Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  Jövedelem

Hozzászólások

(#35851) D1Rect válasza sutszi (#35845) üzenetére


D1Rect
félisten

Túl sokat olvasták a híreket és nem a valóságot nézik.
Az USA ~300 millió lakosából pár ezer új helyet keres, itthon semmiféle hatással nincsen.

Ugyanúgy nincs kompetens ember, mint egy éve.
Most rányomtam a nofluffon egy trainee/junior keresésre és dobott egy fél oldalnyi találatot.
Ezek csak a fizetős hirdetések, szerintem aki nem 5 év alatt végezte el az egyetemet és az utolsó évben már valamit fel is tud mutatni, simán talál munkát.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#35852) Reggie0 válasza akela91 (#35839) üzenetére


Reggie0
félisten

Altalanyadozas eseten viszont lehet a nyugdijszamlad nem ugy porog, mint alkalmazottkent. Ha erdekel, hogy lesz nyugdijad, akkor azert ennek is erdemes lehet utanajarni.

[ Szerkesztve ]

(#35853) Tapsi válasza Reggie0 (#35852) üzenetére


Tapsi
addikt

Miért ne pörögne? Az összes közterhet meg kell fizetni (talán a minimálbér mértékéig).

(#35854) Reggie0 válasza Tapsi (#35853) üzenetére


Reggie0
félisten

Hat, ha kivesz 1 milkat, de csak minimalber utan fizet, akkor pont annyira fog porogni, mint a minimalbereseknek, es nem annyira, mint akik 1 milkas rendes fizetest kapnak. Tehat nem ugy fog porogni. Pont ezt irtam en is.

[ Szerkesztve ]

(#35855) Egon válasza gyépés (#35847) üzenetére


Egon
nagyúr

Egyetértek, én is ezt a fajta érdekes kettősséget ézékelem.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#35856) Dare2Live válasza Revolit (#35849) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Én alapvetően infra vonalon érdeklődgetek de a fejlesztő vonal masszívan szembe jön. Ez alapján fejlesztő vonalon úgy mondanám, hogy ~1.5éve simán felmondhattál és 2héten belűl volt 5 új ajánlatod.
Most mielött felmondasz erősen ajánlott, hogy legyen új ajánlatod.
Ez baromi nagy változás.
Persze ha AI, devops... vonalon mozogsz akkor most is összevesznek rajtad és senioroknak sincs hude nagy félnivalójuk.

@D1Rect: Ez már nemc sak US, EU vonalon is nagyüzemben megy a kasza. E heti hír pl a Bosch ~1200 fős fejlesztői leépítése. Ahol dolgozom ott siteot zártak be és ennek ellenére hiring freeze. Tehát nem koncentráció.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#35857) sutszi válasza Dare2Live (#35856) üzenetére


sutszi
veterán

De azt is nézzük meg Bosch-tól kiket küldenek el... több területet mozgat meg.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#35858) sutszi válasza gyépés (#35847) üzenetére


sutszi
veterán

Hasonlóan látom... bár most kicsit rossz, hogy ki kell várni a normalizálódást.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#35859) Citroware


Citroware
addikt

Szerintem ez a tendencia tovább fog folytatódni. Egyrészt a globalizálódás miatt, egyre nagyobb tereket ölt az outsourcing, a még Magyarországnál is olcsóbb munkaerővel rendelkező területekre kiadott munkákkal. Másrészt pedig a generatív AI egyre több feladatot lát el, jellemzően az egyszerűbbeket.
Mindkét folyamat legfőképpen az alacsonyabb szintű szakemberek munkáját veszi el. Az a lufi, ami az IT-ban volt az elmúlt években, kipukkadt szerintem. Jön egy hullám, amit azok, akik fent vannak, szépen meglovagolnak, akik viszont lejjebb vannak, azokat elviszi.
Úgy néz ki nem túl szerencsés dolog mostanság és a közeljövőben pályakezdő korba lépni munkaszerzés és fizetés szempontjából, de még a juniorokon kívül a mediorokra nézve is látok reális veszélyt.

