Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91201) Honda567 válasza skyrush7 (#91194) üzenetére


Honda567
junior tag

[link] Most indultak el kb 1hete Afrikába Babettával
rendszám van a motorokon több országon át mennek gondolom büntetés lenne a vége ha Rendszám nincs.
Egyik országba útdij matricát nem akartak nekik adni mert biciklinek nézték a babettat.

(#91202) d@vee válasza Honda567 (#91201) üzenetére


d@vee
őstag

Babettával Afrikáig...ezt már nem tiszta fej szülte :D
Még egy kismocis túrát én is letolnék itt magyarországon belül, na de Afrikáig...

Ja

(#91203) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Szoci motorok közül egyedül egy gyári állapotúra felújított Simsonnal mernék ekkora túrának indulni. Volt Babetta az ismeretségi körben pár darab, nem voltak megbízhatók. Az erőátvitellel kínlódtak sokat, valami röpsúlyos szerkezet volt benne, ha jól emlékezem.
A régi, nagy kerekű piros meg sárga Babetták még jobban bírták, a modernebb szériák, a kisebb kerekűek (Zöld és piros volt belőlük) gyengébb konstrukciók voltak. Sokan vettek asszonykának, aztán ment a pajta végébe, minap hirdettek egyet alig több mint ezer kilóméterrel. :) Nyomott áron, nem olyan jó hírű mint a Simson. :D

(#91204) skyrush7 válasza Árpi001 (#91199) üzenetére


skyrush7
aktív tag

Inkább maradjon balladai homály. :R

(#91205) KTMHobby3 válasza d@vee (#91202) üzenetére


KTMHobby3
tag

Nem érted a lényeget!
Egy ilyen gyenge géppel elmenni Afrikába, az az igazi kihívás. Nagyon nagy bátorság kell hozzá, meg alapos felkészülés. Ez olyan, mint megmászni a föld legmagasabb csúcsát. Persze, talán nincs életveszély, de minden tiszteletem az Övék.

(#91206) macilaci78 válasza Honda567 (#91201) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Szeretem a jó kávét. - Mokka sok az egyben instant kávé. :D
Ilyen jó motorolajat szerintem a korabeli gépek nemigen láttak.

KTMHobby3: igazad van, de azért amennyire lehet, igyekszik biztosra menni. Kb egy másik motorra való alkatrészt visz magával. :DDD

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91207) Honda567 válasza d@vee (#91202) üzenetére


Honda567
junior tag

Ez nem az első külföldi útjuk Babettával voltak már a magas Tátrában, Großglockner-en nem semmi a két öreg én nem mernék neki vágni még robogóval sem. :D

(#91208) Honda567 válasza macilaci78 (#91206) üzenetére


Honda567
junior tag

Egyik videóban mondja hogy a motor tönkre ment külföldön volt náluk egy tartalék blokk bele dobták és mentek tovább. Afrika túra készülő videóba is magyarázta visznek több fogaskereket, alkatrészeket legyen miből javítani út közbe.

(#91209) KTMHobby3 válasza macilaci78 (#91206) üzenetére


KTMHobby3
tag

Olvastam már korábbi ilyen túráról, nem csak egy másik motorra való alkatrészt vittek magukkal, hanem egy furgon is kísérte a túrát. Az akkor is egy komoly teljesítmény volt, egy ennyire "szép" kismotortól.
Én szurkolok a sikeres vállalkozáshoz, mert ez egy igazi kihívás.
Tudom ez sokak számára őrültség, de nekem tetszik.

