Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [N€T0X|N:] Starlink előtt és után
- [Re:] [czundermák:] Retro PC vol. #3 abit IP35 Pro-XE és a körítés
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Yosolo28
csendes újonc
Lehet aztán az előző tulaj valami klozettal járt, az ég még ki. Én kapásból leengedtem a motor es hajtóműolajat mikor megvettem és cseréltem. Nem bízok én senkiben.
Yosolo28
csendes újonc
az adagoló, nem én keverem.
ACAB95
tag
Üdv
Gyári 125ös robogókba szoktak tenni folytást? Gondolok itt a japánokra...
"Ami nem öl meg, az megerősít."
tween
őstag
Na srácok, úgy döntöttem, ha már félig szétkaptam a sárkányt, szétkapom teljesen és kap egy új festést, szép citrom színt Van egy fényező haverom, már le is tárgyaltam vele, holnap viszem hozzá.
suste
veterán
Ez csak nekem volt 2 értelmű?
Ha magát "keveri", akkor persze lehet érdekes szaga, de ezt inkább az asszony szokta felróni
Végeredményről majd képeket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
suste
veterán
szerintem olyan "fojtás" nincsen, mint az 50-esekben (kipufogó, karbi, variátor)
de pl én a kínai 125-össel szívok, ahol a régebbi 125-ös blokkot (qmi152) módosították, és szerintem pont a teljesítmény csökkentés és az egyszerű 150-es (qmi157) upgrade miatt (csak a henger+dugattyú+hengerfej különbözött)
így az újabb (qmi153) blokkon már nem lehet lecserélni a hengert a 150-esre (máshol vannak a tőcsavarok), és az új variátor+szíj is kisebb végsebességet enged
orosziem81
tag
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha feltehetően nem működik rendesen az önolajzóm, és nem óhajtok kísérletezgetni vele, hanem bekeverem a tankba az anyagot, milyen arányt használjak?
mdk01
addikt
Érdeklődnék ismét.
Aprilia area51
Vettem egy új vákumpumpát és az új tetején van egy apró lyuk.Ha a vákumcsövet megszívom vagy fújom akkor ott jön a levegő, de leginkább fújásra.
A régi(gyárinak hitt, nem tudom) tetején egy zenkolt furatkezdemény jelzi ennek a lyuknak a helyét, de lyuk nincs.
Nekem nagyjából úgy jön le a dolog, hogy a membránt mozgató vákum ereje van ezzel csökkentve, de nem tudom miért, ha azért van egyáltalán.
A másik furmányos kérdésem pedig az, hogy a bemenő ágat fújni tudom szívni viszont nem, értelemszerűen ennek így kell műkdönie és így is működik.
Az a kérdésem, hogy az összerakást követően, miért lehetséges az, hogy miután a berúgókarral indítanám a motort, a benzin elindul a vákumpumpa felé, de amint megáll a berúgókar(tehát amennyit rúgni tudok rajta) a benzin elkezd visszamenni a csőben(gyorsan és azonnal), tehát nem tartja meg a szintet a csőben ameddig már felszívta magát.
Értelemszerűen azért nem értem, mert a vákumpumpába befele tud áramolni levegő, folyadék bármi, de kifelére pedig elzár(kipróbáltam tényleg elzár) tehát a csőben lévő benzinnek nem szabad visszamennie, hacsak nem kap levegőt, márpedig nem kap, mert bilincs volt a csatlakozáson.
Köszönöm
dtsdexter
csendes tag
Érdekes, az enyémen nem található ilyen lyuk. Egyébként valóban vissza engedni nem szabadna, elvileg egy rugó+golyó zárja az átmenetet. Gondolom a benzincső nem illeszkedik eléggé. Mondjuk én amikor először cseréltem, kapásból az összes csövet le is cseréltem. Nem volt ilyen gondja.
... esküszöm, gyári főnök ;)
Bib
őstag
Működik vele a motor?
Bib
őstag
Cseréld ki az olajzót és a meghajtószíjat. Ha kikötöd, teljesen megszüntetve akkor 1:40 vagy 1:50-es keverékkel elmegy.