[ Szerkesztve ]

(#35860) lumpy92 válasza Reggie0 (#35854) üzenetére


lumpy92
aktív tag

Biztos, hogy sokkal jobban jár aki így csinálja és elteszi, befekteti magának azt a pénzt, mint amit az 1 milliós fizuja után befizetne adóba.

[ Szerkesztve ]

"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"

(#35861) sutszi válasza Citroware (#35859) üzenetére


sutszi
veterán

Viszont ha tényleg így fog történni, akkor pár év múlva megnézhetik magukat a cégek, mert nem lesz utánpótlás...

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#35862) gameboy


gameboy
csendes tag

Az lenne a kérdésem, hogy ha én jelzem a munkahelyemen, hogy egy teljesen új bankszámlaszámra szeretném kérni a fizetésem akkor előfordulhat-e olyan, hogy valamilyen rendszer vagy adminisztrációs hiba miatt a régi és az új bankszámlaszámra is átutalják a fizetésem egyszerre? Hogy működik ez egy ilyen bankszámlaszám módosításnál a munkahelyen? Egyszerre mindig csak 1 bankszámlaszám tartozik egy munkavállalóhoz? Nem fordulhat elő olyan, hogy pl. a régi számlaszám nem törlődött a rendszerből hanem az új számlaszámmal együtt ott van a munkavállaló adatainál a rendszerben és egy ilyen oltári nagy hiba miatt mind a kettő számlára utal a cég, így mind a két számlára rákerül a fizetés és ők nem veszik ezt észre? Vagy ez teljes mértékben ki van zárva?

(#35863) Egon válasza Citroware (#35859) üzenetére


Egon
nagyúr

Ez max. a fejlesztőkre, tesztelőkre lesz igaz, viszont az IT ennél egy kicsit összetettebb terület...

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#35864) Egon válasza gameboy (#35862) üzenetére


Egon
nagyúr

Hiába reménykedsz, ez gyakorlatilag ki van zárva... ;)
A számlaszám mezőnek egy adott időpontban egy értéke lehet. Ezen túlmenően vannak ellenőrző mechanizmusok, amelyek észrevennék az ilyen eseményt.
A túlfizetések jellemzően nem ilyen esetben szoktak előfordulni, hanem valami elgépelésből, pl. 10 túlóra helyett felvisznek 100 túlórát stb. Ezt aztán egy korrekciós számfejtéssel oldják meg. Most nem tudom, hogy mi a jogszabályi környezetben szereplő határérték, de régen (úgy 20 évvel ezelőtt), amikor ilyen területen dolgoztam, a munkáltatónak 60 napja volt arra, hogy az ilyen esetekben hivatalosan felszólítson a túlfizetés rendezésére (kérhettél részletfizetést stb.). Ha ebből a határidőből kifutottak, akkor elvileg már nem lehetett behajtani az összeget (más kérdés, hogy munkajogi következményei lehettek, tehát pl. el lehetett bocsátani a delikvenst, mert mégiscsak megkárosította a munkavállalót, méghozzá rosszhiszeműen).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#35865) lajafix válasza gameboy (#35862) üzenetére


lajafix
addikt

Nagyobb valószínűségű hogy egyikre se utalnak... :)

Rock'n Roll

(#35866) tototos válasza Egon (#35864) üzenetére


tototos
őstag

Előző cégnél ha történt túlfizetés akkor a fizudból vonták vissza, de a fizud 30%-t lehetett csak vonni. Beszéltük is hogy 1-2 nullát elüthetnének aztán szépen be lehetne forgatni állampapírba :DDD

(#35867) Egon


Egon
nagyúr

LinkedIn-en fut egy felmérés az Information Security Network részéről a HO kapcsán. Egyelőre még csak szűk 400-an töltötték ki, és szinte egyenletes eloszlásban vannak a szavazatok: kb. egyharmad full HO, egyharmad full onsite, egyharmad hibrid (a kérdőívben úgy volt megfogalmazva, hogy max. 3 nap onsite).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#35868) OPiiPO


OPiiPO
addikt

Napokban volt róla szó: Medior az új junior, avagy nehéz a dolga a juniornak.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#35869) HoTDoG válasza OPiiPO (#35868) üzenetére


HoTDoG
tag

2012 környékén pont ez volt. Pályakezdőként kellett jó néhány hónap egy pozit találni, pláne értelmes pozit.

(#35870) carapace válasza HoTDoG (#35869) üzenetére


carapace
csendes tag

Egyébként tényleg...2003ban amikor kijöttem a közgázról, egyszerre százakat hívtak be tesztet írni ilyen multis gyakornoki állásokra, a legjobbakat leinterjúztatták, akik meg ott is továbbjutottak mehettek AC-zni... Egy haverom a BATnál második lett a valami 300 jelentkezőből, de akár századik is lehetett volna, mert így se vették fel :D

A BIG4, ahová ma boldog boldogtalant berántanak, akkoriban az álmok netovábbja volt, magas fizukkal, baromi erős szűrőkkel és aki bejutott, arra mindenki irigykedett. Ma meg nyivákolás van, ha a junior 1-2 hónapig nem talál melót :)

[ Szerkesztve ]

(#35871) Tapsi válasza carapace (#35870) üzenetére


Tapsi
addikt

Emlékszem, anno voltunk egy versenyen, ahol a KPMG promózta magát. Akkor csak Covinus/BGF mehetett hozzájuk. Ma meg már az ott végzett emberek szerintem a Big4 közelébe sem mennek (auditra). :D

(#35872) Pfiucska válasza Pfiucska (#28980) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Megvolt a bertargyalas iden is, nem volt egyszeru kor es nem vagyok maximalisan elegedett.

A fizetesem 1150br-ra valtozik, marad az evi 2 ho premium, emelle viszont bejott egy ceges auto (also kozepkategoria), korlatlan uzemanyaghasznalattal, orszagos autopalyamatricaval, stb.

A fizetesem lement 1250-rol 1150-re, szoval ezert cserebe penzt kellett adnom es ezert nem vagyok elegedett mert igy osszessegeben egy pici emelesrol beszelunk. Az alternativa egyebkent a br 1350 volt, auto nelkul.

Kozben vegeztem a Penzugy MSc-vel is es elkezdtem az IFRS-t, hogy ez se legyen akadaly, ha dobbantani kene. Ezt legalabb fizetik.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35873) OPiiPO válasza Pfiucska (#35872) üzenetére


OPiiPO
addikt

A br 1350 is csak 8%, ha kihasználod az autót akkor _szerintem_ elfogadható kompromisszumot kötöttél.

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#35874) Oppenheimer válasza Pfiucska (#35872) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Akkor mostantól wc-re is kocsival kell járni. :D
Gratu az emeléshez!

[ Szerkesztve ]

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#35875) DanielLong


DanielLong
senior tag

Nem ismerek jobb topikot, ezért itt kérdezném, hogy valaki esetleg kötött szerződést mostanában a (német vagy osztrák) Haysnél? A legnagyobb problémám, hogy ők nem szeretnék, hogy számlát nyújtsak be, hanem "Hays shall credit the remuneration for the provided and approved services, which shall be sent in the form of an accounting and payment document to the Contractor." Ez így nem tudom, mi lehet, de szerintem nem lenne jó nekem egyéni vállalkozóként, eddig ugye mindig számláztam. Természetesen konzultálok velük erről, csak elég gyorsan kell majd dűlőre jutnom és érdekel, hogy másnak van-e tapasztalata.

Másik problémám, hogy a kliens védelmére hivatkozva a szerződés végétől számítva 12 hónapig nem dolgozhatnék ugyanannál a cégnél. Valakinek sikerült ilyen helyzetben kibulizni egy rövidebb időszakot? A kliens elég nagy cég és másik részlegnek egy másik közvetítőn keresztül évente szoktam projektet vállalni, azt nem szeretném elbukni.

(#35876) tototos válasza Pfiucska (#35872) üzenetére


tototos
őstag

Tehát akkor ők bruttó 200 ezerre árazták a kocsit ha jól számolok. Az 133 ezer forint nettóban. Éves szinten 1,6 millió forint.
Én amúgy pont ennyit lettem volna hajlandó "feláldozni" egy céges autóért.

(#35877) -Skylake- válasza tototos (#35876) üzenetére


-Skylake-
addikt

es ez realis is siman. teljesen mas kenyelmi szint az eletben ceges auto. atlag ember ket legnagyobb koltsege az elete soran az ingatlan es az auto, ebbol az egyik megoldodik, ez szerintem oriasi plusz. nem te tankolod, nem te szervizeled, nem fizetsz a gumiert meg felrakasaert, fullos. isminek a mostani pozijahoz netto ~14millioert lehetett autot valasztani, zsir uj, szalon. az tok mas.

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#35878) tboy93 válasza Oppenheimer (#35874) üzenetére


tboy93
nagyúr

Mondtam mar neki, hogy mostantol ő lesz a csaladban a hivatalos sofőr szolgálat ;] Illetve az összes szomszedos orszagot be kell jarnunk 1-1 hosszu hetvegere, de szigoruan octavia hatotav/2-ig szabad elhagyni az orszagot :DDD

(#35879) tototos válasza -Skylake- (#35877) üzenetére


tototos
őstag

Előző cégnél akik kaphattak céges autót ott havi netto 240 volt a bérleti költség. Így nyilván mindenki kimaxolta és hozták a 15-16 millás autókat. Nekem nem kellene egy ilyen autó, simán elvagyok a használttal is. Ezért mondtam, hogy bruttó 200 ezerről le mondok havonta, de ha nagyobb a különbség akkor kérem szépen kpban és magamnak finanszírozok egy használt autót.

(#35880) Pfiucska


Pfiucska
aktív tag

Koszi mindenkinek.

Jo az auto, csak %-ban nem egy akkora emelest kaptam, mint amit szerettem volna.
A szamtalan, kozvetlen modon honoralatlan tuloramat szerettem volna “kompenzalni” egy altalam is orommel elfogadott emelessel. Ez kompromisszumos most reszemrol, de elfogadom.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35881) Ádám16 válasza Pfiucska (#35880) üzenetére


Ádám16
addikt

Accord marad?
Gratulálok az emeléshez!

(#35882) Oppenheimer válasza Pfiucska (#35880) üzenetére


Oppenheimer
veterán

MSc-t letudtad, megcsinálod azt a certificatet vagy mit aztán előtted még a karriered sokkal jobb fizukkal. Már nem sokáig leszel sztem a mostani helyeden (1-2 év max)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#35883) Pfiucska válasza Oppenheimer (#35882) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

~Ez a terv.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35884) Pfiucska válasza Ádám16 (#35881) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Eladó :B

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35885) Gabró válasza tototos (#35876) üzenetére


Gabró
tag

Én azért küzdök, hogy be lehessen váltani a kocsit cashre. Egy Golfba nem fér be a család, áll otthon egy keveset futott Touran, két metrómegállóra lakom a munkahelytől, nagyszülők közelben, pakolgatni kell a gyereküléseket. Bruttó 150 ezerért boldogan leadnám, de nincs ilyen opció. Rosszabb nekem, drágább a cégnek, rossz a környezetnek. Az éves mobilparkolási keretem márciusra ki fog merülni. A cégautó az aggloban élőknek nagy juttatás

Ha beférnénk, király lenne. Így, hogy mindenhova autóval megyek - van, hogy két körben is :) -, jön össze havi 750 km. Évi 30 ezer a keret, és tankolható Európában. Nyáron jó kis túrákat lehetne tenni vele.

(#35886) tototos válasza Gabró (#35885) üzenetére


tototos
őstag

Előző cégnél lehetett kérni a bérleti díjat fizetésben is. De ugye így bukta az ember a korlátlan benzinkártyát.

(#35887) VirsLee válasza Pfiucska (#35883) üzenetére


VirsLee
őstag

Ha az a terv, hogy csak 1 vagy 2 évet maradsz, akkor nem tudom mennyire jó üzlet lecserélni az 1.35m-t 1.15m-ra plusz autóra. Most szopni fogsz az eladással, ha melóhelyet váltasz és nem kapsz autót, akkor pedig a vétellel is. Mindkettővel sok a macera, a vásárlásnak plusz költsége és kockázata is van. Bónusszal kalkulálva 233k bruttó a különbség, 155k nettó. Mondjuk neked kell tudni, hogy ennyit megér-e.

(#35888) wmarci válasza VirsLee (#35887) üzenetére


wmarci
senior tag

Sziasztok!

Van esetleg valaki itt, aki mar iden vitt vegig allaskeresesi jaradek kervenyt? Csak 2-3 napig leszek allaskereso, ilyen rovid idore is elfogadjak? Hogy erdemes igenyelni (online vagy kormanyablak)? Ezen az oldalon lattam, hogy 2024. jan.1-jetol tovabbi igazolasokat kell a munkaltatotol beszerezni, mi tortenik ha igenyleskor nincs meg meg a kiskonyv, egyeb nyomtatvanyok? (Ezeket nekem kell kerni kulon a munkaltatotol, felmondaskor?)

Koszonom

(#35889) Pfiucska válasza VirsLee (#35887) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Nekem kiadja a matek, illetve valoban arra alapozom, hogy a kovetkezo helyemen is hasonlo poziban fogok elhelyezkedni, ahol nem ritka a cegesauto.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35890) Egon válasza Gabró (#35885) üzenetére


Egon
nagyúr

Add bérbe a kocsit, vagy másodállásban taxizzál... ;] :P
Btw én is sokat agyalok a céges autón: nekem is csak a töredékét éri, mint amibe kerül a cégnek (szinte fele annyit megyek vele, mint a kollégáim: éves 30K km-t lehetne, alig több mint a harmadát teszem bele), viszont kényelmesebb mint a családi K Astra ST: főleg a DSG váltó miatt. Ezt meg nehéz beárazni.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#35891) Pfiucska válasza Egon (#35890) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Hasonloan alltam hozza en is.
Tizeneves accord vs zsir uj auto, automata valtoval, magas(abb) felszereltseggel.

Valamennyivel tobbet fogok menni eves szinten, mint most de nem hiszem h sokkal 20k km felett leszek/ev.

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35892) tototos


tototos
őstag

[link] használt lízing díjak

(#35893) dellfanboy válasza DanielLong (#35875) üzenetére


dellfanboy
őstag

en most vagyok kb. hasonlo szituban svajci hays-el egy izgi 18honapos contractorkodasra.
az 1ev nekem is benne volt a feltetelekben de en mondtam, hogy no-go ( plusz a cegnek is tetszhettem, mondtak, hogy ok nyitottak 1ev utan ujratargyalni mert van mas skill-em is ami kellhett nekik :B ;] ).
kiszedtek .
a ceg is tetszik a feladat is jobb mint a mostani meg a foni is.

engem sokkal jobban zavar, hogy a kialkudott mindket fel altal(en, valamint a vegso ugyfel) elfogadot oraber utan kozolte a hays, hogy igen de ok 8%-t az oraberbol megtartanak es csak a contract vegen fizetik ki. mertha lebetegednek vagy vmi... hat mondom anyatok. szoval olyan erdekes a szitu, hogy tetszene a feladat,ceg, es a fizu, erre jon ez a csodas harmadik fel, baszki es lehet miattuk bukom a melot... es ez azert borzaszto, mert a hays elvileg tobb mint1eve nem talalt embert erre a pozira.(bar mondjuk a vegso ugyfel is elmehet a pcsaba, mert az elmult idoszakban eleg suron csekkoltam a karrier oldalukot, de meg csak ehhez hasonlo melot se talaltam. ott is lehetnek gondok a HR-allaspromoval,kivalasztassal...

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#35894) forceberg


forceberg
veterán

Mik amúgy jelenleg a céges autó költségei a munkáltató felé? Esetleg elszámolás, vagy kedvezmények?
Pl. egy 200+Fás verda + 50k/hó tankolás az mennyibe is kerül a cégnek?
Ehelyett mennyi fizetést kaphatna a munkavállaló, hogy a cégnek ugyanannyiba kerüljön?

Eltekintve attól a szomorú magyaros helyzettől, hogy a mutyizás miatt ragaszkodnak a multik itthoni vezetői a céges autók adásához...

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#35895) tototos válasza forceberg (#35894) üzenetére


tototos
őstag

A céges autó egy kicsit láncol is a céghez. Ismerek olyan embereket akik 10-15 éve céges autóval rendelkeznek és saját kocsijuk nincs. Magánszemélyként nem tudsz annyiért bérelni mint egy cég így ha a bérleti díjat elkéred fizetésben akkor sem tudod ugyanazt az autót fenntartani amit eddig.

(#35896) JoinR válasza forceberg (#35894) üzenetére


JoinR
senior tag

Erre nincs egzakt válasz, operatív lízinggel könnyebb számolni (nincsenek extra költségek), de egyébként egy 250 ezres kiadás kb. ugyanúgy csökkenti az eredményt, mintha fizetésre költenék - amiből mindenféle kedvezmény nélkül kb. nettó 150 maradna.

(#35897) Pfiucska válasza forceberg (#35894) üzenetére


Pfiucska
aktív tag

Ha feltetelezzuk, hogy 200+ afa a lizingdij akkor 200 + afa*50%=227eft a koltseg. Feltetelezzuk, hogy ez operativ lizing, amiben mondjuk benne vannak a karbantartasok es az autopalya matrica. Ezenfelul van brutto 50e uzemanyagkoltseged, ebbol nem vonhatja le az afa felet sem. Ehhez jon meg adblue (ha modern dizel), ablakmosofolyadek, mosas, stb ilyen aprosagok. Legyen szum pl 300k

Na ezert cserebe adhat 300/1.13, azaz br 265-t, azaz netto 177-t. Siman lehet h te ezt tobbre tartod, azonban a fizetest nem szeretik adni egy ido utan, igy jon kepbe az auto..

Pl en pontosan tudom (es emlitettem is feljebb), hogy bar nagyjabol nalunk is most 3-350k lesz a havi koltsege a munkaltatomnak az autoval, ennek ellenere ~br 100e-t ajanlott fel, ha az auto nem felel meg. Volt koztunk nemi vita a beremeles kapcsan ;] es akkor volt rola szo, h ha nem felel meg, akkor ezt kaphatom es pont. Es az oka annak h nem ~br300 lett volna az auto helyett, h az mar “berfeszkot” okozna.

Penzugyi lizingnel sok mas is szoba jon, mivel ugye az kvazi hitel. Gepjarmuado, cegautado, karbantartas stb.

[ Szerkesztve ]

iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI

(#35898) BigBlackDog válasza Pfiucska (#35897) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Kis kiegészítés (az eddigi tudásom alapján :B): üzemanyag esetén a gázolajnál ugyanúgy le tud jönni az ÁFA fele. Ha menetnapló vezetve, akkor pedig ennek arányában vonhatja le az ÁFA´t a lízingdíj és gázolaj után is.

Általam tapasztaltak alapján; az autóhoz volt egy TCO keretösszeg rendelve (+ üzemanyaglimit, ha olyan grade-ben volt az ember). Vagy az autót kérte az ember, vagy a TCO keretösszeget bruttó fizetés formájában.

[ Szerkesztve ]

(#35899) VirsLee válasza Pfiucska (#35897) üzenetére


VirsLee
őstag

Nem azt írtad, hogy csökkent a fizud? Így nem a bruttó 100k-val érdemes számolnod, hanem az 1350k alap és 1150k alap különbsége, plusz a bónusz arány, amivel az a 100k szerintem inkább 233k.

(#35900) tboy93 válasza forceberg (#35894) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ez nagyban függ a lízing tipusatol. Az enyem nyílt végű pénzügyi lízing, biztosítás, karbantartás az mind a cég feladata. Pfiucskanal meg operativ lizing lesz, ott a havidijban benne van x km-ig minden karbantartás, biztosítás stb.

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  Jövedelem
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.