Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [moongoose:] Retro AT rendszerű számítógépház textúrájának visszaállítása.
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Nem nagyon lehet motor nélkül tesztelni. Persze át lehet fújatni bármivel, de az nem fog sok mindent elárulni, hogy mi van vele.
A 2T motoroknál kárt nem tud okozni ha nincs kipufogó, csak nem lesz ereje. A 4T-nél viszont nem ajánlatos.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
akos727
senior tag
Jó hangja lesz
mekkGyver
aktív tag
Beindítani próbáltuk, nagyon durva. De megjáratni nem mertem...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
akos727
senior tag
Vicc, hogy Bpn nem egy robogót látni/hallani, amin nincs rendesen fent a kipufogó a hengeren és egy utasszállító repülő hangerejével bír.
lelkes73
csendes tag
Blokk alján van a beakasztója,nehéz betenni!
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Kéne egy kis tanács mert eljön a pillanat amikor az ember feszült lesz. Mivel a szerelőmet nem érem utol mióta a mocit megcsinálta így magam álltam neki.
Az alapjárat szuperül be van lőve, viszont ha ráülök és elindulok, akkor hirtelen gázadásra fulladni kezd. Ha rögtön visszaengedem majd majd megint ráhúzok akkor meg hibátlanul megy. Ennek mi a bánat lehet az oka??
Köszi szépen
perge666
veterán
Az SR-em is ezt csinálta éveken keresztül,azóta sem tudom mitől.
Mindig félgázt húztam indulásnál,de nekem volt olyan is hogy menet közbe is ha teljesen oda húztam akkor megtorpant,fulladt,ekkor is visszább vettem a gázt.
Nekem akkoriban azt mondták hogy nagyobb fúvóka kell bele,de volt aki a kuplung kopottságára fogta.
Na én nem szerelgettem,csak kb 7 évig hajtottam.
blizzrd
aktív tag
Hmm...erdekes, de legalabb nem egyedi a problema. Nalam ez ugy nez ki hogy megy az alapjarat, negyed gazt huzok,leesik a fordulat, visszaengedem majd rogton rahuzok es egybol megy mint a raketa.
Termeszetesen a szerelot aki osszerakta nem erem el. Vicc.
Es igazabol a legnagyobb felelmem hogy forgalomban leall igy. Plusz ha a szivaro ra van dugva (automata) ugy meg még szarabb az egész.
Nalam csereltek karbit mert a masikba bele volt torve a szivato tuszelepe. De azzal a karbival nagyon jol ment a motor. Kicserelte es azota szopok vele.
BlackPriest
őstag
legalább tudod, hogy a karbival kell mókolni. a régi megvan? abban meg tudod nézni hogy volt fúvókázva
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
blizzrd
aktív tag
Igen megvan. Epp azon agyalok hogy visszarakom. Csak abba meg szar az uszohaz tomites, es nem talaltam hozza felujito szettet :/
Yosolo28
csendes újonc
Na ma kicseréltem a gyertyát. Elnézve rá is fért. meglepődtem, hogy még japán ngk volt benne, így még az sem kizárt valós az a 8900 km.
[kép]
[ Szerkesztve ]
Yosolo28
csendes újonc
4t is bírja, minden ami a leömlő után van csak "fojtás".
KicsiRigó
újonc
A legtöbb motorosboltban kapsz japán NGK gyertyát. Nekem is olyan van a motoromban, tavaly cseréltem.
Yosolo28
csendes újonc
Én miota az eszemet tudom csak eu-ban készülttel találkoztam
Igaz általában unixbol szereztem be.
Egyértelmű, hogy karburációs probléma. Vagy benzinből, vagy pedig levegőből kap sokat.
De a (#69808) hozzászólásod alapján, hogy szívatóval még rosszabb a helyzet már el is lehet abba az irányba menni, hogy sok benzint kap. Próbálkozz kisebb főfúvókával.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Persze, húzhatod neki és bírja, de hidd el, hogy a szelepeknek és a szelepfészeknek nem teszel jót vele.
Hosszabb távon már azzal kárt tehetsz egy 4T motorban ha valami nyitott sportdob van rajta, és motorféknél állandóan visszadurrog.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
lagoon79
tag
sziasztok, 2008-as derbi gp1 revolutionhoz keresek gyertyat. weben nem talalok. letezik, h csak kulfoldrol rendelheto?? ugy tudtam, h piaggio blokkos a derbi es ahhoz meg van elvileg itthon is minden...
tovabba jo szerelot keresek gyal, vecses vonzaskorzezeben. bp is jo, de ott inkabb 18, 19, 20 es 23. kerulet. persze ha vki jo szivvel ajanl szakit, beljebb is megyek.
elore is halas koszonet!!
blizzrd
aktív tag
Koszi!