(#69613) csocsosvuk válasza sityupityu (#69600) üzenetére
csocsosvuk
újonc
Engem érdekelne eme adatbázis...
Néztem az összefoglalóban is az excelt, nagyon kellemes kis olvasmány, csak a nekem szükséges vas nincs benne...
esetleg ugy jutsz hozzá, hogy tudod tovvábítani is?
Konkrétan Scarabeo gyári cuccok méretezeései érdekelnének, nem kicsit...
" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
Dtomka
veterán
"akkor lehet gyümölcsillatút is venni" Erről jut eszembe még anno az egyik haverom az Malaguti F12-be vett ha jól emlékszem eper illatút. Furcsa volt de jó
martillo
tag
Kollegam kinezett egy robeszt hasznaltan, de nagyon sokadik tulajkent aruljak es szeretne meggyozodni, hogy nem lopott a joszag. Azt olvastam, hogy max rendorsegen lehet megtudni, hogy korozik-e, de ez a gyakorlatban hogy mukodik? Be kell setalni valamelyik, vagy a helyi orsre? Vag telefonon is megmondanak ilyet?
Debilon
addikt
semmit nem fognak róla megmondani, a rendőrségen hivatalosan tuti nem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
martillo
tag
Akkor van erre barmi hivatalos/nem hivatalos mod, hogy ne egesse meg magat?
Debilon
addikt
nincs
nézd, egy 50-es robogónak (vagy 50/125 vagy akárminek) csak vázszáma és motorszáma van.. ez csak akkor szerepel bármilyen nyilvántartásban ha egyszer ellopták ÉS a tulajdonos bejelentette, egyéb esetben semmi nem fog róla szerepelni sehol sem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
nyogo83
Topikgazda
Egy valamit meg tudsz tenni.
A rendorseg honlapjan mindenki szamara elerheto a korozott/lopott jarmuvek rendszama/alvazszama.
Sajnos az 50-es gepeknel nem tul hatekony modszerrel van megcsinalva, de letudod ellenorizni egy kis idoraforditassal meg tablazat bogaraszassal.
[link]
Itt a Jarmu korozes>Kozuti jarmu korozes alatt talalod ahol betudod allitani hogy motorkerekpar es pl Yamaha.
Vegiglapozod a listat es keresed az alvazszamot.
[ Szerkesztve ]
martillo
tag
Koszi mindkettotoknek!
Nem nekem lesz, de tovvabitom a lehetoseget, aztan eldonti, hogy atnyalazza-e.
Na azzal a kis lukkal most megfogtál, legalább is engem. Rég volt a kezemben ilyesmi vákuumpumpa.
Próbáld meg lecserélni vagy legalább is átnézni a csöveket is ahogy már javasolták.
(#69613) csocsosvuk Nem elektronikus, hanem nagy lapozható dokumentumtömbről van szó. A különböző olajokról is vannak ilyesmik, amik érdekes módon olyan adatokat is tartalmaznak, amik sem a dobozon sem pedig a honlapokon nincsenek jelen az adott olajról.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
tween
őstag
BlackPriest
őstag
elkészült az enduro. valami hihetetlen mennyiségű gányolás volt rajta, most amennyire lehet, rendbe van téve. viszont a karbi még mindig fura, alapjárat nagyjából nincs. csavart tekerhetem ki, be, tökmindegy, alig reagál.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
Yosolo28
csendes újonc
Ma kitakarítottam a légszűrőt, de azóta valami botrányosan szar a gép. 0 alapjárat, melegen is be kell húzni a szivatót, mert különben torpan. Hidegen meg kopp szivató mellett még gázt is kell húzni, hogy elinduljon! Ilyen szintű keverék elszegényedést okozhat a szűrő?
Eddig is szegény lehetett, mert 25-30fok melegben is csak szivatóval volt hajlandó indulni.
Én kezdenék egy alapos karburátor tisztítással, és ha utána sem jó, akkor jöhet a többi levegővel és benzinnel kapcsolatos dolog ellenőrzése. Nem szív falsot valahol az a motor?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Yosolo28
csendes újonc
Elméletileg nem lenne szabad falsot szívnia, csak a szűrőt vettem ki és raktam vissza. Ezért is csodálkozom, hogy egy sima kis szűrő takarítást követően ilyen szintű elszegényedés kicsit erős lenne!
Nem kizárt a dugulás sem, a fene tudja a télen mennyire volt ezzel foglalkozva. Csak furcsa, hogy pont most jött elő.
mdk01
addikt
Szedtem szét és maga a levegő elzárást a membrán lemez két szélén kialakított billenő lemez végzi Nincs benne rugós golyó. Ez egy szerkezetileg nagyon egyszerű szerkezet, de annál okosabban van megcsinálva.
A cső pedig rajta volt rendesen, ezért is írtam, hogy azonnal és gyorsan visszaesik a benzin, tehát nem egy picike szivárgásról van szó és szájjal megszívva is érzem, hogy elzár.
Igazából csak a kíváncsiság hajt, mert nem értem
mdk01
addikt
Igen működik, mert ha beindul akkor már olyan gyorsan dolgozik a membrán, hogy azonnal körbenyomja az üzemanyagot a karburátorig, csak mikor nem használom a robogót, mondjuk 1 hónapig, és vákumpumpa és a karburátor közötti 60cm-es benzincső kiszárad, akkor elég aktívan kell rúgdosni a berúgókart, hogy körbe tudjam tolni a benzint a karburátorig. Ebből a legnehezebb a vákumpumpáig felnyomni az üzemanyagot azon a 20cm-en ahol segítség lenne ha megtartaná a benzint, minden egyes rúgás után.
mdk01
addikt
Csöveket megnéztem én is azt hittem, hogy esetleg valahol a vákumpumpa tövénél ki van repedve a cső, de nem volt, már csak azért sem, mert ősszel cseréltem le a benzincsöveket.
A kis lyuknak nincs köze a visszaengedéshez, mert annak a keresztmetszetéhez képest, túl gyorsan esik vissza a csőben az üzemanyag, és mint írtam fentebb megszívva az ágat elzár a szelep.
A lyuk miértjét kíváncsiságból írtam, mert nem étem, hogy a másikhoz képest miért van ott?
Sztem teljesítménycsökkentés miatt.
A lényeg, hogy működik.
dtsdexter
csendes tag
Megnézem mert van hasonló pumpám nekem is. A gyáriban tuti rugós golyós megoldás volt A többit nem néztem.
... esküszöm, gyári főnök ;)
(#69631) csocsosvuk válasza sityupityu (#69582) üzenetére
csocsosvuk
újonc
Tegnap végre eljutottam oda, hogy szétszedtem újra a vasat.
Hát...
Én nem láttam rendellenességet.
Szétszedtem, meglestem, sehol semmi...
Ettől függetlenül ha esetleg láttok rajta valamit...
Igen, a kuplung kosár meg el van kicsit szineződve, de a pofák vastagsága jó, meg is lett kicsit csiszolva.
Golyók mozgása faszán látszik, az én szememmel sehol sem látok hibát...
Esetleg?
Kezdtem gyanakodni esetleg így az oljaozásra... raktam is kis olajat a benyába, de megzavart az eső, szal a próba már elmaradt...
Reggel jött megint tünetmentesen,de hűvös is volt.
" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
dtsdexter
csendes tag
Hát 2 észre vétel:
1, Az egyik a görgőd ha jól látom elkezdett "kockulni" kicsit mintha már kopott lenne.
2, Látszólag sokat állhatott ha jól látom, a Szabadonfutó és Önindító elkezdett rozsdásodni. érdemes lenne elmosni egy kis benzinben vagy petróleumban (vagy valami rozsda oldóban vagy pl: Mannol 9932 átfújod vele gazdagon, majd hagyod állni egy jó 12 órát, párszor átfújható vele közben) Majd egy alapos zsírzás ráférne.
