Látom nem fér a bögyödbe ez az indexelés. No akkor elmagyarázom neked, hogy hogyan készül a törvény.
Definiáljuk, hogy mit kell megvalósítani. Ha ez megtörtént, akkor olyan törvényt alkotunk meg rá, amely terjedelméhez képest a legjobban megközelíti a megvalósítandó dolgot. Jelen esetben:
Megvalósítandó dolog: indexeljünk, amikor kell.
Megvalósítás módja: minden irányváltáskor kötelező indexelni.
Miért? A fenti megvalósítás négy szó. Ha elkezded egyenként definiálni, hogy mikor kell, akkor csináltál egy nyolc oldalas paragrafust. Ha definiálod, hogy mikor nem kell, akkor egy két oldalast. Ugyanakkor mindkét esetben fennáll annak a veszélye, hogy a jogszabály nem lesz teljesen egyértelmű, és vitás helyzeteket szülhet. A jogalkotó célja az egyértelmű jogalkotás és a jogviták lehetőség szerinti elkerülése, illetve az egyéni döntési pontok minél jobb hatásfokú elkerülése.
Nem írom tovább. A "minden irányváltáskor kötelező indexelni" elég jól közelíti azt, hogy a gyakorlatban mikor van értelme indexelni. Ha ennél jobb közelítést akarsz, akkor az exponenciálisan növeli a jogi megvalósítási problémákat, és többletterhet ró mindenkire.
Így már illene érezned, hogy ez a többletteher talán lényegesen nagyobb annál a számodra borzalmas negatív következménynél, hogy neked bizony üres úton is meg kell emelni a kicsi kis ujjacskádat, hogy megpöccintsd az indexkart. Igen, most kigúnyoltalak, mert nagyon úgy látom, hogy te ezt nem akarod érteni. Vagy ha zokon veszed, hogy a felesleges indexelések miatt éves szinten akár 8,62 decivel többet fogyaszt a kocsid, keress meg privátban, átutalom neked az összeget, kár ne érjen.
Végezetül még egy érv: a ködlámpa és a ködzárófény használatát részletesen kifejti a KRESZ, a te szájízed szerint. Ahogyan a tompított nappali világításét is. Eredmény: tökéletes káosz, a fillérbaszók nem gyújtanak lámpát, mert így kevesebbet fogyaszt a verda (muhaha), a vagányok helyzetjelző+ködlámpával közlekednek, a balfaszok a legkisebb ködben és forgalomban is azonnal ködzárófényt kapcsolnak, biztos ami biztos alapon, miközben a mögöttük menőknek kifolyik a szeme, stb.
Szóval a magyar embereknek a megfelelő rendelkezés: indexelni minden irányváltáskor kell
Világítás: ha beülsz a kocsidba, akkor felkapcsolod a világítást, ködlámpát akkor használsz, ha a látótávolság 100m alatt van, ködzárófényt akkor használsz, ha a látótávolság 50 méter alatt van, de 30 méteren belül senki nincs mögötted.
A leírtaknak meg nincs köze statisztikákhoz, elemzésekhez, stb... A józan észhez és a gondolkodáshoz van köze. Még egy dolog: ez a hozzáállás lehet, hogy primitív, de a jelző tudományos értelmében. De ha ez alapján te minősítesz itt valakit, nehogy visszaüssön, mondván mért dumálsz bele olyanba, amihez szemlátomást nem értesz. Ne ítélj, hogy ne ítéltess. Think about that.