(#91210) macilaci78 válasza Honda567 (#91208) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Megnéztem a videót, amíg győzi alkatrésszel, addig megy a Babetta.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91211) macilaci78 válasza KTMHobby3 (#91209) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Unatkozó kisnyugdíjas. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91212) mumtaz válasza Zoli bácsi (#91203) üzenetére


mumtaz
senior tag

Babettáztam sokat. 207-essel és 210-el is.
A 207-es volt az igazi Babetta, amiből viszont volt a nagy és a kis kerekű is. A kis kerekű az, amin volt rendes rugózás. A nagy kerekűnek csak az ülése rugózott. A blokkjuk ugyanaz.
A 207 és a 210 között volt a nagy különbség. Gyakorlatilag csak a kerekük volt teljesen ugyanaz, semmi más. A 210-es volt a kétsebességes kerek lámpás.
207-esből volt főként sárga és piros is. 210-esből volt sok szín, de főleg zöld és piros.
A 207-esben röpsúlyos volt a kuplung, a 210-esben viszont röpsúlyos volt a váltás is. Eléggé túl bonyolították az egészet. Technikai oldalról a váltó egy szabadon futós megoldás volt lassító áttétellel. Ez volt az első fokozat. A röpsúlyok, ha kimentek, akkor azokon keresztül valósult meg az áttétel és ez volt a második fokozat. Jól működött, amíg jól működött, de állandó bajok voltak vele. A végáttétel ebben már egy bordásszíj volt, ami néha nem nagyon bírta a váltásokat, aztán elszakadt. Baj volt a röpsúlyokkal is.
Tényleg jó ötlet volt, csak szerintem soha nem végeztek vele tartós tesztet a gyárban. Meg a röpsúlyoknál nem volt sem állítási lehetőség, sem rugó mondjuk hasonlóan a robogók kuplungjához. Jó lett volna, mert akkor azzal lehetett volna játszani, hogy mikor váltson meg sokszor a röpsúlyos "kuplung" pofák odatapadtak a tárcsához és nem váltott vissza, csak amikor megállt az ember.

Szóval jó is volt, meg nem is.

Bár én mindig rendben tartottam őket. A 207-est úgy tuningoltuk, hogy a beömlő és kipufogó kiömlő lett bővítve és polírozva egy kicsit. Két személlyel is ment. :D
A 210-esemet hasonlóan meg kókányoltam. Erősebb lett. A hátsó kerék lánckerekét egyszer próba képpen lecseréltem a 207-esére. Ugyanaz volt a kerekük, csak a 210-es lánckereke sokkal nagyobb volt. A 207-es lánckerekével képes volt 65km/órára, viszont alig érte el és 50 körül váltott kettesbe. Jó lett volna, ha van a gyárinál csak picit kisebb lánckerék. Akkor jó lett volna.

Csak gondoltam, teszek némi kiegészítést. :)

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#91213) Zoli bácsi válasza mumtaz (#91212) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Hát igen, neked volt Babettád, nekem csak az ismeretségi körben. Szerencsés kamaszként én Simsont kaptam, anyám kis falusi ÁFÉSZ üzlet vezetője volt, kapcsolatokkal..... Szóval hozzáfért Simsonhoz. Akinek nem volt ismeretsége, nem akart várni, vagy nem volt zsé, annak be kellett érni Babettával, Rigával, Verhovinával, Romettel.....Ja és Jawa Mustang, de ebből nem sok volt, inkább idősebbek vették, ahogy a Babettát is.
A kiskamasz álom csúcsa a Simson volt, megbízhatóságban űrtechnika volt az előbb felsorolt gépekhez képest. Meg vitte gyári állapotban a 60 km/h sebességet, kis piszkával 70-75-öt. Persze hogy versenyeztünk, kié megy többet...... :B Tátott szájjal néztük az akkor felnőttnek látott 17-20 éveseket, akik nyargaltak az érces hangú "Peregyesekkel". Peregyes volt a nagyobb kamasz álom. (Mz TS 250/1, már szögletes hengerfejjel, és 5 sebességgel). Hogy változik a világ, a 21 lovas 250-es MZ-vel király volt akkor az ember. Nem nagyon előzték meg országúton (110-120 km/h sebességet tartósan tartotta, igaz nem volt messze a vége, meg 6 (+ :U ) litert itt bevágta), sok autó nem is nagyon lett volna képes. ;] Mostanra 21 lóerővel két keréken guruló országúti akadálynak érzem magam....... :U

(#91214) mumtaz válasza Zoli bácsi (#91213) üzenetére


mumtaz
senior tag

Ugye mennyit változott ez a kib...ott világ?

