányérost nem nagyon szeretnénk, rossz tapasztalatok...
dReFiX
senior tag
Adott egy speedport w724v router, épp default gyári beállításokkal, mitől lehet hogy a viber wifin keresztül mobilon nem működik ( illetve random módon nem működik) ? Köszi előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
dchard
veterán
Ket szuk keresztmetszet van: a voip es az IPTV. Voipon ugyanazt a codecet es technikat hasznaljak mint a UPC, IPTVnel pedig teljesen hulyeseg a bridged mod eroltetese, tehat nincs olyan muszaki ok, ami ezt indokolja. Jo pelda erre az USA, ahol szinte minden kabel szolgaltatonal beleertve a legnagyobbakat is, viheted a sajat modemedet es be fogjak regelni.
Szoval az egesz vihar a biliben.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
wmati
addikt
Hát de ez már csak a Telekom szeretik efi kezét fogni, mert hogy így kevesebb hiba lehetőség stb.
Teko001
őstag
Miért, itthon melyik kábeles szolgáltató engedi, hogy a saját modemedet használd?
Intruder2k5
MODERÁTOR
Az RKSZ tudtommal engedi... Bár az eléggé kis szolgáltató, kollégám volt náluk pár éve.
Sofian
őstag
Fogja is a kezét, ezzel nincs is baj. De aki kéri és nyilatkozik, hogy elismeri, hogy a modem innentől az ő nyűge annak lehessen választani.
kisbrekes100
tag
Sziasztok!
Most fizettem be az 5. havi Telekom számlám. (tv és internet előfizetésem van)
Láttam az oldalukon hogy legalább 6 hónapja aki előfizető az rendelhet tv-t részletre, nos én ezt most megtettem! Szerintetek van rá esély, hogy lesz is belőle valami?
wmati
addikt
Tegyük fel hogy lehetne nyilatkozni de akkor mi a helyzet az iptv-vel, hogy lehet el dönteni hogy az én modemem miatt nem megy vagy más oka van.
[ Szerkesztve ]
Intruder2k5
MODERÁTOR
Kijön a szerelő, ráköti a T-s modemet, ha megy, akkor jön a számla a kiszállásról, az efi meg oldja meg a többit...
[ Szerkesztve ]
wmati
addikt
Jó ötlet nincs több kérdésem
Teko001
őstag
Ha valóban megfelelsz a feltételeknek, akkor igen. De keresni fognak így is/úgy is.
[ Szerkesztve ]
Janó 44
tag
Ebből a kérdésedből valamint egy korábbi megnyilvánulásodból ("mondom az egész utcában szélre aktiválódó vírus van") arra következtetek, hogy az utcátok 150m -s szakaszán baj lehet. Ha tényleg így van, ahogy gondolom, akkor vajon a többi ügyfél is tett hibabejelentést? Ha nem, akkor tedd csak azt nyugodtan, amit fentebb ajánlottak az NMHH -val kapcsolatban, már amennyiben azt a 3000 Ft -t tudod is nélkülözni/beáldozni azért, hogy te azt kapd, amiért fizetsz!
És hogy miért? Mert még a garantált sávszél sincsmeg. -Ha elsőre se fut le a Speedtest, meg utána is csak alig, esélyes, hogy nagy a baj. Amikor nemfut le neked a Speedtest, akkor gyakorlatilag nincs neted (meg van szakadva) abban a pillanatban, mikor mérne, ezért nem is mér. -A megszakadt net megolyan, mintha ennyi lennea sávszélje: 0/0.
#41133696
törölt tag
#41133696
törölt tag
Egyébként szerencse, hogy azzal az MT ügyfélazonosítónkkal be tudtunk lépni, különben macerásabb lett volna sokkal a megrendelés. A megújult megrendelési felület pedig jól néz ki
spici
tag
Ma cseréltek ki közel 300 méternyi kábelt, most már van internet, de azért még nem tökéletesen, felugrál a pingem 200 ra azért, de jobb mintha folyamatosan szakadozik, remélem a panaszbejelentéssel jóváírnak minimum 1 havit.
Gézengúz
addikt
Baráti?Tudod mi a baráti? A Digi 50/30 az baráti 2700-ért. El se hiszem, hogy bármikor válthatnék már rá...De csak kibekkelem a hűségidő nagyobb részét
[ Szerkesztve ]
Intruder2k5
MODERÁTOR
Csak, hogy DIGI nincs mindenhol! Sőt, több helyen nincs, mint ahol van! Ennyi...
#41133696
törölt tag
Ahhoz képest, hogy az Ügyfélszolgálatosok telefonban - anélkül, hogy vennék a fáradtságot - és ezen a pontom buknak le -, hogy megnéznék a honlapon elérhető speciális árat az adott címre vonatkozóan -reflexből a 4050 Ft-os havidíjat mondták, baráti. Itt nincs Digi, szóval ennyit a 2700 Ft-os 50/30-ról
Útvonal
Fórumok » Hálózat, szolgáltatók » Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon) (kiemelt téma)Téma tudnivalók
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.