Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#26551) dragonfx válasza MPowerPH (#26544) üzenetére


dragonfx
veterán

ez az jol tolod tesoooo ne hagyd élni őket :D

jajj már ugy kéne valami 6 henger.mennék csapatni... :C
hát emelkedőn tolagatos játszma az ekemény.igen én is ilyenekt szoktam mondani.en szoljanak hozzám ilyenkor. :DDD

rick4>>amugy ennyi.velem is így van. :K

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#26552) MPowerPH válasza MaciG (#26548) üzenetére


MPowerPH
félisten

Úgy voltam vele, ha ő így alázott meg a barátnőm szeme láttára, én utána háromszorosan megteszem vele a szőke ciklonja szeme láttára. :) Az erőszak egyébként sem old meg semmit...mert vagy nem iszok és vezetek, vagy iszok és verekszek. :DDD

Rick4: Nekem is ez volt az első. :) De összességét tekintve élveztem a dolgot. Sajnos a VW -esek meg is ilyenek. De eddig a fiatal Golf -osok voltak szemtelenek, sajnos egyre több a marha Passat -os.

zoo8800: Igen, és biztos vagyok benne, hogy sokat tanult.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26553) dokar válasza MaciG (#26548) üzenetére


dokar
addikt

én is a kúton vágtam volna nyakon, aztán pedig Pécsett is :D

extra - SEXRay

(#26554) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Szeretnék megosztani veletek egy mini story -t, úgy hiszem ide tartozik. Sok mindenre magyarázatot ad, nem véletlenül van az országban annyi béna, tehetetlen, vezetési analfabéta. És a sok karambol se véletlen.
Tesóm 21 éves, most végzett a jogosítvánnyal. Azt tudni kell róla, hogy előtte még nem vezetett, nem is nagyon érdekelte, és nincs is nagy érzéke hozzá(mint itthon az emberek 80%-ának) ATI -hoz ment, itt Óbudán. Tavaly október végén kezdte el a kreszt tanulni, abból sikeresen levizsgázott. Januárban kezdte a rutin óráit, annál az oktatónál, akinél én lassan 8 éve tanultam. Sok gyakorlásba telt, de elsőre meglett ez a vizsga is. 20 órát vett a sulitól, mert azt érezte annyi minimum kell. Én még gyakoroltam vele egy 10 órát hétvégente, végigcsináltattam vele az összes feladatot ezerszer.
Itt kezdődtek a problémák, jött a forgalmi, ami itt Bp.-n nem egyszerű művelet. Először levezetett 30 órát, ami kevésnek bizonyult. Elsőre meghúzták. Aztán vett még 6 órát, megint elment, másodjára is meghúzták. Mondtuk neki, most már kár feladni, meg kell próbálni, biztosan sikerül. Vett még 6 órát, de harmadszorra is meghúzták. Bevált módi, hogy tízes a vizsgabiztosnak, és megvan a jogsi. Mi ezt nem tartjuk helyesnek, mert utána mások életébe kerülhet ez a manőver. Ellenben már sokba volt az egész jogosítvány. Bp.-n 1300Ft -ért vette az alapórákat, a pótórák 2500Ft-ba kerültek, de ugye nem kevés órát vett pluszban. Mi eredetileg vidékiek vagyunk, a környékünkön egy autós suli van, a Laszlóczki autósiskola. Ők Szekszárdon tanítanak, és ott is vizsgáztatnak. Oda át lettek kérve a papírjai így a nyár végére, Bp. túl nehéznek bizonyult. Itt levezetett 13 órát, csak azért, hogy megismerje az autót, és a vizsgaútvonalakat. 3500Ft volt/óra, ebből az oktató 4-et írt be, a többit zsebre dolgozta. És tökkelütött marhánbak nevezte a pesti kollégáit, hogy annyi pénzért autóba ülnek. Majd elment vizsgára, és elsőre meglett neki. Ez így mind szép és jó, csak van egy kis bökkenő. A vizsga úgy zajlott, hogy a biztos megkérdezte tőle, melyik útvonalat tudja a legjobban. Tesóm egyből a városon kívüli autózást mondta be. Aztán az egyik lámpás kereszteződésnél a lámpa már sárgán volt, ő nyomott volna egy kövér gázt, az oktató egyből a fékbe taposott. A vizsgabiztos erre csak annyit mondott, hogy máskor figyeljen oda jobban, és mosolygott. Majd 30 perc vezetés után visszaértek a centrumba. A parkolás természetesen elmaradt....
A lényeg. Tesóm abszolút nem tud vezetni, nem érzi az autót amit irányít, életveszély, saját szemmel láttam mit művel az autóban. És megkapta a jogsit...
Ott vidéken egyébként a többség így szerzi meg a papírját. Barátnőm, az ő húga, két barátom, annak a barátnőit tudom felhozni egyből. Mindegyiknél előfordult, hogy az oktató hozzáért a pedálhoz, és a parkolás mindenhol elmaradt, ami az egyik mumus itt Bp.-n.

