A példámban nem a kamion volt a lényeg. Azt inkább csak arra írtam, hogy egy személyautóban esetleg káromkodik a user, ha bakizik a navi. Egy kamionnál sokkal súlyosabbak a következmények. De ettől még nem kéne bakizzon. Kamionban természetesen célhardvert használok, Gurjon skines IGO Primo truck -kal. A Waze -t csak itthon futtatom, inkább csak a közösség miatt. Nem voltam taxis, de futár igen, úgyhogy trükk szempontból a Waze nem sok újat tud mutatni.
Ami meg a közlekedési kultúrát illeti, hát az valóban egész más. A dolog ott kezdődik, hogy természetes jelenség a gazdagság, nem státusszimbólum egy jobb autó és ezért aki ilyet vezet, az nem válik automatikusan az utak királyává. Sőt a Benelux államokban inkább ciki, ha fölöslegesen van ilyened, mert akkor nem véded a környezetet. És ezt ők tényleg komolyan gondolják. Ebből következik, hogy nagyon sokan biciklivel, robogóval, motorral járnak munkába, még a magasabb beosztásúak közül is. Ezért ezek a járművek egyenrangú közlekedők. Sőt! Pl. a Párizsi körgyűrűn ez úgy néz ki, hogy a tempó szerencsés esetben 30, a legbelső sávban MINDENKI! balra tart, a mellette levőben jobbra és a kettő között, olyan 80 -as tempóban a motorok, vészvillogóval. De nem egy, kettő, hanem folyamatosan. Döbbenetes látvány. Lenne mit tanulnunk.
[ Szerkesztve ]