Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#69901) Bib válasza Rivaul (#69898) üzenetére


Bib
őstag

Működhet,de ne túl sok benzint tegyél bele nehogy robbanjon és a nyílásokkal sose állj szembe. Nagyon veszélyes munka. Ha jól begyullad,akkor már a hőlégfúvó izzásban tartja, amíg füst jön addig menjen. Szikra és barna hamu jön ki akkor kész. Rendkívül nagy mennyiségű füst távozhat.

(#69902) lbence válasza Bib (#69901) üzenetére


lbence
aktív tag

Simsonét ilyen gázos melegítővel csináltuk, mondjuk az jól darabokra szedhető, egész könnyen ment.

(#69903) sityupityu válasza Bib (#69900) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Azt írta, hogy ilyenkor csak a lejtő alján indítja be, előtte fönt nem volt indítás. Tehát nem lehet széttolódva a kuplung.

(#69898) Rivaul Régen úgy csináltuk, hogy öntöttünk bele valami éghetőt, begyújtottuk aztán oxigénnel adtunk neki egy kicsit. De óvatosan kellett, mert könnyen égtek ilyenkor a belső dolgok is. Viszont a koksz garantáltan kiégett. De ez régen volt. Most ha nagyon gáz, akkor én inkább néznék egy másik csövet rá.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69904) Rivaul


Rivaul
addikt

Nah ezen még morfondírozok egyet. Új kipuffra nem szívesen költenék mert az asszony elintézné hogy új golyókat is kelljen vennem :DDD Nem kifejezetten értékeli hogy 2 autó áll otthon amikor csak én közlekedek szinte, mellé a kis Tact és most az Aerox is, ezeket szintén csak én használom :)) A válaszokat köszönöm ismételten mindenkinek.

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#69905) fradi81


fradi81
veterán

Ez a gumicső eléggé ramaty állapotban van, drága dolog kicseréltetni vagy filléres alkatrész?

Van még egy cső szabadon, ez jó így vagy ez is csatlakozott valaha valahova?

[ Szerkesztve ]

moto g72, Ninebot d28e

(#69906) Bib válasza fradi81 (#69905) üzenetére


Bib
őstag

Pár ezer forintos cső.Ha beszívja ott a port,az káros a motornak :)
A másik cső a szekunder levegő szelep csöve,ami már nincs a motorodon. Egy szivacs darabbal tömd be.
Sokan ezt lekötik akkor is ha még katalizátoros a motor,pedig ez a rendszer segít tisztulni a kiput, mivel nagyobb oxidációs hőt biztosít.A szekunder levegőnek nincs hatása a teljesítményre. A karbi fűtés is kikötve ami csak minimálisan fűti, hogy optimálisan működjön.

(#69907) fradi81 válasza Bib (#69906) üzenetére


fradi81
veterán

Mi az hogy már nincs, volt? :) Akkor rakok bele valamit + gumicsere és egyelőre ennyi, köszi :)

moto g72, Ninebot d28e

(#69908) mekkGyver


mekkGyver
aktív tag

Az mennyire normális, hogy a légszűrőház aljában (a kivezető csőben) benzint látok? Most kitakarítottam, amennyire hozzáfértem, majd meglátom, mikor lesz megint benne.

Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.

(#69909) Bib válasza fradi81 (#69907) üzenetére


Bib
őstag

A szelep nincs ott már.

(#69910) csocsosvuk válasza Bib (#69899) üzenetére


csocsosvuk
újonc

Indulni indul csak, eddig kb átforditotta a motort az öndindító, és már járt is, most pedig 3-4cer kell öninditózni mire elkapja...

" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."

(#69911) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Mennyi idő, vagy táv kell, hogy egy 2T robogó üzemmeleg legyen?
Benzinkúton mosnám, de nem akarom a hideg vízzel megkínálni a motort, nehogy elrepedjen valami fém.