Mindig megy a vita, hogy miért van ennyi béna, tehetetlen, közveszélyes az utakon. Hát ezért. Mert vidéken hatványokkal könnyebben megszerzik az emberek a jogosítványt. Mert könnyebbek az útvonalak is(Szekszárdon nincs vizsgaútvonalon jobbkezes utca, se nagyobb egyirányú utca), nincs forgalom, és a vizsgáztatók a minél jobb arányra törekszenek. Így mindenki hozzájut a jogsijához, pedig abszolút nem alkalmas a vezetésre. Míg itt Bp.-n aki nem fizet zsebre, annak bizony meg kell küzdenie azért a sikeres vizsgáért. Szerintem az alapvető probléma itt kezdődik, az emberek nagy részének nem való a vezetés. Ezt egy kötelező vezetéstechnikai tréningen kilehetne szűrni, és pár évre(mondjuk 2-re) pihenőre küldeni a nem oda valókat. Az érzésem az, hogy a nők 90% -a el sem kezdhetné a forgalmi óráit.... Mert úgy vagyok vele, hogy nem mindenkiből lehet pilóta, vagy profi hegesztő. Ugyan ez vonatkozik az autóvezetésre is, nem mindenki alkalmas rá. Csak a mai világban már ez is üzlet, méghozzá elég jól fizető üzlet. Aztán nézhetjük a Langlovagok.hu -t...
Hát ennyi lett volna...

ui.: Tesóm máig nem képes beállni párhuzamban két autó közé rendesen, vagy csak sokadszorra sikerül neki.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26555) zsid válasza MPowerPH (#26554) üzenetére


zsid
senior tag

B.-A.-Z. megyében pár évvel ez előttig, csak Miskolcon lehetett forgalomvizsgázni. Nem egy Budapest, de azért a 4 sávtól a villamosig minden fellelhető a városban. Pár éve lehet Sátoraljaújhelyen is ( öcsém már ott vizsgázott ), az kb fele akkora mint Szekszárd, és pár egyirányú utcát leszámítva semmi nincs. Arra nem emlékszem vezettek-e vizsga előtt Miskolcon, ha nem, akkor a tanulónak esélye sincs, hogy "forgalommal" vagy bonyolultabb szituációval találkozzon. Ez szerintem is probléma forrása lehet a későbbiekben.

<tRucKdriFteR>

(#26556) Khelben válasza MPowerPH (#26554) üzenetére


Khelben
nagyúr

Én Pesten szereztem jogsit, de ott is tudtam volna neked olyan embert (sőt, embereket) mutatni a csoportomban, aki alá nem autót, de kisbiciklit se adtam volna. Amúgy meg a jogsi erről szól: engedély arra, hogy a közúton gyakorolj tovább. 20-30 óra alatt senki nem tanul meg vezetni. Ebben persze szükségszerűen benne vannak a veszélyforrások: van, aki még egyáltalán nem alkalmas a közúti forgalomra. Ez a jobbik eset, mert az ilyenek általában érzik és megkérik a rokonságot, menjenek el velük még gyakorolni. A rosszabbik az, amikor azt hiszi az illető, hogy ő már nagyon jól vezet, ebből vannak a balesetek.

(#26557) Zozzant válasza MPowerPH (#26554) üzenetére


Zozzant
addikt

Meg is bukott valami autósiskola itt a környéken ilyenek miatt, 1-2 kiragadott példából azért nem kéne messzemenő következtetéseket levonni, pl. hogy aki Bp-en levizsgázik az nem kerül fel a lánglovagokra...:) Az élet fogja megtanítani vezetni nem a pár óra vezetés akárhol vizsga előtt.

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#26558) Xero válasza Khelben (#26556) üzenetére


Xero
nagyúr

Én anno Miskolcon szereztem a jogosítványomat úgy 8 éve.
Az első alkalommal, mikor egy péntek délután át kellett verekednem magamat úgy az M3-tól az M1-ig Budapesten, hogy közbe kellett iktatni egy budai utcát ahol még soha nem jártam, hát bizony leizzadtam elég csúnyán.
Az első pár alkalommal mikor ilyen előfordult még volt egy-két leizzadás, de nyilván, ha az ember nem szokta még meg a vezetést és mellette az ismeretlen helyen történő tájékozódást, akkor bizony szenvedni kell kicsit.
Azóta levezettem olyan 100e km körüli távot (lópikula még :D), és örömmel megyek mindíg BP felé. Ott valahogy egy hangyányival normálisabban tudnak közlekedni az emberek. Nem azt mondom, hogy vezetni, mert ugyan úgy vannak balf*szok, viszont tudják mikor kell beengedni a másikat, jobban tudják hol nem illik tötymörögni és nem szerencsétlenkednek egy parkolással 2-3 perceket.
Miskolcon sincsen nagy gond egyébként, bár itt azért a helyismeretnek köszönhetően, sokszor kinyomom a szemét a gépnek, hogy otthagyjak egy-két egy pálcás jogosítványost szerencsétlenkedni.

Az viszont igaz, hogy meglátszik a közlekedési morálon egy-egy település mérete és összetettsége. Sokat járok Szolnokra, elvétve Szekszárdra és kisebb városkákba. Egyből érezni a kissé esetlen "helyieket" az utakon.

Természetesen mindezzel nem lenne probléma, ha nem lenne már a kezükben egy papír amivel bizony akár BP sűrűjébe is bemehetnek akár egy 2tonnás 3-400LE géppel is aprítani.

Mostanában barátnőmön tapasztalom a friss jogosítványosok problémáit. A szabályokkal nagy vonalakban tisztában van, de elképzelése sincsen arról mit művel az autóval, és mit művel a körülötte autózókkal, pedig alapvetően nem ügyetlen lányka. Példák:

- Nekem kellett kőkeményen elmagyaráznom és rászoktatnom, hogy pályán nem táncolunk ki 110-el a belső sávba, pláne nem úgy, hogy csak 20%-ban nézzük a tükröket. Akkor értettem meg vele, amikor pont egy kamion előzés után húzódott ki, majd egy laza 180-200-as tempóval megérkezett a seggébe egy pályarendőr (villogóval tűzött balesethez) és majdnem levitte a tükröt. Akkor belátta, hogy ez lehetett volna éppenséggel egy ukrán belőtt SUV huszár is, aki simán letolta volna az útról. Azóta szépen felgyorsul a saját tempójáról (110-120) 130-140-re és úgy megy ki előzni, mindeközben pedig 50-50%-ban néz előre és hátra.

-Nagyon sok helyen kell rászólnom, hogy ne meneküljön le az utakról. Egyszerűen fél a forgalomtól, nem érzi az autót. Ezt sem lehet ilyen alapokkal 20-30 óra alatt elsajátítani.

-A sebességtől ugyan így fél. Hiába tudja, hogy az autómmal el tud fordulni gumi nyikkanás nélkül is 90-el, ő kőkeményen megfékezi 40-re az autót. Nem szoktatták meg vele a tempót, nem tanították meg nagyobb sebességgel vezetni. Nekem kell erőltetnem, hogy padlózza le a gépet, szokja már meg, hogy megindul, és tudjon megindulni, ha szükség van rá. Pedig ez még csak egy 75LE-s autó. Mi lesz vele, ha beültetik egy lényegesen erősebbe!?

-A váltó kezelése és a váltások időzítése szintén kriminális. Ezt mondjuk az oktató és az autó számlájára írom. Egyrészt nagyon gáznak tartom, hogy ennyire elszaporodtak a dízel oktató autók. Nem tudnak egy hergelt benzinessel elindulni. Vicc. Lassan tiszta US, csak automata. Az pedig, hogy az oktató arra neveljen valakit, hogy 10-20km/h-s tempónál nyugodtan erőltesse bele a váltóba az 1-est, na ez meg kabaré.

-A parkolás is neuralgikus pontja barátnőmnek. Saját bevallása szerint az oktatások során a forgalomban 5x parkoltak összesen. Egy nap alatt többször állok be valahova. Vicc. Még most is nekem kell ki-be állni, még itthon is a garázsba. Talán még satu részegen is több merszem van nekem berakni a gépet a garázsba, mint hogy rábízzam. Ezt azért ciki.

-A féket sem érzi, visszaváltásokról még hírből sem hallott. Jó előre kidobja üresbe és tiporja a féket.

Az egészben az a szomorú, hogy kifizetett 150e+-t az egészre, mégis gyakorolhatunk vele még legalább fél-egy évet, hogy egyáltalán biztonságban érezze magát.

Egy szó mint száz. Én bizony felülvizsgálnám az összes oktatót, kötelezővé tennék legalább 1-2 óra BP, de legalább valami értelmesebb nagyvárosi forgalmi gyakorlatot, valamint legelsőnek bevezetném a vezetéstechnikai tréninget.
El sem tudom képzelni, hogy egy barátnőmhöz hasonló friss jogosítványos mi a búbánatot tudna kezdeni, ha hirtelen a feneke alá tolnának egy 150LE+ autót mondjuk ősz végén. Télen az első árokba beesne, de az is lehet, hogy már a garázsban összetörné magát. :(

[ Szerkesztve ]

(#26559) kételkedem válasza Xero (#26558) üzenetére


kételkedem
addikt

kötelezővé tennék legalább 1-2 óra BP, de legalább valami értelmesebb nagyvárosi forgalmi gyakorlatot,

Ez a földrajzi távolságok miatt gyakorlatilag kivitelezhetetlen.

Szabolcs megyéből rengetegen járnak Nyíregyházára vezetni és vizsgázni. Többsávos út és lámpás kereszteződés akad, de pl többsávos körforgalom, villamos vagy troli nincs. Ilyen legközelebb Debrecenben van. Ha valaki Anarcson lakik, akkor busszal bemegy Kisvárdára, onnan az oktató autóval Nyíregyházára. Ha 3 tanuló van, akkor ez egy egész napos kirándulás! Ha az oktató Kisvárdáról Debrecenbe, vagy Bp-re hordaná a tanulókat, az rengeteg időbe kerülne. Ráadásul attól, hogy 1-2 órát vezetsz egy nagyvárosban, még nem leszel rutinos!

Persze értem én, hogy jó lenne, ha a tanulók megismerkednének a nagyvárosi környezettel és ott is magabiztosan közlekednének, de ez sajnos a tanulóvezető oktatás keretében nem igazán kivitelezhető! :)

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26560) MaciG válasza MPowerPH (#26554) üzenetére


MaciG
addikt

Ne aggódj, Pesten is van ilyen. Egyik ismerősöm CE-re vizsgázott forgalomba, előtte majd 3 évig busz vezetett (azt nem Pesten) és mikor hajtott be a körforgalomba, akkor rutinszerűen követte a "nagy járműnek mindig elsőbbsége van" elvet, és az oktató meg belelépett a fékbe, a vizsgabiztos meg észre se vette, pedig a teherkocsi is lefulladt... Engem meg még régebben Szegeden olyané húztak meg, mert jött egy biciklis nagy hévvel (nem volt elsőbbsége, de nem tudom, hogy észre vett-e így inkább megálltam) én meg megálltam és akkor már intettem neki, hogy most már akkor menjé alapon, a vizsgabiztos meg mondja ,hogy nekem volt elsőbbségem... Én hiába magyaráztam, hogy tudom, meg hogy ha olyan a helyzet le lehet mondani az elsőbbségről, de hiába. Megrántott...
Amiket meg manapság még látok (és nem 1x láttam), hogy az oktató a tanulóval félreáll az út szélén ahool megállni tilos, vagy buszöböl elején, kipakolja vészvillogót és elrohan a dolgára. Nah most aki ilyen példát lát az vajon nem ugyanígy fog eljárni? Meg sokszor úgy bejönnek a kereszteződésbe, hogy nem tudják elhagyni, nem engednek ki a buszmegállóból, meg ilyenek. Én mikor véletlen át akartam hajtani a sárgán még annó tanuló koromban, az oktató úgy leüvöltötte a fejem, hogy azóta is eszembe jut, DE megtanultam. :)

