Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [potyautas:] Miért olyan drága?
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
nanorambo
őstag
Hehe, egy másik oldalon pár napja ért a játék végére a csávó és kicsit kiakadt:
"Napokig tartó gondolkodás után rájöttem, mi a baj a Mass Effect 3-mal: félkészen adták ki. A harcrendszer bugos - néha már felkiáltottam, hogy nem voltak tesztelők? -, a nehézség optimalizálatlan, a játékért még jó sokáig fizetned kell, hiába vetted meg, a történet pedig megér egy misét. Van az a sci-fi univerzum (pl. Mass Effect 1 és hellyel-közzel a 2), amelyik felállít magának egy szabályrendszert, és nem a futurisztikus anarchiában történnek a dolgok, hanem mindennek van előzménye és következménye. Na, a ME3 nem ilyen. Kezdve azzal, hogy tizenkétezer Reaper két perc alatt elfoglalja a Földet. Csak úgy. Senki nem tesz semmit. Majd elmegyünk a tanácshoz. Akik szintén nem tesznek semmit. "Haver, nem segítünk, baszd meg magad szárazon. Ja, hogy már évek óta pofázol nekünk erről a fenyegetésről? Úgy teszünk, mintha ez sosem történt volna meg, és soha, de soha, még véletlenül sem mondunk még annyit sem, elnézést." Majd neked EGYES EGYEDÜL kell elsimítani háromszáz éves meg még régebben kelt ellentéteket egész fajok közt, hogy aztán a fináléban mindenki együtt, kézen fogva dögölhessen meg, de ne szaladjunk előre.
Szóval, van az a sci-fi író, aki tisztában van a korlátaival, netán feszegeti is őket, így gördíti előre a történetet, így növelve a játék élvezhetőségét ne adj Isten. Az ilyen ember nem mondja azt egy B-horrorból szalajtott, huszonöt méter magas félkész gépemberre, hogy ebből jó főgonosz lesz a harcok harcának lezárásakor, mert tudja, az általa teremtett világ magasan meghaladja ezt az olcsó, vásári szintet. Igen, már a második rész végén rezgett a léc.
Aaaaaand Mass Effect 3: soha nem fogom megérteni, minek raknak sci-fibe nindzsákat, pláne sebezhetetlen, láthatatlan vasember/nindzsákat. Lehet, hogy menő a huszonkettedik században egy kibaszott szál karddal hadonászva fénysebességű töltényeket kivédeni, csak én vagyok ilyen konzervatív? Mégis hogy a f*szba kerülnek ilyen karakterek egy olyan science fiction sagába, amelyik komolyan veszi magát, mi a franc ez?
Sajnos 2012-ben nem bízhatunk a Mass Effect történetvezetésében, ez egyrészt gyalázat, másrészt sok mindent elmond a kiadók kommersz szemlélete és a fejlesztők alkotói szabadságának viszonyáról, tippeljünk, vajon melyik fél érvényesülhetett jobban... Könnyítés: az első Mass Effectben nem volt ólajtónyi mellű csapattagok, nem volt IGN-es csaj játékba integrálva, nem volt olyan mértékű pofátlanság, hogy pluszpénzt merjenek kérni azért a tartalomért, amit megveszel a CD-vel együtt. Sokáig nem értettem, mi a baj a drága ÍÉvel, tisztelt sorstársaim, akik esetleg tényleg nem tudják mire vélni a lincshangulatot: HÁT EZ. Ha már egy ilyen betonkemény brandet is tönkre tudnak vágni, nincs menekvés.
De ha a történet nem szuperál, ott van még a harc, nem? Bugos, esetenként kényelmetlen, és általában fantáziátlan, bár jópofa, hogy legalább a tatyód tömegére is figyelned kell, és - for Christ's sake - VANNAK FEGYVEREK. Nem csak két különböző, plusz fizetős DLC-puskák (bár nyilván vannak azok is). Jesz.
Ja, és az, aki benne érzi magát a Mass Effectben, az nem mondja azt a játék végéről, hogy nem volt egy kalap szar. Mert aki benne érzi magát a Mass Effectben, az igenis letöltötte a DLC-ket a második részhez - Arrival -, és tudja, hogy ha egy tömegrelé elpusztul, magával rántja az egész csillagrendszert, amiben tartózkodik. Tehát a játék összes befejezése megegyezik abban, hogy a Föld, a Palaven, a Thessia, a Rannoch, a Tuchanka, és még az Irune is nemes egyszerűséggel felrobban. Az egyetlen honvilág, ami nem pusztul el, szerencsétlen elcoroké, rajtuk kívül az összes fejlett faj minimum a kihalás szélére kerül, szétszórva a galaxisban. Mindeközben a Normandia legénysége gyáván megfutamodik, majd Faunts zenére (ami majdnem képes volt elhitetni velem, hogy amit látok, nem egy ocsmány borzalom) néznek bele a nagy büdös távolba. Good job, Bioware, minden, és mindenki, akiért harcoltunk, meghalt, beleértve magunkat is, a civilizációk fejlődését pedig maximálisan lekorlátoztuk, ahogyan csak lehetett - sőt, a trilógia végén több a lyuk, mint a szivacson. Eljönnek a gecinagy gépek, és kiirtják a szerveseket, hogy ne tudjanak gépeket gyártani, amik kiirtják a szerveseket? Valaki, aki legalább négyszázötvenes IQ-val rendelkezik, mondja meg nekem, hogy ez melyik naprendszerben logikus.
Nagyon remélem, hogy a sulykolás-elmélet bejön, kiderül, hogy benyaltuk, mint a malac, és a Bioware az évtized trollja, mert kár lenne ezekért a játékokért, a beléjük ölt órákért (napokért, hetekért), és úgy általában az általuk teremtett univerzumért. "
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
- Surface Pro 9 i5-1235U 16GB/1TB 2027.01 Alza garancia
- Újszerű Macbook Pro 16" M1 Pro 16GB/512GB 100% akku + fekete dbrand felső