Én akkoriban élveztem a kort, mert egy babettával is ott lehetett az ember az élmezőnyben. Max BMX, Babetta, Romet Pony (mert volt váltója), meg tatáknak mustang, kiccsávóknak Simson. Lemehettem a "térre" a haverek közé és voltam valaki, mert benzint égetett. Na de most!?

Nekem nagyfaterom volt Babettás. Mondjuk ő fertőzött meg. Babettával képes volt tatásan elpötyögni Pestről Őrbottyánba.

Más világ volt. De én akkor is jobban szerettem azt, mint ezt.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#91215) tbmf válasza Madball (#91155) üzenetére


tbmf
csendes tag

Megnéztem dekni nélkül, akadásmentesen jár a hátsó tárcsa a tengelyen. A tárcsák is simák(mind a 4).
Beindítva az látszik, hogy ahogy pörög fel igen lassan megy befele a szíj hátul, majd kb az utolsó 1/4-nél megáll, ha így pörgetem kb egy percig akkor aztán végül lemegy tejesen a szíj a hátsó tárcsák aljára.
Amit még megfigyeltem, hogy elöl úgy tűnik van egy kb 0,5mm-es ütése a tengelynek :(

(#91216) setup válasza mumtaz (#91212) üzenetére


setup
junior tag

A szar se lenne büdös, ha nem lenne szar, sőt akár finom is lehetne. Csak hát ugye szegény szarként meglehetősen büdös, szóval jobb, ha addig rakod a ganajt, amíg árnyék van. :)
Én amúgy Verhovinás voltam. Két sebességes, kormányváltós. A vicc, hogy felülve olyan érzés volt, mintha komoly motoron ülnék.
Talán a tank felülnézete miatt vagy csak, mert kiskölyök voltam. Bárhová elvitt, csak egy alapszabály volt: „Az Isten szerelmére! LE NE ÁLLÍTSD!” :DDD
A beindítással voltak ugyanis gondok. Ha már ment, onnan jó volt. Két napig szereltük, utána beindult.
Addig ment, amíg volt a tankban benzin. Mai fejjel talán a tank belseje rohadhatott már és újra és újra eldugult miatta a karbi, amikor kijártuk a benzint, de soha nem volt még annyink se még összedobva se, hogy tele tankoljuk.
Haver nagyszüleinek garázsában állt egy Jawa CZ. Hónapokig szereltük. Szétszedtük, tisztítottuk, összeraktuk. Hurva anyját, egyszer sem indult be. Egy-két ütemet talán nagy ritkán. Pedig hogy rá voltunk kattanva, hogy be fog indulni és majd megkergetjük. Lehettünk vagy, nem is tudom, talán 15. :)

(#91217) feco70


feco70
senior tag

Sziasztok. Vettem egy robogót, sajna ott nem néztem meg az alvázszámot, az ember több motort árul és rossz szám lett be írva az adásvételibe, és így is kötöttem meg a biztosítást rá. Az ember hoz másik adásvételit, biztosító szerintem nem fogja át írni az alvázszámot. Szerintetek?

(#91218) Madball válasza feco70 (#91217) üzenetére


Madball
csendes tag

Nem köt semmi, lemondod a régit és kötsz újat a jó alvázszámmal. Itt nem kell papír az eladásról, ha le akarod mondani a meglévő KGFB-t.

(#91219) sityupityu válasza setup (#91216) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Pont egy verhovina volt a legelső motorom, és én is a beindítással szívtam rengeteget. :D Baromi sokat szereltem. Aztán jött utána a jawa mustang meg kb minden...Volt babettám is, de az ilyenek sokáig nem voltak nálam mert nem volt menő. :)
Pár éve akartam magamnak venni egy babettát, de a jók aranyáron mentek már akkor is, leharcoltat meg nem akartam, mert se időm sem pedig energiám nem lenne a felújításra.
A simsonokat nagyon szerettem, abból volt jó pár. Volt simson robogóm is, imádtam. Gyárilag volt üres visszajelző is benn. Utána meg jöttek az etz-k. A legutolsóról pont a napokban találtam képeket.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91220) feco70 válasza Madball (#91218) üzenetére


feco70
senior tag

:R

[ Szerkesztve ]

(#91221) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Megvolt az első nagyobb idei gurulásom, Kapuvár-Bakonyszentlászló-Kapuvár. Kis kacskaringókkal 200km. Bementem a Cuha szurdokba (gyalog, persze) megnéztem a Kőpince barlangot. Átmentem Fenyőfőre, el akartam menni még a Likas-kő barlanghoz, de erősen felhősödni kezdett, időkép 18 órára már esőt jósolt....Majd legközelebb.
Gép teljesen jól működött, igaz nem sokkal mentem gyorsabban mint az előd 125-ös robogóval, óra szerint 80-90km/h sebességgel haladtam alsóbbrendű utakon. Alapgázon vitte, emelkedő, szél nem számított, sőt, oldalszél sem löködte úgy mint a robogót. Nem is nagyon mentem négyezres fordulat fölé, minek? Élveztem a tavaszi gurulást. Ha valaki a hátam mögé beáll, gázt húzva 90-ről azért még megindul. Messze nem olyan fárasztó ez a 200km, mint robogóval. Komfortosabb a rugózás, jobb az ülés, és pláne az üléspozíció. Nem fájdult meg a derekam. Óra szerint fél tank (6L) fogyott ki 200km-re, nagyjából valós lehet, sokat jelent ha nem húzom neki. Egy hibára figyeltem fel, láttam már eddig is, de nem foglalkoztam vele. Azért megnézetem szervizen, az első kerék "ráz" egy kicsit, lassabb sebességnél érezni egy kicsit, később kisimul. Nem oldalirányba, kis fel-le rázkódás van inkább. Mintha lenne egy púp a gumin, lenézve látszik hogy nem egyenletesen szalad. Elvileg gyárilag centírozott, vannak súlyok a felnin. Ütést nálam nem kapott...Majd megkérdezem szervizen. Jó volt egyet gurulni.
Fenyőfői képet ha megnézitek, fordulatszámmérő mutat fordulatot. Állt a motor, sokszor beakad. Gyújtásra téve megjavul. :)

(#91222) vendingo válasza Zoli bácsi (#91221) üzenetére


vendingo
veterán

Jó túra lehetett. Én a cbf125-tel havi 2-4 alakalommal nyomok 200km távokat. Most is a somlón vagyok :)
A szokásos 1 óra 20 perces menetidőből csináltam 2 órás kacskaringós utat, sok helyen csak 60 körül jöttem, élveztem a tájat, a zéró forgalmat, még előztem is. :)

Azt tudtad, hogy rengeteget csal az imperiale órája?

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#91223) Zoli bácsi válasza vendingo (#91222) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Persze. :) Mindegyik csal. Ignissel 100-al megyek pont, az GPS szerint 92 km/h.
Imperiale többet csal. Eszembe is jutottál, ha a Somló fele vettem volna az irányt, rád írok. De lehet mikor pecáztunk, a telószámodat is elmentettem.....
Ebéd után agyaltam egy kicsit merre menjek, de itt a Vinye-i Cuha szurdokban régen jártam, erre mentem. A Somlóhoz már meleg volt, a várhoz felmenni jó kis kaptató, le szoktam izzadni rendesen.
Amúgy múltkor feledkeztem rá, a Merci mentők km órája majdnem pontos. Kb 122km/h sebességet mutatott a műszer, a GPS szerint 119. Ennél eddig csak nagyobb "csalásokkal" találkoztam. Kínaiak átlagnál is többet csalnak, Benelli/Keeway 100-nál már kb 15%-ot csal. Aztán csak röhögök, mikor bizonygatják hogy a 11 lovas 125-ös két személlyel megfutja a 115-120 km/h sebességet. Ja, az Imperiale-om meg a 150-et akkor. ;] De nem is az a lényeg mennyit megy, soha nem néztem.Nekem fontosabb az utazó, ahol kényelmesen megy. Ignisen kamionsort előzve pályán egyszer megnéztem, kíváncsi voltam, 140-nél még vette a gázt, engedtem kipörögni, óra szerint 185, valójában 150-155 körül lehetett, de pörgött, meg kóválygott az úton, nem erre van kitalálva.... :D

(#91224) vendingo válasza Zoli bácsi (#91223) üzenetére


vendingo
veterán

Nem muszáj a várba menni ha kilátást szeretnél. Van frankó rész, kocsival/motorral megközelíthető és fullos a panoráma. Én már gyalog is csak ide járok, annyira jó. Majd összehozzuk.
A kastély is szépen meg lett csinálva, az is megér egy utat.
Anno amikor vetted a mocit, tudtál alkudni valamennyit?
Amúgy elkezdtem nézegetni a CL500 és cb500x modelleket is, nagyon tetszenek, de mindig elhessegetem őket az áruk miatt.
Partiban van még a dl250 és a g310gs is, de igazából amire kell a motor, azt tudja ez a kis 125-ös is, szóval lehet nem lesz semmi.

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#91225) KTMHobby3 válasza vendingo (#91222) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia!
Én a Somlótól 17 km-re lakom. Csak kíváncsiságból kérdezem, milyen messziről jössz el erre a szép tájra? Mi az ami vonz?

(#91226) vendingo válasza KTMHobby3 (#91225) üzenetére


vendingo
veterán

106 km az út.
A hegyen van nyaralónk/pincénk, illetve itt lakik, vagy innen származik a fél rokonság.

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#91227) Zoli bácsi válasza vendingo (#91224) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

A vételárból nem, de a konzolból, meg a dobozból sokat engedett a Barna. De lehet a konzol ajándék volt a motorhoz (Amúgy 70 körül volt a bolti ára, arra emlékezem), isten bizony erre nem is emlékezem. :U
Meg elég korrekten beszámította a robogómat, Sárváron sokkal nyomottabb áron vették volna be.
Vinyén egy ilyen gép mellé parkoltam. Tetszett a dobozokkal, jobban megnéztem, akkor láttam hogy "csak" 300-as, mert komolyabb gépnek saccoltam. Rá is kerestem itthon, 1,41M. az ára, persze dobozok nélkül. [link]

(#91228) zombei válasza Zoli bácsi (#91227) üzenetére


zombei
aktív tag

Nekem a 300R jobban tetszik, de ez se néz ki rosszul.

(#91229) vendingo válasza Zoli bácsi (#91227) üzenetére


vendingo
veterán

Köszi.
Papíron jók ezek a voge motorok, gyakorlatban meg van velük gond. Ahogy víz éri őket folyik rajtuk a rozsda, szinte semmi zsírt nem tesznek a csapágyakba, forgó pontokra. Beállnak a csapágyak 1-2k km alatt. Lazán, illetve túl húzott csavarok, lepotyogó alkatrészek, megtépett menetek, ferdén beleerőltetett csavarok, rozsdásodó telószárak, szar tömítések. Nem hiába kerülnek ennyibe. Full kínai, amire nem kevés időt és pénzt kell szánni, hogy használható legyen. Vettem volna 300 rally-t, utánanéztem a márkának.

[ Szerkesztve ]

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#91230) macilaci78 válasza vendingo (#91229) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az a motorok terén, mint 30 éve volt a Dacia az autók terén?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.