Igazából ennyit látok így hirtelen kávé előtt.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
csocsosvuk
újonc
Hát ha ugyanazt értjük görgők alatt, akkor azok zsír ujjak
Ha esetleg nem, akkor fejtsd ki, mit értesz görgő alatt.
Szabadonfutón láttam én is, hogy ráférne egy nagytakarítás, de idő hiányában még várat magár a dolog...
" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
(#69634) sityupityu válasza csocsosvuk (#69633) üzenetére
Görgők alatt az általad nevezett golyókat érti, amit egyébként dtsdexter mond helyesen.
A másik, hogy itt nincs kuplungkosár, hanem harang van helyette. Na mindegy, nem ez a lényeg, tudjuk, hogy miről van szó.
A görgőid hiába újak, már az elején elkezdhetnek kopni ha gyengébb minőségűek.
Egyébként én sem látok semmi különöset az egészben. Azért mondtuk, hogy nézd át a hajtást, mert azt mesélted, hogy úgy érzed hogy megszokott szorulni és fullasztja/fékezi is a motort néha. Akkor ezek szerint nem ez a probléma.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#69635) csocsosvuk válasza sityupityu (#69634) üzenetére
csocsosvuk
újonc
Hát ha nem hívod fel rá a figyelmem, hogy golyókat írtam görgők helyett észre sem veszem
Tiszta sor, hogyha rosz minőség, akkor kophat, de szombaton tettem bele az egész szettet... jó ha van bennük 150 km annyi alatt talán még egy szar minőség sem kopik ;>
Viszont ha már szétszedtem jobban összenéztem a régi szettel. Jelenleg úgy raktam vissza, hogy a régi görgőtartóval (ezt tényleg nem vágom név szerint), viszont az új görgőkkel, meg meg műanyag fülecskékkel.
A görgőpályák jók voltak a régi tartóban is. Meglássuk így jó lesz e. Bár itt megint kezd szitálni az eső, úgyhogy lehet örülök ha hazaérek, mint hogy probálgassam...
" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
dtsdexter
csendes tag
Az érdekes még most is úgy tűnik mintha picit bekopott volna. Na mind1. A problémádra nem nagyon tudok mit mondani, tán a kuplung résznél lehet még valami.
Szintén csak észrevétel, ha van időd rá érdemes lenne ránézni, a főtengely (elvileg rozsdamentes acél) az most rozsdás lenne, vagy akkora hőt kapott, hogy elszíneződött?? Ám ha jól látom a hajtás tengely is hasonlóan járt. Látva a főtengelyt, a szabadonfutót, az önindítót, és a hajtás tengelyvéget én kicsit elmosnám, és újra zsíróznék mindent, mert jelenleg borzasztó száraznak tűnik az egész. Szerintem ezt valaki korábban elmosta és nem zsírozott utána sehol, és ha a kuplung tűgörgős csapágya sincsen megzsírózva tuti nem lesz szép látvány.
... esküszöm, gyári főnök ;)
(#69637) sityupityu válasza csocsosvuk (#69635) üzenetére
Egy fontos dolgot elfelejtettem megemlíteni mielőtt összeraktad volna. Hátul a kuplungnál a hátsó tárcsát meg kellett volna nézni, hogy könnyen jár-e. Ennek a hibája valóban az szokott lenni, hogy terhelésnél szorul/nem jár könnyedén ha már nagyon kopott. Na, ez okozhat olyan hibát amit leírtál, hogy megállva nem, vagy csak nehezen tudsz újraindulni. Ugyanis hogy ha ez szorul, akkor nagyobb sebességről megállva nagy áttételen marad a motor (a kontrasztrugó nem tudja visszanyomni), és ezért nehéz az elindulás. Nem biztos hogy nálad ez a hiba, de ez egy tipikus eset szokott lenni. Nem is értem, hogy miért nem jutott az eszembe.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
tween
őstag
Ha egyszer megbolygatsz valamit...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
BlackPriest
őstag
na, ma mentem először a riejuval, elég kiábrándító. amit megcsináltak rajta, az jó, de nincs minden kész. lánc szakaszosan megnyúlt, mindjárt rendelem.
alapjárat nem nagyon van, illetve, ha jól megpörgetem, utána egy darabig igen. csavarra nem reagál. a külön olajozás ki van kötve, hogy illik lezárni a csonkokat? bár lehet, hogy a végén veszek egy nem külön olajozásút. most egy phbn 16-os van fent, ha jól látom a phbg megfelelő. összehasonlító táblázatot eddig nem találtam a karbikról :S
a másik, amit a karbitól remélek, hogy induláskor teljes gázon is olyan, mintha háromszor megrántanám a gázt, csak utána pörög fel rendesen. az indulás gyötrelmes.
más téma: a robogó után megmaradt a gyári variátor, illetve a stage 6-ból a kontrasztrugó, a nyomólap és a távtartó. kell valakinek? természetesen ingyen vihető.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
suste
veterán
Nyomólaprol tudsz adni méreteket meg képet?
BlackPriest
őstag
https://www.egumotors.hu/stage6_sport_pro_variator_cpikinai_2t_3579
ebből a nagyobb tengelyre való, de nemsoká felrakom a képet is
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
Rivaul
addikt
Hali. Van olyan 50-es robogó amivel tudnék dolgozni járni? Szép sík fő út de 30km oda és ennyi vissza. Havi 12 alkalom. Olvasgattam és leginkább erre már 125+ amit ajánlanak de nincs az az isten hogy újra jogsizzak, a 125/50-hez meg öreg vagyok Runner, F12, SR, Area? Ezek sem? Az autóm napi 2k amit elnyel erre a túrára szóval 3 havi hengercserével is jobban jövök ki Vagy engedjem el ezt a gondolatot?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Bib
őstag
Lánc szakaszosan megnyúlt , vagy inkább szarok a lánckerekek, főleg a hátsó. Láncot amúgy is csak szettben lánckerekekkel illik cserélni. Karbi takarítás, tömítések ellenőrzése ,gyári fuvóka méretek ellenőrzése. Levegőszűrő tisztítás ellenőrzés, falslevegő vizsgálat lendkerék oldali szimmeringnél is.Gyertyakép ell.Melyik csavarra nem reagál a karburátornál?
suste
veterán
A B125 jogsi nem egy nagy ügy!
Kreszre fel tudsz készülni könyvekből meg a tesztprogrammal, ha pedig robogóztál/motoroztál már, akkor a gyakorlat sem lesz gond.
A legnagyobb probléma a vizsgaidőpontok, mert állati sokára kapsz sajnos
Én 41 évesen vizsgáztam
Bib
őstag
Ezek a 2t robogók bevágják a 4-5 littyót simán, úgyhogy annyira nem gazdaságosak ezek sem. Egy jó simsonnal járnál a legjobban,vagy 125 4T-vel de egy főúton az autóban vagy biztonságban , én nem rizikóznék.
lbence
aktív tag
A Zip 2t-m városban simán benyalja a 6 lityit. Viszont 75 körül van a vége. (a teljesítménynek ára van. )
suste
veterán
egy jó 125-ös 3-4 literrel beéri, és minimum 90 a vége
lbence
aktív tag
Igen, tervben van egy kolátozott A-s jogsi és egy 150-es ET4 Vespa, vagy egy gts.
A b125-el kicsit korlátozottak a lehetőségek és a 125-ösök ára is felment a a b125-ös jogsi miatt. Most tavasszal kezdtem el napi szinten robogózni a Zip-el, előtte sokat jártam a Schwalbéval, de melóbajárással nem szívesen nyúztam. (mondjuk nyáron gyakran jártam vele)
BlackPriest
őstag
másik motoron is jártam így lánccal. egy fogaskerék kiszolgál két láncot simán. fogak minden estre hibátlanok.
vizsgálat meglesz, a csonkokat nem tudom hogy dugózzam le, hogy ne szívjon falsot. gyorsban körbefújtam a karbit délután, hirtelen nem találtam falsot. gyertya is meglesz. az alapjáratira nem reagál
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku