Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16101) Davidkoma válasza asdf_ (#16099) üzenetére


Davidkoma
tag

Köszi szépen a gyors választ, egy Cseh cégről van szó, akiknek van magyarországi ügyfélszolgálata.
Gondolom ilyenkor nekem, mint vevőnek a hazai jogszabályok érvényesek a céggel szemben és nekik velem szemben.

(#16102) asdf_ válasza Davidkoma (#16101) üzenetére


asdf_
veterán

Nem, a cseh jogszabalyok ervenyesek, amennyiben egy cseh webshopbol vasarolsz, melyet egy cseh ceg uzemeltet (nezd meg a szamla kiallitojat, magyar ceg, magyar szekhely, magyar adoszam? Ha nem, akkor nem a magyar jog vonatkozik ra. Vagy eleg csak az afa, ha nem 27% (csak nalunk van ilyen merteku), akkor az mar nem magyar lesz.).

(#16103) Davidkoma válasza asdf_ (#16102) üzenetére


Davidkoma
tag

Úgy látom, egy azonos nevű kft-t üzemeltet a cég itthon és a webáruházuk csak M.O. területére árusít.
Az üzletszabályzatuk szerint is hazai a cég.

Egyébként bármilyen hazai webáruházas-vásárlási esetben milyen idő-feltételek vonatkoznak a vételár visszafizetésre?
Tehát van erre vonatkozó jogszabály, vagy boltja válogatja ki mennyit "vállal"?

(#16104) bobalazs


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

A harmadik garicserélt (új) kártyám is bekrepált, pár hónap után. Elindítom a gari ügyintézést a bolt felé, de igazat megvallva a tököm kivan már ezzel a kártyával, vagy nagyon peches vagyok vagy tényleg ennyire szériahibás az msi r9 270 gaming.
Van módom erőltetni hogy valami másra cseréljék, kényelmetlenségre hivatkozva?

(#16105) optikus válasza bobalazs (#16104) üzenetére


optikus
senior tag

hibas teljesitesre hivatkozva elallhatsz, vetelar visszaker. csere es egyeb megoldas csak akkor jatszik ha neked elonyos es elfogadod, az o reszukrol a penzvissza az eloiras.

Buy books not gear.

(#16106) dreta válasza Biznisz Elek (#16085) üzenetére


dreta
tag

Igen, mindkettő jelezte, hogy támogatja a másik készüléket!

(#16107) Sanki


Sanki
addikt

Sziasztok.
Pár probléma miatt elküldtem az LG központi szervizbe egy LG G2 készüléket, ma küldték az SMS-t, hogy csereutalványt fognak adni és ehhez szükség van a vásárláskori névre és címre. Annyi a gondom, hogy én a telefont használtan vettem, így gondolom az eredeti vevő neve és címe kell, hogy rajta legyen. A készülék telekomos. A srácnak már írtam, akitől vettem a telefont.
Csereutalvány esetében csak készüléket kötelesek adni? Mert, ha csak készüléket, akkor gondolom a saját nevemre nem tudom cserélni.

Szerk.: a készülék 2014 októberében lett vásárolva, tudomásom szerint akkor is úgy, hogy a tulaj előző készüléke elromlott és ráfizetéssel cserélték ki.

[ Szerkesztve ]

(#16108) bobalazs válasza optikus (#16105) üzenetére


bobalazs
nagyúr
LOGOUT blog

Engem is az érdekelne, hogy eredetileg használtan vett kártyáról van szó, ami más nevére szól. Ha a vételárat visszakérem, az én nevemre is tudják a kifizetést intézni?

(#16109) Attix82 válasza bobalazs (#16108) üzenetére


Attix82
őstag

Adásvételi szerződésre van ahhoz szükség. Csak aki a számlám szerepel annak adhatják vissza. Vagy még talán meghatalmazással....

[ Szerkesztve ]

(#16110) #34642176


#34642176
törölt tag

Üdv!

Vettem még februárban egy Sharkoon Rush Core nevű fejhallgatót.
Július középen tönkrement a fejhallgató, nem szólt az egyik fele, ezért leadtam a bolt szervizében.
Rá kérdeztem már kétszer, havonta, hogy mik a hírek róla.
Annyit mondtak, hogy a gyártónál van, majd rákérdeznek, meg nincs változás a státuszban.
De vissza írni egyik alkalommal sem írtak vissza, csak annyit mondtak, hogy rákérdeznek.
Szerintetek ilyenkor mit lehet csinálni?

[ Szerkesztve ]

(#16111) dethroner válasza #34642176 (#16110) üzenetére


dethroner
veterán

Te vagy minden boltos álma. Két és fél hónapja csak türelmesen vársz, nem semmi :) 1 hónap után asztalt kell csapkodni és panaszkönyvbe írni, másik ugyanolyan darabot vagy pénzvisszafizetést követleni. Ennyi.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16112) scream


scream
veterán

Hali!

Tegnap az LCD.hu-nál kicserélték a notebookomban (Lenovo ThinkPad T450) a kijelző panelt (B140HAN01.2), viszont nem tudom a kijelző fényerejét Windows alól állítani, csak Linux és OSX alól.

Erre a szerelés előtt figyelmeztett (részben), hogy alapból csak Linux és OSX alatt megy a fényerőállítás, de azt mondta, hogy Windows alatt is megoldható, csak át kell írni egy registry key-t, és ennek menete a Microsoft oldalán elérhető - LINK - de az csak általánosan írja le, hogyan tárolja a rendszer ezen információkat, ez alapján nem lehet megoldani és itt a fórumban azt írták, hogy csak az egyel frissebb revízióval (B140HAN01.3) van lehetőség a fényerőállításra a gépemnél. Erről nem informált az eladó.

Az üzletbe előzetes e-mail váltás után mentem be, nem interneten keresztül rendeltem meg, mert raktáron volt . Ilyen eseteben van lehetőség elállásra, még úgy is, ha bukom a be/kiszerelés díját (ami 4500 Ft)?

Nem mellesleg hibátlanul vittem oda a gépet, és mikor kihozta, mondta, hogy sajnos kicsit túlmelegítette a hőlégfújóval a keretet (ami a kijelző köré van ragasztva, azért kell melegíteni) és kifehéredett 2 helyen az amúgy szürke keret. Ezt egy sajnálommal elintézte, sajnos én nem tudtam mit tenni vele.

Mit tanácsoltok, mit kéne tennem?

Igazából nekem a lényeg, hogy ne kelljen még 1 panelt (30ezer) kifizetni, amivel megy a fényerőállítás. Szóval vagy elállnék, ha lehet, hogy visszakapjam legalább a kiejlző árát, vagy valami egyéb megoldásra van lehetőségem?

[ Szerkesztve ]

(#16113) KisBundi


KisBundi
őstag

Sziasztok!

Segítséggel sikerült kideríteni, hogy a készülékemet (galaxy S6) a miskolci TMX szervízben van miután beküldtem garanciális problémával. Próbáltam visszakérni a készüléket, de nem hajlandóak rá, pedig semmi joguk nincs a készülékem visszatartására. Külső információk szerint megpróbálják benyelni a készüléket. Ez lehetséges? :(((

(#16114) 313313 válasza KisBundi (#16113) üzenetére


313313
addikt

Esetleg ha írnál róla még némi infót.
Hol vetted, mikor vetted, hol adtad be, hogy adtad be... Mióta van bent, papírt kaptál róla?

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16115) kisspepe válasza KisBundi (#16113) üzenetére


kisspepe
tag

Engem is érdekelnének a részletek.

[ Szerkesztve ]

(#16116) KisBundi válasza 313313 (#16114) üzenetére


KisBundi
őstag

A készüléket használtam vette minden papírjával együtt, de 2015.07.14-én lett értékestive először. Kijelzőproblémával adtam be szeptember 28-án prémium garanciával a budaörsi szervízbe. Tegnap hívtak, hogy a készülék nem javítható és csereutalványt küldenek helyette. Én a telefont szerettem volna visszakapni, de nem hajlandóak rá, pedig az én tulajdonom.

(#16117) asdf_ válasza KisBundi (#16116) üzenetére


asdf_
veterán

A koltoi kerdes feltevesere en vallalkozom: egy cserekeszulek helyett miert jobb neked a hibas?

(#16118) kisspepe válasza KisBundi (#16116) üzenetére


kisspepe
tag

Hát ebben az esetben, ha használtan vetted a telefont, problémák lesznek a csereutalvánnyal. Én Kiskunfélegyházi MobilShop-ban vettem a telefonomat (elvileg vadonat újan), igaz kiterjesztett garancia idő alatt hibásodott meg. Csereutalványt kaptam, amit a vásárlás helyén lehetne beváltani, de a bolt nem hajlandó beváltani, és a Samsung se akar tenni semmit az ügyben. A telefonom meg szintúgy mint neked a Samsungnál van.

Ez lassan már több mint fél éve húzódik. Jelenleg arra várok, hogy a békéltetőtestülettől megkapjam a hivatalos határozatot, amit a bolt el fog utasítani, valamint várok egy választ még a Samsungtól, és utána megkérdezek egy ügyvédet mit tehetek.

[ Szerkesztve ]

(#16119) 313313 válasza KisBundi (#16116) üzenetére


313313
addikt

A készülék eredetileg hol lett vásárolva?

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16120) KisBundi válasza 313313 (#16119) üzenetére


KisBundi
őstag

Telenornál. :F Bp-en a Mammutba.

(#16121) KisBundi válasza asdf_ (#16117) üzenetére


KisBundi
őstag

Mert el tudom intéztetni a kijelzőcserét is a Samsung gyárban a TMX kihagyásával.

(#16122) 313313 válasza KisBundi (#16120) üzenetére


313313
addikt

Akkor cserejeggyel Telenorhoz bevonul, lehet kell eredeti tulaj, és mindenki boldog.
Kapsz egy szép, új készüléket, amit nem fognak letiltani...

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16123) optikus válasza asdf_ (#16117) üzenetére


optikus
senior tag

lehet darabokban van, es nem is tudjak/akarjak visszaallitani.

Buy books not gear.

(#16124) optikus válasza 313313 (#16122) üzenetére


optikus
senior tag

talan eleg egy szabalyos adasveteli is (no persze ha nem valami okosban eladott cucc a ceges flottabol vagy huseg van ra es hasonlok...).

Buy books not gear.

(#16125) axioma válasza optikus (#16124) üzenetére


axioma
veterán

Tokmindegy. Telenor fele ismerem a dolgot, ket eset van: 1. a flotta keri a cseret, a korabbi vetelar es a valasztott telefon ugyanabban a konstrukcioban levo uj vetelara kozotti kulonbseget a ceg fizeti, huseg _nem_ hosszabbodik (ezt neha eladminisztraljak; de spec esetkent az 1 eves huseg de 2 ev garis telefont is meg kell csinaljak igy: cserelik de semmi huseg, ezt en is tapasztaltam bar kellett erte azert eroskodni) 2. kulsos mutogatja a papirt (persze tulajdonjogot igazolva), a beszamitasi ar ugyanaz, de a kulonbseget o kell fizesse, akkor az a flottat sehogy se erinti (ha olcsobbat ker akkor plane nem) - ebben "karosultkent" voltam, mert eladtam a flottas telot, cserelte az uj tulaja mert hibas lett, es felraktak nekem huseget onnan plusz a kulonbozetet ki akartak szamlazni a cegnek, ez az ugyintezo sara volt mert nem kerte el ahogy kellett volna a cseret kero embertol -> reklamaciora visszavontak mind a kettot

(#16126) kiszi07


kiszi07
senior tag

Üdv, vásároltam egy nadrágot a Tom Tailornál, a varrás mentén szétment az anyag. Én 8e Ft-ért vásároltam a 25 ezres nadrágot - épp végkiárusítás volt, ha visszaviszem, akkor kicserélik vagy a fizetett összeget köteletesek vissza adni ? Levásárlás nem játszik!

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#16127) dethroner válasza kiszi07 (#16126) üzenetére


dethroner
veterán

Ez a két lehetőség van, amit említesz. Vagy kapsz egy újat, vagy vissza a vételár.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16128) kiszi07 válasza dethroner (#16127) üzenetére


kiszi07
senior tag

Értem, köszi. Nekem új kellene, de kétlem sajnos. :U

Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace

(#16129) bullseye válasza dethroner (#16127) üzenetére


bullseye
addikt

Vagy ugye mivel végkiárusítás...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#16130) dethroner válasza bullseye (#16129) üzenetére


dethroner
veterán

Igen...?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16131) asdf_ válasza dethroner (#16130) üzenetére


asdf_
veterán

Vegkiarusitast olyan termekbol tartanak, amibol mar nincs tobb. Igy a javitas csere, penz vissza sorrendbol a javitas feslett anyag eseten ertelemszeruen nem tud bekovetkezni, a csere szinten nem, mert mar nincs a termekbol, igy velhetoen kenyszeruen penz vissza tortenet lesz.

(#16132) dethroner válasza asdf_ (#16131) üzenetére


dethroner
veterán

A lényeg hogy a vásárlónak nincs kára, a vételárat visszakapja.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16133) bullseye


bullseye
addikt

Igazából arra akartam utalni vicceskedve, hogy a végkiárusítás után az üzlet megszűnik elméletben, szóval semmi nem jár.

Nyilván ez csak a nálunk szokott "végkiárusítás" volt, ami azt jelentené, amit asdf írt, de néha még az sem igaz, hogy utolsó adag termék.

Viszont néha meg spéci feltételekkel árusítanak ilyenkor a (sokszor csak papíron) hatalmas kedvezményért cserébe. Szóval azt érdemes megnézni mit fogadott el ilyenkor az ember esetleg ráutaló magatartásként a vásárlással.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#16134) G.I.JOE


G.I.JOE
senior tag

Sziasztok!

Van egy valószínűleg garis cserés monitorom, amit a boltnak visszaviszek, ők bevizsgáltatják a forgalmazóval. Ha a forgalmazó cseréli egy ugyanolyanra, a boltot megkérhetem-e, hogy adjanak helyette inkább egy másikat, amire ráfizetnék?
És ha adnak, a számlát kérhetem-e másik névre, mint amire az előző volt kiállítva?

(#16135) dethroner válasza G.I.JOE (#16134) üzenetére


dethroner
veterán

Ha a bolt cserélni akarja ugyanolyanra, megpróbálkozhatsz azzal hogy másik típust kérsz ráfizetéssel, de az eladón múlik hogy belemegy-e, mert a törvény nem kötelezi őt erre. Feltéve ha első hibáról van szó.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16136) G.I.JOE válasza dethroner (#16135) üzenetére


G.I.JOE
senior tag

40e plusz, csak 40e plusz nekik is. És számlát kérhetek másik névre valyon?

(#16137) optikus válasza G.I.JOE (#16134) üzenetére


optikus
senior tag

vajon mennyi idos? mert csak elso evben vannak kotelezettsegei.

Buy books not gear.

(#16138) G.I.JOE válasza optikus (#16137) üzenetére


G.I.JOE
senior tag

Egy hónapos.

(#16139) lowzor


lowzor
veterán

Hali!

Napra pontosan 1 hónapja az Iponban van garanciális javításon a videokártyám és még semmi hír nincs róla.
Mennyi idő után kell cserét adniuk? Már gondolkozom, hogy írok nekik, de jó lenne ezt tudni.

(#16140) dethroner válasza lowzor (#16139) üzenetére


dethroner
veterán

Jó 5 évvel ezelőtt én is egy iponos vga-val szenvedtem. Mivel azt hiszem annyit írnak a garis ügyekre hogy törekszenek 15 napon belül megoldani, de ezt nincs mivel elérni náluk sem. Ha vidéki vagy akkor írj, ha környékbeli, akkor én bemennék személyesen és addig nem jönnék el, amíg vagy egy vadiúj cserekártyát nem kapok, vagy egy hivatalos lepecsételt papírt arról hogy a kártya árát visszautalják a számlámra.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16141) 313313 válasza lowzor (#16139) üzenetére


313313
addikt

Kicsit konkrétabbakat is írhattál volna.
pl: Mikori vásárlás?

dethroner: Ha a kártya elmúlt már egy éves, akkor a cég/gyártó feltételei a mérvadóak. Általában az 1 évesnél idősebb számítástechnikai termékek gariztatása nyúlik el akár 2-3 hónapra is. Te viszont nem tehetsz ellene semmit. Erre szoktuk mondani, egy év után minden ajándék.

[ Szerkesztve ]

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16142) lowzor válasza 313313 (#16141) üzenetére


lowzor
veterán

1,5 éves. Akkor gondolom nem tehetek semmit.

(#16143) 313313 válasza lowzor (#16142) üzenetére


313313
addikt

Akkor a gyártó/cég diktál.
Jogszabály csak az egy éven belüli garanciáztatást "szabályozza", de ott sincsenek olyan szigorú feltételek, mint mondjuk régen...
Valószínűleg kiküldték a kártyát a gyártónak, az meg idő, mire visszaér.

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16144) dethroner válasza 313313 (#16141) üzenetére


dethroner
veterán

Ha úgy veszed a terméket hogy arra a magyar kereskedő 1 év garit vállal és a többit azt a gyártó adja pl regisztráció után akkor igen. Ám ha a gyártó eleve 2,3 vagy még több évet vállal, akkor azt a kereskedőnek tovább kell adnia a fogyasztónak, nem nyelheti be. Valamint ha a termékhez kapott garanciapapíron is több mint egy év szerepel (vga esetében leginkább 3 év), akkor a bolt ahol vásárolva lett felel a teljes garancia idő alatt a termékért, tehát akár 3 évvel a vásárlás után is köteles úgy kezelni a terméket mintha pár napja vásárolták volna. Semmi köze a vásárlónak a gyártó céghez, a vevő a terméket eladó bolttal áll szerződéses viszonyban, minden esetben a bolt kötelessége a garancia rendezése és törekednie kell a 15 napon belüli ügyintézésre. Jelen esetben be kell menni az iponhoz és megkérni őket mutassák meg, mit tettek azért hogy a termék 15 napon belül visszakerüljön a vevőhöz? Ha pl 1 héttel az átvetél után küldte el a szervizbe, már nem tett eleget ennek a 15 napos kötelezettségnek.
Én is végigcsináltam a saját harcomat az iponékkal, nem egy abszolút korrekt cég, jók az áraik és nagy a választék, de ha a gari ügyintézés nem az ő szájízük szerint alakul, akkor próbálnak keresztbe tenni, és az alkalmazottak is cinikus, bunkó stílust vesznek fel. Persze sok embert ez el is tántorít az erőteljes és határozott fellépés ellen és akkor már ők nyertek.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16145) dethroner válasza lowzor (#16142) üzenetére


dethroner
veterán

Mi az hogy nem tehetsz semmit? Milyen gyártóé a vga? Mennyi gariidőt adott rá az ipon? A gari feltételek között találsz olyat hogy a vásárlástól számított 1 év leteltével mehetsz a picsába? Szerintem nincs ilyen, így ugyanazok a jogok illetnek meg, mintha 4 napja vetted volna.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16146) 313313 válasza dethroner (#16144) üzenetére


313313
addikt

Mutass jogszabályt, ami rendelkezik a 2. 3. évi garanciáról, ill az eladó kötelezettségeiről.

16143: Cég átvette garira, nem küldte el, intézi, majd visszakapja, ha kész.

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16147) asdf_ válasza 313313 (#16146) üzenetére


asdf_
veterán

Arrol azert ne feledkezzunk meg, hogy az 1 (teljeskoru)+2 ev (gyarto feltetelei szerint korlatozott jotallast a hazai szamtechboltok kb. 99%-a siman 3 ev garinak hivja (es a papirra is ezt irjak a nagyokosok), es a vevot "elfelejtik" tajekoztatni azon apro piciny kulonbsegekrol, melyek a +2 evben elternek attol, amit a jogszabaly kotelezo jotallas cimen eloir az elso evben.

(#16148) dethroner válasza 313313 (#16146) üzenetére


dethroner
veterán

Mit mutassak? Aki vásárolt már az ipontól, az a számlán kap tájékoztatást arról, milyen időtartamra garantálja a termék kifogástalan működését. Nincs semmi plusz kikötés, semmi olyan hogy 1év teljes körű+2év alkatrész vagy ilyesmi.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#16149) 313313 válasza asdf_ (#16147) üzenetére


313313
addikt

Nem csak számítástechnikában, hanem máshol is így megy sajnos... Legalábbis a hirdetésekben, aztán garancia papíron már lehet fel van tüntetve, hogy 1+x év, de nagyon részletezve a x év saját/gyártói gari sehol sincs...

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#16150) AxBattler


AxBattler
félisten

Üdv!

Érhet valami hátrány, ha az aprón vásárolt cucc garipapírja közvetlenül a nagykerhez szól?
Gariztatáskor van ennek jelentősége? Azon kívül, hogy közvetlenül a nagykerhez kell mennem...

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.