A benzinkút kb 800 méterre van a motor tárolási helyétől, de csak akkor, ha rendes emberként közúton közelítem meg. Járdán csak a harmada. :DDD

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#69912) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Ma hívtam a szerelőt, mi a helyzet? Helyreállításon kívül még a karburátorra férne rá egy felújítás (becsordogál) ill új fékbetét, teleszkóp porvédő is kezd repedezni, úgyhogy olaj szimering és porvédő csere. Megrendelte O-partson hozzá a cuccokat, pár dolgot a karbihoz, meg a teleszkóp + fékbetét jó 70 ezer a többin felül. 10.-én adták le a gyártónak Olaszban a megrendelést de mai napig nem adták még fel. Így megy tovább idén már csak nézni fogom ezt a motort. :(

Ja ... csak a karbihoz a pilot meg pár főfúvóka 32000 ... Inkább kicserélem egy vadi új Dellorto-ra ... kivagyok ettől, hogy még csak alkatrész sincsen hozzá.

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#69913) dtsdexter válasza macilaci78 (#69911) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Ha jól emlékszem (nálunk így van) 40-60 fok között van a sterimó víz hőmérséklete. Télen szokták vissza venni 20 fokra hogy ne robbanjon be a fagyos szélvédő. Amúgy nem hiszem, hogy nagyon sok kellene neki, Látva a 2010-s SR-t beindítástól kb 1 percre már felkúszik a hőfokjelző.

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#69914) nyogo83 válasza macilaci78 (#69911) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Ne parazz, nem lesz semmi baja.
En rendszeresen jarok kezimosoba, ami kb 1,5-2km-re van tolem, szoval egyaltalan nem hideg a blokk.
Szepen elkezdem az idomokat, ulest stb lecsapatni, nagyjabol kerulve hogy kozvetlen vizsugar erje elsore a blokkot. Utana mehet az egesz, nem lesz semmi gaz.

(#69915) lbence válasza macilaci78 (#69911) üzenetére


lbence
aktív tag

Oda is tolhatod, csap pár száz méter ezek szerint. :-)

(#69916) sityupityu válasza macilaci78 (#69911) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ez az üzemmeleg dolog attól is függ, hogy lég vagy vízhűtéses-e. A te esetedben mivel léghűtéses igen rövid idő elég ahhoz, hogy bemelegedjen. De mint a többiek is írták nem kell félned, nem lesz baja. Bár én a crossmotorokat leszámítva soha sem vittem egy motort sem mosóba, nem szeretem.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69917) suste válasza sityupityu (#69916) üzenetére


suste
veterán

Pont ezt akartam írni én is :)
3 éves a mostani robogóm, de még nem járt mosóban, és kézzel sem mostam :)) (Az előzőeket sem.)
Néha az eső lemossa :C

(#69918) sityupityu válasza suste (#69917) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ja, én azért szoktam tisztítani őket csak mosóba nem viszem, hanem otthon végzem el. :)
Nekem fontos, hogy rendben legyenek, nem szeretem ha retkes egy gép. Idegesít. Viszont érdekes módon az autók nem érdekelnek ezen a téren. Azokat én sem nyalogatom. Vagy kap gyors gőzborotvát, néha (egy évben 3-4 alkalommal) eljut rendes gép mosóba, de a legtöbb esetben nálam is az eső teszi a dolgát. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69919) macilaci78 válasza sityupityu (#69918) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Lakótelepen lakom, vödörből samponos vízzel nem az igazi. Persze, amíg szülőknél volt a gép, a küllőkhöz még a fogkefe is előkerült... :D

suste: cikinek érzem tolni, meg a mélygarázsból is nehezebben jön fel. :N

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#69920) suste válasza sityupityu (#69918) üzenetére


suste
veterán

Én azt vallom, a járművek közlekedésre valók, nem simogatásra :). (De persze mindenkinek a saját dolga....)
A robogó annyira kis felület, hogy ha nem dagonyázik az ember, akkor nem igazán lesz koszos.
Mondjuk az autót is csak évi 2szer mosom max (főleg a tél utáni mosás fontos szerintem).

(#69921) lbence válasza suste (#69920) üzenetére


lbence
aktív tag

Én az autót havi kétszer, a robogót csak havonta. :)

(#69922) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Sziasztok!
Meg egy kis otlet kene. Annak mi lehet az oka, hogy a robogo (50, 2t) nagyon lomhan indul el? Nagyjabol 5-10km/g-ig eleg lassu onnan viszont megy mint a raketa? Iden lett benne gorgo cserelve, a korabbi nagyon el volt kopva es a gyari meret ment bele. Ez lehet ennek az oka?

(#69923) suste válasza blizzrd (#69922) üzenetére


suste
veterán

a motor nem pörög fel, vagy pörög de kicsi a gyorsulás?

(#69924) blizzrd válasza suste (#69923) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Felpörög, de kicsi a gyursulása, aztán 10 km/h-tól meg mint akit seggberúgtak,elindul.

(#69925) sityupityu válasza blizzrd (#69924) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Biztos, hogy valami hajtás gond. Az is lehet, hogy a kuplungrugók vagy túl gyengék, vagy pedig megnyúltak már, és ezáltal túl hamar nyit a kuplung (túl kis fordulaton engedi rá).

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69926) blizzrd válasza sityupityu (#69925) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Szóval valószínű hogy az új, nehezebb görgők miatt nem adja azt a teljesítményt mint korábban.
Ez a kisrugó amire gondolsz vagy pedig a kontrasztrugó?
Illetve ha veszek újat mi alapján válasszam meg az erősséget?

[ Szerkesztve ]

(#69927) sityupityu válasza blizzrd (#69926) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Kis rugó(k), azaz kuplungrugók. A nagy az a kontrasztrugó.
Nehezebb görgők lettek beletéve mint előtte? Mert ha igen, akkor az is ugyanezt tudja produkálni.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69928) blizzrd válasza sityupityu (#69927) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Nem mertem le a regit de kockasra colt kopva. Annal szerintem nehezebb ami bele letz rakva, de 0,5 grammal konnyebb mint a gyari suly.

(#69929) sityupityu válasza blizzrd (#69928) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Attól még hogy kockás lett még le lehet mérni, és nagyjából ki lehet következtetni, hogy hány grammos lehetett. Lehet, hogy eleve nem is a gyári súlyú volt már benne. Mindegy, az végül is nem baj ha a gyárilag előírtat raktad bele ha teljesen gyári a robogó, de nincs más megoldás, kicsit erősebb kuplungrugók kellenek hátra. Gondolom nem olyan kuplung van benne amin lehet állítani a rugók előfeszítését?

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69930) blizzrd válasza sityupityu (#69929) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Teljesen gyári a robogó, kb minden kopó alkatrész ami rajta volt az még a gyári :D
Szerintem nem állítható a kuplung.
Nagyon macera a rugók cseréje? Vagy egyszerűen a kuplungot rögzítő csavart leszedem és utána minden adja magát?

(#69931) sityupityu válasza blizzrd (#69930) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Gyakorlat nélkül elég macera a kuplungrugócsere, pláne a berakás. Van mindenféle barkács módszer a berakásra, mindenkinek más jön be. Nézegess videókat a youtube-n.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#69932) big-J


big-J
őstag

Hali. Ha valaki sajat maga hegesztette a gepet, hogyan kerul ra az alvazszam ami ugye a biztositashoz kell?

(#69933) flegga92


flegga92
senior tag

Sziasztok!

Aprilia Gulliveremben megint megdöglött a fesszabályzó valószínűleg, első hátsó világítást folyton kicsapja, nem volt időm még kimérni.
Tavaly vettem bele, mert a gyári is elfáradt, kinyírta az akksit. Helyi boltban csak ha jól emlékszem RMS márkájú volt 2-3e között volt az összegbe került, de inkább áldozék rá többet, csak ne menjen tönkre fél év alatt. Milyen márkát érdemes venni?

(#69934) dtsdexter válasza big-J (#69932) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Leginkább sehogy. Az alváz szám egy gyártásszám is egyben amely szavatolja az adott típus minőség megfelelőségét és eredetét. Útólag is lehet rá gyári számot rakni, természetesen értelmetlen mivel nem jegyzett. Ám robogóknál nem hiszem, hogy nagy jelentősége lenne. Amíg nem kell rá hatósági engedély (forgalmi eredetvizsga stb) Ha forgalomban szeretnéd használni, akkor muszáj leszel valahonnan beszerezni vagy az eredetit rá üttetni.

Ha csak biztosításhoz kell (robogó) akkor bőven elég papíron léteznie a korábbi okmányaiból másolt alvázszámot használva. A rendőrbácsi/néni nem fog neki állni keresgélni az alvázszámodat. A legtöbb robogós sem tudja saját motorján hol van, nem hogy a rendőr.

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#69935) macilaci78 válasza dtsdexter (#69934) üzenetére


macilaci78
nagyúr

bőven elég papíron léteznie - ez így szembe megy a jogszabállyal, nem kéne buzdítani a fórumozót.

A rendőrbácsi/néni nem fog neki állni keresgélni az alvázszámodat. - hozzáállás kérdése, simán lehet robogós kampányuk és rámásznak egy adott típusra.

A legtöbb robogós sem tudja saját motorján hol van, nem hogy a rendőr. - a rendőrök nagy hányada két keréken is otthonosan mozog, ők megtalálják.

Személyes tapasztalat: a szomszéd alkusszal a gyári papírokkal, igazolólappal a kezemben és az ablak alatt álló motorral nem tudtuk beírni az online rendszerbe az alvázszámot, motorszámot, mert bizonyos karaktereket a rendszer nem fogadott el, illetve a karakterek darabszáma sem felelt meg. Magyarán meg tudom mutatni a gépen a számokat, hiteles okmányokkal tudom igazolni, csak épp a biztosítási papíromon szerepel más... :W Szóval egyetértek azzal, ha a papíron és a vason lévő karaktersor azonossága nem feltétlenül fontos.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#69936) suste válasza macilaci78 (#69935) üzenetére


suste
veterán

Engem eddig amikor megállított a rendőr, akkor egyik esetben csak papírt kért, másik esetben viszont egyeztette az alváz számot is (ami ráadásul el volt írva a biztosítási papíron :Y ).
Még ő adott bicskát a takaró műanyag eltávolításához :).

(#69937) big-J


big-J
őstag

Koszi a valaszokat. Igen, csak biztositashoz kell, meg ugye annak ellenorzesekor.

A masik, hogy ugye autoknal meg van a formatuma az alvazszamoknak. Hany karakter, melyik betu mit jelent, stb..
Segedmotoroknal ez mennyire jellemzo?
Arra gondoltam, a villanak van gyarilag bevesett egyedi sorozat szama, ha a formatum nem fontos, azt hasznalnam szamnak, meg esetleg beuttetnem vazra is valahol, hogy megse a sajat fejembol pattanjon ki, meg egyedi is legyen.

[ Szerkesztve ]

(#69938) macilaci78 válasza big-J (#69937) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ha már meg tudod mutatni a vázon azt, ami a papíron van, akkor szerintem nyertél.
A formátumról írtam: az enyémet sehogy se fogadta el. Kínunkban a hiányzó karakterszámot a karaktersor elé beírt nullákkal pótoltuk. Ebből én arra gondolok, hogy van valami megkötés a karakterek halmazát és darabszámát is illetően, amit a rendszer ellenőriz. De azt nem írta ki, mi a hiba, csak azt, hogy nem jó.

Amúgy a biztosító nem foglalkozik különösebben az alvázszámmal, ha a tied kiscica, azt írja be. :D

Persze, amikor biztosítási esemény részese leszel, akkor majd ők is jól megnéznek mindent. :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#69939) big-J válasza macilaci78 (#69938) üzenetére


big-J
őstag

Igen, a biztositokrol nekem ugy tunik, hogy az online kotes es az arosszehasonlito rendszerek ota mar szinte barmit be lehet irni, csak fizess.

Meg megkerdek 1-2 rendort, hogy van ez az alvaszam lekerdezes, mert ugye ha epited, azt nem fogjak talalni a radioban, hacsak nem a biztositoi adatbazist kerdezik le, abban viszont benne lenne.

Csak olyat hogy 50-es vagy 125-os(amugy sem lenne ertelme mert elektromos), vagy mikor gyartottak, azt sosem deritik ki, azt nem tudom, mennyire gond. Pl. a valamilyen szammal biztos ellatott import kinai markatlan szemetek amiket arulnak, ugyanugy nem hinnem hogy be vannak valahova jegyezve vagy megfelelo formatumuk van, talan az sem ami nagyon regi, esetleg ami mas orszagbol jott.

[ Szerkesztve ]

(#69940) spanglee001 válasza big-J (#69939) üzenetére


spanglee001
addikt

igen megnézheti, 2x állítottak meg motorral eddig 12 év alatt 1x rutin, semmi bizti van oké mehetsz is. másik bukó nékül megállított, féklámpa index teszt alvázszám biztosítás aztán 5000 csekk és toljam a mocit :DDD

netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy

(#69941) big-J válasza spanglee001 (#69940) üzenetére


big-J
őstag

Ha gyarilag nem volt index es fekre erosodo feklampa akkor az nem lehet baj, en ugy tudom. Bukora kaptad akkor a csekket.
Ha nincs gyujtasra kotott topitott csak sima kapcsolos, az baj?

[ Szerkesztve ]

(#69942) big-J válasza spanglee001 (#69940) üzenetére


big-J
őstag

.

[ Szerkesztve ]

(#69943) dtsdexter válasza big-J (#69937) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

akkor inkább használd a motorszámot, az a legtöbb esetben látható helyen van. És van némi köze a valósághoz. Egyébként meg nem buzdítom, hogy törvénytelenül járjon el, sőt inkább a legális ösvényt javasoltam neki, a "legalább papíron" stimmeljen-el. Gondolom az előző vázhoz voltak papírok, használja annak a számát (ha lehet ;) ) Én legalább is így gondoltam értettem. :)

Nekem eddig nem volt gond vele, egyetlen amin fennakadt, hogy "jelenleg nem szerepel a központi nyilvántartásban, kérem ellenőrizze ... stb" Mikor a malagutira akartam biztosítást. Mondjuk a még pár helyen felvillant a "hiányzó adat" pl Rendszámnál mivel 125-ös.

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#69944) big-J válasza dtsdexter (#69943) üzenetére


big-J
őstag

Nem, kompletten ontve es hegesztve volt(nem altalam, de vasarlasrol van igazolas). Atomjairol lett osszerakva, motort is beleertve. Villat kiveve (az vasarolva lett) semmin nincs szam (még).

Ugy kepzeld el, hogy vettel a praktikerben par acel csovet meg hegesztot es kijott a semmibol a gepezet.

Legalis utat akarok, azer irok ide.

[ Szerkesztve ]

(#69945) dtsdexter válasza big-J (#69944) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Értem. Hátha a régi okmányai sincsenek meg akkor passz. Legálisan szerintem nem megoldható, de mint fentebb említették, hogy ha legalább egy papíron meg egy vázon szereplő pár szám és betű azonos, akkor végül is működhet a dolog.

De igazából 50-sekre nem hiszem, hogy bárki is komolyabban oda figyelne. Mit nézzen rajta, gyári motor? Áhh ne viccelj, ritka mint a fehér holló. Ha ért hozzá akkor max megcsodálja, ha meg nagy ccm-esként jársz 50-s papírokkal úgy is kiszúrja. De ha legalább ccm-re stimmel, és nem 100-l mész vele, max biztosítást, vagy egy jogsit fog elkérni rá (már ha kell most éppen)

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#69946) big-J válasza dtsdexter (#69945) üzenetére


big-J
őstag

Csodalni fogjak, mert elektromos, es teljesen egyedi. Igy a ccm resze nem igen relevans. A 4kw hatarba meg boven belefer. Csak az alvazszam meg papirmunka resze erdekes, biztositok barmilyen szamra biztositanak, az vilagos.

[ Szerkesztve ]

(#69947) suste válasza big-J (#69946) üzenetére


suste
veterán

Azért az egyedi gyártásnál a hivatalos út ennél sokkal bonyolultabb!
De ha tegyük fel a szomszédból vetted adásvételivel, akkor mindjárt más a helyzet.
Remélem érted mire gondolok :D

(#69948) big-J válasza suste (#69947) üzenetére


big-J
őstag

Ez egesz jo otlet, mert tenyleg vettem, bar interneten(kulfoldrol), szamla/nyugta van rola, ha jol lattam nem szigoruan adasvetelit kernek, hanem tulajdonosi igalozolast.

[ Szerkesztve ]

(#69949) macilaci78 válasza big-J (#69941) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ha nincs gyujtasra kotott topitott csak sima kapcsolos, az baj? - az enyém gyárilag ilyen. :K A KRESZ csak azt követeli meg, hogy világíccsá, a hogyanról már nem nyilatkozik.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#69950) dtsdexter válasza macilaci78 (#69949) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

lényegtelen, csak világítson. Egyébként a régi Hondákon volt ilyen ha jól emlékszem, hogy gyújtásra már világított (volna, ha lett volna az akkumlátorban elég amper) a lámpa.

... esküszöm, gyári főnök ;)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.