Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:53:21

LOGOUT.hu

Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)

Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#56451) dptrsk válasza spici (#56444) üzenetére


dptrsk
Topikgazda

Én újra felhívnám a 1412-t és újra nyittatnám a hibajegyet...

(#56452) btz válasza pacman789 (#56447) üzenetére


btz
addikt

Mértnem a kovász készítésről kérdezted? Ha már a szakmai kérdéssel zaklatod :D

ⓑⓣⓩ

(#56453) spici válasza btz (#56450) üzenetére


spici
tag

Nem mondott semmit, csak annyit OK és, hogy böngészésre alkalmasnak mondható stb stb stb.
Mondom igen, 30mbit es netet böngészésre kötettem be.

pietrasko:
Ezt teszem lassan 6. hónapja, minden egyes alkalommal kimagyarázzák magukat hülye indokokkal, pedig engem aztán nehezen vernek át, szakmabeli vagyok... itt rontják el az egészet.

[ Szerkesztve ]

(#56455) #41133696 válasza Sofian (#56441) üzenetére


#41133696
törölt tag

Hát a régebbi MT ügyfélazonosítónkra utoljára én is akkor tudtam belépni, amikor a kinti hőmérséklet is közelebb volt a 40-hez mint a 20-hoz :) Viszont már nem érint abszolút, mert azon márcsak a telefon marad, a másikra az újabbra meg betudok lépni, és azon lesz az Internet és az IPTV is, meg a másik hoppá is azon van. Ettől függetlenül elég gáz, hogy ez így ment és megy náluk. Ami a honlapot illeti, nekem is volt, hogy kiírta, hogy a címemen nem létesíthető kapcsolat aztán a VDSL2-ről neteztem :D

(#56442) Gubek-Einste: Ja, így már Tesco gazdaságos lesz :)

(#56456) dptrsk válasza spici (#56453) üzenetére


dptrsk
Topikgazda

Akkor hívd fel újra őket és jelezd a kötbérigényedet és a hiba jelenlegi fennállását.
6 hónap kötbér az azért elég sok lesz...
Feltéve, hogy nem új hibát jeleztél, hanem mindig újranyittattad a meglevő hibajegyet 72 órán belül.
Én azt szoktam, ha nem érti meg a szerelő mi a gond, rendben zárja le, majd újranyittatom, elmegy s már telefonálok is.
Sajnos vannak ilyen szerelők...
De vannak 100%-ban korrektek is, volt hogy kijött és egy nap után felhívott, hogy sikerült-e megoldani a problémát, mert ha nem akkor újranyitja és keresik a további hibát, de akkor épp megoldódott.

(#56457) spici válasza dptrsk (#56456) üzenetére


spici
tag

Nem ugyanaz a hibajegyen megy a kezdetek óta mivel az a gond, hogy a hiba szeles időben jelentkezik így ha például 1 hétig nincs szél akkor nincs hiba így nem tudom bejelenteni, ez a gond hogy a szelet nem lehet kiszámítani.
Ezek olyan felfogással vannak ha szél van gond van, de ha eláll a szél akkor kijavították a hibát, azaz megvárták míg eláll a szél.
Elméletileg Júniustól felülvizsgálják az összes eddig bejelentett hibajegyemet Április 1-ig kb mert irreálisan sok hibajegyem van, kb 50, és kb 40 az elmúlt 6 hónapban.

De fényképezni szoktam ezeket, például pingelem a 192.168.9.1 -et (Telekom ADSL Teszt szerver) és ott kb 10%-os csomagveszteség és átlagosan 150-es ping szokott lenni, de ezeket a képeket semmibe nézik, a modemben készítetteket is, mindet... szégyen ez a cég.

(#56458) poli27 válasza spici (#56457) üzenetére


poli27
veterán

Valahol el van törve a kábel tuti ez a baja...

(#56459) spici válasza poli27 (#56458) üzenetére


spici
tag

Ezt mondom én is nekik 6 hónapja, de azt a kurva jelerősítőt baszkurálják, kábelt még 1x sem hallottam / láttam ellenőrizni náluk, csak arra a kurva jelerősítőre vannak ráizgulva...

(#56460) wmati válasza spici (#56459) üzenetére


wmati
addikt

Pedig egyszerű lenne fel mászik oszlopra rá rakja műszert és meg rángatja a kábelt az mozog következő oszlopig, nálunk legalábbis is kerestek anno kábelhibát.

(#56461) st.stofi válasza spici (#56453) üzenetére


st.stofi
tag

Fontos, hogy nem csak minket felhasználókat, hanem a szolgáltatót is kötik bitonyos törvények, rendelkezések. Ha a hibabejelentésed kapcsán a hiba javítása nélkül zárnák le a hibajegyet, a lehető leghamarabb, de mindenképp 72 órán belűl jelezd ezt a Telekom felé, ugyanis a 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet 9. § 10. pontja kimondja, hogy:

"Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben az előfizető az eredeti hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló szolgáltatói értesítéstől számított 72 órán belül."

Ugyan ezen rendelet fenti § 2. potja azt is kimondja, hogy a szolgáltató köteles javítani a valós hibát:

"A szolgáltató köteles az előfizető által bejelentett, a hibabehatároló eljárása eredményeként valósnak bizonyult, érdekkörébe tartozó hibát kijavítani."

Ha ezt nem teszi meg, a NMHH-hoz fordulhatsz, az eljárás igaz díjköteles, 3000 Ft-ba kerül, de egy számodra kedvező határozat esetén ez visszafizetésre kerül, és a hatóság kötelezi a szolgáltatót a hiba javítására, és egy ezzez hasonló határozat szerinten nálad is eléggé meg tudná győzni a Telekomot, hogy hozzáértő szerelőkkel sos kijavítsa a hibát:

(#56462) Krystal_s válasza dptrsk (#56456) üzenetére


Krystal_s
addikt

"Én azt szoktam, ha nem érti meg a szerelő mi a gond, rendben zárja le, majd újranyittatom, elmegy s már telefonálok is."
Ezzel az a gond, hogy újra és újra az az ember jön ki. :Y Amikor véletlenül más jön és megtalálja a hibát (legutóbb szomszéd utca egyik részén a kábel), akkor is képbe kerül a fő szerelőimitátor, mintha az irányítana itt mindent, és az új ember véleménye hirtelen megváltozik. A válasz pedig továbbra is az, hogy ha ez nem elég, akkor el kell költözni, minek 10-nél gyorsabb net, amikor neki is elég. Egyszer miután fél napra 4-től másnap reggelig kikötötte a vonalat (gondolom szándékosan, azzal indokolva, hogy neki már lejárt a munkaidő) egy fórumtárs segítségével sikerült Pestről felülbírálni és külön neki szóltak ide, hogy mit csináljon, akkor javítottak valamit (semmit). Pár hónapra rá, azaz most újra előjött a hiba, megkaptuk a korlátot és már a "fenyegetést", hogy 10-re fogja átrakni. A fórumtárs pedig nem válaszol bármit is írok neki. o.O Pedig senkit nem bántottam meg. Eléggé x -akta megy a háttérben.

(#56463) Dajkusz


Dajkusz
tag

Sziasztok!

Szerintetek mennyire járható út az, ha veszek egy saját Docsis 3 modemet pl egy NETGEAR CM500-ast, felhívom a T-t hogy állítsák át a mac címet az új modemére, mert modemcsere volt, de hálózati hiba miatt a szerelő nem tudta aktiválni? Mi történne?

Egyébként 120/10-es kábel netem van!Eddig egy Epc 3925 modemmel operált ami autómata időzítőre kötve heti 2x hajnali 3kor újraindult. DMZ be routerboard volt rákötve, így azért megbírkozott a forgalommal, ami átment rajta.
Azonban 2 hete behalt szegény cisco, és hoztak helyette egy dlink 704 típusú rémséget. Na itt kezdődik a horror, ez a modem nem való semmire, nem is részletezem, szar az egész! Dhcp, wifi azonnal offolva, mindent kilőttem rajta amit csak lehetett, változatlan. Hívtam őket, hogy szar az egész. Kijött a faszi, kicserélte egy másik dcm 704-re. Na ez egy fokkal használhatóbb, de 1 óra használat után böngészés közben minden harmadik oldalbetörtésre timeoutol vagy pár másodperc mire felfogta hogy mi van és betölti.

(#56464) Intruder2k5 válasza Dajkusz (#56463) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Szia!

Felejtsd el, ott sem hülyék vannak azért...

Próbálj meg a RouterBoard DHCP szerverében 3rd party DNS-t beállítani a klienseknek, hogy ne a D-LIINK dolgozza fel a DNS kéréseket, ezzel még levehetsz némi terhet a válláról, hátha stabilabb lesz.