Egyszóval sokat romlott az oktatás színvonala is, meg még miegymás, de tisztelet a kivételnek, mert olyan is van azért!

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#26561) kw3v865 válasza MPowerPH (#26554) üzenetére


kw3v865
senior tag

Az általad leírtakkal nagyjából egyetértek, de egy dolgot még hozzátennék: sajnos nehezen kivitelezhető, de bizony a vezetéstechnikai teszt mellé szükséges lenne pszichiátriai alkalmassági teszt is. Ugyanis hiába érzi valaki jól az autót, és jól felismeri a közlekedési helyzeteket, ha a közlekedés többi résztvevőjéhez nem tud normálisan viszonyulni. Magyarul a vélt vagy valós ellene irányuló "támadásokat" közúton akarja megtorolni (pl. nem bírják elviselni, ha valaki "lenyomja" őket. Ő ezt a személye iránti támadásnak veszi, és csak azért is megleckézteti. Az ilyen gyenge idegzetű embernek nem szabadna jogosítványt adni mert magatartásával másokat is veszélyeztet. A közút nem versenypálya. Ha akkora profinak érzi magát, menjen ki a ringre... A másik eset amikor pl. pályán egy gyengébb képességű benn marad a belsőben, ezzel akadályozza a gyorsabban haladót. Miután megelőzi, bevág elé és nyom egy satuféket. (nem találkoztam még ilyen esettel, Normális az ilyen!? Ha annyira siet, akkor miért kezd el fékezgetni? Attól, hogy a másik szabálytalan, nem kell őt - közúti veszélyeztetéssel - megbüntenti, nem kell önkéntes rendőrt játszani. Én még nem találkoztam ilyen állattal, igaz csak néhány 100 ezer km-t vezettem le autóval, mégse hozta ki belőlem senki az állatot, ha valaki túl lassan ment előttem, nem mentem nagyon rá, nem villogtam le, és nem mutattam be senkinek. Pedig aki kanyarok előtt feleslegesen fékezget, inkább menjen busszal. Ha pedig valaki nagyon sietett, elengedtem, jeleztem neki, hogy mehet. Még akkor is, ha szabálytalanul közlekedett. Egyelőre ez a módszer bevállt. :K
Tehát a lényeg az alkalmazkodáson van, tudomásul kell venni, hogy vannak nálunk gyorsabbak és természetesen lassabbak is az úton. Ezen pedig nem lehet változtatni, traktorok, ifák ezután is lesznek az utakon, nem lehet őket kitiltani mindenhonnan (ha előttem megy valaki a megengedettnél jóval lassbban, mindig úgy gondolkodom, hogy traktor is lehetne, ami nem tud gyorsabban menni, nem idegesítem magamat miatta).

(#26562) kételkedem


kételkedem
addikt

Lehet tesztelni a Kresz ismereteket!

1988. május 9-én vizsgáztam, ennek ellenére ilyen értékelést kaptam: Nocsak, valaki bemagolta a KRESZ-könyvet! Nem gondolt még arra, hogy oktató legyen? Ön ideális partner a közlekedésben, gratulálunk! :D

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26563) deicide válasza kételkedem (#26562) üzenetére


deicide
veterán

"Elért pontszám: 38/40
Nocsak, valaki bemagolta a KRESZ-könyvet! Nem gondolt még arra, hogy oktató legyen? Ön ideális partner a közlekedésben, gratulálunk!"

Akkor Neked is sok pontod lett...

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#26564) kételkedem válasza deicide (#26563) üzenetére


kételkedem
addikt

Valami gyerekszállítós kérdést rontottam el, illetve az egyik járdán parkolós kérdést. :)

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26565) MPowerPH válasza kw3v865 (#26561) üzenetére


MPowerPH
félisten

Kicsit vitatkoznék. Mert mindent lehet egy bizonyos kereteken belül, persze ez mind szabálytalan. Mondjuk itt egy valamit szegsz meg, a sebességhatár be nem tartása. Ebből a versenyzősdiből nagyon nem következnek balesetek. Az már más kérdés, hogy ha a versenyző vezetéstechnikailag nulla, akkor egy esetlegesen kanyarban megcsúszó autóval nem tud mit kezdeni, és vagy árkot fog, vagy elkapja a szembejövőt, vagy keresztbeáll az úton.
A pszichológia teszt már ott megbukott, hogy eseti dologról beszélünk. Pl. vegyük az én esetemet. Akkor vagyok a legpipább, ha valaki úgy előz, hogy nekem, és a szembejövőnek is satuzni kell, hogy elkerülje a drága a frontális koccanást. Ilyenkor veszélyeztet engem, és a szembejövőt is, legalább. Na, ekkor bizony utána megyek, és visszaelőzöm, majd lassabb haladásra ösztökélem. Semmi veszélyt nem látok benne. Ha nem lassítanám vissza, ki tudja mit művelne a többi előzésénél.
És akkor jön a pszihológia része. A teszten úgysem azt mondaná az ember, amit gondol, hanem amit kell. ;) Ugyan úgy mindenki átmenne, aki meg nem, abban nincs annyi értelem, hogy a KRESZ vizsgán túllépjen.

Ellenben a vezetéstechnikán ezen emberek nagy része is ugyan úgy megbukna. És még sok másik is, akiknek semmi közük az autóhoz. Ott nem lehet manipulálni, nem lehet csalni. Vagy megtanulod az 1 nap alatt, vagy nem, és akkor 2 évig pihentesd a dolgot. mert ez olyan, hogy ha megtudod fogni a csúszó autót egyszer ugyan olyan helyzetben, akkor onnantól kezdve érzed a módszert, a kezedben van, és mindig megtudod. Nem tom ki volt innen az Allianz Vezetéstechnikai Centrumban. Van olyan csomag, hogy 'Ifjúsági standard kurzus'. Nah, ezt tenném minimum kötelezővé. Nekem ez kimaradt, de azt mondták a kezdőknek bőven elég az is. Én először az 'Intenzív kurzus' -ra nyertem lehetőséget(2 évre a jogsim megszerzésére, ekkor vettem meg az autómat is, mivel előbb nem engedtek saját autót használni. Sajnos ez sem így van a többségnél. Mert egyből a jogsi után mennek a mély vízbe), majd 1 évre rá hajtott a kíváncsiság, és a megtakarított pénzemből befizettem egy 'Prémium kurzus' -ra. Mindegyik nagyon hasznos, nem egyszer kihúzott már a bajból az ott megszerzett tudás, és mindamellett óriási élmény. Sajnálatos módon csak férfiakkal találkoztam, a női sofőrök nem nagyon látogatták, legalábbis akkor.
Természetesen ringre is ki lehet menni nyílt napon, én még nem tettem meg saját autóval. Pedig nem is drága dolog. Csak ugye be kell szerezni odavaló gumikat, mert ismerőssel voltam, akinek szépen elnyírta a drága nyári gumikat a körözgetés.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26566) kw3v865 válasza MPowerPH (#26565) üzenetére


kw3v865
senior tag

"Ebből a versenyzősdiből nagyon nem következnek balesetek. "
Mivel közútról van szó, történhet baleset.

"Na, ekkor bizony utána megyek, és visszaelőzöm, majd lassabb haladásra ösztökélem. Semmi veszélyt nem látok benne. Ha nem lassítanám vissza, ki tudja mit művelne a többi előzésénél."

Erről beszéltem, felesleges önkéntes rendőrt játszani. Aki így közlekedik, az egy barom. Azzal, hogy te megelőzöd, majd lassítasz előtte, akadályozod. De ami nagyobb probléma, hogy ezzel lehet, hogy fel is idegesíted őt, és nem biztos, hogy jó vége lesz, meg akar előzni stb.
Na meg legközelebb is ugyanúgy fog menni, nem fogod tudni megváltoztatni. Ezért mondom, hogy hagyni kell őket, remélhetőleg csak saját magát nyírja ki, bár sokszor a vétlen hal meg :(

(#26567) Xero válasza kételkedem (#26564) üzenetére


Xero
nagyúr

Szerintem ugyan azt amit én is. Méghozzá a 12év alatti gyerkőc aki 150 centi alatti kontra nincs gyerekülés. A test szerint hátra be lehet pakolni a kölköt kétpontos övhöz.
Ez nálam pl ott bukik, hogy a kocsiban sehol nincsen két pontos övem. Én ott simán írtam egy nemet és kész. :U

(#26568) kételkedem válasza Xero (#26567) üzenetére


kételkedem
addikt

Igen az lesz az! Ott én is "nem"-et írtam, nem gondoltam, hogy ha hátul kétpontos öv van, akkor ott gyerekülés nélkül is ülhet.

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26569) MPowerPH válasza kételkedem (#26564) üzenetére


MPowerPH
félisten

Én 3-at rontottam.

Ezt mindig is utáltam: "1. Mit jelent a közlekedésben a bizalmi elv? " Marhaság...

És elrontottam mindkét gyermeküléses kérdést, erre nincs mentség. :DDD Vagyis mégis van. Nem szállítottam még gyereket, egyébként sincs még porontyom, és mostanában nem is lesz.

kw3v865: Nem az önkéntes rendőrt játszom, az bevonná a jogsiját. Miért ne előzzem vissza? Úgy ahogy ő veszélyesen megelőzött, én visszaelőzhetem biztonságosan, mi tiltja? Vissza előzni általában ez után már nincs lehetősége. Ha jól kivitelezed, még a 90-re is rá tudod szoktatni. ;) Tudod, van aki így fogja fel, van aki amúgy. Én nem nézem jó szemmel, hogy engem, az utasaimat, és enyhébb esetben az autómat veszélybe sodorja a böhőségével. Az hogy valaki gyorsabban akar menni, azzal nincs semmi baj. Csak normálisan csinálja, tudja mikor mehet. Én is szoktam neki villogni, hogy előzhet. Az már más kérdés, hogy néha követem, mert így megúszhatok egy trafit, mivel belefut helyettem.
A balesetek ált. nem azért vannak. Folyamatosan követem a híreket, de ilyenből nagyon nem láttam koccanást. Talán az M7 kivezetőn volt utoljára, amikor egy Porsche és talán egy Lambo versenyzett, majd összeütköztek.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26570) MPowerPH válasza kw3v865 (#26566) üzenetére


MPowerPH
félisten

Még valami. Arra az időre megváltoztatom, amíg én is ott vagyok. Nekem ennyi elég. ;) Ha kimész Belgiumba vagy Hollandiába, és ilyet csinálnál, ott az autósok bevágnának eléd, és megállítanának, majd hívnák a rendőrt. Nekem egyszer pályán integettek Belgiumban, mert elcseverésztem, és a bal sávban maradtam. Kiszólt az ipse a jobb sávból, hogy bizony jobbra tarts van. Teljesen igaza volt.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26571) deicide válasza MPowerPH (#26569) üzenetére


deicide
veterán

Hogyan tartod magad mögött 90-el? Mit csinálsz, ha újra meg akar előzni? Középen mész? Rágyorsítasz, ha látod, hogy előz?

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#26572) dízelracer válasza Zozzant (#26557) üzenetére


dízelracer
senior tag

[link] + [link]. És ez csak a jéghegy csúcsa...

(#26573) MPowerPH válasza deicide (#26571) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ezt ide nem írom le. De nem megyek középen, sőt, nem csinálok semmi szabálytalant a sebességtúllépésen kívül. Vagy keress vissza, talán már egyszer leírtam. Most hétvégén is volt egy ilyen delikvens, és nála is használt a kúra, mert Pécsre érve már régen 90-el baktatott mögöttem. Persze ezt sem lehet mindig csinálni, általában erősen forgalmas útszakaszon úgysem tudsz mit csinálni. Maximum a méregből való visszaelőzést. Már mondtam, valahogy le kell vezetni ezeket a dolgokat, mert ha felgyülemlik benned, majd egyszerre kitör, akkor jön az ámokfutás, és a mások veszélyeztetése.

dízelracer: Mondtam én, hogy valami nem stimmel ott. :)

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26574) mezis válasza kételkedem (#26562) üzenetére


mezis
nagyúr

Elért pontszám: 34/40
Nocsak, valaki bemagolta a KRESZ-könyvet! Nem gondolt még arra, hogy oktató legyen? Ön ideális partner a közlekedésben, gratulálunk!

Én nem gratulálnék magamnak, igaz 2 pontot talán azért veszíthettem, mert figyelmetlenül olvastam a válaszokat.

Amivel viszont nem értek egyet:

"34. Szabad-e előzni be nem látható útkanyarulatban és bukkanóban?

Igen, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés nem jár annak érintésével."

Ha nem látható be, várjuk már ki a végét, hátha nem tart tovább 360 foknál. A szembejövő biztos, hogy át fogja lépni a záróvonalat ! ;]

Ezt a vasúti kereszteződéses dolgot meg végképp nem értem:

" 16. Mekkora lehet személygépkocsijának átlagsebessége, ha vasúti átjárón halad keresztül?

Legalább 5 km/óra. "

A jogalkotó soha nem járt még 20-ad rangú úton olyan vasúti kereszteződésben, amin csak átkúszni lehet ?

mezis

(#26575) Jadro válasza mezis (#26574) üzenetére


Jadro
veterán

Pont az átkúszás az 5 km/h. A lényeg hogy haladj át rajta, ne állj meg. Ez a szabály ezt akarná mondani.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#26576) MPowerPH válasza Jadro (#26575) üzenetére


MPowerPH
félisten

Pontosan.

Erre pedig: "Szabad-e előzni be nem látható útkanyarulatban és bukkanóban?"

Ha egyirányú az út, akkor nyugodt szívvel, mivel nem jön senki szembe. Ha meg záróvonal van, és úgy előzöl, hogy nem léped át, akkor szintén szabályos. A saját sávodban bármikor előzhetsz. Pl. biciklis esetében, ha nem előzöl, hanem követed, és jön mögötted egy másik autós, annak is vészfékeznie kellene, és az utána lévőnek is. A szembejövő meg csak maradjon a sávjában...

Don't Tread On Me

(#26577) Calogero


Calogero
addikt

Ma párom vezetett aki nem nagyon szokta véleményezni a többi vezetőt, de ezen ő is kiakadt

Mi megálltunk a piros lámpánál (zöld kocka) mellénk egy másik autó.
Bal oldali utcának volt zöld ahonnan egy nő jött egy Skoda Octavia II-vel. (mint ha a forgalomtól elzárt terület fel sem lett volna festve.)
A zebrán közlekedő gyalogosokat elengedte, majd beáll elénk keresztbe a piros lámpához, és ő is várta a zöldet. :W :W

(#26578) MPowerPH válasza Calogero (#26577) üzenetére


MPowerPH
félisten

:DDD :DDD

Don't Tread On Me

(#26579) kw3v865 válasza MPowerPH (#26569) üzenetére


kw3v865
senior tag

"Nem az önkéntes rendőrt játszom, az bevonná a jogsiját. Miért ne előzzem vissza? Úgy ahogy ő veszélyesen megelőzött, én visszaelőzhetem biztonságosan, mi tiltja?"

Ezzel még nincs semmi probléma, viszont először ezt írtad: "Na, ekkor bizony utána megyek, és visszaelőzöm, majd lassabb haladásra ösztökélem" A lassabb haladásra kényszeríted, bizony akadályozás (az most lényegtelen, hogy mennyi az adott szakaszon a megengedett max sebesség). A másik ok, amiért nem bölcs döntés ilyet csinálni, hogy nem tudhatod ki ül az autóban, és mikor szakad el nála a cérna...

(#26580) kw3v865 válasza MPowerPH (#26573) üzenetére


kw3v865
senior tag

"Ezt ide nem írom le."
Miért nem? Kíváncsiak lennénk rá.

"alahogy le kell vezetni ezeket a dolgokat"
De nem közúton.
Közhely, de van benne némi igazság, hogy sokan a magánéleti, munkahelyi problémák miatti feszültséget az utakon akarják levezetni. Ez sincs így rednben, de sajnos nem sokat lehet tenni ellene.

"mert ha felgyülemlik benned, majd egyszerre kitör, akkor jön az ámokfutás, és a mások veszélyeztetése."

Erről írtam én is, hogy aki hajlamos az ilyesmire és képtelen uralkodni önmagán, az alkalmatlan a közúti közlekedésre.

(#26581) MPowerPH válasza kw3v865 (#26580) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ezt nem is magamra írtam. ;) Akárhogy is csűröd-csavarod, még soha nem volt problémám ebből. Ezt kár is tovább ragozni. Eleget vezetek, vezettem már ahhoz, hogy tudjam, miről beszélek. Ha meg valaki eldurrant aggyal csinálja, az régen rossz. Én úgy állok hozzá, hogy kis kikapcsolódás, szórakozás az egész. Az egész vezetés egyébként kikapcsolódás, magában jelenti az 'elme és a lélek' megnyugvását. :) Amikor azt mondom, hogy felhúzott valaki, az nem egyenlő azzal, mikor valaki discoban beszól pl.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26582) mefistofeles

Na ismét egy ítélet amire büszkék lehetünk. Stohl megúszta 10 hónappal. Kíváncsi vagyok (na azért nem annyira) ha én okoznék balesetet ittasan, bedrogozva, cserbenhagyással "fűszerezve" mennyit kapnék, illetve kaptam volna már rég.......

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#26583) kételkedem válasza mefistofeles (#26582) üzenetére


kételkedem
addikt

A bíró a mentő és a súlyosbító körülmények figyelembe vételével ennyit szabott ki rá. Plusz némi kp büntetés, néhány év közügyektől és gépjárművezetéstől eltiltás. Mit kellett volna kapnia? Szerintem nem aránytalanul kevés a 10 hó letöltendő (ha jól viselkedik, 5 hó után feltételesen szabadlábra helyezhetik). Ha tudsz belinkelhetnél egy kimutatást arról, hogy az átlag ember mennyit szokott kapni ilyen esetben és ehhez képest ő mennyivel kevesebbel úszta meg! :U

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26584) mefistofeles válasza kételkedem (#26583) üzenetére

Mondjuk az elsőfukú két év volt......
Voltak mentő körülmények?..... Azonkívül tudtommal az alkoholos balesetet tekintve visszaeső is.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#26585) kételkedem válasza mefistofeles (#26584) üzenetére


kételkedem
addikt

Nem vagyok jogász és az adott ügyet sem követtem lépésről lépésre, de úgy tudom a maradandó egészségkárosodás okozása nem állt meg. A szakértők szerint a bácsi lába nem a balesetből kifolyólag olyan amilyen. Az ítélet enyhítésében szerepe lehetett ennek is és annak is, hogy SA megbánást tanúsít, próbál leszokni a drogról és a piáról, ismertségét kihasználva előadásokat tart a drog és a pia káros hatásáról. Hibázott (többször), meg kell büntetni. Sem enyhébb, sem súlyosabb büntetést nem érdemel mint bármelyik hasonszőrű bolond, aki bedrogozva és ittasan autó volánja mögé ül.

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26586) MPowerPH válasza kételkedem (#26585) üzenetére


MPowerPH
félisten

Stohl többszörösen visszaeső, egyszer már a fogát is majdnem ott hagyta. "2002-ben Buci egy Ford Mondeót írt le nullára, mikor ismét az árokba hajtott. Ezúttal életveszélyes állapotban, mentőhelikopterrel került kórházba, de szerencsére ezt is megúszta. Ezután 1 év 9 hónapra be is vonták a jogosítványát, miután kiderült, hogy ittas volt a baleset időpontjában."

A gépjárművezetéstől véglegesen eltiltanám. A többivel mondjuk egyet értek...

Erre vonatkozó jogszabály:

"Ha a vér alkohol szintje 0,8 ezrelék alatt maradt, és első alkalommal történt ittas vezetés, úgy az ügy szabálysértésnek minősül. 6-12 hónap vezetéstől eltiltásra (azaz jogosítvány bevonásra) , 100-300 ezer forint pénzbírság, és 6 hónapnál hosszabb idejű vezetéstől eltiltás esetén kötelező utánképzésre számíthat.

Azonban a vér alkohol szint 0,8 ezrelék fölött van, már bűncselekményről beszélünk, így a jogkövetkezmények is súlyosabbak.

Bűncselekményi kategória esetén a vezetéstől eltiltás (jogosítvány elvétel) határozott idejű (de minimum 1 éves), vagy végleges is lehet. A vezetéstől eltiltás vonatkozhat csupán bizonyos járműkategóriákra, de a jogszabály a valamennyi kategóriára történő vezetéstől való eltiltást is megengedi. Alapesetben 1-2 év vezetéstől eltiltás (jogosítvány elvétel), 200-300 ezer forint pénzbüntetés és kötelező utánképzés az általános kiszabott büntetés.

Amennyiben nem ez volt az első eset, hogy ittasan ült a volán mögé, vagy személyi sérülés is történt, akkor a legsúlyosabb következményekre lehet számítani. Többszörös visszaesőként akár ténylegesen letöltendő szabadságvesztés, és akár örök vezetéstől való eltiltással is számolni kell a jelenleg hatályos bírósági gyakorlat szerint."

Ő ráadásnak még kábítószer hatása alatt állt, és elkövetett egy cserbenhagyást, ami erős súlyosbító körülmény.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#26587) kételkedem válasza MPowerPH (#26586) üzenetére


kételkedem
addikt

A vezetéstől én is örökre eltiltottam volna, még a Mondeós esetnél, de legkésőbb most. Járjon sofőrrel, vagy taxival aki kábítószer és/vagy alkohol hatása alatt balesetet okoz.

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#26588) kw3v865 válasza MPowerPH (#26586) üzenetére


kw3v865
senior tag

"Ő ráadásnak még kábítószer hatása alatt állt, és elkövetett egy cserbenhagyást, ami erős súlyosbító körülmény."

A vádiratban sajnos nem szerepelt, hogy bedrogozva vezetett, illetve a cserbenhagyás esete sem áll fenn, mivel állítólag megvárta a mentőket (viszont személyi sérüléssel járó baleset esetén még ezután is a helyszínen kellett volna maradnia, tehát ez legalább szabálysértés).

Már az első piás baleseténél is örökre el kellett volna tiltani a vezetéstől.

(#26589) mefistofeles válasza kw3v865 (#26588) üzenetére

Nem tudom, a médiában úgy szerepelt, hogy nem várta meg a mentőket. Felhívta az asszonyt és utána elhajtott a helyszínről.
Biztos nálam közrejátszik a személyes ellenszenv is és tudom, hogy ez nem körülmény, de az egész baleset körüli viselkedése pökhendi, bunkó volt. (pl. tüzet kért a baleset sértettjeitől)
Ha ott vagyok és nem sérültem meg biztos nem hajt el a helyszínről, sőt valszeg neki különmentőt kellett volna hívni!

kw3v865: Ha a vádiratban nem szerepel a drog akkor hogyan ítélhették valami leszoktató kúrára vagy mire???

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#26590) MPowerPH válasza mefistofeles (#26589) üzenetére


MPowerPH
félisten

Jaja, miért tart kápszerellenes előadásokat? :)

Don't Tread On Me

(#26591) zsid


zsid
senior tag

A napi kérdés: Miért nem vezet mindenki inkább úgy, mint egy állat? Miért megy fel olyan személyautóval az M7esre, aki még 80at sem megy? Ignis 75km/h, Fabia 78km/h, Corsa 75-85 között, mikor mennyi . A nulláson Fabia 65km/h. Én meg reggel 6tól nem előzhetek... Nem azt mondom, hogy ezek száguldjanak, de ha 91km/hval megy pályán , akkor soha nem érem utol , így meg szívok ..

[ Szerkesztve ]

<tRucKdriFteR>

(#26592) dragonfx válasza MPowerPH (#26586) üzenetére


dragonfx
veterán

de ő celeb gazdag nem érted???????? :DD
amugy én bezárnám 2 évre....és 5 év jogsi nélkül még utána pluszba.
csak tod ezzel le is irodna az ember.azt meg se ő se az rtl nem engedi.

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#26593) tbs válasza zsid (#26591) üzenetére


tbs
addikt

No, én előzhetek, de a jelzett csoport TÉNYLEG jobban felidegesít, mint a gyorshajtó marharépák. Értem én, hogy szép a táj, meg mingyá' odaér, de bazmeg nekem nem 3km van hátra, hanem 300+... :O Ááááááááá...! :(((

(#26594) zsid válasza mefistofeles (#26589) üzenetére


zsid
senior tag

Az első tárgyaláson:
"Körülbelül másfél liter fehérbor, egy csík kokain és egy deci whisky, ezeket fogyasztotta el a baleset előtt - mondta a bíró kérdésére Stohl"

Viszont:
"A vizsgálat tiltott pszichotróp anyagot mutatott ki Stohl András szervezetében, de a halálos közúti balesetet okozó Császár Elődöt védő ügyvéd szerint ittas vezetőknél a kábítószer fogyasztása nem befolyásolja a büntethetőséget."

Azért ez elég vicces, tuti ilyen is csak nálunk van .

<tRucKdriFteR>

(#26595) MaciG válasza zsid (#26591) üzenetére


MaciG
addikt

Én biztos ledúrtam volna őket, vagy addig húzom a kürtöt még nem iramodik meg. ;]

BANZAII

(#26596) AMD Power válasza MPowerPH (#26590) üzenetére


AMD Power
titán

Szánalmas ez az ember...

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#26597) dízelracer válasza zsid (#26591) üzenetére


dízelracer
senior tag

Mutasd meg nekik a króm p*nát jó közelről... :DDD

(#26598) Szplöttyy válasza dízelracer (#26597) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Like! :DDD

Smoke & Torque

(#26599) mefistofeles válasza zsid (#26594) üzenetére

Na azt a langyi kis csíra császár elődöt ne is említsd nekem. Rendőrt ölt bekokózva az úton és egy napot nem ült...... ha én járok így akkor a kiérkező járőr kb. az árokszélen tarkónlő.....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#26600) MPowerPH válasza mefistofeles (#26599) üzenetére


MPowerPH
félisten

:W :W

Don't Tread On Me

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.