Kedden viszem szerelohoz es rendbe teszi. Most meg mentem vele egy kort. Alapjaratrol nagyon nehezen kapja el, viszont ha megindul akkor szepen megy nyelgazon. Viszont nyelgazrol ha picit is visszaengedem akkor azonnal fulladni kezd.
A szivatot egyelore nem tudtam eldonteni hogy jo-e vagy sem. Bar mar a berugom vegre jo, szoval lehet probalkozni.
Viszont meg egy kis segitseget kernek:
A karbin van ket csavar, egy a subertu alatt a masik pedig a szivotorok fele. Melyik mit szabalyoz pontosan? Van esetleg alapbeallitas amirol erdemes elindulni? A suber tun 5 allas van, szetszedtem es alulrol a harmadikban van a kis gyuru. Azt erdemes modositani?
A subert alatt az alapjárat állító van, a másik a levegőcsavar lesz. A levegőcsavarnál bevált sztenderd érték szokott lenni, a koppig becsavart állapottól 1,5-2 fordulat kifele. De ez nem azt jelenti, hogy ez lesz a megfelelő, csak egy jó kiindulási alap. Ha ebben az állásban van, akkor biztos, hogy befog indulni a motor és menni is lehet vele. Az alapjárat állító csavar meg ugye adja magát, amit te jónak látsz.
A tű a legtöbb esetben mindig a középső állásban szokott lenni gyárilag, persze ez sem törvényszerű, vannak típusok amiknél meg nem így van. De amiknél gyárilag középen van az sem azt jelenti, hogy az adott motoron pont az lesz az ideális, hiszen nincs két teljesen egyforma motor (még teljesen gyári állapotban sem).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blizzrd
aktív tag
Nagyon szepen koszi!
Az alapjarati csavar alapallasban lehet teljesen betekerve?
Illetve egymashoz viszonyitva hogyan allitom a ket csavart?
[ Szerkesztve ]
Dehogy! Az max-on lenne. Akkora lenne az alapjáratod, hogy gázadás nélkül is röptednéd el a motort.
Beállítás előtt tekerd be csak addig, amíg nem érzel kis ellenállást. Utána majd járó motornál tekerhetsz még rajta befele ha kell.
Az alapjárat az rád van bízva, hogy milyet állítasz. Valaki az alacsonyabbat szereti más meg a magasabbat (persze nem lehet szélsőségesen alacsony vagy magas).
A levegőcsavar helyes beállítása egy külön rész. Először a levegőcsavart kell beállítani (de azt rendesen), utána jöhet az alapjárat. Viszont, hogy a levegőt rendesen be tudd állítani előtte kell adni valamilyen alapjáratot a motornak, mert másképp nem lehet. Mindegy hogy mekkorát, az a lényeg, hogy járjon a motor. Ez lehet, hogy kicsit bonyolultnak hangzik, ha nem nagyon szoktál szerelni/bütykölni, akkor inkább vidd el szerelőhöz.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blizzrd
aktív tag
Koszi! Tehat ha jol ertelmezem befele tekerve no az alapjarat kifele pedig csokken.
mekkGyver
aktív tag
Ez így most nekem is segítség volt. Köszönöm. Na meg az előbbi, hogy a tű alatti az alapjárat, na persze 50% megtalálom, de végre egy konkrét, mert nálam a manuál és a valóság ellentmond egymásnak. És köszönöm a korábbi segítségeket is, kipufogó könyököt le lehet szedni, azzal mentem egy kört. A dobhártyám bánta ugyan, de kiderült, hogy úgy vidáman megy. Raktunk egy nagy tábortüzet örömünkben és kisütöttük a puffancsot, kifújattuk, minden fasza. Most a Derbi és az RS is használható. Az olajat is lecseréltem mindkettőben, bár az meglepő, hogy a gépkönyv szerint 75W90 kell az RS-be. A motor boltos (szerelő) is azt ajánlotta, amit itt a fórumon, hogy rakjak bele 10W40 4T 5100-at, mert szerinte AM6-ba az a legjobb, és szerinte a 75W90 hülyeség.