[ Szerkesztve ]

(#56465) Dajkusz válasza Intruder2k5 (#56464) üzenetére


Dajkusz
tag

Ez velem megtörtént már!
A csávó hozta anno a cisco modemet, és úgy ment el, hogy nem üzemelte be. Én hívtam fel a thome-ot és diktáltam be nekik a mac címet, utánna működött.
Inkább az a kérdés, hogy a netgear modemmel, amire nincs nekik fw meg semmi, működne e rajta a szolgáltatás

(#56466) Dajkusz válasza Intruder2k5 (#56464) üzenetére


Dajkusz
tag

Milyen dns-t használjak? A T-jét?

(#56467) Intruder2k5 válasza Dajkusz (#56465) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Nem tudom Telekom-nál miként működik ez, de UPC-nél a regisztráció úgymond két szintű, tehát van egy weboldal ahol bárki beregisztrálhat magának modemet, de csak olyat, aminek a MAC címe már előzetesen rögzítve lett egy UPC-s adatbázisban. Tehát mondjuk egy ex Telekom-os modemet nem lehet oda sem regelni. Próbáltam, nem sikerült... Na most ha Telekom-nál is hasonlóképpen működik, akkor lehet az ügyfeles sem tudna neked idegen modemet regelni, mert neki sem engedné, lévén feltehetően nincs adminisztrátor joguk!

Amúgy én azóta vettem apróban egy UPC-s EPC3925-öt, és azt használom is, az eredetileg nálam lévő EPC3208 meg pihen a polcon.

Azt sajnos nem tudom, hogy elvben működne-e olyan modem ami egyébként nincs használva a Telekom hálózatán, erre talán dchard tudna válaszolni, ennyire nem vagyok DOCSIS tudor.

szerk.:
Mindegy milyet, bár én inkább javasolnák Google DNS-t, vagy bármi mást ami Neked szimpatikus. De persze lehet a T-st is használni...

[ Szerkesztve ]

(#56468) mlinus


mlinus
őstag

nem engedik saját modem használatát sajnos

(#56469) dchard válasza Intruder2k5 (#56467) üzenetére


dchard
veterán

"nem tudom, hogy elvben működne-e olyan modem ami egyébként nincs használva a Telekom hálózatán, erre talán dchard tudna válaszolni, ennyire nem vagyok DOCSIS tudor."

Bármelyik DOCSIS kompatibilis modem működik bármilyen hálózaton, tehát a kérdésre a válasz: igen, bármelyik szolgáltató modeme működik a másik hálózatán is, ha az ember be tudja regeltetni. Műszaki, technikai akadálya biztosan nincs.

A saját teszthálózatomon 7-8 féle kábelmodem és HGW lóg a legkülönbözőbb gyártóktól egy ED3 CMTS-en, mind működik rendesen akár egymás mellett is, boningban, voippal, IPTV-vel :U Jah és bridged módban is :DDD

Dchard

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#56470) Dajkusz válasza dchard (#56469) üzenetére


Dajkusz
tag

Tehát ha sikerülne valami csoda fojtán beregisztálnom a mac-jét, mind a 2 külső címet megkapná(iptv+internet)? Arról álmodni sem mertem volna :D

(#56471) Gubek-Einste válasza dchard (#56469) üzenetére

Itt nem a műszaki/technikai oldalról van a kérdés, az teljesen nyilván való, hogy ilyen szempontból nincsen akadály (jó példa az IPTV és a bridge mód kérdése is), hanem adminisztrációs szinten. Mint Intruder2k5 is írta a UPC-s esetet ahol is csak az előzetesen rögzített eszközt lehetett használni. Lehet, hogy a T-nél is van ilyen szintű eljárás és/vagy a használt firmware-ben van olyan beállítás/funkció amelyik szükséges a hálózat használatához.

Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

(#56472) poli27


poli27
veterán

A Telekomnál is van egy adatbázis, felhívod az smc-t és csak azt tudja beregelni ami benne van a rendszerben, tehát megtalálja a sorozatszám alapján. Másikat nem tud!

(#56473) spici válasza st.stofi (#56461) üzenetére


spici
tag

Köszönöm a választ, először azt tanácsolták, hogy várjam meg a telekomos panaszbejelentést, ha azzal nem vagyok megelégedve akkor érdemes feljebb / tovább lépni.

Attól félek inkább, hogy akkor jönnének tesztelni amikor véget ér a szeles időszak és oda 6 hónapnyi telefonálgatás, vagy kötelezhetem őket arra, hogy teszteljék , vizsgálják meg a kábeleket máshonnan hozott , hozzáértő szerelőkkel vagy erre nekem nincs jogom?

(#56474) Gubek-Einste válasza spici (#56473) üzenetére

Kérhetsz független szakértői vizsgálatot de az nem olcsó és neked kell fizetned.

Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

(#56475) spici válasza Gubek-Einste (#56474) üzenetére


spici
tag

Ja igen és arra kötelezhetem, hogy pl 150méternyi kábelt ellenőrizzen le?

(#56476) Teko001 válasza spici (#56475) üzenetére


Teko001
őstag

Ha hatóság vagy, igen. Kötelezni bármire csak ők tudják a szolgáltatót. A te lehetőségeid a hibajegy újranyitása, esetleg a kijövő szerelővel való tárgyalás ha normális, hogy mit kéne szerinted, mit néztek már meg, stb.., illetve elmehetsz az előbb említett hatósághoz, vagy más illetékes szervekhez, hogy vizsgálják ki.

[ Szerkesztve ]

(#56477) Gabesz87


Gabesz87
veterán

Srácok, egy kis segítséget please. Itthon szülőknél gondolkodom, hogy le kéne cserélni a helyi kábelszolgáltatót, mert elég pocsék a TV minősége. Csomó adás zizis, szemcsés. Viszont arra volnék kíváncsi, hogy a T-s IPTV-ben, ha ide beköttetnénk, benne lennének a helyi TV adók? A telekom honlapján olvastam valami olyat, hogy az analóg csatornakiosztásban lévő regionális adók is benne vannak a digitálisban. Ez így van?

(#56478) Teko001 válasza Gabesz87 (#56477) üzenetére


Teko001
őstag

Pontosan melyik csatorna?

(#56479) Sofian válasza Gabesz87 (#56477) üzenetére


Sofian
őstag

Igen. Benne vannak.

(#56480) Gabesz87 válasza Teko001 (#56478) üzenetére


Gabesz87
veterán

Körzeti TV a neve (Szalka TV/Namény TV/Csenger TV), de ezenkívül van még amúgy a csomagban Kölcsey TV, meg M1 TV Mátészalka.

Sofian: Ok, köszi!

[ Szerkesztve ]

(#56481) poli27 válasza Gabesz87 (#56477) üzenetére


poli27
veterán

Ha nincs kábeles telekom ott csak adsl sztem inkább sat tvt kötes be mint dslre iptv-t.

(#56482) Gabesz87 válasza poli27 (#56481) üzenetére


Gabesz87
veterán

De van elvileg, néztem a honlapon. Tányérost nem nagyon szeretnénk, rossz tapasztalatok...

(#56483) dReFiX


dReFiX
senior tag

Adott egy speedport w724v router, épp default gyári beállításokkal, mitől lehet hogy a viber wifin keresztül mobilon nem működik ( illetve random módon nem működik) ? Köszi előre is a segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#56484) dchard válasza Gubek-Einste (#56471) üzenetére


dchard
veterán

Ket szuk keresztmetszet van: a voip es az IPTV. Voipon ugyanazt a codecet es technikat hasznaljak mint a UPC, IPTVnel pedig teljesen hulyeseg a bridged mod eroltetese, tehat nincs olyan muszaki ok, ami ezt indokolja. Jo pelda erre az USA, ahol szinte minden kabel szolgaltatonal beleertve a legnagyobbakat is, viheted a sajat modemedet es be fogjak regelni.

Szoval az egesz vihar a biliben.

Dchard

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#56485) wmati válasza dchard (#56484) üzenetére


wmati
addikt

Hát de ez már csak a Telekom szeretik efi kezét fogni, mert hogy így kevesebb hiba lehetőség stb.

(#56486) Teko001 válasza wmati (#56485) üzenetére


Teko001
őstag

Miért, itthon melyik kábeles szolgáltató engedi, hogy a saját modemedet használd?

(#56487) Intruder2k5 válasza Teko001 (#56486) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Az RKSZ tudtommal engedi... Bár az eléggé kis szolgáltató, kollégám volt náluk pár éve.

(#56488) Sofian válasza wmati (#56485) üzenetére


Sofian
őstag

Fogja is a kezét, ezzel nincs is baj. De aki kéri és nyilatkozik, hogy elismeri, hogy a modem innentől az ő nyűge annak lehessen választani.

(#56489) kisbrekes100


kisbrekes100
tag

Sziasztok!

Most fizettem be az 5. havi Telekom számlám. (tv és internet előfizetésem van)
Láttam az oldalukon hogy legalább 6 hónapja aki előfizető az rendelhet tv-t részletre, nos én ezt most megtettem! Szerintetek van rá esély, hogy lesz is belőle valami?

(#56490) wmati válasza Sofian (#56488) üzenetére


wmati
addikt

Tegyük fel hogy lehetne nyilatkozni de akkor mi a helyzet az iptv-vel, hogy lehet el dönteni hogy az én modemem miatt nem megy vagy más oka van.

[ Szerkesztve ]

(#56491) Intruder2k5 válasza wmati (#56490) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Kijön a szerelő, ráköti a T-s modemet, ha megy, akkor jön a számla a kiszállásról, az efi meg oldja meg a többit...

[ Szerkesztve ]

(#56492) wmati válasza Intruder2k5 (#56491) üzenetére


wmati
addikt

Jó ötlet nincs több kérdésem ;)

(#56493) Teko001 válasza kisbrekes100 (#56489) üzenetére


Teko001
őstag

Ha valóban megfelelsz a feltételeknek, akkor igen. De keresni fognak így is/úgy is.

[ Szerkesztve ]

(#56494) Janó 44 válasza spici (#56475) üzenetére


Janó 44
tag

Ebből a kérdésedből valamint egy korábbi megnyilvánulásodból ("mondom az egész utcában szélre aktiválódó vírus van") arra következtetek, hogy az utcátok 150m -s szakaszán baj lehet. Ha tényleg így van, ahogy gondolom, akkor vajon a többi ügyfél is tett hibabejelentést? Ha nem, akkor tedd csak azt nyugodtan, amit fentebb ajánlottak az NMHH -val kapcsolatban, már amennyiben azt a 3000 Ft -t tudod is nélkülözni/beáldozni azért, hogy te azt kapd, amiért fizetsz!
És hogy miért? Mert még a garantált sávszél sincsmeg. -Ha elsőre se fut le a Speedtest, meg utána is csak alig, esélyes, hogy nagy a baj. Amikor nemfut le neked a Speedtest, akkor gyakorlatilag nincs neted (meg van szakadva) abban a pillanatban, mikor mérne, ezért nem is mér. -A megszakadt net megolyan, mintha ennyi lennea sávszélje: 0/0.

(#56495) #41133696


#41133696
törölt tag

Na VDSL2-es NetMánia M, és SAT TV lemondva,

másik lakásba NetMánia S, és IPTV megrendelve :C

Szerk: a NetMánia S 2700 Ft-os havidíja elég baráti :)

[ Szerkesztve ]

(#56496) #41133696 válasza #41133696 (#56495) üzenetére


#41133696
törölt tag

Egyébként szerencse, hogy azzal az MT ügyfélazonosítónkkal be tudtunk lépni, különben macerásabb lett volna sokkal a megrendelés. A megújult megrendelési felület pedig jól néz ki :)

(#56497) spici válasza Janó 44 (#56494) üzenetére


spici
tag

Ma cseréltek ki közel 300 méternyi kábelt, most már van internet, de azért még nem tökéletesen, felugrál a pingem 200 ra azért, de jobb mintha folyamatosan szakadozik, remélem a panaszbejelentéssel jóváírnak minimum 1 havit.

(#56498) Gézengúz válasza #41133696 (#56495) üzenetére


Gézengúz
addikt

Baráti?Tudod mi a baráti? A Digi 50/30 az baráti :) 2700-ért. El se hiszem, hogy bármikor válthatnék már rá...De csak kibekkelem a hűségidő nagyobb részét

[ Szerkesztve ]

(#56499) Intruder2k5 válasza Gézengúz (#56498) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Csak, hogy DIGI nincs mindenhol! Sőt, több helyen nincs, mint ahol van! Ennyi...

(#56500) #41133696 válasza Gézengúz (#56498) üzenetére


#41133696
törölt tag

Ahhoz képest, hogy az Ügyfélszolgálatosok telefonban - anélkül, hogy vennék a fáradtságot - és ezen a pontom buknak le -, hogy megnéznék a honlapon elérhető speciális árat az adott címre vonatkozóan -reflexből a 4050 Ft-os havidíjat mondták, baráti. Itt nincs Digi, szóval ennyit a 2700 Ft-os 50/30-ról :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.