Mégegyszer köszi a segítőknek, rengeteget jelentett nekem, de főleg a gyereknek, mert szerelő az idénre már tuti nem vállalta volna be.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
Yosolo28
csendes újonc
Régen volt ilyen urban legend, hogy elégnek a szelepek. Aminek annyi valóságalapja lehetett, hogy ha pl. egy lada alá üres csövet raktak és nem állitották utána a karbit, a szegényebb keverék okozta magasabb égési hő miatt lehettek probléma. Gondosan beállitott afr és gyújtás mellett nem okozhat problémát egy nyitott rendszer.
macilaci78
nagyúr
Lada Samara, benzin-gáz kettős üzem. Az átalakítás után két évvel a 8-ból 3 szelep átégett, további 3-at kellett még cserélni. Az autó erőtlen volt, de alapjárat volt, kompresszió 8-10 bar közt minden hengernél. Sokat próbálkoztunk vele, mielőbb belenéztünk volna a blokkba, ott már egyértelmű volt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Ez nem városi legenda, akár a visszadurrogás is károsodást tud okozni. Igaz nem rövid idő alatt, de biztosan fog. Abban igazad van, hogy nem mindegy, hogy milyen kaliberű motorra kerül fel egy nyitott rendszer...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Yosolo28
csendes újonc
Kis tulzással minden durrog, csak a sok dob miatt nem hallod. Az als a rallyautokon ami terheli a szelepeket mert nyitott állásban kapja az égést és igy a hőt nem tudja átadni a szelepfészken keresztül a hengerfejnek.
BlackPriest
őstag
https://www.youtube.com/watch?v=A1vRMERs4RQ
és illik meleg motornál csinálni mindezt
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
blizzrd
aktív tag
Koszi szepen
Bib
őstag
A szelep a rosszul beállított gáz üzem miatt égett el, mert ott nagyobb előgyújtás kell ,mivel gyorsabb,hevesebb az égés.De ez csak zárójelben.Abban az időben a csomagtartóba befektetett pb palackos szerelőknél.
(#69831) sityupityu válasza BlackPriest (#69828) üzenetére
Ezt a meleg motor dolgot jó hogy hozzátetted, mert tényleg nagyon fontos, én elfelejtettem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
szzimo53
tag
Szevasztok. Új vagyok a témában.
Friss tulajdonosa vagyok egy Piaggio Beverly 125 ie 2014-es robogónak (és lassan a B125 jogsinak).
Mit érdemes cserélni rajta olajon és szűrőn kívül?
Tudom 4t robogót nem érdemes tuningolni de hát mégis csak jó lenne valami plusz.
Lenne érteleme egy kuplunk és variátor cserének? Malossi Multibar 2000 + Malossi kevlar szíj + Malossi Delta kuplung. Lehet venni hozzá komplett 187ccm és 218ccm hengerszetett de szerintem ilyen költségek már feleslegesek...
Esetleg pesten tudtok ajánlani jó szervízt/szerelőt aki jól öszze tudja ezeket hangolni és nem gombol le egy vagyont?
A légszűrőt kell még megnézni, hátul a hajtóműolajat kicserélni, meg talán egy új gyertya sem árt.
Lehet tuningolni a 4T-t is, csak nem olyan hatásfokkal mint egy kétüteműt.
A multivariátort javaslom én is, érezhető javulás lesz. A kuplungot azt hagyjad, teljesen felesleges. Azt a kis többletet amit a multi hozzá fog tenni bőven bírja a gyári kuplung is.
Helyiek majd ajánlanak szerelőt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Armahun
addikt
Tényleg megvan, csak nehéz volt meglenni mert elfedte az út pora.
Beakasztani annál egyszerűbb, beakasztottam a rúgó egyik végét a blokkba, a másikba duplán egy bála madzagot. A madzag másik végét rakotottem a hátsó kerék egyik küllőjére.
Csak előre kellett tolni a motort és picit megtolva a rugót oldalra már be is volt akasztva.
Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.
Látom egész jól benne vagy.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Rivaul
addikt
Sziasztok. Volt egy kis időm és elkezdtem szétkapni az Aeroxot. A hajtás rendben van szerencsére, szíj, görgők stb jól néznek ki, még megfelelően ki is van hézagolva. A víz rész viszont eléggé gallyra ment. Egy hogy a min alatt volt a tartály, kettő hogy inkább mocsár volt amit leengedtem, három hogy jó kemény lerakódásos a pumpa háza...
Lenne kér kérdésem. Az első képen mi az a "doboz" amibe 2 cső megy be és ki? Mind a kettő csak lóg a levegőbe, semmi funkcióját nem látom. Mi kéne az hogy legyen és kéne-e egyáltalán?
A második képen pedig látható hogy a karbin és a hengerfejen is vissza vannak magukba vezetve a csövek. Ez így korrekt?
Bocsi de még vizes géppel nem volt dolgom.
A lerakódásokat ki tudom valahogy pucolni a gépből? Gyanítom hogy a henger is csúnyán nézhet ki a vízpumpa ház alapján... Nem csoda hogy melegedett.
Egyébként a többi úgy néz ki rendben van a motoron.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
lelkes73
csendes tag
Ügyes vagy!
Én 1 bowdent akasztottam,és 1 pajszerral be a hátsó küllőbe
nyogo83
Topikgazda
A hengerfejen levo vizcsonkot a karbival L alaku csoveknek kellene osszekotni, gondolom karbifutes.
blizzrd
aktív tag
No nekiestem a karbinak....hat lehet en vagyok a balf...Szep aprankent mentem mivel az volt az alap koncepcio hogx sok uzemanyagot kap. A subert ugy allitottam hogy a legmelyebbre logjon be. Beallitottam az alapjatatot picit magasabbra es a levegocsavart addig tekertem ki amig az alapjarat nem valtozott. A tunet tovabbra is ugyanaz. Ha gazt huzok negyedig jo, utana elkezd fulladni, ha visszaenged es ujrahuzom akkor jo de csakis nyelgazon. Ha egy picit is visszabb engedem akkor mar fullad. A levegoalliton tekerjek meg kijjebb? Vagy letezik hogy a suber nem megfelelo?
Illetve annyit helyesbitek hogx sztenderen ezt a tunetet nem produkalja csak terhelesre.
[ Szerkesztve ]
fradi81
veterán
hali
aprilia sr 50 lc 2006, milyen gyertya ajánlott bele? Azért kérdezem mert a szerelők B9ES-t raknak bele, de nagyon szarul megy lehet pont emiatt.
moto g72, Ninebot d28e
Bib
őstag
Levegőszűrő tiszta és gyári? Szűrőházban szívó bemeneti pipa,szűkítő van?
Bib
őstag
CHAMPION RN1C való bele. Jó bele NGK BR9ES is.
blizzrd
aktív tag
Szia!
Minden gyari rajta, kiveve a legszurot, abbol szivacsot raktam bele, meretre vagva. Masik karbi lett beleteve, de ugyanaz a tipus, ami elotte is volt. A regi karbival hibatlanul ment. A csere oka: a szerelo szerint bele volt torve a szuvato tuszelepje.
fradi81
veterán
köszi! Ebbe most b9es van R nélkül, vagy az kb ugyanaz?
moto g72, Ninebot d28e
Bib
őstag
Az R az egy zavarszűrő ellenállás ha jól emlékszem. Van a pipába is 5kohmos. Úgy van kiszámolva a gyújtás hogy ugyanolyan kell bele mint ami az előírás
Bib
őstag
A szivacs sem mindegy, hogy milyen, meg az sem mennyire van beolajozva. A régi karbiból csak át kell rakni mindent, fuvókákat stb. és akkor ugyanolyan jónak kell lennie. Vagy a szivatót átrakni a régibe. Annyira nem szorulhat bele a szivató tüske hogy ne lehessen kipiszkálni óvatosan.
Rivaul
addikt
Oké. A tisztítás meg volt. 10% ecettel feltöltöttem a hűtőkört és fél óra járatás. Mocsár leenged, majd ismét 1l ecet és járatás. Utána lúgos folyadékot kevertem és átöblítettem a sav semlegesítésére. Aztán szét az egészet és mindent nyomás alatt áttoltam vízzel. 1-1 csatlakozón még finom csiszolás de egész tiszta lett a rendszer. Aztán fel -35-ös rózsaszín előrekevert fagyállóval és csókolom. Néztem termosztát működik, szóval szerintem jó lesz. Akkor a hengerfej és a karbi csatlakozói visszafordítva magukba, ez így használható, bár a HF-ét cserélem nagyobb körre mert most rövid és kicsit megtört úgy látom.
Viszont az első képen az a kis doboz mi a búbánat? Arra még mindig nem tudtam rájönni
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Bib
őstag
Lehet hogy valaha katalizátoros kipufogóhoz volt szekunder levegő szelep.Mikori paripa?
blizzrd
aktív tag
Nos jelentem a motor megy. Kopp kopp....eleg vicces a tortenet. Visszaraktam a regi karbit, es ahogy osztottam szoroztam, valoszinu a hozzaerto szerelo rakta ossze olyan szarul ahogy csak lehet. A blokknal van egy cso, ami ha minden igaz a kipufogoval van osszefuggesben es ez mukodteti a membranpumpat. Nos ez jo helyre lett visszarakva es lassanak csodat mukodik.
A szivato tuskeje sem volt beszorulva, szimplan le volt torve. A regi karbiba belerakta az uj szivatot.
Mindenesetre megvolt a tanulopenz es tudom hova nem kell vinni legkozelebb.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari